Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Begraven of verassen ? Geef me jullie redenen aub !

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Begraven of verassen ? Geef me jullie redenen aub !

Ongelezen bericht door Gipsy »

Als je vandaag zou moeten kiezen...Wat doe je dan als je hond komt te overlijden...
Begraaf je hem of laat je hem verassen ?
En wat belangrijker is voor mij....WAAROM ?

Ik heb een afspraak om Vita morgenvroeg te laten verassen om 9 uur.
Ik wil immers nog emigreren en haar daarom niet begraven daar waar ik nu woon. Bovendien heb ik geen zin om te dromen hoe ze wordt opgegeten door wormen...ik zie het al voor me. :boos:
Anderzijds wil ik haar graag vrijlaten met de wind (en dus niet opsluiten in een potje)...en nog liever zou ik haar met mijn assen samen laten verspreiden...

Nogal tegenstrijdig dus hé... :19:

Graag daarom jullie ideeën...Wat doen jullie als je vandaag voor de keuze komt te staan ?
Helpt me aub...ik ben niet zeker welke keuze te maken en hoop dat te kunnen doen met jullie ideeën en het waarom ervan...

Dank :wink:
Laatst gewijzigd door Gipsy op 25 jun 2008 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Misschien heel erg vermijdend, maar ik denk er liever niet over na.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Wat wil je zelf ?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

er liggen hier 5 honden op de wal met een mooie grafsteen. zo heb ik een plekje waar ik naar toe kan en we zetten er op speciale dagen kaarsjes neer. ook plant ik er bloemetjes. ze waren hier heel graag en daarom hebben we ze begraven. tja, als we verhuizen blijven ze achter, dat is een nadeel. als ik niet zo zou wonen als we nu doen zou ik wel laten cremeren en dan een gedeelte van de as bij me willen dragen in een sieraad. ik weet niet of ik de rest van de as zou kunnen verspreiden.
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

mijn honden worden gecremeerd ze gaan hier thuis de vriezer in tot ik ze zelf in de oven mag leggen en de oven zelf aan mag zetten :jank: (ook met mijn katten zo gegaan) daarna gaan ze weer mee naar huis! (in een potje) en als ik later zelf dood ga worden ze samen met mijn as verstrooid :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik heb dusty laten cremeren... heb altijd gezegd dat ik wil begraven maar ik wil haar toch mee kunnen nemen mocht ik gaan verhuizen... dus ik heb hiervoor gekozen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Mijn 2 overleden honden heb ik in een urn thuis staan. En ik ben bang dat er in de toekomst nog meer urnen komen. Maar als mijn tijd daar is, wil ik samen met mijn overleden honden begraven worden.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Scooby is gecremeerd, zodat ik hem niet achter hoef te laten bij verhuizing.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Beauty heb ik laten cremeren en haar as zit in een urn die hier thuis staat ..... gevoelsmatig kwam ze dus weer thuis.
Jij moet doen waar jij je goed bij voelt en als je Vita met je mee wilt nemen is er denk ik geen andere mogelijkheid dan laten cremeren.
Je kunt de as "bewaren" tot het moment dat je eruit bent wat je met de as wilt doen.
Sterkte!!
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Had ik een mooie, grote tuin in een huis waar ik oud zou willen worden dan zou ik ze begraven. En tot die tijd...laat ik ze cremeren. Saar is gecremeerd en uitgestrooid over een mooi veld op het crematorium, een potje as mee naar huis hoeft van mij niet zo.
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ik denk dat ik mijn hond zou laten cremeren en dan de as uitstrooien. Maar misschien dat ik er wel heel anders over denk als het zover is.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Cremeren, bij gebrek aan een mega grote vaste tuin.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

mijn honden zijn gecremeerd en in een stuk bos uitgestrooid (laten doen)
nu zou ik er voor kiezen om de as mee te nemen en zelf te bepalen hoe en waar te verstrooien (eventueel)

Met jouw plannen in het achterhoofd, zou ik Vita laten cremeren en de as in een urn bewaren, zodat ze bij je is en op jouw eigen tijd kunt beslissen wat verder te doen.
sterkte voor de komende tijd :knuffel:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Als ik van plan was nog eens te verhuizen, zou ik cremeren en uitstrooien. Maar ik woon hier lekker, er liggen al 4 katten (en 3 heel vroeg overleden kittens van 1 van die 4) begraven in de tuin, en als het kan, zou ik de rest er t.z.t. ook graag bij hebben liggen. Geen grafstenen ofzo, gewoon wat nieuwe bloemetjes of struiken erboven. Hier horen ze.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Cremeren vins ik voor mezelf ook het prettigste. Ik vind het ook niks die wormen en kevers. As kun je verstrooien op een mooie plek of in de tuin, dat vind ik een vel prettiger idee dan Buffy langzaam te zien verteren in mijn gedachten.

Anne
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Wij hebben Dizzy thuis laten cremeren en hebben een urn. Ik heb er een voor mezelf bijbesteld dat hij ook nog een beetje bij mij is. Het was namelijk mijn 1e echte eigen hondje, die ik gekregen had (wel in overleg met mn moeder natuurlijk) toen ik 15 was:)

Ik laat mijn dier dus echt nooit achter bij de dierenarts. Als ik bedenk dat ze op de grote hoop komen te liggen, daar pas ik voor. Mijn hondjes verdienen wel iets beter dan dat;)

Maar ik ben het met anderen eens, dat je beter kan laten cremeren en dan zelf een tijd en plek bepaald en het danuitstrooit. Kan morgen al zijn, maar kan ook over een jaar of misschien wel 2 jaar. Dan kun je zelf nog kiezen.

Groetjes Marieta
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Mijn vorige honden heb ik laten cremeren en laten uitstrooien in een bos. Dat gaat met Rico ook weer gebeuren.
Ik heb maar een kleine tuin en daar worden wel de cavia's, konijnen en hamsters begraven.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Mijn dieren heb ik altijd laten cremeren en zelf dan op een voor ons mooi speciaal plekje uitgestrooid.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Hier worden de honden ook gecremeerd. De konijnen worden wel begraven.
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

als mijn honden heen gaan laat ik ze cremeren en de urn gaat dan mee naar huis....
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik heb mijn vorige hond laten cremeren.
Hij staat thuis in een urn.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Chione schreef:Cremeren, bij gebrek aan een mega grote vaste tuin.
De laatste jaren worden dieren hier gecremeerd, gewoon met meerdere dieren tegelijk bij het dieren crematorium. Ik neem geen as mee of zo, ze zien maar wat ze ermee doen. Meestal wordt dat uitstrooiing op het veldje van het crematorium.

Wel heb ik zo'n "mega grote vaste tuin" die vol blijkt te liggen met botten van dode (huis)dieren en zo te zien ook van illegale slachtingen. Wij kunnen bijna niets groots aan de tuin doen zonder wat oude botresten mee naar boven te graven. En eerlijk gezegd vind ik dat niet altijd even leuk.
Botresten kunnen ook verbazingwekkend lang blijven liggen, die illegale slachtingen dateren van in en net na de oorlog.
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Cremeren...
het idee van wormen en zo, nee..

We hebben de as van Charly niet in huis, maar we zijn in die zin heel spiritueel ingesteld dat na de dood het lichaam niet meer dan een omhulsel is van de ziel. Dus Alex en ik zijn beiden niet zo gehecht aan het lichaam, alhoewel er natuurlijk wel met respect mee omgegaan moet worden.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Cremeren en de as uitstrooien op hun favoriete wandelplek.
As in een potje op je dressoir vind ik toch iets lugubers hebben, ik kan daar mijn hond niet in terugvinden vrees ik, maar dat is voor ieder verschillend.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Onze Joris is gecremeerd en zijn urn staat hier in de huiskamer, zo hebben we het gevoel dat hij er toch nog een beetje bij is. Met de volgende laten we precies hetzelfde doen
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Alle 3 mijn honden worden gecremeerd...
Tyson blijft in een urn bij mij.. Samara strooi ik uit bij de zee/strand van Ijmuiden omdat ze daar altijd echt zielsgelukkig is, dat stukje is haar ultieme vrijheid.
Bowie weet ik nog niet ...maar die is nog jong en ik ga er even vanuit dat zij nog wel een jaar of 15 meegaat.
Tyson is al ouder (14) en heeft kanker Samara mankeert het 1 en ander waaronder leismaniose dus ik hou er ook al rekenign mee dat die niet 20 gaat worden...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Geer schreef:Had ik een mooie, grote tuin in een huis waar ik oud zou willen worden dan zou ik ze begraven. En tot die tijd...laat ik ze cremeren. Saar is gecremeerd en uitgestrooid over een mooi veld op het crematorium, een potje as mee naar huis hoeft van mij niet zo.
Idem.
Moos is gecremeerd en staat nog steeds hier op de vensterbank. Altijd gedacht dat ik dat vreselijk zou vinden, zo'n urntje op de vensterbank, maar vreemd genoeg (voor mij dan) vind ik het wel een fijn idee. De bedoeling is wel om hem uit te strooien...
Afbeelding
MC65
Zeer actief

Ongelezen bericht door MC65 »

Ik heb altijd gezegd dat ik wilde cremeren en de as zelf uitstrooien bij een favoriete plek van Sam . Totdat het zover was ... we hebben thuis in alle rust afscheid kunnen nemen , de dierenambulance heeft hem 's nachts naar het crematorium gebracht en tsja , toen was hij dus echt weg . Een hele aardige mevrouw van het crematorium belde de dag erna om te horen wat we wilden , toen waren we er allebei heel zeker van dat de as daar verstrooid werd ! Ze heeft ons wel het tijdstip zowel van cremeren als verstrooien doorgegeven , op die momenten heb ik een kaarsje aangestoken voor zijn foto . Voor mijn gevoel was na zijn dood het lichaam alleen een omhulsel en daar hoefde ik de as niet van . Sam zal in onze gedachten en ons hart toch wel altijd bij ons blijven !
-------------------------------------------------------
groetjes , Manon en 'n lebber van Ice

Sam 30-09-1997 - 14-02-2008
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik heb gekozen voor cremeren, moet er eerlijk bijzeggen dat ik nu, 4 jaar later, nog steeds haar as niet heb uitgestrooid. Kan het gewoon niet :19: Ze heeft een mooi hoekje in huis met haar urn, foto, halsband en naamplaatje. Ik heb wel gedacht aan begraven in de tuin maar je weet nooit hoe het leven gaat dus een verhuizing kan ook onverwacht zijn. Maar goed ook, want ik bén ook verhuisd. Al twee keer, dus ben blij dat ik het zo heb gedaan :wink:
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

mijn honden worden gecremeerd....
en als ik ooit ga gaan ze met mij mee mijn kist in...

ik ben de enigste van mijn fam die begraven wil worden...(op mijn opa na maar hellaas ligt ie daar al) btw wij hebben een famillie graf...
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”