Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie kan mij hiermee helpen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Wie kan mij hiermee helpen?

Ongelezen bericht door blacky »

Wij gaan volgende week naar Noorwegen alle entingen zijn gedaan en titer is inorde alleen moet hij deze week nog zijn verplichte wormkuur krijgen. Nu zit ik met een probleem. Spikey draagt een scalibor band, hij heeft erg lang haar en teken zijn erg moeilijk te vinden. Ook werkt hij goed tegen muggen en daar kunnen er in Noorwegen erg veel van aanwezig zijn. :N:

Maar nu mijn probleem: zijn vlooien behandeling zou eigenlijk deze week ook herhaald moeten worden (stronghold) Is dit wel verstandig? Of werkt de scaliborband voldoende ook tegen vlooien?

En wat is verstandig: de wormkuur begin deze week dus 7 dagen voor vertrek of aan het eind van de week 3 dagen voor vertrek.
En is de wormkuur die ze voor Zweden en Noorwegen krijgen anders dan de gebruikelijke kuur die hij ook heeft gehad met 3 maanden?
En zijn er bijwerkingen te verwachten?

Voor ons is dit de eerste keer dat we met een hond naar Zweden/Noorwegen gaan en ben erg bang dat ik iets verkeerd doe en we aan de grens met een probleem staan.
Afbeelding
gevni havanezers
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Voor Zweden moet de DA volgens mij in het paspoort aantekenen dat de hond ontwormd is met een bepaald middel en binnen een aantal dagen voor je Zweden binnen gaat.

Zou dat maar goed uitzoeken.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Ja de regels ken ik hoor en ook de werkzame stof die het moet bevatten. Zit in bijna elke kuur, wormkuur is maximaal 10 dagen geldig dus deze week moet het er van komen maar twijfel over preciese dag waarop. (over de wormkuur kan ik niet twijfelen die moet hij wel nemen anders mag hij niet mee)

Het zijn meer de vlooien druppels waar ik over twijfel.
Afbeelding
gevni havanezers
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mij is verteld dat de scalibor ook afdoende is voor vlooien en dat je dan nooit ook nog een vlooien middel mag gebruiken ivm overdosering.
Bel anders je da eens als je het zeker wilt weten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”