Idd verbazend!!! goed om te lezenMartijn schreef:Hahaha...die piepte er meteen vandoor toen de achterkllep van de auto open ging!Yv*nn schreef:Goed dat jullie voet bij stuk hebben gehouden![]()
Nu in spanning afwachten wat er uit kom, jammer dat daar nu net 2 weken vakantie tussen zit!
Trekt Cleo de nasleep van de narcose een beetje?
Heel klein beetje gammel maar verder dik in orde.
Ik verbaas me echt over haar vermogen om weer terug te stuiteren.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Morgen krijgt Cleo een lymfeklierpunctie.
Moderator: moderatorteam
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Cleo
Ik weet helemaal niet of jullie hierop zitten te wachten, maar onderstaand bericht is op het forum van Mirtos geplaatst. Misschien nuttige info voor jullie?
genezing van leishmania door Milteforan?
29 mei 2008
Op sommige forums wordt gesuggereerd dat Mirtos hondenbazen misleidt door hen te vertellen dat leishmania te genezen zou zijn. Onderstaand schrijven ontvingen wij van een hondenbaas en wij dachten dat het interessant genoeg is een ieder daar deelgenoot van te maken. Het middel wordt in Nederland ons inziens echter te kort gebruikt om te kunnen toetsen of de genezing, die de fabrikant claimt. daadwerkelijk plaatsvindt. Slechts de toekomst kan dat uitwijzen. Het enige wat wij met de plaatsing van deze brief beogen is een ieder op de hoogte te brengen van de actuele ontwikkelingen omtrent de behandeling van leishmania.
------------------------------------------------------------------------------
"Ik wil jullie op de hoogte stellen van een baanbrekend middel tegen Leishmania.
Bij mijn griekse hond werd dit enige maanden geleden geconstateerd en het zag er niet best uit voor hem.
Mijn dierenarts was kort daarvoor op een symposium geweest in Spanje en had daar een lezing bijgewoond van een nieuw medicijn waarmee in Spanje geweldige resultaten waren gehaald. Dit betreft het middel Milteforan.
Mijn hond is als eerste hond in Nederland ermee behandeld en het resultaat is spectaculair !!
Hij is genezen van Leishmania en weer zo gezond als maar kan. Inmiddels wordt er nu een tweede griekse hond via deze dierenartsenpraktijk behandeld tegen leishmania.
Het betreft dierenkliniek de Kapberg in Bergen, Noord-Holland.
(dierenartsen Duyser en Verkerk)
Tel; 072-5899588.
Er is inmiddels ook een filmpje gemaakt op hun site.
Dit is de doorlink:
http://www.dierenartsbergen.nl/default. ... tentID=172
vriendelijk groeten !
voor vragen mogen mensen mij mailen op: c.y.paans@quicknet.nl
vr gr
Kees"
-----------------------------------------------------------------------------------
groetjes, Ingrid
genezing van leishmania door Milteforan?
29 mei 2008
Op sommige forums wordt gesuggereerd dat Mirtos hondenbazen misleidt door hen te vertellen dat leishmania te genezen zou zijn. Onderstaand schrijven ontvingen wij van een hondenbaas en wij dachten dat het interessant genoeg is een ieder daar deelgenoot van te maken. Het middel wordt in Nederland ons inziens echter te kort gebruikt om te kunnen toetsen of de genezing, die de fabrikant claimt. daadwerkelijk plaatsvindt. Slechts de toekomst kan dat uitwijzen. Het enige wat wij met de plaatsing van deze brief beogen is een ieder op de hoogte te brengen van de actuele ontwikkelingen omtrent de behandeling van leishmania.
------------------------------------------------------------------------------
"Ik wil jullie op de hoogte stellen van een baanbrekend middel tegen Leishmania.
Bij mijn griekse hond werd dit enige maanden geleden geconstateerd en het zag er niet best uit voor hem.
Mijn dierenarts was kort daarvoor op een symposium geweest in Spanje en had daar een lezing bijgewoond van een nieuw medicijn waarmee in Spanje geweldige resultaten waren gehaald. Dit betreft het middel Milteforan.
Mijn hond is als eerste hond in Nederland ermee behandeld en het resultaat is spectaculair !!
Hij is genezen van Leishmania en weer zo gezond als maar kan. Inmiddels wordt er nu een tweede griekse hond via deze dierenartsenpraktijk behandeld tegen leishmania.
Het betreft dierenkliniek de Kapberg in Bergen, Noord-Holland.
(dierenartsen Duyser en Verkerk)
Tel; 072-5899588.
Er is inmiddels ook een filmpje gemaakt op hun site.
Dit is de doorlink:
http://www.dierenartsbergen.nl/default. ... tentID=172
vriendelijk groeten !
voor vragen mogen mensen mij mailen op: c.y.paans@quicknet.nl
vr gr
Kees"
-----------------------------------------------------------------------------------
groetjes, Ingrid
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Volgens mij heeft ze een klein ketamine tripje want ze is nog nooit zo vrolijk geweest. Spelen, joelen en janken en HONGER! Ze mocht niks maar ik heb haar toch een rodischijf gegeven. Ze zou evt moeten kosten. Ja so? Alsof ik daar mee zit en alsof hier nooit gekotst wordt. En alsof ik daarom een zeer hongerige hond ga laten hongerlijden?Yv*nn schreef:Idd verbazend!!! goed om te lezenMartijn schreef:Hahaha...die piepte er meteen vandoor toen de achterkllep van de auto open ging!Yv*nn schreef:Goed dat jullie voet bij stuk hebben gehouden![]()
Nu in spanning afwachten wat er uit kom, jammer dat daar nu net 2 weken vakantie tussen zit!
Trekt Cleo de nasleep van de narcose een beetje?
Heel klein beetje gammel maar verder dik in orde.
Ik verbaas me echt over haar vermogen om weer terug te stuiteren.ze dacht vast, nu weg wezen dat gesodemieter aan m`n lijf.
Ze gaat nu weer met Eva spelen. Voor het eerst in weken dat ze weer echt lol hebben samen
- boemerang
- Zeer actief
- CKS
- Zeer actief
Wat is er mis met Ketamine dan? Voor kortdurende verdoving prima toch? Voor de HD fotos van Koko hebben we geloof ik ook ketamine + diazepam gebruikt, stond ook na 5 minuten weer.Martijn schreef: Hahaha. Dat ketamine grapje was maar omdat dat ook voor trips gebruikt wordt maar ik mag verdikkie hopen dat ze die shit niet nog steeds gebruiken om honden weg te maken.
Of wel?
Ik heb er niet eens naar gevraagd. Wat slecht!
Kees
- CKS
- Zeer actief
Ok, ik ga eens zoeken of bepaalde rassen gevoelig zijn voor Ketamine. Ik gebruik voor alles wat eventjes duurt uiteraard gas, maar dat is voor een beenmergpunctie niet nodig: je moet de narcose toch inleiden en dat geeft al genoeg tijd om de punctie uit te voeren. Toen we laatst bij Kelly een beenmergpunctie uitgevoerd hebben hebben we dat geloof ik met zoletil gedaan, maar ketamine + diazepam oid had ook gekund.Martijn schreef: Ik heb er geen verstand van..dat voorop.
Maar ik heb wel heel vaak gehoord van mensen met dooie (wind)honden die "nooit Ketamine gebruiken!" gillen.
Ik heb mijn honden liefst aan het gas. Maar daar heb ik vanmiddag niet eens aan gedacht. Het was het meest chaotische dierenartsenbezoek dat ik ooit heb meegemaakt.
Kees
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
- MC65
- Zeer actief
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Gelukkig ben je doortastend genoeg om toch op een test testaan..zijn er zat die inderdaad weer weg zouden gaan.
Mocht hier inderdaad helemaal niets uit komen weet je dat je het ergens anders zou moeten zoeken.
Mijn honden gaan ook alleen met gasnarcose...windhonden en de wat oudere honden neem ik geen risico mee.
Mocht hier inderdaad helemaal niets uit komen weet je dat je het ergens anders zou moeten zoeken.
Mijn honden gaan ook alleen met gasnarcose...windhonden en de wat oudere honden neem ik geen risico mee.
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
DA is nog op vakantieshanty schreef:En is er inmiddels al wat meer bekend .
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
HmmmmMartijn schreef:De dierenarts heeft gebeld.
Uit de tests blijkt dat Cleo Leichmania-positief is.
De minimale titer is 1:50 en dat is exact wat ze heeft. 1:50.
Borderline-type Leichmania dus. Wel besmet maar inmiddels "genezen" of gewoon nooit ziek geworden. Komt wel vaker voor, zegt hij.
Aangezien Cleo haar symptomen niet inactief zijn kun je die dus eigenlijk niet met Leichmania in verband brengen.
Uit de PCR-test is geen DNA van Leichmania of Erlichia gevonden.
Het monster uit de beenmergpunctie was van onvoldoende kwaliteit om een goede test mee te doen (te veel bloed en vet, te weinig merg) maar er kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gesteld worden dat de klachten die Cleo heeft niet voortkomen uit de leichmaniabesmetting.
Bloedbeeld is normaal behalve een kleine verhoging van witte bloedcellen.
Dussss........
Is het niet mogelijk dat het nu 1:50 is omdat ze zich nu wat beter voelt en dat het tijdens een slechte periode veel hoger zou zijn? Of herstelt die waarde zich niet zo snel (ik weet wel dat het pas een half jaar na behandeling zinvol is weer te testen, dus ik vermoed eigenlijk dat het niet zo snel zal herstellen).
Wat een onduidelijkheid zeg... het lijkt mij mogelijk dat ze hierdoor steeds van die 'dipjes' heeft, maar het steeds (gelukkig) niet doorzet
Wat is het plan verder? Afwachten maar?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
daar heb je dus weinig aan (denk ik?) Heb er totaal geen verstand overigens....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Mmmm... idd maar wat nu???Martijn schreef: Bloedbeeld is normaal behalve een kleine verhoging van witte bloedcellen.
Dussss........
Moeilijk hoor Martijn, denk nu toch ook weer sterk aan 1 of andere allergie, mogelijk gepaard met een infectie die af en toe de kop opsteekt.
Natuurlijk kan de kleine verhoging ook verband houden met stress, die zij ongetwijfeld toch heeft ondervonden tijdens het onderzoek.
Iig schiet het niet echt op zo, tuurlijk is er nu een bevestiging, maar jullie kunnen er zo weinig mee...
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan je die conclusie zo stellen?Martijn schreef: Cleo heeft de absoluut minimale score voor een hond die niet negatief is.
1:50 precies terwijl dat net de ondergrens is.
Inactieve leichmania dus.
Dan is er eigenlijk maar een conclusie. De "ziekte" komt ergens anders vandaan.
Ze heeft, zoals ik het begrijp, dus ooit Leishmania gehad. Die is niet totaal verdwenen, aangezien ze net op de grens zit.
Zou het dan niet mogelijk zijn dat het af en toe opspeelt, niet genoeg om doodziek van te zijn, maar wel genoeg om knap beroerd te zijn.
De ziekte is niet sterk actief, dus ze kan het steeds zelf weer bedwingen.
Het is maar een gedachtengang hoor.
Ik denk namelijk dat als wij bv Moritz 2 jaar eerder hadden laten testen, dat er mogelijk ook zo'n uitslag zou zijn, want hij leek kerngezond.
Het laatste jaar had hij af en toe last van diarree, wat lamlendig, maar knapte daar toch weer van op. De ziekte was dus niet actief genoeg om hem op dat moment ernstig ziek te maken.
Ik weet het niet, maar dit spookt toch door mijn hoofd heen. Misschien dat de kenners weten of zoiets mogelijk is
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Gos
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Van wat ik begrepen heb, zegt de titerhoogte niet zo gek veel over hoe beroerd een hond is, alleen of de hond het heeft of niet.Inge O schreef:theoretisch lijkt me dit niet zo ver gezocht, alleen zou je toch nog een iets hogere titer mogen verwachten zo kort na haar probleemperiode (die toch niet zolang voordien was, meen ik me te herinnerenCaro. schreef:Kan je die conclusie zo stellen?Martijn schreef: Cleo heeft de absoluut minimale score voor een hond die niet negatief is.
1:50 precies terwijl dat net de ondergrens is.
Inactieve leichmania dus.
Dan is er eigenlijk maar een conclusie. De "ziekte" komt ergens anders vandaan.
Ze heeft, zoals ik het begrijp, dus ooit Leishmania gehad. Die is niet totaal verdwenen, aangezien ze net op de grens zit.
Zou het dan niet mogelijk zijn dat het af en toe opspeelt, niet genoeg om doodziek van te zijn, maar wel genoeg om knap beroerd te zijn.
De ziekte is niet sterk actief, dus ze kan het steeds zelf weer bedwingen.
Het is maar een gedachtengang hoor.
Ik denk namelijk dat als wij bv Moritz 2 jaar eerder hadden laten testen, dat er mogelijk ook zo'n uitslag zou zijn, want hij leek kerngezond.
Het laatste jaar had hij af en toe last van diarree, wat lamlendig, maar knapte daar toch weer van op. De ziekte was dus niet actief genoeg om hem op dat moment ernstig ziek te maken.
Ik weet het niet, maar dit spookt toch door mijn hoofd heen. Misschien dat de kenners weten of zoiets mogelijk is?).
ik heb ook geen concreet idee van wat titers van leishmania doen (qua snelheid van stijgen en dalen dan), dat weten mensen zoals wil misschien beter?
Maar inderdaad zou je verwachten dat de titer dan toch hoger is, zeker zo kort na de beroerdigheid.
Moeilijk, moeilijk
Is het algemeen eiwitgehalte ook getest? Dat schijnt direct de hoogte in te gaan op het moment dat de ziekte actief is (kunnen het natuurlijk nog 1001 ziektes zijn waarbij dit gebeurt, maar toch...).
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Mensen zoals mij misschien wel, maar Wil zelf niet dus.ik heb ook geen concreet idee van wat titers van leishmania doen (qua snelheid van stijgen en dalen dan), dat weten mensen zoals wil misschien beter?
Jammer dat die PCR verknald is, die uitslag heb je dus eigenlijk niets aan.
Het lijkt mij vrij tegenstrijdig hoor, titer positief en PCR negatief, andersom zou wel kunnen maar dit...
Wat een ontzettend vage bedoening heeft Cleo, het werkt zelfs door in de uitslagen.
Hoe is het nu overigens met de señorita?
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer: