Het is misschien vreemd maar ik heb het idee dat honden met lichtbruine ogen onrustiger/rustelozer/alerter/sneller afgeleid (moeilijk om het goede woord ervoor te vinden) zijn dan honden met donkerbruine ogen. En dan bedoel ik niet de rashonden die volgens de standaard lichtbruine ogen moeten hebben maar honden die dat ´spontaan´ hebben en kruisingen. Een hond waar je donkere ogen bij verwacht om het zo maar te beschrijven. Toen ik Kaiou voor het eerst zag bijvoorbeeld ´schrok´ ik van zijn ogen, ik verwachtte de gewone donker bruine trouwe hondenogen
Met Kaiou lijkt het wel bevestigd te worden. Hij is altijd erg rusteloos en snel afgeleid. Voorbeeld: wanneer hij rustig ligt is de minste of geringste beweging al genoeg om hem op te laten staan. Wanneer hij slaapt ligt hij zelden stil, dan weer op zijn zij, dan weer op zij rug, en maar draaien (maakt niet uit waar, de vloer, de bank of zijn mand).
Is het complete onzin wat ik denk (zou het misschien alleen door de ´gezichtsuitdrukking´ komen dat ik dat idee heb) of zou er iets in kunnen zitten?