Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stress en DAP?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Stress en DAP?

Ongelezen bericht door Carmen »

In het hoekje gedrag vertelde ik al van Kira's angst bij de EK voetbal, nu kruipt ze elke avond om half negen onder het bureau al hijgend en trillend. we kijken geen voetbal er zijn geen geluiden, ze heeft echt het stressmoment aan de tijd gekoppeld. Om half negen wordt het eng. Fijn hoor een gevoelige slimme hond :wink:
Vorig jaar heeft ze na een angstige ervaring enorme verlatingsangst gehad ineens. Ze sloeg toen ook helemaal door en brak echt het huis af. Met Clomicalm was het al na 6 weken over en is ook niet weer terug geweest (daarvoor hadden we maanden homeopatische druppels en gedragstherapie zonder succes geprobeerd).
Nu wil ik het wel proberen met de DAP om haar wat rustiger te krijgen. Iemand ervaring hiermee? Of andere ideeen?
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Wij hebben DAP gebruikt voor de katten, een verdamper in het stopcontact, want die waren vaak aan het vechten samen.
Voor mijn gevoel heeft het niets geholpen, wat wel hielp was toen we sam kregen die gelijk ging kijken :mrgreen: als er wat aan de hand was.
Mijn ervaring met DAP is dus niet goed.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik heb het gebruikt met oud en nieuw werkte dus niet echt :wink: dus om het nog een keer een 2de kans te geven (is een minder erg probleem als vuurwerk) heb ik hem gebruikt toen sara bij ons kwam zowel voor haar als die andere 3 maar die reageerde eigenlijk zoals ze altijd doen dus ook geen verschil :neenee: ze kunnen nogal druk zijn dat waren ze dus nog steeds en sara was de eerste dagen toch nog heel gestressed dus nee ik zou het zelf niet weer kopen :wink: na een week voelde ze zich meer thuis maar volgens mij is dat met veel herplaatsers zo zeker als ze 7 jaar kennelhond zijn geweest :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Ik heb al goeie dingen gehoord over DAP, maar ik heb ook al minder goeie dingen gehoord. Het is afhankelijk van hond tot hond en DAP wordt meestal in combinatie met training gedaan.
Zo ken ik iemand die met DAP en véél training al heel goed opgeschoten is met een angstige herder. De momenten dat de hond geen DAP halsband draagt, zie je duidelijk het verschil tusen DAP en geen DAP. Zelfs zo sterk dat er met de hond helemaal niet te werken valt zonder DAP. En dat is dan na al het geduld en de training die ze er mee gehad hebben!
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Ik heb het na de verhuizing gebruikt en straks komt er een pup bij en dan doe ik de dapstekker er ook weer in. Ook met oud&nieuw trouwens.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Je hebt ze trouwens ook nu voor aan de halsband, dus ook handig voor honden die buitenshuis bang zijn.
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cato »

Wij hebben ook positive ervaring met DAP , we gebruiken het ter ondersteuning bij de training tegen zijn verlatenheids angst, het verschil is erg duidelijk als we het wel of niet gebruiken.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”