Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

van pedigree naar vers

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Youp
Zeer actief

van pedigree naar vers

Ongelezen bericht door Youp »

Sinds vandaag hebben wij een 2e hond. Ze kreeg bij haar vorige baas Pedigree, daarvoor kreeg ze Bonzo en daarvoor 7 for 7 (of zo?).

Nu hebben deze mensen ons geen voer meegegeven. Het was de bedoeling dat ze een dagje op proef kwam, maar het gaat zo goed dat ze blijft. Wij voeren Diesel smuldier aangevuld met verse dingetjes en soms wat tafelrestjes.
Dat wil ik bij haar ook gaan doen. Eerst maar eens volledig op Smuldier denk ik.

Nu weet ik niet hoeveel ik haar moet geven. Ze weegt 33 kilo volgens haar ex baas. Ik denk dat ze een kilo of 3 te zwaar is dus zou ik haar moeten voeren voor 30 kilo. Op de verpakking staat dat ze dan 850 gram zou moeten eten. Dat lijkt me vrij veel of ligt dat aan mij?
Diesel weegt 65 kilo en krijgt als hij alleen smuldier eet 1500 gram per dag en kwam daar echt van aan in het begin.

Wat denken jullie?
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
H&NN
Actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door H&NN »

Ga op je gevoel af en geef haar minder dan die aanbevolen hoeveelheid. Mijn teefje weegt 43 kg en krijgt rond de 700 gr. soms zelfs minder. Ze is wel gesteriliseerd. Voer haar op het oog en kijk hoe ze het doet. Valt ze erg af (maar ze kan het hebben schrijf je), dan voer je iets meer, komt ze erg aan voer je nog iets minder. Ik zou rond de 2-2.5% gaan zitten van haar lichaamsgewicht en kijken hoe ze het daar op doet?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Gut, dat beesie zal van geluk niet weten wat 'r overkomt! ;-)

Op de verpakking staan soms 'rare' dingen ;-) maar vertrouw op je eigen oordeel. Hou bij hoeveel je haar voert en haar gewicht.... veelvuldig ook 'voelen' of je nog goed zit. Als ze aantoonbaar honger heeft dan ietsje meer geven? Als ze de helft laat staan eh... minder voeren? ;-)

Succes!!

Suzanne
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

amos is 35 kilo en krijgt 2 x 400 gr smuldier

met redelijke beweging op een dag :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Als ze moet afvallen zou ik zeggen 200 gram per 10 kg streefgewicht: dat is 600 gram per dag. Dat is het minimum, dan is er nog ruimte voor wat extraatjes (pensstaafje, beloning enz).
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Tuana kreeg 1000-1500 gram en weegt 32 kilo gemiddeld
Nanni krijgt 500-600 gram en weegt 28 kilo, gestereliseerd.
Het is dus afhankelijk hoe ze het erop doet.
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

Sam is 33 kilo en krijgt ook 2x400 gram, volle reu.

Maar krijgt wel behoorlijk veel beweging op een dag....
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ik geef haar nu 750 gram. Samen met veel meer beweging dan voorheen moet dat wel goed gaan. Morgen ga ik haar wegen.

Vanochtend had ze al een mooie vleesdrol ipv vieze brij.
Afbeelding
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

het heet idd 7for7..

het eten wat je hond krijgt is elke dag anders... ze vinden het best lekker ..(althans die van mij....) heb ooit eens een dagje daar mee gedraait of ik het leuk vond... gelijk een doos meegekregen om aan de honden te voeren.. lol
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
Youp
Zeer actief

Ayka-Zira-Honey schreef:het heet idd 7for7..

het eten wat je hond krijgt is elke dag anders... ze vinden het best lekker ..(althans die van mij....) heb ooit eens een dagje daar mee gedraait of ik het leuk vond... gelijk een doos meegekregen om aan de honden te voeren.. lol
Ja, dat is waar ook. Daar had ze het over. Iedere dag een andere smaak. Schijnt wel vrij prijzig te zijn.
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Ik zou nog niet te veel minderen in voer, tenzij ze bij jou net zoveel beweging krijgt als bij haar vorige eigenaren.
Toen de uk hier kwam was hij veelste dik en wou ik ook meteen minder voeren, hij werd alleen maar heel erg chagerijinig en wou me mijn boterham wel uit mijn handen graaien.
Na een dag of 3 ben ik meer gaan voeren en toch is hij kilo's afgevallen, puur en alleen omdat hij hier veel meer beweegt.

Leuk trouwens dat ze meteen is gebleven :cheer: :cheer:
Youp
Zeer actief

C@rmen schreef:Ik zou nog niet te veel minderen in voer, tenzij ze bij jou net zoveel beweging krijgt als bij haar vorige eigenaren.
Toen de uk hier kwam was hij veelste dik en wou ik ook meteen minder voeren, hij werd alleen maar heel erg chagerijinig en wou me mijn boterham wel uit mijn handen graaien.
Na een dag of 3 ben ik meer gaan voeren en toch is hij kilo's afgevallen, puur en alleen omdat hij hier veel meer beweegt.

Leuk trouwens dat ze meteen is gebleven :cheer: :cheer:
Ik weet dus niet hoeveel ze kreeg. 2 keer per dag een beetje :19:
Naast het vlees krijgt ze ook nog wel wat wat. Gisteren voor het eerst een ei, erg komisch! Ook de biogarde ging er zondag wel in.
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

2 x per dag hier 400 gram en dan komt hij aan dus heb ik gesteld 3 dagen 600 gram tegenover 2 dagen 800 gram en dat ging goed. Boris weegt 33 kg is een wat oudere boxer (8 jaar).

Nu krijgt hij voorlopig 400 gram vlees per dag en 180 gram farmfood. Ik denk zo ook aan zijn behoefte te voldoen :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”