Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
heel veel verdriet om CeeJay.. + UPDATE
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Contacteer:
heel veel verdriet om CeeJay.. + UPDATE
Gistermiddag(zaterdag) is CeeJay met spoed opgenomen,met nier en lever falen..
Donderdag avond liet hij zijn eten staan en was hij niet echt in zijn hummetje...
Gewoon een slechte dag,dacht ik, vrijdag ook niet echt in zijn hummetje,kan gebeuren kijk het wel even aan.dacht ik..
Vrijdag avond was Meneer nog super actief met schooien om een kebabje, dus ik had zoiets van zal wel weer goed zijn met hem...
Zaterdag ochtend was hij toch niet echt lekker, en begon over te geven ..Dus ik had nog effe zoiets van ik kijk het aan en ga dan maandag wel even naar de dierenarts met hem... hij zag er niet erg zorgwekkend uit,dus maakte me ook niet echt veel zorgen om hem...
Toen ik thuis kwam van de Intratuin ging het totaal niet goed met CeeJay, ik trof een hond aan dat was veranderd in een graten pakhuis,geen energie meer had en zijn tandvlees,oren,ogen zo geel als mosterd...
Heb direct de dierenarts gebeld, en kon er terecht...
Ceejay was er blijkbaar zeer slecht aan toe,en was uitgedroogd..en hard aan het vechten voor zijn leven
Waarom zijn nieren en lever het aan het begeven zijn is tot op heden niet duidelijk..en er worden nog steeds onderzoeken gedaan...
Het kan namelijk verschillende redenen zijn waardoor nieren en lever ermee aan het stoppen zijn, varierend van besmettelijke honden/ongedierte (denk aan bruine ratten) ziektes, tot tumoren,kanker,aangeboren afwijkingen van niet goed sluitende aders...er zijn zoveel dingen die dit kunnen veroorzaken...
Op dit moment is zijn toestand te slecht om hem onder narcose te kunnen brengen,voor binnen in hem te kijken..
Op rontgen foto's was er niks bijzonders te zien, zijn bloed waarden geven zware infecties aan...
Er worden nog echo's gemaakt, en er word bloed naar Utrecht gestuurd om zijn amoniak waarde te bepalen..
Maar utrecht is morgen weer open
De dierenarts doet haar best om zijn leven te redden, maar als zij en ik heel eerlijk zijn en realistisch moet zijn , is de kans dat CeeJay levend thuis komt niet groot
Het enige wat ik nu kan doen is wachten op telefoon van de dierenarts, vandaag mag ik er niet meer heen, tenzij zijn toestand dusdanig veranderd dat het nodig is dat ik kom,dus of waneer hij stabiel genoeg is om onder narcose te kunnen of dus in het ergste geval dat hij overleden is... tot die tijd moet ik wachten op telefoon...
Gisteravond laat, telefoon gaat de dierenarts...
ik schik me kapot natuurlijk,
CeeJay heeft de ziekte van Weill of de Ratten ziekte...
Hij heeft dit opgelopen door sloot water of plassen water van regen waar ratten pis in heb gezeten..
Zou ik enten had ik dit kunnen voorkomen, zo naief als ik ben heb ik enten nooit belangrijk gevonden voor volwassen gezonde honden..
Me vorige honden entte ik ook niet, tenzij ze naar pension gingen of mee naar het buitenland,verder achtte ik enten nooit nodig..
Zo waren CeeJay en Jill vorig jaar niet ge- ent en dit jaar nog niet, wat ik dit jaar wel had willen doen aangezien ik over 2 weken een weekendje weg ga met ze...
Maar helaas heeft het enten voor CeeJay te laat gekomen...
CeeJay is erg hard aan het vechten voor zijn leven maar is nog steeds in zeer kritieke toestand..
Ik geloof heilig in mijn ventje en in zijn kracht... ik weet dat hij dit met al onze steun te boven kan komen...
Noem me bijgelovig, maar als iedereen een kaarsje brand en positieve energie stuur naar CeeJay dan geeft hem dat vast extra kracht om door te vechten...
Omdat de ziekte van Weill besmettelijk is, moet ik voor mezelf naar de huisarts en me hele huis en tuin zwaar laten ontsmetten of het zelf doen met zeer heet water en zwaar geconcentreerd schoonmaak spul..
Niet enten kon tot voor een jaar of 5 geleden ook best, daar was mijn arts het mee eens, ook zij ente vroeger niet...
Maar tegenwoordig met zoveel ongedierte, buitenlandse dieren, opwarming van de aarde enz enz, is het enten JUIST erg belangrijk geworden...
Ik ga nu niet roepen dat iedereen moet gaan enten, ieder moet dat voor zich weten omdat ik ook de gemengde gevoelens van enten begrijp, wat ik WEL zeg : leer van mijn naiviteit en neem zelf geen risico en ga je hond enten als dat nog niet gebeurd is....
Ziekte van Weill is erg serieuze shit en tegenwoordig steeds vaker voor tekomen ...
Donderdag avond liet hij zijn eten staan en was hij niet echt in zijn hummetje...
Gewoon een slechte dag,dacht ik, vrijdag ook niet echt in zijn hummetje,kan gebeuren kijk het wel even aan.dacht ik..
Vrijdag avond was Meneer nog super actief met schooien om een kebabje, dus ik had zoiets van zal wel weer goed zijn met hem...
Zaterdag ochtend was hij toch niet echt lekker, en begon over te geven ..Dus ik had nog effe zoiets van ik kijk het aan en ga dan maandag wel even naar de dierenarts met hem... hij zag er niet erg zorgwekkend uit,dus maakte me ook niet echt veel zorgen om hem...
Toen ik thuis kwam van de Intratuin ging het totaal niet goed met CeeJay, ik trof een hond aan dat was veranderd in een graten pakhuis,geen energie meer had en zijn tandvlees,oren,ogen zo geel als mosterd...
Heb direct de dierenarts gebeld, en kon er terecht...
Ceejay was er blijkbaar zeer slecht aan toe,en was uitgedroogd..en hard aan het vechten voor zijn leven
Waarom zijn nieren en lever het aan het begeven zijn is tot op heden niet duidelijk..en er worden nog steeds onderzoeken gedaan...
Het kan namelijk verschillende redenen zijn waardoor nieren en lever ermee aan het stoppen zijn, varierend van besmettelijke honden/ongedierte (denk aan bruine ratten) ziektes, tot tumoren,kanker,aangeboren afwijkingen van niet goed sluitende aders...er zijn zoveel dingen die dit kunnen veroorzaken...
Op dit moment is zijn toestand te slecht om hem onder narcose te kunnen brengen,voor binnen in hem te kijken..
Op rontgen foto's was er niks bijzonders te zien, zijn bloed waarden geven zware infecties aan...
Er worden nog echo's gemaakt, en er word bloed naar Utrecht gestuurd om zijn amoniak waarde te bepalen..
Maar utrecht is morgen weer open
De dierenarts doet haar best om zijn leven te redden, maar als zij en ik heel eerlijk zijn en realistisch moet zijn , is de kans dat CeeJay levend thuis komt niet groot
Het enige wat ik nu kan doen is wachten op telefoon van de dierenarts, vandaag mag ik er niet meer heen, tenzij zijn toestand dusdanig veranderd dat het nodig is dat ik kom,dus of waneer hij stabiel genoeg is om onder narcose te kunnen of dus in het ergste geval dat hij overleden is... tot die tijd moet ik wachten op telefoon...
Gisteravond laat, telefoon gaat de dierenarts...
ik schik me kapot natuurlijk,
CeeJay heeft de ziekte van Weill of de Ratten ziekte...
Hij heeft dit opgelopen door sloot water of plassen water van regen waar ratten pis in heb gezeten..
Zou ik enten had ik dit kunnen voorkomen, zo naief als ik ben heb ik enten nooit belangrijk gevonden voor volwassen gezonde honden..
Me vorige honden entte ik ook niet, tenzij ze naar pension gingen of mee naar het buitenland,verder achtte ik enten nooit nodig..
Zo waren CeeJay en Jill vorig jaar niet ge- ent en dit jaar nog niet, wat ik dit jaar wel had willen doen aangezien ik over 2 weken een weekendje weg ga met ze...
Maar helaas heeft het enten voor CeeJay te laat gekomen...
CeeJay is erg hard aan het vechten voor zijn leven maar is nog steeds in zeer kritieke toestand..
Ik geloof heilig in mijn ventje en in zijn kracht... ik weet dat hij dit met al onze steun te boven kan komen...
Noem me bijgelovig, maar als iedereen een kaarsje brand en positieve energie stuur naar CeeJay dan geeft hem dat vast extra kracht om door te vechten...
Omdat de ziekte van Weill besmettelijk is, moet ik voor mezelf naar de huisarts en me hele huis en tuin zwaar laten ontsmetten of het zelf doen met zeer heet water en zwaar geconcentreerd schoonmaak spul..
Niet enten kon tot voor een jaar of 5 geleden ook best, daar was mijn arts het mee eens, ook zij ente vroeger niet...
Maar tegenwoordig met zoveel ongedierte, buitenlandse dieren, opwarming van de aarde enz enz, is het enten JUIST erg belangrijk geworden...
Ik ga nu niet roepen dat iedereen moet gaan enten, ieder moet dat voor zich weten omdat ik ook de gemengde gevoelens van enten begrijp, wat ik WEL zeg : leer van mijn naiviteit en neem zelf geen risico en ga je hond enten als dat nog niet gebeurd is....
Ziekte van Weill is erg serieuze shit en tegenwoordig steeds vaker voor tekomen ...

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Mirabella
- Zeer actief
- Contacteer:
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
- Contacteer:
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
-
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- MC65
- Zeer actief
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
heel veel sterkte
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- *Linda*
- Zeer actief
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
och jee wat een afschuwelijk verhaal
, wij gaan hier heel hard duimen draaien voor cee jay.
wel heel goed van je dat je het op het forum hebt geplaatst, een gewaarschuwd mens telt voor twee.
ik ga mijn honden ook niet meer elk jaar laten enten op de ziekte van weil na dan.
dat was ik al van plan omdat mijn honden veel zwemmen en jouw verhaal geeft aan dat het toch nodig is.
ik wist trouwens niet dat ze het van een regenplas ook konden krijgen.
heel veel sterkte en ik hoop dat hij het red

wel heel goed van je dat je het op het forum hebt geplaatst, een gewaarschuwd mens telt voor twee.
ik ga mijn honden ook niet meer elk jaar laten enten op de ziekte van weil na dan.
dat was ik al van plan omdat mijn honden veel zwemmen en jouw verhaal geeft aan dat het toch nodig is.
ik wist trouwens niet dat ze het van een regenplas ook konden krijgen.
heel veel sterkte en ik hoop dat hij het red
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- iones
- Zeer actief
Ik was altijd al op de hoogte van de ziekte van Weil. En mijn honden die van zwemmen houden, worden jaarlijks gevaccineerd. Ik denk dat als je als mens in natuurwateren zwemt waar ook ratten zich bevinden ook gevaccineerd zou moeten worden, want ook mensen kunnen het krijgen. Ik wens je heel veel sterkte toe met je hond. Ik hoop dat hij het redt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Jeetje wat een vreselijk bericht!! Wat een nachtmerrie, arm ventje.
Doet me eraan denken dat ik Bonha ook nog moet laten enten dit jaar. ik woon langs de rivier en de katten brengen wel eens een rat thuis, dus ik ben meestal vrij consequent in de Weil-enting. Dit jaar wat traag..
Hier ook een kaarsje! Vechten mannetje!!!
Doet me eraan denken dat ik Bonha ook nog moet laten enten dit jaar. ik woon langs de rivier en de katten brengen wel eens een rat thuis, dus ik ben meestal vrij consequent in de Weil-enting. Dit jaar wat traag..
Hier ook een kaarsje! Vechten mannetje!!!
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals