Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
van pedigree naar vers
Moderator: moderatorteam
- Youp
- Zeer actief
van pedigree naar vers
Sinds vandaag hebben wij een 2e hond. Ze kreeg bij haar vorige baas Pedigree, daarvoor kreeg ze Bonzo en daarvoor 7 for 7 (of zo?).
Nu hebben deze mensen ons geen voer meegegeven. Het was de bedoeling dat ze een dagje op proef kwam, maar het gaat zo goed dat ze blijft. Wij voeren Diesel smuldier aangevuld met verse dingetjes en soms wat tafelrestjes.
Dat wil ik bij haar ook gaan doen. Eerst maar eens volledig op Smuldier denk ik.
Nu weet ik niet hoeveel ik haar moet geven. Ze weegt 33 kilo volgens haar ex baas. Ik denk dat ze een kilo of 3 te zwaar is dus zou ik haar moeten voeren voor 30 kilo. Op de verpakking staat dat ze dan 850 gram zou moeten eten. Dat lijkt me vrij veel of ligt dat aan mij?
Diesel weegt 65 kilo en krijgt als hij alleen smuldier eet 1500 gram per dag en kwam daar echt van aan in het begin.
Wat denken jullie?
Nu hebben deze mensen ons geen voer meegegeven. Het was de bedoeling dat ze een dagje op proef kwam, maar het gaat zo goed dat ze blijft. Wij voeren Diesel smuldier aangevuld met verse dingetjes en soms wat tafelrestjes.
Dat wil ik bij haar ook gaan doen. Eerst maar eens volledig op Smuldier denk ik.
Nu weet ik niet hoeveel ik haar moet geven. Ze weegt 33 kilo volgens haar ex baas. Ik denk dat ze een kilo of 3 te zwaar is dus zou ik haar moeten voeren voor 30 kilo. Op de verpakking staat dat ze dan 850 gram zou moeten eten. Dat lijkt me vrij veel of ligt dat aan mij?
Diesel weegt 65 kilo en krijgt als hij alleen smuldier eet 1500 gram per dag en kwam daar echt van aan in het begin.
Wat denken jullie?
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- H&NN
- Actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 1
Ga op je gevoel af en geef haar minder dan die aanbevolen hoeveelheid. Mijn teefje weegt 43 kg en krijgt rond de 700 gr. soms zelfs minder. Ze is wel gesteriliseerd. Voer haar op het oog en kijk hoe ze het doet. Valt ze erg af (maar ze kan het hebben schrijf je), dan voer je iets meer, komt ze erg aan voer je nog iets minder. Ik zou rond de 2-2.5% gaan zitten van haar lichaamsgewicht en kijken hoe ze het daar op doet?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Gut, dat beesie zal van geluk niet weten wat 'r overkomt! 
Op de verpakking staan soms 'rare' dingen
maar vertrouw op je eigen oordeel. Hou bij hoeveel je haar voert en haar gewicht.... veelvuldig ook 'voelen' of je nog goed zit. Als ze aantoonbaar honger heeft dan ietsje meer geven? Als ze de helft laat staan eh... minder voeren? 
Succes!!
Suzanne
Op de verpakking staan soms 'rare' dingen
Succes!!
Suzanne
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
-
jidde
- Trici
- Zeer actief
- Contacteer:
- Youp
- Zeer actief
-
Ayka-Zira-Honey
- Zeer actief
- Youp
- Zeer actief
Ja, dat is waar ook. Daar had ze het over. Iedere dag een andere smaak. Schijnt wel vrij prijzig te zijn.Ayka-Zira-Honey schreef:het heet idd 7for7..
het eten wat je hond krijgt is elke dag anders... ze vinden het best lekker ..(althans die van mij....) heb ooit eens een dagje daar mee gedraait of ik het leuk vond... gelijk een doos meegekregen om aan de honden te voeren.. lol

-
C@rmen
Ik zou nog niet te veel minderen in voer, tenzij ze bij jou net zoveel beweging krijgt als bij haar vorige eigenaren.
Toen de uk hier kwam was hij veelste dik en wou ik ook meteen minder voeren, hij werd alleen maar heel erg chagerijinig en wou me mijn boterham wel uit mijn handen graaien.
Na een dag of 3 ben ik meer gaan voeren en toch is hij kilo's afgevallen, puur en alleen omdat hij hier veel meer beweegt.
Leuk trouwens dat ze meteen is gebleven

Toen de uk hier kwam was hij veelste dik en wou ik ook meteen minder voeren, hij werd alleen maar heel erg chagerijinig en wou me mijn boterham wel uit mijn handen graaien.
Na een dag of 3 ben ik meer gaan voeren en toch is hij kilo's afgevallen, puur en alleen omdat hij hier veel meer beweegt.
Leuk trouwens dat ze meteen is gebleven
- Youp
- Zeer actief
Ik weet dus niet hoeveel ze kreeg. 2 keer per dag een beetjeC@rmen schreef:Ik zou nog niet te veel minderen in voer, tenzij ze bij jou net zoveel beweging krijgt als bij haar vorige eigenaren.
Leuk trouwens dat ze meteen is gebleven![]()
Naast het vlees krijgt ze ook nog wel wat wat. Gisteren voor het eerst een ei, erg komisch! Ook de biogarde ging er zondag wel in.

-
boxersien