Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hartworm
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Hartworm
Ik wist wel dat ik het had moeten opschrijven toen de dierenarts het zei: wanneer moet ik Milbemax toedienen als bescherming tegen hartworm voor vakantie naar Frankrijk? Ik meende dat de dierenarts zei dat ik de tweede dag van het verblijf een pil moet geven en vervolgens een week nadat ik terug ben. Maar op internet lees ik dat ik de dag van vertrek en de dag dat ik terug ben moet aanhouden. Dus nu weet ik het niet meer
Weet iemand toevallig exact hoe het zit?

Linda, Izzie en Bram
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Hutch
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
- Contacteer:
De dag voor vertrek is ervoor om te zorgen dat je geen wormen meeneemt naar Frankrijk
Neehoor. Ontwormen van te voren heeft niet veel effect tegen de hartworm dit omdat je alleen om de dag dat je de milbemax geeft ontwormt, geeft geen langere bescherming.
Advies is de dag na thuiskomst of wanneer je langer dan 1 maand in Frankrijk blijft elke maand en dan ook de dag van thuiskomst
Neehoor. Ontwormen van te voren heeft niet veel effect tegen de hartworm dit omdat je alleen om de dag dat je de milbemax geeft ontwormt, geeft geen langere bescherming.
Advies is de dag na thuiskomst of wanneer je langer dan 1 maand in Frankrijk blijft elke maand en dan ook de dag van thuiskomst
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat heb ik vorig jaar ook met Tobi moeten doen. De dag van thuiskomst en vier weken later. Ook dat was Noord Frankrijk.kiki78 schreef:Ik kreeg vandaag van de dierenarts het advies om op de dag van thuiskomst en 4 weken na thuiskomst te ontwormen. Omdat Daan een kleine hond is was een half pilletje per keer voldoende. Noord frankrijk was een minder groot risico dan zuid frankrijk.
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
-
Bulley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising - Aantal honden: 1
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Toediening;
- Minder dan 28 dagen in het risicogebied>> dag van thuiskomst en een maand na thuiskomst.
- Langer dan 28 dagen in het risicogebied>> maandelijks (op bestemming) maand na thuiskomst.
Dit is de toedieningswijze van mibemax. Milbemax pakt maar een bepaald stadium van de hartworm aan, daarom is herhaling na een maand nodig! Op de dag van aankomst heeft idd weinig zin, omdat zo'n middel pas werkt na besmetting .
Fijne vakantie!
- Minder dan 28 dagen in het risicogebied>> dag van thuiskomst en een maand na thuiskomst.
- Langer dan 28 dagen in het risicogebied>> maandelijks (op bestemming) maand na thuiskomst.
Dit is de toedieningswijze van mibemax. Milbemax pakt maar een bepaald stadium van de hartworm aan, daarom is herhaling na een maand nodig! Op de dag van aankomst heeft idd weinig zin, omdat zo'n middel pas werkt na besmetting .
Fijne vakantie!