Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

reu of teef erbij??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

droebel
Vaste gebruiker

reu of teef erbij??

Ongelezen bericht door droebel »

Voorlopig nog niet maar ik wil er toch op den duur een hond bij nemen. ik heb een oudduitse herder reu van nu 2 jaar. hij is vrij dominant. is het dan slim om daar nog een reu bij te zetten?? of is dat vragen om problemen?? ik heb het liefste een reu omdat ik die persoonlijk stabieler vindt in karakter en wat steviger/groter qua bouw. als er een hond bij zou komen dan zou dat een drentse patrijs worden.

gaat de combinatie reu/teef vaak beter of maakt het niet zoveel uit??
onderschrift verwijderd vanwege deze regel:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18814

Hoe beter ik de mens leer kennen, hoe meer ik m'n hond waardeer.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Tsja, ik heb altijd alleen maar reuen gehad.
Eerst een pekingees & Boxer reu, daarna een Mastiff reu met daarbij na 6 jaar een Jack Russel reutje (pup) en vervolgens daar weer bij een Bullmastiff reu (pup). Dus 3 reuen.
Nadat de Mastiff dood was een volwassen Duitse Herder reu (4 jaar)bij de Jack en de Bullmastiff, dus weer 3.
Vervolgens kwam er een 3 jarige Hollande Herder reu, in combi met de Duitser en de Jack.
En momenteel heb ik de Duitse Herder (9 jaar), de Jack(13) en sinds oktober een 3 jarige Mechelse Herder reu erbij.

Al deze combinaties hebben nog nooit problemen gegeven. De meeste honden waren/zijn behoorlijk dominant, maar ik ben nog steeds het dominantst :mrgreen: .

Moet wel zeggen dat ik de honden die als volwassen hond hier zijn gekomen altijd gescheiden heb, als ik er niet ben of 's nachts. Degene die vanaf pup af aan hier woonden zijn altijd samen.
En de Mechelaar en de Duitser vormen de uitzondering op de regel, die kunnen het zo goed vinden samen, dat ik die ook wel zonder toezicht bij elkaar durf te laten.

Zoals gezegd heb ik dus nog nooit echt problemen gehad op een ruzietje hier en daar na, maar bij een reu/teef combinatie is de kans dat het fout gaat wel kleiner...
Gr. Aniek

Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

HIer ook altijd wel reuen gehad hoewel ze dus min of meer altijd gescheiden leven (bij de buren en bij mij). Sem en Paco hebben in het begin nogal eens gevochten, maar daarna waren ze een hecht team. Boris kon daar goed bij tijdens de wandelingen of als alle honden hier bij mij waren, maar op hun terrein kwam hij niet dat werd behoorlijk vechten.
Sam en Boris gaan vele malen beter samen dan Sam of boris en Bo (de teef). Zij kunnen overal goed samen zijn en zijn altijd met elkaar bezig. Ik durf het alleen zelf neit zo goed aan om ze samen te laten voor lange tijd zonder toezicht daar ze beiden nogal gefixeert kunnen zijn tegen elkaar op eten en drink(en) (bakken). Voor de rest een gouden duo.

Zelf zal ik later ook altijd reuen nemen. Idd om het karakter ervan en de grofheid. Met Bo heb ik geen band en dat gaat gewoon niet zo lekker. Dit heb ik nog niet gehad met een reu.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Wij hebben alleen reuen, maar geen van hen is super dominant, onze reuen leven als dikke vrienden samen, er valt onderling nooit een grom of wat dan ook.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Mij lijkt niet dat je problemen krijgt als je er een pup bijzet en dat is een reu, op die manier heb ik nog nooit problemen gehad met reuen bij elkaar.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij hebben 1 reu en 2 teven en hier zou je er geen reu bij kunnen zetten verwacht ik. Als hij als pup komt misschien wel. Maargoed, we proberen het niet omdat onze reu een vechtersbaas is en nog nooit vanzelf gestopt is met vechten. Dat zien we dus voor in huis absoluut niet zitten want we gaan ook wel eens weg :mrgreen:
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Het is zo afhankelijk van de individuele karakters, is mijn ervaring in elk geval...

Ik heb twee reuen gehad die prima samen gingen; een kruising Friese Stabij Rakker en een kruising Golden/Flatcoated retriever Murphy. Als individuen naar andere honden toe in meer of mindere mate redelijk zelfverzekerd, maar als duo nooit problemen gehad.

Nadat Murphy was overleden kreeg ik Charly, een Flatcoated retriever. Dat is goed gegaan met Rakker totdat Charly een jaar of twee was. Charly zocht het conflict, Rakker was inmiddels een jaar of 10 en kleiner en delfde fysiek het onderspit maar was mentaal zeker nog niet zover dat hij zich overgaf. Die bleven dus vechten. Ik heb het een keer zien gebeuren en daarna heeft Rakker nog een heerlijk leven gehad bij mijn ouders. Daarna bewust gekozen voor teef in de combinatie met Charly (zo kreeg ik Belle) en daar heeft hij altijd heilig respect voor gehad.

Met andere woorden; ik denk dat het moeilijk is om van tevoren in te schatten en dat je met de combi reu-teef het minste risico loopt.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik heb vroeger 2 reuen gehad, 1 van 3 jaar en 1 van 6 jaar.
Dat ging prima.
Nooit problemen mee gehad.

Ik heb nooit teven gehad, dus daar heb ik geen ervaring mee.
Wel eens om op te passen, maar nog nooit zelf gehad.
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.

Ongelezen bericht door laura23 »

tegenwoordig is de drent zelf ook een stevige hond die van een uitdaging houdt. zijn niet de makkelijkste honden dus.

houdt dat in je achterhoofd als je een reutje bij een andere dominante reu zet.

ga eens op een show kijken bij de drentsche patrijs, mij zelf valt op dat daar best eens een onvertogen woord valt tussen de reuen onderling.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik heb 1 intacte teef, 1 gecastreerde reu en 1 intacte reu. De laatste is er vorig maand bijgekomen en het gaat heel goed. Ik ging eigenlijk voor een teef omdat mijn teef erg op zichzelf is en mijn reu erg op honden. Leek me beter. Toch tegen een reu aangelopen en dat klikte super. Dus ik heb toen niet gekeken naar geslacht, maar naar de combinatie zélf. Nu is er wel een herplaatser van 3 jaar bijgekomen, dus het voordeel is dat je al het hele plaatje ziet en weet wat je krijgt.
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Ik heb nu 1 reu.
En hij kan best met andere reuen als ze gecastreerd zijn intacte reuen gaat hij mee in gevecht.
Bij mij komt er volgend jaar een teef bij.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb 3 teven (2 gecastreerd en 1 intact) en een sinds kort gecastreerde reu. Met mijn teven (ook voor hun castratie) nooit problemen onderling gehad, met de reu wel. En bovendien heeft hij een grote hekel aan reuen. Ik zou dus nooit een reu bij hem durven zetten.
Nou is hij mijn eerste reu maar meteen ook mijn laatste. Ik heb altijd teven gehad en nooit problemen gehad. Met deze reu wel. Geef mij maar teefjes... :wink:
Afbeelding
droebel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door droebel »

laura23 schreef:tegenwoordig is de drent zelf ook een stevige hond die van een uitdaging houdt. zijn niet de makkelijkste honden dus.

ga eens op een show kijken bij de drentsche patrijs, mij zelf valt op dat daar best eens een onvertogen woord valt tussen de reuen onderling.
Voordat de duitse herder kwam heb ik 9 jaar lang een drentse patrijshond gehad. :wink:
dus het is geen onbekend ras voor mij.
onderschrift verwijderd vanwege deze regel:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18814

Hoe beter ik de mens leer kennen, hoe meer ik m'n hond waardeer.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Wietse&Gerda schreef:Ik heb nu 1 reu.
En hij kan best met andere reuen als ze gecastreerd zijn intacte reuen gaat hij mee in gevecht.
Bij mij komt er volgend jaar een teef bij.
Mijn Mechelaar vecht met alles wat beweegt, reu of teef, maar dus niet met eigen honden. Dat hoeft dus niet uit te maken. De Hollander die ik hier voor had ook, wel alleen met reuen, en die gaf ook geen problemen met de eigen reuen, dat zegt niet zo heel veel dus.
Gr. Aniek

Afbeelding
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.

Ongelezen bericht door laura23 »

droebel schreef:
laura23 schreef:tegenwoordig is de drent zelf ook een stevige hond die van een uitdaging houdt. zijn niet de makkelijkste honden dus.

Voordat de duitse herder kwam heb ik 9 jaar lang een drentse patrijshond gehad. :wink:
dus het is geen onbekend ras voor mij.
oke dat scheelt! er worden namelijk veel drenten herplaatst omdat mensen zich danig vergissen in het karakter van de hond.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb met mijn herderreu geen risico willen nemen en er een teef bijgenomen. Gaat perfect.
Afbeelding
brecht
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door brecht »

wij willen er in de toekomst ook een hondje bij en heb me dit ook al vaak afgevragen.. zelf ben ik een "tevenmens" maar als ik naar mijn hond kijk en in haar omgang met andere honden denk ik dat als er hier nog een teef bij zou komen dat geheid een keer zal escaleren en dat zou ik absoluut niet willen! vooralsnog ga ik op safe (voor zover mogelijk natuurlijk want je weet nooit hoe iets uitpakt) en komt er dan een reu bij. Gelukkig ben ik in de gelegeheid om een van de twee bij mn ouders onder te brengen tijdens de loopsheid.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

alm@ schreef:Ik heb met mijn herderreu geen risico willen nemen en er een teef bijgenomen. Gaat perfect.
Hier ook zo. Ik denk dat Bill wel aan een reu zal wennen als het om een jonge hond/pup gaat (hoewel 'ie ook niet direct gek is op puppen) maar ik wilde een volwassen herplaatser. Bill is een echte heer en gaat eigenlijk altijd met alle teven goed. De combinatie met Silka is ook echt perfect. Het zijn dikke maatjes maar toch is Sil niet 'zijn teef'. Hij laat haar rustig d'r eigen boontjes doppen behalve als een reu haar echt wil bestijgen. Dat pikt Bill niet... :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”