Moderator: moderatorteam
iones schreef:Terwijl hij misschien niet ziek is?maula schreef:kom net terug van CeeJay, hij is nog steeds erg zwak, maar zie aan hem dat hij hard vecht...
Ens ( mijn rat) kan ook besmet zijn met de ziekte van Weill, ik wil dan ook geen enkel risico nemen en ga Ens laten inslapen..
Is de rat al oud?maula schreef:iones schreef:Terwijl hij misschien niet ziek is?maula schreef:kom net terug van CeeJay, hij is nog steeds erg zwak, maar zie aan hem dat hij hard vecht...
Ens ( mijn rat) kan ook besmet zijn met de ziekte van Weill, ik wil dan ook geen enkel risico nemen en ga Ens laten inslapen..
klopt... en het gaat tegenstand geven dat weet ik ook, maar ik wil geen enkel risico en dat is ook het advies van mijn DA..
je hebt gelijk, gewoon doen wat jou het beste lijkt.maula schreef:iones schreef:Terwijl hij misschien niet ziek is?maula schreef:kom net terug van CeeJay, hij is nog steeds erg zwak, maar zie aan hem dat hij hard vecht...
klopt... en het gaat tegenstand geven dat weet ik ook, maar ik wil geen enkel risico en dat is ook het advies van mijn DA..
'Officieel' zou jij en je gezin aan de AB moeten.maula schreef:heb net de dierenarts gesproken, er is niks veranderd in zijn situatie, dus ook niet slechter geworden...
Ben naar de Gemeente geweest en het word zeer serieus genomen, zeker ook omdat er rond om de bewuste sloten 3 basis scholen zitten met in totaal zo'n 2000 kindjes die rond om de sloten spelen...
De GGD word ook ingelicht,en wat hun gaan doen hoor ik nog.
Voor de mens is er geen vaccinatie tegen de ziekte van Weill, wat het protocol voor mezelf nu is, is nog niet duidelijk..
De kans dat ik besmet ben ik niet zo heel erg groot, desondanks zal ik waarschijnlijk vanmiddag naar het ziekenhuis moeten voor een uitgebreid onderzoek..
er is dus lichte paniek binnen Zevenaar vanwege de besmettings gevaar voor de volks gezondheid.. :treur :treur :treur :treur
Ens is bijna 3 jaar denk ik...Aimee schreef:Is de rat al oud?maula schreef:iones schreef:Terwijl hij misschien niet ziek is?maula schreef:kom net terug van CeeJay, hij is nog steeds erg zwak, maar zie aan hem dat hij hard vecht...
Heel veel sterkte met CeeJay, ik hoop dat hij erbovenop gaat komen![]()
![]()
hoe verdrietig ook allemaal , maar ik geef je groot gelijk , wat je rat betreftmaula schreef:ik ga met niemand in discussie over het wel of niet inslapen van de rat, iedereen zal daar zo zijn/haar eigen visie op hebben....
ik doe wat ik kan om het leven van mijn hond te redden, en als daarbij het advies is dat het beter is om uit voorzorg de rat in te laten slapen omdat zij ook besmet kan zijn dan volg ik dat advies op...
jullie kunnen me gemeen , hypocriet of weet ik wat vinden,maar mijn hond gaat mijn meer aan me hart dan de rat, en ik wil elk risico uitsluiten dat de besmetting zich voort kan zetten...omdat zo'n besmetting gevaarlijk is voor mens en dier....
het is allemaal al verdrietig genoeg zo, zijn er mensen die zich geroepen voelen de rat op te halen be my guest...
ik waarschuw wel, het is risico dat Ens besmet is, is zeer groot
zeg maar wie durft het risico te nemen ???
ik niet![]()
![]()
![]()
en vind het ook echt zeer triest voor Ens, maar helaas is het niet anders....
zit er nog verschil in dan met de entingvinkje schreef:Wat erg zeg, ik hoop dat Ceejay snel weer wat opknapt, ik wens je heel veel sterkte, en mijn duimen draaien ook voor je ventje, ook ga ik hier meteen een kaarsje aansteken voor Ceejay en jou.
Ik laat mijn Golden elk jaar inenten tegen Parvo en weil, dit gebeurt altijd in de maand Februari. Ik loop hier veel langs water en daar zitten ook ratten. Lang geleden rende er een rat tussen mijn voeten door, ik schrok me echt kapot.
Nogmaals heel veel sterkte meis.
Ik val je niet aan, maar bekijk het reëel.maula schreef:ik ga met niemand in discussie over het wel of niet inslapen van de rat, iedereen zal daar zo zijn/haar eigen visie op hebben....
ik doe wat ik kan om het leven van mijn hond te redden, en als daarbij het advies is dat het beter is om uit voorzorg de rat in te laten slapen omdat zij ook besmet kan zijn dan volg ik dat advies op...
jullie kunnen me gemeen , hypocriet of weet ik wat vinden,maar mijn hond gaat mijn meer aan me hart dan de rat, en ik wil elk risico uitsluiten dat de besmetting zich voort kan zetten...omdat zo'n besmetting gevaarlijk is voor mens en dier....
het is allemaal al verdrietig genoeg zo, zijn er mensen die zich geroepen voelen de rat op te halen be my guest...
ik waarschuw wel, het is risico dat Ens besmet is, is zeer groot
zeg maar wie durft het risico te nemen ???
ik niet![]()
![]()
![]()
en vind het ook echt zeer triest voor Ens, maar helaas is het niet anders....
Lijkt mij ook niet, maar is wel bepalend voor het verdere verloop. Ik zou toch even navragen wat ik al eerder aangaf.maula schreef:antibiotica zou een optie zijn als Ens een handteerbare rat zou zijn en dat is ze niet,Ens is eigenlijk een kreng van een rat en haar verzorgen is elke dag weer een uitdaging...desondanks wel op haar eigen manier mijn ratje en ik vind het daarom ook erg triest maar vind dit in deze situatie het beste.....
Dat begrijp ik........ik hou totaal niet van ratten, dus zo'n beestje had met mij al een probleem......![]()
ik weet niet welke variant Ceejay heb, de dierenarts zal het ongetwijfeld verteld hebben,maar heb zoveel info gehad de afgelopen dagen dat het me niet te binnen schiet...![]()
Je moet er echt naar vragen. Ten eerste is het bepalend voor het type Weil. Ik zou heel graag als eigenaar willen weten of dit de variant is die in het vaccin zit of niet. Dit is nl. ook medebepalend om je geen schuldgevoel aan te laten praten. En niet onbelangrijk, het is gewoon belangrijk te weten met welke varianten we te maken hebben, want juist daarop moet de behandeling van jullie gezin worden afgestemd. Ik vind hierin door m.n. de dierenarts EN de GGD een beetje laconiek gehandeld.
de komende 30 dagen moet ik ons gezondheid in de gaten houden,krijgen we acuute griep klachten moet ik naar de dokter voor antibiotica...
maar de kans dat wij besmet zijn lijkt niet heel groot, maar goed je weet nooit natuurlijk..
Tja, en dit snap ik dus niet.Paulala schreef:Ik heb toen ook een moeilijke beslissing gemaakt, maar ipv inslapen heb ik ze bij iemand gebracht die slangen heeft.
Het klinkt misschien heel raar, maar ik wilde niet dat ze voor niets dood zouden gaan, en ik heb liever dat slangen ratten eten die toch al dood gaan, dan dat daar gezonde ratten die nog een leven voor zich hebben voor worden gebruikt.
.