Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vinkje schreef:Wat erg zeg, ik hoop dat Ceejay snel weer wat opknapt, ik wens je heel veel sterkte, en mijn duimen draaien ook voor je ventje, ook ga ik hier meteen een kaarsje aansteken voor Ceejay en jou.
Ik laat mijn Golden elk jaar inenten tegen Parvo en weil, dit gebeurt altijd in de maand Februari. Ik loop hier veel langs water en daar zitten ook ratten. Lang geleden rende er een rat tussen mijn voeten door, ik schrok me echt kapot.
Nogmaals heel veel sterkte meis.
zit er nog verschil in dan met de enting
elk jaar laten we ze enten en dat was vandaag weer
Ik krijg altijd netjes een brief van mijn DA, waarin staat dat de vaccinatie(s) in de maand Februari verloopt, om uw huisdier ook dit jaar weer te beschermen, is het nodig de vaccinatie nu zo spoedig mogelijk te herhalen. Betreft: Beau tegen enting Parvo en ziekte van Weil. En dat gebeurt zo dus elk jaar. En dat laat ik ook elk jaar doen. Ik heb hier al vaak gelezen dat elk jaar inenten niet nodig is, maar ik laat dat wel doen, ik ga geen risico nemen, Beau staat vaak te ruiken waar andere honden geplast of gepoept hebben, als ik dan zeg bah stopt hij meteen en plast ook op die plek.
Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Paulala schreef:Ik snap heel goed dat je geen enkel risico wilt nemen, maar is het niet mogelijk idd, om hem medicijnen te geven?
Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn hoor, dus het is een serieuze vraag van me.
Je rat heeft iig een mooie leeftijd al, niet veel ratten halen de drie jaar.
Je moet dan zeker ook zijn kooi laten vernietigen neem ik aan?
En zijn voerbakjes etc.
Heel veel sterkte ermee, want ik kan me goed voorstellen dat je het helemaal niet makkelijk vindt om te doen, en dat je het doet omdat jij denkt dat het de enige juiste beslissing is.
Ik heb trouwens eens een heel hardnekkig virus bij mijn ratten gehad (ik fokte toen) en vroeg of laat zouden al mijn ratten sterven.
Degene die zouden blijven leven waren voor altijd een besmettingsgevaar voor andere ratten, dus ook voor de ratten van mensen waar ik thuis kwam.
Ik heb toen ook een moeilijke beslissing gemaakt, maar ipv inslapen heb ik ze bij iemand gebracht die slangen heeft.
Het klinkt misschien heel raar, maar ik wilde niet dat ze voor niets dood zouden gaan, en ik heb liever dat slangen ratten eten die toch al dood gaan, dan dat daar gezonde ratten die nog een leven voor zich hebben voor worden gebruikt.
Ik heb er wel verdriet van gehad, maar voor mij was dat op dat moment de juiste keuze en spijt heb ik nooit gehad.
Wel eens twijfels of ik ze niet beter in had kunnen laten slapen, omdat ik dan een beter afscheid had kunnen nemen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet alleen staat.
En dat niet alleen jij zo'n besluit hebt hoeven maken, en dat ik je volkomen kan begrijpen als dit gewoon het meest veilige is voor jou en je omgeving.
En daar kan ik dan met mijn gezonde verstand weer niet bij, om diertjes die je huisdieren waren levend op te laten vreten door slangen, ik denk dat ze daar meer van geleden hebben dan dat je ze een spuitje had laten geven.IK heb niks met slangen en ik heb niks met ratten, maar zo zou ik mijn beestjes niet aan hun einde laten komen.
Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Wat erg...
Ik dacht dat weil bijna niet meer voor kwam en dat als je hond vaak in sloten springt ze juist extra beschermt zijn omdat de hond zich zo telkens hervacineerd zeg maar..
Ik heb ze vorig jaar zomer voor het laatst geent en wilde ze eigenlijk pas weer over een jaar of 3 enten, maar nu moet ik daar toch is over na gaan denken..
Bedankt voor je waarschuwing en ik hoop dat het weer helemaal goed komt met Ceejay..
Ik zal voor jullie duimen
vinkje schreef:Wat erg zeg, ik hoop dat Ceejay snel weer wat opknapt, ik wens je heel veel sterkte, en mijn duimen draaien ook voor je ventje, ook ga ik hier meteen een kaarsje aansteken voor Ceejay en jou.
Ik laat mijn Golden elk jaar inenten tegen Parvo en weil, dit gebeurt altijd in de maand Februari. Ik loop hier veel langs water en daar zitten ook ratten. Lang geleden rende er een rat tussen mijn voeten door, ik schrok me echt kapot.
Nogmaals heel veel sterkte meis.
zit er nog verschil in dan met de enting
elk jaar laten we ze enten en dat was vandaag weer
Ik krijg altijd netjes een brief van mijn DA, waarin staat dat de vaccinatie(s) in de maand Februari verloopt, om uw huisdier ook dit jaar weer te beschermen, is het nodig de vaccinatie nu zo spoedig mogelijk te herhalen. Betreft: Beau tegen enting Parvo en ziekte van Weil. En dat gebeurt zo dus elk jaar. En dat laat ik ook elk jaar doen. Ik heb hier al vaak gelezen dat elk jaar inenten niet nodig is, maar ik laat dat wel doen, ik ga geen risico nemen, Beau staat vaak te ruiken waar andere honden geplast of gepoept hebben, als ik dan zeg bah stopt hij meteen en plast ook op die plek.
wij krijgen altijd in de maand juni die oproep , dus gisteren hebben mijn twee kerels hun entingen weer gehad , ik laat dat dus ook altijd dan doen
want die van mij lopen het liefst in bagger slootjes
Innuendo schreef:Wat erg...
Ik dacht dat weil bijna niet meer voor kwam en dat als je hond vaak in sloten springt ze juist extra beschermt zijn omdat de hond zich zo telkens hervacineerd zeg maar..
Ik heb ze vorig jaar zomer voor het laatst geent en wilde ze eigenlijk pas weer over een jaar of 3 enten, maar nu moet ik daar toch is over na gaan denken..
Bedankt voor je waarschuwing en ik hoop dat het weer helemaal goed komt met Ceejay..
Ik zal voor jullie duimen
Vreselijk voor Ceejay en Maula! Maar we moeten wel blijven relativeren, klakkeloos jaarlijk enten omdat de dierendokter dat zegt is óók niet alles en geen vrijwaring voor alle ziekten.
Per slot van rekening gaan er ook honden dood (nee, Ceejay gaat dit vast overwinnen) aan het eten van hondenbrokjes, nu stoppen we toch niet allemaal meteen met brokken voeren?
rose schreef:hai hoe gaat het vandaag met Cee Jay?
nog steeds is er niks veranderd in CeeJay zijn toestand....
Ens is inmiddels vertrokken naar de ratten hemel, dus de discussie over haar kan bij deze gesloten worden..
Ens is bij een andere arts ingeslapen dan waar Ceejay is, en deze arts was het met mij eens dat het beter is haar in te slapen gezien de situatie..
Ens is inmiddels vertrokken naar de ratten hemel, dus de discussie over haar kan bij deze gesloten worden..
Ens is bij een andere arts ingeslapen dan waar Ceejay is, en deze arts was het met mij eens dat het beter is haar in te slapen gezien de situatie..
Fijn dat de andere da de mening deelt van jouw da wat betreft Ens.
Dat sterkt jou ook weer in jouw beslissing, veel sterkte en ik hoop dat je ons op de hoogte wilt houden over Cee Jay
ik hou jullie zeker op de hoogte, als het Ceejay lukt om het virus te verslaan, blijft ook nog de vraag over hoeveel schade heeft aan zijn lever en nieren en hoe valt daar verder mee te leven... hij is er helaas nog lang niet...
Rosita Compagner schreef:Vreselijk voor Ceejay en Maula! Maar we moeten wel blijven relativeren, klakkeloos jaarlijk enten omdat de dierendokter dat zegt is óók niet alles en geen vrijwaring voor alle ziekten.
Per slot van rekening gaan er ook honden dood (nee, Ceejay gaat dit vast overwinnen) aan het eten van hondenbrokjes, nu stoppen we toch niet allemaal meteen met brokken voeren?
Ik denk dat als je jaarlijks weil ent, dat dat niet klakkeloos is en dat je je hond en jezelf daarmee een hoop ellende en verdriet kunt besparen.
Je zal misschien niet alles daarmee uitsluiten maar je verkleint het risico terdege.
Het schijnt toch echt wel nodig te zijn, dat mag dit topic toch wel duidelijk maken
rose schreef:
Ik denk dat als je jaarlijks weil ent, dat dat niet klakkeloos is en dat je je hond en jezelf daarmee een hoop ellende en verdriet kunt besparen.
Je zal misschien niet alles daarmee uitsluiten maar je verkleint het risico terdege.
Het schijnt toch echt wel nodig te zijn, dat mag dit topic toch wel duidelijk maken
Je verkleint het risico inderdaad.
Het klopt dat er maar tegen een paar van de vele ziekmakers die Weil veroorzaken, wordt geënt. Maar dit zijn wel de gevaarlijkste van alle ziekmakers en daartegen wordt dan toch bescherming geboden.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Rosita Compagner schreef:Vreselijk voor Ceejay en Maula! Maar we moeten wel blijven relativeren, klakkeloos jaarlijk enten omdat de dierendokter dat zegt is óók niet alles en geen vrijwaring voor alle ziekten.
Je verkleint het risico op maar twee eventueel dodelijke bacteriën. En dan nog is niet 100% zeker dat de enting aanslaat, indien met deze twee varianten in aanraking wordt gekomen. Zolang niet duidelijk is om welke Weilvariant van de 200 bacteriesoorten het gaat in dit topic, is de wel of niet enten discussie niet zo zinvol.
Maula,ik hoop dat Ceejay en jullie hier goed doorheen komen.Wat een ellende!
Je beslissing om de rat in te slapen is volkomen begrijpelijk hoor!Dat had ik ook gedaan;het risico dat die ook besmet was was te groot.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Je verkleint het risico op maar twee eventueel dodelijke bacteriën. En dan nog is niet 100% zeker dat de enting aanslaat, indien met deze twee varianten in aanraking wordt gekomen. Zolang niet duidelijk is om welke Weilvariant van de 200 bacteriesoorten het gaat in dit topic, is de wel of niet enten discussie niet zo zinvol.
Ik kan dit alleen maar bevestigen; ik heb naar aanleiding van dit topic contact gezocht met één van mijn docenten van de opleiding veterinaire natuurgeneeskunde (een dierenarts). Ik ent op basis van informatie die ik onder meer van hem had ook niet tegen Weil en schrok hier natuurlijk wel van.
Maar ik heb een document van hem gehad met een samenvatting van verschillende onderzoeken waaruit blijkt dat er inderdaad heel veel bacterieen zijn die Weil kunnen veroorzaken en dat het natuurlijk ondoenlijk is om tegen al die bacterieen te enten (als je dat al zou willen).
Dus ja, het risico wordt in theorie verkleind maar hoeveel bescherming het je in de praktijk geeft is nog maar de vraag. Wat niet wil zeggen dat je naar aanleiding van dit trieste verhaal kunt heroverwegen om toch te enten tegen Weil. Dat vind ik nog steeds ieders persoonlijke afweging. Maar inderdaad nu allemaal maar naar de DA rennen om te laten inenten.. Het nadelen van wel enten tegen Weil zouden op de lange termijn wel eens heel goed groter kunnen zijn dan de risico's die je op de korte termijn loopt als je niet inent.
Ik kan dit alleen maar bevestigen; ik heb naar aanleiding van dit topic contact gezocht met één van mijn docenten van de opleiding veterinaire natuurgeneeskunde (een dierenarts). Ik ent op basis van informatie die ik onder meer van hem had ook niet tegen Weil en schrok hier natuurlijk wel van.
Maar ik heb een document van hem gehad met een samenvatting van verschillende onderzoeken waaruit blijkt dat er inderdaad heel veel bacterieen zijn die Weil kunnen veroorzaken en dat het natuurlijk ondoenlijk is om tegen al die bacterieen te enten (als je dat al zou willen).
Precies. Daarom nog maar eens een voor mij persoonlijk dringende vraag aan de topicstarter.............om WELKE Weil variant gaat het bij deze hond? Want dit is nl. voor elke hondenbezitter belangrijk om te weten. De twee eventueel dodelijke Weil varianten uit het vaccin komen hier nl. nog maar sporadisch voor. De ziekmakende Weilvarianten uit de 5-groep veelvuldig.....en die zitten niet in het vaccin.
Dus ja, het risico wordt in theorie verkleind maar hoeveel bescherming het je in de praktijk geeft is nog maar de vraag. Wat niet wil zeggen dat je naar aanleiding van dit trieste verhaal kunt heroverwegen om toch te enten tegen Weil. Dat vind ik nog steeds ieders persoonlijke afweging. Maar inderdaad nu allemaal maar naar de DA rennen om te laten inenten.. Het nadelen van wel enten tegen Weil zouden op de lange termijn wel eens heel goed groter kunnen zijn dan de risico's die je op de korte termijn loopt als je niet inent.
Niet alleen op de langere termijn...........de Weil enting kan meteen al bij je hondje flinke blijvende schade aanrichten. Wij gaan hier het tweede jaar in met een GEZONDE hond zonder de nare bijwerkingen van de Weil enting. Dus heroverwegen in die zin is geen optie. Wel overweeg ik nosodes Weil volgend jaar.
boemerang schreef:ik vind het persoonlijk niet fijn om de (voor en tegen) deze entingen hier neer te zetten
hopelijk komt het weer goed zonder al te veel schade
Volgens mij is dit de reden waarop TS dit topic gestart is? Ik vind het heel zinvol.
boemerang schreef:ik vind het persoonlijk niet fijn om de (voor en tegen) deze entingen hier neer te zetten
Daar gaat het in dit topic niet om! DE vraag in deze; welke Weil variant?
DAN pas heeft discussiëren over wel of niet enten nut. Maar daar krijg ik geen antwoord op. Als ik eigenaar van deze hond was, had ik daar allang achteraan gegaan. Ook voor de verdere behandeling van het gezin.
daar heb je helemaal gelijk in, iedereen raakt
het gaat hier om Cee Jay
het gaat hier om Cee Jay
Het gaat zeker om CeeJay en ik hoop natuurlijk dat de hond hier goed door heen komt, zonder schade. Maar als de consequentie van dit verhaal is dat iedereen zonder nadenken weer gaat inenten, ben ik bang dat de schade niet alleen beperkt blijft tot CeeJay maar dat er meer honden ziek gaan worden. Maar dan dus niet door de ziekte maar door de enting er tegen.. Als de discussie over wel of niet Weil enten gevoerd worden in een ander topic wordt het mogelijk niet gezien door de mensen die dit wel gelezen hebben...
Ik weet dat dit behoorlijk radicaal klinkt en realiseer me ook dat ik hiermee mensen misschien tegen de haren instrijk. Is niet mijn bedoeling en ik vind dus ook dat iedereen het voor zichzelf moet beslissen. Maar wel op basis van de juiste gronden en niet uit paniekvoetbal!
het gaat hier om Cee Jay
Het gaat zeker om CeeJay en ik hoop natuurlijk dat de hond hier goed door heen komt, zonder schade. Maar als de consequentie van dit verhaal is dat iedereen zonder nadenken weer gaat inenten, ben ik bang dat de schade niet alleen beperkt blijft tot CeeJay maar dat er meer honden ziek gaan worden. Maar dan dus niet door de ziekte maar door de enting er tegen.. Als de discussie over wel of niet Weil enten gevoerd worden in een ander topic wordt het mogelijk niet gezien door de mensen die dit wel gelezen hebben...
Ik weet dat dit behoorlijk radicaal klinkt en realiseer me ook dat ik hiermee mensen misschien tegen de haren instrijk. Is niet mijn bedoeling en ik vind dus ook dat iedereen het voor zichzelf moet beslissen. Maar wel op basis van de juiste gronden en niet uit paniekvoetbal!
Ik ben het helemaal eens met Monique.
Ik hoop natuurlijk van harte dat CeeJay er weer helemaal bovenop komt!!
Maar door het ellendige verhaal van CeeJay betekent het nog niet dat ik mijn honden nu ga laten enten. De Weil enting is ook niet zo onschuldig.
Wat erg dat Ceejay nog niet opknapt. Staat er een bepaalde tijd voor dat hij op zou moeten knappen of is daar niks over te zeggen ?
Zelf zit ik nu ook heel erg te dubben over de Weilenting.
Hier zijn ze niet geent (met puntjes op de e) maar ze poedelen wel vaak in het poeltje en ze drinken uit de vijver. En we hebben ratten onder de schuur.
Gisteren de dierenarts maar gebeld hierover en hij vond het wel verstandig om ze tegen Weil en Parvo te laten enten.
Maar als ik hier zo lees weet ik het nog niet.
DAN pas heeft discussiëren over wel of niet enten nut. Maar daar krijg ik geen antwoord op. Als ik eigenaar van deze hond was, had ik daar allang achteraan gegaan. Ook voor de verdere behandeling van het gezin.
luister mijn hond ligt in een praktijk waar het heel erg druk is...Vanmiddag maakt ze extra tijd vrij zodat ik uitgebreid vragen kan stellen.. en heb ze dan ook op papier gezet...
En sorry de stress dat mij maatje mogelijk dood gaat hou mij meer bezig dan om welke variant het gaat, want ik neem aan dat alle instanties dit dat belangrijk vinden al weten om welke variant het gaat...
Bel naar Utrecht daar is ook melding gemaakt, vraag daar om welke Weill variant het gaat..
nou inderdaad zeg. dat ze met hem bezig zijn boeit niet als de rest van de hondenwereld maar weet welke variant het is want zolang daar geen antwoord op komt is het maar een baggerverhaal. er is meer gezegd door maula dan dat enten toch heel belangrijk is. namelijk dat haar hond daar ligt te vechten voor zijn leven
hou jij je eens een beetje in... als alles rustig is kan maula dat misschien vragen. zo niet dan niet en hopen we dat dat komt omdat ze CJ aan het uitlaten is
Ik begrijp je heel goed hoor Maula, dat je daar nu even helemaal niet mee bezig bent.
Jouw hond vecht voor zijn leven, en het enige wat er door je heengaat is de angst om hem te verliezen.
En idd, als mensen echt zo graag willen weten om welke variant het gaat kunnen ze daar zelf wel achteraan bellen.
Alle instanties zijn op de hoogte, dus zelf actie ondernemen lijkt mij zeker op z'n plaats.
Jij hebt nu even genoeg aan je hoofd, en ik wens je dan ook heel veel sterkte toe.
Ik hoop echt met heel mijn hart dat je ventje weer opknapt en nog wat jaren bij jullie mag zijn.
Dit wens ik niemand toe, ik kan me je angst en verdriet zo erg goed voorstellen.
Je zult ook wel doodop zijn en niet kunnen slapen.
De onzekerheid sloopt je volgens mij echt in deze situatie.
Hele dikke knuffel van mij en een pootje van mijn hondjes.
Als ik ze kon vertellen wat er aan de hand was en ze zouden me begrijpen zou je ook van hun een steunbetuiging krijgen.
Ik hoop dat je veel steun uit je omgeving krijgt, en dat er mensen om je heen zijn die voor je klaar staan om je op te vangen als je er doorheen zit.
Bullenmama schreef:Wat erg dat Ceejay nog niet opknapt. Staat er een bepaalde tijd voor dat hij op zou moeten knappen of is daar niks over te zeggen ?
Zelf zit ik nu ook heel erg te dubben over de Weilenting.
Hier zijn ze niet geent (met puntjes op de e) maar ze poedelen wel vaak in het poeltje en ze drinken uit de vijver. En we hebben ratten onder de schuur.
Gisteren de dierenarts maar gebeld hierover en hij vond het wel verstandig om ze tegen Weil en Parvo te laten enten.
Maar als ik hier zo lees weet ik het nog niet.
elk uur, elke dag dat hij in leven blijft is positief, dat is het enige wat er op het moment te zeggen valt...
vanmiddag mag ik uitgebreid vragen stellen en hoop ik op antwoorden...
Ik Ent Gijs ook niet en bij bij Tannetje koning geweest om te Titeren echter zij heeft hem wel geent Tegen de Ziekte van weil omdat Gijs idd uit sloten drinkt en zwemt dan kan je het risico niet nemen.
Daarentegen kreeg ik wel van Tanntetje 4 tabletjes mee die ik elke dag voor 4 dagen moest geven om de schadelijke gevolgen van het enten zoveel mogelijk weg te nemen.
En als ik dit zo lees ben ik blij dat ik voor de Ziekte van Weil wel gekozen hebt om te enten.
En voor de rest had hij genoeg antistoffen.
Wat dat betreft neem ik geen risico (De Ziekte van Weil geld overigens maar voor 8 maanden)