Zo was ik bij een dierenwinkel bij ons in de stad en ik zag dat ze daar kuikens hadden. Kan dat voor honden of beter van niet? Gewoon als "snackje"
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kuikens voor de hond?
Moderator: moderatorteam
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Kuikens voor de hond?
Sinds ik me een beetje verdiept heb ik rauw voer zie ik in alles eten voor de honden
Zo was ik bij een dierenwinkel bij ons in de stad en ik zag dat ze daar kuikens hadden. Kan dat voor honden of beter van niet? Gewoon als "snackje"

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat vind ik altijd een beetje een modekreet, 'voedingswaarde van een ei'. Een kuikentje is een kuikentje, geen ei. Een kuikentje heeft vlees, orgaantjes, pootjes, donsjes, weliswaar allemaal vrij prematuur en klein en ook zitten er geen dikke botten in, het is m.i. wel een heel diertje en daarmee heeft het meer/een andere voedingswaarde dan een ei. Ik geef regelmatig een kuikenmaal.Knoeppie schreef:Je kan het geven maar meer voedingswaarde dan een rauw ei heeft het niet dus inderdaad, dan als snackje..
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Je kunt het wel geven maar ik vind het ook wel wat uitmaken of je grote of kleine honden hebt. Ik moet wel héél veel kuikens geven willen mijn honden aan een volwaardige maaltijd komen. En voor de broodnodige botten, orgaan en vlees geef ik dan liever kip (of eend, of kwartel of kalkoen of parelhoen, om maar even bij het gevogelte te blijven
).
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik noem het altijd maar "iets meer dan een ei". Als je ze lekprikt komt er nog grotendeels eigeel uitlopen en het skeletje stelt ook niet al teveel voor.Geer schreef:Dat vind ik altijd een beetje een modekreet, 'voedingswaarde van een ei'. Een kuikentje is een kuikentje, geen ei. Een kuikentje heeft vlees, orgaantjes, pootjes, donsjes, weliswaar allemaal vrij prematuur en klein en ook zitten er geen dikke botten in, het is m.i. wel een heel diertje en daarmee heeft het meer/een andere voedingswaarde dan een ei. Ik geef regelmatig een kuikenmaal.Knoeppie schreef:Je kan het geven maar meer voedingswaarde dan een rauw ei heeft het niet dus inderdaad, dan als snackje..
Neemt niet weg dat het een gezond hapje is, echter hier blieven ze het niet.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb grote honden.. Nouja, twee grote, twee middel.
Ik ga het niet als maaltijd geven, echt als snackje.. Van de week maar eens halen!
Ik ga het niet als maaltijd geven, echt als snackje.. Van de week maar eens halen!

- Maylala
- Zeer actief
-
bea leyba
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier eten ze ze absoluut niet. Wij dachten dus dat we ze misschien moesten pureren :N: Kuikens in de blender stoppen is absoluut geen aanrader en ik ben nog nooit zo misselijk geworden van het eten van de honden
Het stinkt, het ziet er enorm goor uit en het plakt en kleeft niet normaal.
Toen aten ze ze nog niet 
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Ieeeeekkk !!! :N:MARC_S schreef:Hier eten ze ze absoluut niet. Wij dachten dus dat we ze misschien moesten pureren :N: Kuikens in de blender stoppen is absoluut geen aanrader en ik ben nog nooit zo misselijk geworden van het eten van de hondenHet stinkt, het ziet er enorm goor uit en het plakt en kleeft niet normaal.
Toen aten ze ze nog niet
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ze het niet eten hebben ze pech, want ik ga die prullen echt niet uit elkaar trekken hoor :N:
Zaba eet het wel denk ik, die vrat ook gelijk een zalmkop op! De rest niet..
Als ze die kuikens echt niet willen ga ik wel gewoon grote kippenpoten (drumsticks) halen ofzo! Of mochten poten nou niet?
Als ze die kuikens echt niet willen ga ik wel gewoon grote kippenpoten (drumsticks) halen ofzo! Of mochten poten nou niet?

-
bea leyba
- Zeer actief
Zalmkop eten ze hier ook wel.nathalietjuh schreef:Als ze het niet eten hebben ze pech, want ik ga die prullen echt niet uit elkaar trekken hoor :N:
En kippepoten mag wel hoor.

-
dinnee
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Alleen de dragende delen van grote dieren mogen niet. Zoals kalf, paard, rund, geit, lam, haas, kalkoen en hert.
Van kleine dieren, zoals kip, eend, kwartel, parelhoen, konijn, cavia, duif en noem het maar op mag je gewoon alles geven.
Van kleine dieren, zoals kip, eend, kwartel, parelhoen, konijn, cavia, duif en noem het maar op mag je gewoon alles geven.
~Tell everybody I'm on my way!~ Phill Collins - Soundtrack Brother Bear
-
Golden Stanley
- donna
- Zeer actief
Donna eet er elke ochtend 1.
Ze zijn namelijk ideaal om medicijnen in te stoppen.Ik stop haar halve previcox(pijnstiller)in het snaveltje en duw hem met de steel van een
theelepeltje helemaal naar beneden.
Knappe hond die hem er dan nog uit weet te vissen!
Hier ginggen de kuikens ook dagelijks door de blender voor een kat zonder gebit die dol was op kuikens in haar betere tijden maar ze kon niet meer kauwen na het trekken van haar gebit. Het is even wennen maar daarna viel het wel mee.
Ze zijn namelijk ideaal om medicijnen in te stoppen.Ik stop haar halve previcox(pijnstiller)in het snaveltje en duw hem met de steel van een
theelepeltje helemaal naar beneden.
Knappe hond die hem er dan nog uit weet te vissen!
Hier ginggen de kuikens ook dagelijks door de blender voor een kat zonder gebit die dol was op kuikens in haar betere tijden maar ze kon niet meer kauwen na het trekken van haar gebit. Het is even wennen maar daarna viel het wel mee.
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Cavia's :N:dinnee schreef:Alleen de dragende delen van grote dieren mogen niet. Zoals kalf, paard, rund, geit, lam, haas, kalkoen en hert.
jammer, heb er net 6 weggegeven.. Levende
Morgen is het zover.. Ben benieuwd.

-
Mojuan
- Zeer actief
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Mooi filmpje! Dat ze zo samen ook uit een bakje eten..Paulala schreef:Ik geef de honden één keer in de maand samen een zak ééndagskuikens als maaltijd.
Dus niet erg vaak, maar als je dit zo nu en dan doet ipv een pensdag bijvoorbeeld, dan kan dat echt geen kwaad hoor.
Hier kan je zien hoe ze dat eten, Romeo is er niet zo heel erg van gecharmeerd![]()
Leuk trouwens ook voor mensen die kuikens intypen en een filmpje verwachten van leuke piepende kuikens
Ik had helaas geen tijd om ze vandaag te halen, maar dat komt van de week wel!

-
Mojuan
- Zeer actief
Mijn honden eten heel veel dingen samen.
Ze maken er nooit ruzie om.
Je ziet wel dat Romeo uiteindelijk de baas over het eten is, want Julia gaat meteen met haar kop opzij als hij naar de bak toe loopt.
Ik geef ze meestal gewoon beide hun eigen portie van hetgeen ze krijgen, maar soms ruilen ze wel eens iets.
Of heeft de één een dagje wat minder honger en staat het dan af aan de ander.
Ze maken er nooit ruzie om.
Je ziet wel dat Romeo uiteindelijk de baas over het eten is, want Julia gaat meteen met haar kop opzij als hij naar de bak toe loopt.
Ik geef ze meestal gewoon beide hun eigen portie van hetgeen ze krijgen, maar soms ruilen ze wel eens iets.
Of heeft de één een dagje wat minder honger en staat het dan af aan de ander.

- Maylala
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
- Maylala
- Zeer actief
-
doggy
-
Mojuan
- Zeer actief
Ja klopt, ingevroren kuikens.
Ik koop ze per kilo en ontdooi dus een hele zak voor twee honden.
Julia eet er altijd het meeste van, Romeo is er niet zo kapot van.
Het is wel een leuke afwisseling zo nu en dan.
Ik moet wel zeggen dat ze het niet willen eten als ze niet genoeg honger hebben.
Dus ik laat ze dan meestal een dagje niets eten behalve een stuk fruit en wat yoghurt en een eitje, en dan krijgen ze de dag erna de kuikens.
Maar dit hebben ze wel met meer dingen, ze krijgen liever alles makkelijk en vermalen.
Ze denken dat ik gek ben hahahah.
Ik koop ze per kilo en ontdooi dus een hele zak voor twee honden.
Julia eet er altijd het meeste van, Romeo is er niet zo kapot van.
Het is wel een leuke afwisseling zo nu en dan.
Ik moet wel zeggen dat ze het niet willen eten als ze niet genoeg honger hebben.
Dus ik laat ze dan meestal een dagje niets eten behalve een stuk fruit en wat yoghurt en een eitje, en dan krijgen ze de dag erna de kuikens.
Maar dit hebben ze wel met meer dingen, ze krijgen liever alles makkelijk en vermalen.
Ze denken dat ik gek ben hahahah.

-
doggy
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
-
Mojuan
- Zeer actief
Haha, dat was geen poep, ja eigenlijk wel.
Maar dat was het eigeel dat het kuiken in zijn darmen had.
De kuikens krijgen het eigeel uit het ei als voedsel binnen en als al het eigeel en eiwit op is, dan komt het kuiken uit.
Dan wordt het dezelfde dag nog dood gemaakt.
Dus hij heeft allemaal eigeel in zijn ingewanden, dat was wat je eruit zag komen toen hij het kuiken doorbeet.
Ik vind het niet vies hoor
Maar dat was het eigeel dat het kuiken in zijn darmen had.
De kuikens krijgen het eigeel uit het ei als voedsel binnen en als al het eigeel en eiwit op is, dan komt het kuiken uit.
Dan wordt het dezelfde dag nog dood gemaakt.
Dus hij heeft allemaal eigeel in zijn ingewanden, dat was wat je eruit zag komen toen hij het kuiken doorbeet.
Ik vind het niet vies hoor

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
nee toch gele dons kuikens is me al erg maar een cavia :N:nathalietjuh schreef:Cavia's :N:dinnee schreef:Alleen de dragende delen van grote dieren mogen niet. Zoals kalf, paard, rund, geit, lam, haas, kalkoen en hert.
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou.. met kuikens kan ik nog leven, maar met ratten en cavia's/konijnen niettwinkeltje schreef:nee toch gele dons kuikens is me al erg maar een cavia :N:nathalietjuh schreef:Cavia's :N:dinnee schreef:Alleen de dragende delen van grote dieren mogen niet. Zoals kalf, paard, rund, geit, lam, haas, kalkoen en hert.