Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vita... heeft de strijd verloren...25/6: R.I.P.
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
Gos
- Zeer actief
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Aldidado
- Actief
- Contacteer:
- Liesbeth
- Zeer actief
- boemerang
- Zeer actief
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
Eerst en vooral wil ik jullie bedanken voor jullie steun en lieve woorden
Een korte toelichting...
het probleem zat niet in de maag en de tube insteken om gas los te laten was dus geen optie volgens de DA
Vita zou een zware enteritis hebben gehad...ze kreeg alle mogelijke hulp (infuus en medicijnen).
Ze evolueerde goed vannacht en de Da vertelde me dat ze rustiger en beter ademde en slechts nog af en toe krampen had gehad (ik was even overhuis geweest om voor de rest van de bende te zorgen).
Alleen was er bloed bij haar laatste uitlasting om 05u
Ik ging terug bij haar met Gipsy, één van de rescuehonden en haar kleine lieveling,....
Ze zag ons, ademde idd. rustiger en beter dan enkele uren voordien...maar er klopte iets niet...Eerst dacht ik nog..."ach ze is moe, want heeft nog niet geslapen"... en daarom staat ze niet op...
Ik ben bij haar gaan zitten, heb haar geknuffeld, gestreeld en toegesproken en Gipsy zat op een meter voor haar gezicht zodat ze haar goed kon zien.
Rond 7u30 begonnen Vita haar ogen snel over en weer te gaan en de Da dacht dat ze misschien ook een klein herseninfarct had gedaan.
Plots ging alles in een stroomversnelling en voelde ik hoe ze achteruitging...
Snel sms de ik mijn DA die direct ging afkomen...
Maar er was geen tijd meer, achteraan kwam alles er al uit gelopen en Vita begon dieper te ademen (sommigen zullen me wel begrijpen) en de DA dacht net als ik dat ze aan het sterven was. Wachten op mijn DA was geen optie meer en heb ik haar direct het verlossende spuitje moeten laten geven...Ik wou haar lijden geen 5 minuten of een half uur rekken.
Ik wist/zag/voelde dat ze al weg was en afscheid van ons had genomen. Nu moest ik haar lijden stoppen.
Nadat ik met haar naar huis ben gegaan heb ik haar even in de zetel gelegd zodat de andere honden haar konden zien.
Hiermee wil ik voorkomen dat de anderen en vooral de rescuehonden haar gaan zitten zoeken en triest zijn...
Ze was een echte mama voor hen en de roedelleider van de bende.
Doordat ik hier niet blijf wonen, wil ik haar hier ook niet begraven. Morgen om 9 u wordt ze gecremeerd.Ondertussen is ze terug bij de DA.
Over de oorzaak van de enteritis
Weten doen we het niet en nooit...
Poep van de paarden gegeten die maandagavond ontwormd zijn ? Nee denkt de DA want Vita is dinsdagavond al ziek geworden (te snel) en ik heb haar ook geen Kaka zien eten.
Salmonella in een rauw ei ? Kan zijn...ze hebben er alle 5 maandag één gehad
Gevolgen van de jaarlijkse vaccinatie ? Nee, was op 11/6, te lang geleden zegt de DA...
Vervuild water gedronken ? Alle honden drinken hetzelfde ....
Gras gegeten dat besproeid was ? Kan zijn...heb ik niet gezien...mar alle honden komen op dezelfde plaatsen en niemand anders is ziek
Darmperforatie door een visgraat ? Kan zijn...zondagochtend had ze mijn vuilniszak doorgebeten waarin enkel de resten van vis zaten die ik de vorige avond had klaargemaakt in grof zout... ze heeft toen overgegeven en was daarna terug ok.
Hoe moet het nu verder ?
Mijn meisje zal erg gemist worden... Zij heeft mij erdoor gesleurd na de dood van mijn levensgezel in 1999. Ik dank mijn leven aan haar.
Ze was ook de roedelleider van de honden en mijn steun en toeverlaat. We begrepen elkaar alleen al met een blik, woorden waren overbodig...
Ze was de beste en braafste (op een paar ondeugende trekjes na) hond die ik ooit heb gekend. Ze deed geen vlieg kwaad...
Ze was mijn prachtige Dobermann...en ik heb geen idee hoe ik dit te boven moeten komen...buiten haar en mijn andere dieren heb ik hier niemand.
En hoe gaat de roedel dit verwerken ?...Pineau is helemaal geen roedelleider en de 3 rescuehonden...nou dat verhaal kennen jullie al (zusterproblemen)...
Ondanks al haar problemen van de laatste maanden...was haar dood nu toch totaal onverwacht...gelukkig wacht ik nooit als ik zie dat één mijner honden uit zijn doen is en heeft ze direct alle hulp gekregen die ze nodig had.
De hele dag was alles normaal, nog lekker gegeten s morgens, op een lekker dik been geknauwd, mee gaan wandelen, effe mee balletje spelen, s avonds om 17u30 nog lekker gegeten...geen teken van pijn of wat dan ook... en dan gaat ze even slapen, staat terug op en moeten we naar de DA vliegen
wat is het snel gegaan

Een korte toelichting...
het probleem zat niet in de maag en de tube insteken om gas los te laten was dus geen optie volgens de DA
Vita zou een zware enteritis hebben gehad...ze kreeg alle mogelijke hulp (infuus en medicijnen).
Ze evolueerde goed vannacht en de Da vertelde me dat ze rustiger en beter ademde en slechts nog af en toe krampen had gehad (ik was even overhuis geweest om voor de rest van de bende te zorgen).
Alleen was er bloed bij haar laatste uitlasting om 05u
Ik ging terug bij haar met Gipsy, één van de rescuehonden en haar kleine lieveling,....
Ze zag ons, ademde idd. rustiger en beter dan enkele uren voordien...maar er klopte iets niet...Eerst dacht ik nog..."ach ze is moe, want heeft nog niet geslapen"... en daarom staat ze niet op...
Ik ben bij haar gaan zitten, heb haar geknuffeld, gestreeld en toegesproken en Gipsy zat op een meter voor haar gezicht zodat ze haar goed kon zien.
Rond 7u30 begonnen Vita haar ogen snel over en weer te gaan en de Da dacht dat ze misschien ook een klein herseninfarct had gedaan.
Plots ging alles in een stroomversnelling en voelde ik hoe ze achteruitging...
Snel sms de ik mijn DA die direct ging afkomen...
Maar er was geen tijd meer, achteraan kwam alles er al uit gelopen en Vita begon dieper te ademen (sommigen zullen me wel begrijpen) en de DA dacht net als ik dat ze aan het sterven was. Wachten op mijn DA was geen optie meer en heb ik haar direct het verlossende spuitje moeten laten geven...Ik wou haar lijden geen 5 minuten of een half uur rekken.
Ik wist/zag/voelde dat ze al weg was en afscheid van ons had genomen. Nu moest ik haar lijden stoppen.
Nadat ik met haar naar huis ben gegaan heb ik haar even in de zetel gelegd zodat de andere honden haar konden zien.
Hiermee wil ik voorkomen dat de anderen en vooral de rescuehonden haar gaan zitten zoeken en triest zijn...
Ze was een echte mama voor hen en de roedelleider van de bende.
Doordat ik hier niet blijf wonen, wil ik haar hier ook niet begraven. Morgen om 9 u wordt ze gecremeerd.Ondertussen is ze terug bij de DA.
Over de oorzaak van de enteritis
Weten doen we het niet en nooit...
Poep van de paarden gegeten die maandagavond ontwormd zijn ? Nee denkt de DA want Vita is dinsdagavond al ziek geworden (te snel) en ik heb haar ook geen Kaka zien eten.
Salmonella in een rauw ei ? Kan zijn...ze hebben er alle 5 maandag één gehad
Gevolgen van de jaarlijkse vaccinatie ? Nee, was op 11/6, te lang geleden zegt de DA...
Vervuild water gedronken ? Alle honden drinken hetzelfde ....
Gras gegeten dat besproeid was ? Kan zijn...heb ik niet gezien...mar alle honden komen op dezelfde plaatsen en niemand anders is ziek
Darmperforatie door een visgraat ? Kan zijn...zondagochtend had ze mijn vuilniszak doorgebeten waarin enkel de resten van vis zaten die ik de vorige avond had klaargemaakt in grof zout... ze heeft toen overgegeven en was daarna terug ok.
Hoe moet het nu verder ?
Mijn meisje zal erg gemist worden... Zij heeft mij erdoor gesleurd na de dood van mijn levensgezel in 1999. Ik dank mijn leven aan haar.
Ze was ook de roedelleider van de honden en mijn steun en toeverlaat. We begrepen elkaar alleen al met een blik, woorden waren overbodig...
Ze was de beste en braafste (op een paar ondeugende trekjes na) hond die ik ooit heb gekend. Ze deed geen vlieg kwaad...
Ze was mijn prachtige Dobermann...en ik heb geen idee hoe ik dit te boven moeten komen...buiten haar en mijn andere dieren heb ik hier niemand.
En hoe gaat de roedel dit verwerken ?...Pineau is helemaal geen roedelleider en de 3 rescuehonden...nou dat verhaal kennen jullie al (zusterproblemen)...
Ondanks al haar problemen van de laatste maanden...was haar dood nu toch totaal onverwacht...gelukkig wacht ik nooit als ik zie dat één mijner honden uit zijn doen is en heeft ze direct alle hulp gekregen die ze nodig had.
De hele dag was alles normaal, nog lekker gegeten s morgens, op een lekker dik been geknauwd, mee gaan wandelen, effe mee balletje spelen, s avonds om 17u30 nog lekker gegeten...geen teken van pijn of wat dan ook... en dan gaat ze even slapen, staat terug op en moeten we naar de DA vliegen

Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Contacteer:
Ach meid, wat een vreselijk groot verdriet. Ik kan me je wanhoop en moedeloosheid zo enorm goed voorstellen. Hopelijk troost de gedachte je dat je een goed besluit hebt genomen voor Vita, hoe moeilijk ook. Ik denk dat je heel terecht hebt besloten dat het nu genoeg was na alles wat ze al heeft meegemaakt.
Juist de honden die de zorgenkindjes zijn, zijn zo bijzonder is mijn ervaring. Er blijft een groot gat achter, vul het met mooie herinneringen!!
Juist de honden die de zorgenkindjes zijn, zijn zo bijzonder is mijn ervaring. Er blijft een groot gat achter, vul het met mooie herinneringen!!
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
De eerste veranderingen zijn al zichtbaar...
Als ik huilde kwam Vita me altijd troosten...nu komt geen v d andere 4 me troosten...
Op dit uur (16u30) kwam Vita altijd binnen gewandeld in huis om me aan te staren en een poot op mijn kniën te leggen in de hoop van al wat vroeger haar avondeten te krijgen....nu komt er niemand wat vragen
Ik kruip maar even onder de lakens
Als ik huilde kwam Vita me altijd troosten...nu komt geen v d andere 4 me troosten...
Op dit uur (16u30) kwam Vita altijd binnen gewandeld in huis om me aan te staren en een poot op mijn kniën te leggen in de hoop van al wat vroeger haar avondeten te krijgen....nu komt er niemand wat vragen
Ik kruip maar even onder de lakens
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Het zal vast nog een hele tijd en veel tranen duren voordat je gewend bent aan die veranderingen. Hoe erg honden verweven zijn met je dagelijkse leven valt je vaak pas op als ze er niet meer zijn.
Zoals zoveel anderen op dit forum weet ik precies wat je doormaakt en hoe moeilijk dat is.
Ik wens je nogmaals heel veel sterkte met je verlies en je verdriet.
Zoals zoveel anderen op dit forum weet ik precies wat je doormaakt en hoe moeilijk dat is.
Ik wens je nogmaals heel veel sterkte met je verlies en je verdriet.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
boxersien