Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Steppen updatje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Steppen updatje

Ongelezen bericht door billy »

Nou we zijn even gestopt :wink:
Ik ben 3 weken geleden vrij hard onderuit gegaan, eigen schuld.
Ik liet Baco meelopen aan een flex, zodat als hij stilstond ,ik tijdig kon stoppen, maar toen zag hij een andere hond en ik ook, afijn Baco kwam na even kijken weer mijn richting uit en ik maakte vaart met de step, zag ook niet dat Baco nog even naar die hond wilde kijken en voor ik het wist knalde ik achterover op de straat. :N:
Ik ben best hard gevallen en ben even steppen af :mrgreen: vooral omdat het steeds weer op gang komen met de step niet goed is voor mijn rug.

We zijn nu aan het trainen met het fietsen, maar korte riem, bepaalde plaatsen snuffelpauze en dat is het, en Baco vind het niks :smile2: , soms fietsen we zo langzaam dat ik bijna omval maar hij mag evengoed niet snuffelen. :neenee:
Alleen van de week zag hij een kat en verdomd toen zat het tempo er goed in :cheer:

Maar als dit goed gaat , gaan we ook weer steppen.

Groetjes Els
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Klinkt pijnlijk Els kan me voorstellen dat je even uitgestept bent :wink:
Ik heb inmiddels ook een step bemachtigd alleen staat hij nog bij Jan en die ''vergeet'' hem steeds mee te nemen :mrgreen: zodat ik mijn eerste steprit nog moet gaan maken.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ach jee, wel ff balen he :roll: , ik hoop dat je snel weer lekker kunt steppen :cheer:
billy
Erelid

Ja Tineke, met mijn hoofd op de straat dus even maar niet en zolang Jan hem vergeet hoef jij nog niet te steppen :mrgreen:

Ja het ging best wel Inge, maar het is de pest voor mijn rug als ik niet door kan steppen, dat steeds opnieuw starten, toen begon ik mijn rug te voelen.

Ja ik ook, dank je Sandra , bevalt het jou ook nog steeds

Groetjes Els
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zolang Ducain nog mankt(hij was erbijna vanaf en toen nam hij een spurt achter een andere hond aan :evil: , en nu dus een terug val), gaan we niet steppen, helaas, ik hoop dat het van de herfst weer kan :roll:

het zal toch beter moeten worden met dat pootje :19: en Stella zij dat ie rust moest hebben dus dat doen we maar voorlopig :19:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

zonde van die val, en dat het niet zo goed gaat dat steppen met je rug. het leek mij ook wel leuk om te doen. we fietsen af en toe wel, met zo`n springer. maar als buster een leuke hond vlakbij ziet, sta ik ook met de fiets in een keer stil :mrgreen: maar gelukkig nog niet gevallen. dat is wel handig van die springer.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik kan me voorstellen dat je na zo'n harde val even uitgestept bent.
Misschien is er al eerder een topic over geweest, maar wat voor soort step gebruiken jullie ervoor, hoe zijn jullie daar aan gekomen en hoe doen jullie het precies met de honden? Aan een springer of met de riem in de hand, aan een tuig of juist niet?
Ik ben zoals je kunt lezen een totale steppen-leek, maar het lijkt me op zich ook wel heel leuk om met de honden te gaan doen als ik een beetje voordelig aan de benodigde materialen kan komen.
billy
Erelid

Sandra, Ik duim dat het snel weer wat beter gaat met Ducain, dan maar even rust houden, hoe moeilijk het ook is he :ok:

Volgens mij ga ik met fiets en al onderuit met Baco aan een springer, ik heb het nooit geprobeerd maar dat denk ik zomaar.

Ik heb een goedkope step via mp gekocht omdat ik het eerst wilde proberen, ik heb Baco gewoon aan de lange lijn, voor het geval als hij wat zag of stil ging staan, achteraf had ik hem meteen moeten leren, naast me lopen en snuffelen als ik zeg dat het mag, want daardoor ben ik onderuit gegaan, hij had iets teveel vrijheid, maar we oefenen weer hard, maar nu tijdelijk met de fiets.

Groetjes Els
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Bah vallen is niet fijn
Sterkte met je rug
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

LongFields schreef:Ik kan me voorstellen dat je na zo'n harde val even uitgestept bent.
Misschien is er al eerder een topic over geweest, maar wat voor soort step gebruiken jullie ervoor, hoe zijn jullie daar aan gekomen en hoe doen jullie het precies met de honden? Aan een springer of met de riem in de hand, aan een tuig of juist niet?
Ik ben zoals je kunt lezen een totale steppen-leek, maar het lijkt me op zich ook wel heel leuk om met de honden te gaan doen als ik een beetje voordelig aan de benodigde materialen kan komen.
Ik heb zelf een dogatti step, de maxi subzero. http://www.dogatti.nl/catalog/step.php

Het is best een uitgave, maar het voordeel vind ik dat je meteen klaar bent. Ik heb de honden altijd aan een tuig en dan vast aan de springer. Riem in de hand vind ik zelf niet prettig. Je moet beide handen echt aan het stuur hebben en als ze dan een beetje trekken, dan ga je opeens een hele andere kant op dan dat je zelf wil :mrgreen: Aan zo'n heupgordel kan ook heel goed.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”