Nou wordt hij de laatste tijd steeds vrijer, zal als voorbeeld gisteravond noemen... we gingen wandelen in Niftrik, een groot zandwinning / natuur gebied. Zo'n 500 meter verderop liep een dalmatier los en Mitch wilde er eerst door het water naartoe, dat was veel te ver dus gelukkig ging hij niet verder. N'a 10 minuten lekker gespeeld te hebben was hij opeens weg, ik had geen idee waar hij heen was (die dalmaat was ik al lang weer vergeten). Toen zag ik hem na ruim 5 min helemaal aan de overkant rennen naar die mensen met een dalmatier. Hij vond het geweldig daar, lekker spelen natuurlijk!
Ik heb echt wel 10 keer gefloten en zijn naam geschreeuwd maar meneer reageerd nergens op. Dus ik als een gek daarheen gerent, maar 't was een heel eind over zand / grond bulten heen en toen ik halverwege was kwam hij weer terug gerent. Ik helemaal blij doen natuurlijk (terwijl ik eigenlijk kei boos was

Het lijkt echt alsof hij de laatste maand een stuk vrijer is geworden, misschien komt 't omdat ik veel vaker met een groep of alleen ga wandelen en mitch ook veel meer los loopt maar dit moet toch anders kunnen

Op de cursus zeiden ze dat hij wel eens in zijn 2e pubertijd kon zijn, maar ik wil hem nog wel gewoon los laten lopen (en ik wil dat ie ook gewoon terug komt!!). Het probleem is gewoon dat als hij iets interessants ziet (en dat kan heel veel zijn) een hond, mens, konijn, vliegend papiertje noem maar op... dan gaat hij er van tussen en heeft roepen geen zin.
Heb vanmorgen een hondenfluitje gekocht en wil daar nu mee gaan trainen maar alle tips zijn meer dan welkom!!!