Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

als je hond buiten losloopt.....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Altijd halsband of tuigje om.
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Hier blijft de leren halsband met het wandelen om.
Er zit een adrespenning aan.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Tijdens loslopen hebben ze altijd een band om zodat ik ze snel kan pakken indien nodig :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
d@f
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door d@f »

Pepie schreef:Af,ik ben veels te bang dat hij ergens aan blijf hangen :N:
Hier sluit ik me bij aan daar ben ik ook altijd bang voor.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik doe de halsbanden altijd af als de honden loslopen. Het zijn totaal geen weglopers dus voor mij heeft het geen extra waarde om ze om te houden.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Halsbanden blijven buiten om.
Sowieso wil ik ze bij hun 'kladden' (halsband) kunnen grijpen als er iets is. Heb ook een keer meegemaakt dat Moritz een sloot inging, waar hij niet meer uit kon komen en dan is een halsband verrot handig.
Verder hangt de penning eraan met naam en telefoonnummer. Hier ook geen weglopers, maar je weet nooit wat er kan gebeuren.

O ja, Kaya heeft tegenwoordig een tuig om, maar normaal gesproken een leren halsband.
Puchu heeft een halfcheck.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Inge O schreef:
LongFields schreef:Ik doe de halsbanden altijd af als de honden loslopen. Het zijn totaal geen weglopers dus voor mij heeft het geen extra waarde om ze om te houden.
een hond hoeft geen wegloper te zijn om kwijt te raken :wink: . ik heb één keer gehad dat mijn herder flurk iemand anders voor mij aanzag en daar aangekomen helemaal in paniek raakte en de verkeerde kant op rende (de kant waar we vandaan kwamen). het waaide hard en mijn roepen hoorde ze niet - ze rende door het mulle zand op het strand en ik kon haar daarin helemaal niet bijhouden.

gelukkig goed afgelopen, maar de minderheid van de honden die zoekraakt is 'weggelopen' hoor :wink: .
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Ik vraag me in jouw voorbeeld wel af hoe de halsband heeft bijgedragen tot jouw hereniging met Flurk.
Bij mijn honden weet ik zeker dat de halsband niet zal helpen om ze te pakken te krijgen, ze laten zich door een vreemde, zeker in paniek, met grote waarschijnlijkheid niet pakken.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

hier lopen we ook niet weg hoor maar als ik tegemoed komende honden aan zie komen dan wil ik ze gewoon snel aan de lijn kunnen klikken. Dan wil ik niet eerst hoeven te klungelen met halsbanden e.d.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Als Boomer een tuig omheeft, blijft het om.
Als hij een klikhalsband of halfcheck heeft gaat het af, leren halsband blijft om.. :mrgreen:
Boomer is buiten meer van het elkaar achterna renne, dan lijf-aan-lijf spelen. Dat doet hij eerder binnen en dan heeft hij nix om.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Tijdens het wandelen gebruiken we een jachtlijn, die gaat dus gewoon af. Als ik ga fietsen dan krijgt Luuk een half-check om en die blijft om als hij los gaat. Vast- en losklikken van de riem, aan de half-check, gaat sneller dan om en af doen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Doglover
Zeer actief

Ongelezen bericht door Doglover »

Raya houdt ook d'r halsband om (van RuffWear, de Hoopie). Er hangt een penning aan.
Het is idd makkelijker om meteen ergens houvast aan te hebben wanneer het nodig is. :ok:
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ik laat de halsbanden liever om, op de meeste wandelingen moeten ze meerdere keren eventjes snel aan de lijn en dan vind ik het handiger om de halsbanden om te laten. Saffie en Boy spelen niet echt samen en blijven op het pad (behalve om te poepen) dus dan ben ik ook niet bang dat ze ergens achter blijven haken.
Ik vind het ook handig om ze snel even vast te kunnen pakken.
Als er andere honden bij zijn doe ik de halsbanden meestal wel af, in ieder geval bij Saffie, zodat ze niet vast kunnen komen te zitten bij het spelen.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Hier krijgen ze als we naar het bos gaan of gaan zwemmen eigenlijk altijd de leren halsbanden om en die blijven om als ze los zijn zowel omdat ik de heren makkelijker kan aanlijnen als we andere honden tegenkomen en er hangt bij beide een penning aan de halsband wat wel handig is als ze onverhoopt een keer weglopen :wink:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik laat ze ook om..
Ik moet Jakko kunnen vastpakken wanneer ik dat nodig acht. :wink:
Lola zou in principe zonder halsband kunnen maar dat doe ik toch maar niet.
Ze draagt een leren halsband met penning eraan dus mocht ze ooit zó ergens van schrikken dat ze op de vlucht slaat, kunnen mensen die haar vinden me zo bellen. :ok: , en is ze in no time weer thuis.

Wat ik wel *eng* vind is dat ze met hun tand oid achter de halsband blijven haken wanneer ze met elkaar aan het rauwdouwen zijn.
Maar ik doe ze daarom niet af. :19:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Yèti schreef:
Knoeppie schreef:Ik laat hem om, haar penning hangt er aan en ik kan haar makkelijk pakken/aanlijnen wanneer dit nodig is.
Idem. :wink:
Ook idem.
Laura-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Ik laat ze om.

Nina heeft een leren band met adrespenning, ze is een paar jaar geleden weggelopen en dan vind ik het prettiger idee. Ook kan ik haar makkelijker vastpakken als er iets aankomt of om haar aan te lijnen.

Joy heeft een nylon bandje om met een adrespenning waar ook mn mobiele nummer op staat, stel dat ze een keer in paniek raakt en de verkeerde kant op rent (normaal blijft ze altijd in de buurt van mij).
Daarnaast is het met al dat haar een beetje lastig om het bandje steeds om en af te doen, en momenteel maakt ze er een spelletje van als ik haar halsband om ga doen (puber...).
Thuis gaat hij wel gewoon af.
Afbeelding
Ilja
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ilja »

Ik liet ze altijd om, maar toen bleef mijn reu (RR, en die spelen over het algemeen erg lijfelijk, veel duwen en trekken aan elkaar) met zijn onderkaak in de halsband van een andere hond hangen. Grote paniek, gelukkig schoot hij los. Hij heeft 3 dagen moeilijk kunnen eten, kaak was gekneusd. Sindsdien heb ik hem niet meer om.
Overigens bleef de teef van kennissen 2 weken later met een hoektand hangen in de slipketting van een andere hond. hoektand kwijt, en een vrij pittige operatie onder narcose. Toen was ik helemaal wel om.

Inmiddels weet ik dat mijn teefje ook nogal wild speelt en graag in nekken hangt, dus vraag ik aan eigenaren van honden waarmee ze speelt of ze de halsband af willen doen. Willen ze dat niet, dan wordt er niet gespeeld.
-------------------------------------------------------
Ilja
In liefdevolle herinnering: Nobel *24-11-1999 / 2-11-2005*, Binti *17-10-2003 / 27-05-2011*
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”