Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Twijfels over ontvlooiing/ontteking

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Volgens mijn DA is Frontline Combo wél goed tegen de vlooien, maar doet het weinig tegen teken... Hier dus Exil...

Edit, foutje... Prac-Tic
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Hutsje schreef:
Youp schreef:Ik gebruik bij Diesel ook niets. Geen ontworming, geen ontvlooiing.

Diesel heeft nooit teken, terwijl de andere honden hier in de buurt er helemaal onder zitten. Vlooien heb ik ook nog nooit gezien. Wormen ook niet.

Diesel krijgt ook rauw.
hoe DURF je het te zeggen :roll: :wink:
Ben je nu stiekem aan het stoken of is het gewoon een geintje?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

LongFields schreef:
Hutsje schreef:
Youp schreef:Ik gebruik bij Diesel ook niets. Geen ontworming, geen ontvlooiing.

Diesel heeft nooit teken, terwijl de andere honden hier in de buurt er helemaal onder zitten. Vlooien heb ik ook nog nooit gezien. Wormen ook niet.

Diesel krijgt ook rauw.
ik zou dezelfde vraag aan jou kunnen stellen?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Hutsje schreef:
LongFields schreef:
Hutsje schreef:

Diesel krijgt ook rauw.
ik zou dezelfde vraag aan jou kunnen stellen?
Alleen was ik eerst. :wink:
Maar ik zal er dan maar vanuit gaan dat het een geintje is. :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Even over rauw en vers dan maar :mrgreen: Eva, Dapper en Cleo eten alleen rauw en zitten onder de teken. Ook vlooien hebben ze regelmatig als wij niks doen en we hebben ze dit jaar ook al een keer moeten ontwormen omdat ze wormen hadden. Ze likten heel veel aan hun kont, aten bergen gras en ze hadden daarvoor vlooien die de wormbesmetting kunnen veroorzaken.

Wij geven als we iets zien een middel en dat naar alle tevredenheid. Zien we dat ze wormen hebben aan hun gedrag dan ontwormen we ze. Ik vind het zelf ook wel zo hygienisch als de honden die overal liggen niet de hele dag aan hun kont likken en ermee op de bank gaan zitten waar ik tv lig te kijken :wink: In Amsterdam hadden ze nooit vlooien of teken en aten ze jaren Royal canine. Ook geen wormen. Ik denk dat het voer er niks mee te maken heeft. De wormen waar we het over hebben hebben de honden van de wolf meegenomen en brokken zijn vrij modern. Hier in dit gebied is het gewoon een haard aan parasieten. Ik denk door het vee, de wilde dieren en de enorme roedel "krakershonden" zoals wij ze noemen van onze overbuurtjes. Ik weet niet of die iets aan bestrijding doen. Doen ze dat niet dan zullen ze wel besmetten neem ik aan :wink:

Die honden zien er prima uit dus verder niks verkeerd daarover voordat iemand dat denkt :ok:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Alhoewel ik sinds ik vers voer geen vlo, worm en maar af en toe een teek zie, denk ik wel dat de algehele gezondheid van een hond invloed heeft op het wel of niet 'last' hebben van parasieten. Zeker als het om wormen gaat. Een gezonde volwassen hond heeft in principe voldoende weerstand tegen wormen (en als je vaak gif gebruikt (dus ontwormd) neemt de weerstand af en en bestaat de kans dat de hond zelfs vatbaarder voor parasieten wordt).
Ik denk zelf trouwens wel dat vers voeren bijdraagt aan de gezondheid van (mijn) honden, dus in die zin snap ik de link 'vers voer - geen parasieten' wel.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Casey schreef:Anders wordt het wanneer je een hond hebt die daar erg fout op reageert (zoals de hond van Malinois). Dan zou ik het ook bij zeer regelmatige controles houden en alleen ontwormen wanneer daar aanleiding toe lijkt te zijn.
indien nodig wat zou jij zo'n hond dan geven voor ontwormen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Rami schreef:Alhoewel ik sinds ik vers voer geen vlo, worm en maar af en toe een teek zie, denk ik wel dat de algehele gezondheid van een hond invloed heeft op het wel of niet 'last' hebben van parasieten. Zeker als het om wormen gaat. Een gezonde volwassen hond heeft in principe voldoende weerstand tegen wormen (en als je vaak gif gebruikt (dus ontwormd) neemt de weerstand af en en bestaat de kans dat de hond zelfs vatbaarder voor parasieten wordt).
Ik denk zelf trouwens wel dat vers voeren bijdraagt aan de gezondheid van (mijn) honden, dus in die zin snap ik de link 'vers voer - geen parasieten' wel.
Ik ook hoor, maar het hangt erg van het gebied af waar je woont. Ik weet zeker dat iedere hond hier teken oploopt omdat ik zelf ook teken krijg en alle honden die hier lopen die ik ken zitten onder. Ze zijn gezond, die van ons dan, en eten heel gezond. De egels zitten hier ook echt ooonder de teken. Heel zielig en ik denk dat zij ook een oorzaak zijn van de plaag. Ze zijn dus niet de typische zwakke honden met parasieten. Ze eten helaas ook vossenpoep, egelpoep ed en daar krijgen ze gewoon wormen van. Dat soort dingen vond je niet in de grachten van Amsterdam. Het grappige is dat onze zieke hond, Cleo zeg maar, niet zoveel teken heeft als Dapper en Eva. Nu is Cleo heel erg schoon op zichzelf en die zal geen teekje laten lopen op haar vacht. Eva en Dapper negeren een teek, Cleo pielt tot hij weg is. :wink:

Wij ontwormen eens in de paar jaar, zeg 3 jaar ongeveer en ontvlooien hebben we twee keer gedaan de afgelopen 12 maanden omdat dat moest. Cleo had hele likplekken en Eva was pup dus die zat helemaal onder en dat kan gewoon niet. Zat ze als een gek te krabben op de puppencursus, om je dood te schamen :N: :mrgreen: En rot voor haar natuurlijk. :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

MARC_S schreef: Ik ook hoor, maar het hangt erg van het gebied af waar je woont. Ik weet zeker dat iedere hond hier teken oploopt omdat ik zelf ook teken krijg en alle honden die hier lopen die ik ken zitten onder. Ze zijn gezond, die van ons dan, en eten heel gezond. De egels zitten hier ook echt ooonder de teken. Heel zielig en ik denk dat zij ook een oorzaak zijn van de plaag. Ze zijn dus niet de typische zwakke honden met parasieten. Ze eten helaas ook vossenpoep, egelpoep ed en daar krijgen ze gewoon wormen van. Dat soort dingen vond je niet in de grachten van Amsterdam. Het grappige is dat onze zieke hond, Cleo zeg maar, niet zoveel teken heeft als Dapper en Eva. Nu is Cleo heel erg schoon op zichzelf en die zal geen teekje laten lopen op haar vacht. Eva en Dapper negeren een teek, Cleo pielt tot hij weg is. :wink:

Wij ontwormen eens in de paar jaar, zeg 3 jaar ongeveer en ontvlooien hebben we twee keer gedaan de afgelopen 12 maanden omdat dat moest. Cleo had hele likplekken en Eva was pup dus die zat helemaal onder en dat kan gewoon niet. Zat ze als een gek te krabben op de puppencursus, om je dood te schamen :N: :mrgreen: En rot voor haar natuurlijk. :wink:
Maar jullie honden worden niet echt ziek toch, van wormen? Het is zeker zo dat in bepaalde gebieden honden eerder besmet zullen raken. En idd een wormbesmetting is natuurlijk zo opgelopen (kan zelfs al weer meteen nadat je ontwormd hebt :N: :wink: ).
Ik denk (stiekem :wink: ) dat ook in jullie geval ontwormen niet echt nodig is, dat de weerstand van jullie honden goed genoeg is om niet ziek van wormen te worden.
Neemt niet weg dat je bij een vermoeden van een wormenbesmetting (jeuk aan anus, vlooien, niet lekker zijn) natuurlijk je maatregelen moet nemen.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Casey schreef:
Hutsje schreef: ik kijk ze nu heel goed na. ontwormen doe ik nooit, 1 keer noh als ze als pup hier komen en daarna niet meer. als ik tywijfel doe ik mestonderzoek, maar huts is al 7 jaar niet meer ontwormd en ze heeft nog nooit wormen gehad. ik voer rauw.
Hoe weet jij dat je honden nog nooit wormen hebben gehad? Juist dipylidium caninum, die worm die door vlooien overgebracht wordt, is met een mestonderzoek namelijk niet aan te treffen. Nu is die worm op zich aardig herkenbaar (rijstekorreltjes langs de anus) maar zeker weten doe je het dus niet.

En ja, rauw voeren is leuk (heb het zelf ook tijden gedaan) maar om dat nu te zien als de oplossing voor alle kwaaltjes (zoals hier op het forum te pas en te onpas beweerd wordt) gaat echt véél te ver. Ik kan me bijvoorbeeld op geen enkele manier voorstellen hoe vers voeren en wormen iets met elkaar te maken zouden kunnen hebben (behalve dan dat rauw vlees ook wormen over zou kunnen brengen, indien dit besmet is). Insinueren dat je wormen kunt voorkomen door vers te geven slaat dus echt helemaal nergens op.

Kees
God, jouw wereld stort echt in he als je leest dat dingen ook anders kunnen :roll:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

En wat ontvlooien betreft, een goede vloer in huis, regelmatig stofzuigen (óok de honden :mrgreen: ), kammen en kleedjes uitwassen helpt prima :ok: Ik heb bijna nooit een vlo op mijn honden en hoef verder ook niets te gebruiken. Vroegah gebruikte ik Frontline maar zoals ik het nu doe gaat het prima. Ontwormen en enten doe ik alleen als ze jong zijn, daarna niet meer. Eng he :mrgreen:

*edit typo
Laatst gewijzigd door *Linda* op 19 jun 2008 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

malinois schreef:
Casey schreef:Anders wordt het wanneer je een hond hebt die daar erg fout op reageert (zoals de hond van Malinois). Dan zou ik het ook bij zeer regelmatige controles houden en alleen ontwormen wanneer daar aanleiding toe lijkt te zijn.
indien nodig wat zou jij zo'n hond dan geven voor ontwormen?
Puchu werd ook zo vreselijk ziek van ontworming toen hij een half jaar was. Afschuwelijk, direct naar de dierenarts gegaan want hij was volkomen de weg kwijt.

Toen werd hij een jaar en zei de dierenarts dat hij weer ontwormd moest worden :N: Ik zag dat helemaal niet zitten en wilde zijn ontlasting eerst laten onderzoeken op wormen of eitjes.
Dat was volgens de dierenarts weer volkomen onzin omdat een hond van deze leeftijd absoluut zeker wormen heeft (?? geen idee hoor, maar dat werd mij verteld).

Hij kreeg toen Milbemax en daar heeft hij totaal geen last van gehad.
Het schijnt het meest 'milde' ontwormingsmiddel te zijn :19:
Dus misschien kan je hiernaar informeren mocht het nodig zijn je hond te ontwormen?

Bij Kaya twijfel ik nog steeds. Die ontwormde ik 1 keer per jaar, maar heb voor dit jaar de tablet nog liggen. Gewoon Drontal is dat, maar daar werd Puch dus hartstikke ziek van.

Ontvlooiïngsmiddelen gebruik ik nauwelijks. Toevallig hadden ze in het vroeg voorjaar iets last van wat vlooiïen en heb ik ze een pipetje 'weet ik veel wat' gegeven en sindsdien nergens meer last van.
Teken hebben ze ook nauwelijks, tot nu toe in totaal 3, dus daar geef ik niks tegen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Elke hond kan wormen oplopen, vers gevoerd of niet. Maar de preventie ligt wat mij betreft in de bijvoeding, het overige wat je ter beschikking hebt uit de verse voeding, die een parasiet- en wormafdrijvende functie hebben. En als je het een beetje uitzoekt, zijn dat veel ingrediënten, elk met zijn eigen nuttige functie. Dat vind ik voor mijn honden prettiger, dan maar lukraak een chemische pil erin, terwijl er nog geen worm geconstateerd is. Daarnaast bestaan er prima niet chemische oplossingen die door paraveterinairen ontwikkeld zijn en wat minder schadelijk is voor je hond. Bij goed ontlastingonderzoek haal je alle soorten worm eruit, dus dat het geen nut heeft, is niet bewezen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik heb eens ergens gelezen dat de meeste wormenbesmettingen bij dieren plaats vinden door het binnenkrijgen van besmette vlooien. Slaat dat ergens op?
Bij een kat kan ik mij daar wel iets bij voorstellen vanwege muizen opvreten e.d.
Onze beesten hebben nog nooit vlooien gehad, maar de kat heeft wel vaak wormen.
Wij doen niks aan vlooien preventie, tekenspul alleen als het de spuigaten uit begint te lopen en ontwormen de kat nu wel geregeld, de hond alleen als het noodzakelijk is voor reizen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Rami
Zeer actief

Jaap* schreef:Ik heb eens ergens gelezen dat de meeste wormenbesmettingen bij dieren plaats vinden door het binnenkrijgen van besmette vlooien. Slaat dat ergens op?
Bij een kat kan ik mij daar wel iets bij voorstellen vanwege muizen opvreten e.d.
Onze beesten hebben nog nooit vlooien gehad, maar de kat heeft wel vaak wormen.
Wij doen niks aan vlooien preventie, tekenspul alleen als het de spuigaten uit begint te lopen en ontwormen de kat nu wel geregeld, de hond alleen als het noodzakelijk is voor reizen.
Wat ik er van weet is dat een vlo 'tussengastheer' kan zijn van de lintworm. Als een hond of kat zo'n vlo vol met lintwormeneitjes binnenkrijgt (of zelfs door zo'n vlo wordt gebeten) kan 'ie idd besmet raken.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Hier heb ik nog niks gegeven :cheer: En als het moet geef ik stronghold :wink:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Die scaliborband komt er hier niet in. Daar reageren ze hier zo allergisch op dat je beter 1000 teken kunt hebben. Na elke wandeling check ik ze grondig. Frontline vind ik niet prettig, ik heb het gevoel dat het niet werkt, ik bleef ontvlooien. Preventief ontvlooien, het hele jaar door, doe ik niet. Bij de eerste vlo, of de eerste vlo op het werk krijgen ze alle vier een pipetje. That's it.

Ontwormen doe ik ook niet. Althans, niet preventief en curatief is nog nooit nodig geweest. Zolang ze mooi op gewicht blijven, glanzen, vitaal zijn, stevige ontlasting hebben, niet overdreven hongerig zijn, sleetje rijden, overmatig likken of iets wat dan ook maar duidt op een wormbesmetting ontworm ik niet.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Die scaliborband komt er hier niet in. Daar reageren ze hier zo allergisch op dat je beter 1000 teken kunt hebben. Na elke wandeling check ik ze grondig. Frontline vind ik niet prettig, ik heb het gevoel dat het niet werkt, ik bleef ontvlooien. Preventief ontvlooien, het hele jaar door, doe ik niet. Bij de eerste vlo, of de eerste vlo op het werk krijgen ze alle vier een pipetje. That's it.

Ontwormen doe ik ook niet. Althans, niet preventief en curatief is nog nooit nodig geweest. Zolang ze mooi op gewicht blijven, glanzen, vitaal zijn, stevige ontlasting hebben, niet overdreven hongerig zijn, sleetje rijden, overmatig likken of iets wat dan ook maar duidt op een wormbesmetting ontworm ik niet.
laeken
Zeer actief

Rami schreef:
MARC_S schreef: Ik ook hoor, maar het hangt erg van het gebied af waar je woont. Ik weet zeker dat iedere hond hier teken oploopt omdat ik zelf ook teken krijg en alle honden die hier lopen die ik ken zitten onder. Ze zijn gezond, die van ons dan, en eten heel gezond. De egels zitten hier ook echt ooonder de teken. Heel zielig en ik denk dat zij ook een oorzaak zijn van de plaag. Ze zijn dus niet de typische zwakke honden met parasieten. Ze eten helaas ook vossenpoep, egelpoep ed en daar krijgen ze gewoon wormen van. Dat soort dingen vond je niet in de grachten van Amsterdam. Het grappige is dat onze zieke hond, Cleo zeg maar, niet zoveel teken heeft als Dapper en Eva. Nu is Cleo heel erg schoon op zichzelf en die zal geen teekje laten lopen op haar vacht. Eva en Dapper negeren een teek, Cleo pielt tot hij weg is. :wink:

Maar jullie honden worden niet echt ziek toch, van wormen? Het is zeker zo dat in bepaalde gebieden honden eerder besmet zullen raken. En idd een wormbesmetting is natuurlijk zo opgelopen (kan zelfs al weer meteen nadat je ontwormd hebt :N: :wink: ).
Ik denk (stiekem :wink: ) dat ook in jullie geval ontwormen niet echt nodig is, dat de weerstand van jullie honden goed genoeg is om niet ziek van wormen te worden.
Neemt niet weg dat je bij een vermoeden van een wormenbesmetting (jeuk aan anus, vlooien, niet lekker zijn) natuurlijk je maatregelen moet nemen.
Yep, en Eva was nog jong en die moest sowieso nog een keer ontwormd worden. Zij at alle poepjes op die ze vond behalve die van honden en ik denk dat zo'n pup altijd veel bevattelijker is. Doe je er 1 dan kan je ze beter allemaal doen toch? :wink:
Ziek waren ze inderdaad absoluut niet, maar Cleo likte heel veel aan haar stuit en Dapper aan zijn gat. We werden daar ook wel gek van dus toen we bedacht hadden dat dat vast wormen waren en Eva toch nog moest hebben we de hele bende gewoon gedaan. Ze hebben er gelukkig geen van allen last van gehad dacht ik. Dapper moest de keer daarvoor heel erg spugen :roll:
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Inge O schreef:
Golden Stanley schreef:
boemerang schreef:
SuzieC1970 schreef:Ik vind een band iig een stuk handiger dan iedere keer druppelen, en goedkoper... Ik heb een scaliborband gekocht en ik vind hem ideaal ! Ruikt nergens naar, is elastisch en heb geen teek meer gezien. Geloof ook niet dat de honden er zo mee zitten om 24 uur per dag iets om te hebben, ze zijn ook maar smal. Helpt ook tegen vlooien hoewel het niet op de varpakking staat. Ik vind het makkelijk want ik ben nu een half jaar ofzo van die rotbeesies af !! En dat voor 15 euro.... :wink:
als je hond met band om in vis water gaat , dan is die band weer niet goed voor de vissen , die kunnen er aan dood gaan
Kun je nagaan wat het met je hondje doet.................
natuurlijk heeft elk soort bestrijdingsmiddel een bepaalde mate van toxiciteit, maar die kan héél erg verschillen per diersoortgroep en eigenlijk is het juist HET kenmerk van een goed bestrijdingsmiddel : dat het heel toxisch is voor groep A (bv. de insecten) en totaal niet toxisch voor groep B (bv. zoogdieren).

het is dus niet omdat een product toxisch is tov. vissen dat dit automatisch impliceert dat het ook heel slecht zou zijn voor zoogdieren. reden daarvoor is dat zo'n product dan inwerkt op bepaalde lichaamssystemen die bij de ene diersoort wel en bij de andere niet aanwezig zijn.

een schaap kan je bv. doodmaken met koper - wil dat zeggen dat koper een gevaarlijk mineraal is? zeer zeker niet, want als bv. runderen er een tekort van hebben gaan die dááraan weer aan dood.

het befaamde appelen met peren vergelijken dus........
Mijn huisarts zei altijd: je kan de toxiciteit van alles bewijzen....als maar begint met de porties van een olifant aan een muis te voeren. :mrgreen:

Inderdaad sommige stoffen zijn voor de ene diersoort wel héél toxisch en voor de andere veel minder. En zelfs binnen dezelfde diersoort kan je daar een verschillende reactie op hebben. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de gevoeligheid voor narcose en wormmiddelen van de collie groep.
Verder staat natuurlijk niet gelijk aan ongevaarlijk ( zie vingerhoedskruid, dolle kervel, wormkruid en nog veel, veel meer andere natuurlijke gifstoffen). En is chemisch niet hetzelfde als ongezond.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

malinois schreef: indien nodig wat zou jij zo'n hond dan geven voor ontwormen?
Pffff.... moeilijk. Veel ontwormingsmiddelen hebben meerdere actieve componenten (om een zo breed mogelijk spectrum te krijgen). Goede kans dat je hond maar voor één component gevoelig is. Als je er achter zou kunnen komen welke dat is is je probleem dus opgelost (vergelijk collies die geen ivermectine mogen). Maar om nu één voor één te gaan proberen is ook zo wat ;)
Als je eens wormen hebt kun je vragen naar een middel dat precies geschikt is voor die specifieke besmetting. Welk middel heb jij gebruikt waar je hond zo ziek van werd? Ik wil met genoegen bij de experts navragen wat de alternatieven zijn maar ik ga pas in augustus weer naar school, dat gaat dus nog even duren :wink:

Groetjes,

Kees
Golden Stanley

Inge O schreef:
Golden Stanley schreef:
boemerang schreef:
SuzieC1970 schreef:Ik vind een band iig een stuk handiger dan iedere keer druppelen, en goedkoper... Ik heb een scaliborband gekocht en ik vind hem ideaal ! Ruikt nergens naar, is elastisch en heb geen teek meer gezien. Geloof ook niet dat de honden er zo mee zitten om 24 uur per dag iets om te hebben, ze zijn ook maar smal. Helpt ook tegen vlooien hoewel het niet op de varpakking staat. Ik vind het makkelijk want ik ben nu een half jaar ofzo van die rotbeesies af !! En dat voor 15 euro.... :wink:
als je hond met band om in vis water gaat , dan is die band weer niet goed voor de vissen , die kunnen er aan dood gaan
natuurlijk heeft elk soort bestrijdingsmiddel een bepaalde mate van toxiciteit, maar die kan héél erg verschillen per diersoortgroep en eigenlijk is het juist HET kenmerk van een goed bestrijdingsmiddel : dat het heel toxisch is voor groep A (bv. de insecten) en totaal niet toxisch voor groep B (bv. zoogdieren).

het is dus niet omdat een product toxisch is tov. vissen dat dit automatisch impliceert dat het ook heel slecht zou zijn voor zoogdieren. reden daarvoor is dat zo'n product dan inwerkt op bepaalde lichaamssystemen die bij de ene diersoort wel en bij de andere niet aanwezig zijn.

een schaap kan je bv. doodmaken met koper - wil dat zeggen dat koper een gevaarlijk mineraal is? zeer zeker niet, want als bv. runderen er een tekort van hebben gaan die dááraan weer aan dood.

Hierin verschillen we dan absoluut van mening. Ik kan je verschillende onderzoeken laten zien van o.a. de schade die alleen al Frontline aanricht op een huisdier.... :denken:
Ennath
Zeer actief

Golden Stanley schreef:
Inge O schreef:
Golden Stanley schreef:
boemerang schreef: als je hond met band om in vis water gaat , dan is die band weer niet goed voor de vissen , die kunnen er aan dood gaan

Hierin verschillen we dan absoluut van mening. Ik kan je verschillende onderzoeken laten zien van o.a. de schade die alleen al Frontline aanricht op een huisdier.... :denken:
Ik kan je verschillende onderzoeken laten zien over de schade die bijvoorbeeld suiker aanricht in het menselijk lichaam.
En toch wordt suiker nog altijd ruim en gedachteloos gebruikt. :19:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:
Golden Stanley schreef:
Inge O schreef:
Golden Stanley schreef: Kun je nagaan wat het met je hondje doet.................

Ik kan je verschillende onderzoeken laten zien over de schade die bijvoorbeeld suiker aanricht in het menselijk lichaam.
Ja, maar dat doet niets af aan het feit dat zowel suiker als Frontline schadelijk zouden (kunnen) zijn, toch? Ongeacht hoeveel mensen die wetenschap aan de reet laten roesten...
Golden Stanley

Ennath schreef:
Golden Stanley schreef:
Inge O schreef:
Golden Stanley schreef: Kun je nagaan wat het met je hondje doet.................

Niet alleen suiker, in de meeste voeding wordt aspartaam gebruikt. Dat is in onze menselijke voeding nog beroerder dan suiker. Zo kun je alles bagatelliseren, maar feit blijft dat al die chemische middelen hele nare bijwerkingen hebben op onze huisdieren.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Inge O schreef:
Casey schreef:
malinois schreef: indien nodig wat zou jij zo'n hond dan geven voor ontwormen?
Pffff.... moeilijk. Veel ontwormingsmiddelen hebben meerdere actieve componenten (om een zo breed mogelijk spectrum te krijgen).
valt hier wel mee hoor, hier zijn verschillende wormmiddelen op de markt met maar één aktieve stof :wink: .
Juist de standaard pillen hebben toch verschillende bestanddelen? Vaak Praziquantel, Pyrantel en soms Ivermectine toch? Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog 0,0 farmacologie gehad heb dus als ik onzin praat dan hoor ik dat graag :mrgreen: Als deze specifieke hond een middel met maar 1 bestanddeel gehad heeft wordt de zaak een stuk eenvoudiger natuurlijk :wink:

Kees
Ennath
Zeer actief

Geer schreef:
Ennath schreef:
Golden Stanley schreef:
Inge O schreef: natuurlijk heeft elk soort bestrijdingsmiddel een bepaalde mate van toxiciteit, maar die kan héél erg verschillen per diersoortgroep en eigenlijk is het juist HET kenmerk van een goed bestrijdingsmiddel : dat het heel toxisch is voor groep A (bv. de insecten) en totaal niet toxisch voor groep B (bv. zoogdieren).

Ja, maar dat doet niets af aan het feit dat zowel suiker als Frontline schadelijk zouden (kunnen) zijn, toch? Ongeacht hoeveel mensen die wetenschap aan de reet laten roesten...
Daar heb je natuurlijk gelijk in...
Maar het valt me altijd zo op dat giftigheid/gevaarlijkheid altijd binnen een bepaalde groep stoffen gezocht wordt.
En dat andere veel ziekmakender stoffen totaal genegeerd worden.
Weet je wel hoe ongezond: suiker, zout, alcohol, vet ....
Maar ook nootmuskaat, kruidnagel, koriander, spaanse peper en een hele groep andere stoffen die we als smaakmaker gebruiken voor de mens zijn . En dan hebben we het alleen nog over de natuurlijk stoffen ....
Wat denk je van sacharine, aspartaam, mononatriumglutamaat (VeTsin) en een heleboel andere stoffen die in je Light Cola, Yoghurt en portie Nasi met Babi Pangang zitten....
Worden ook massaal gegeten...
En sommige daarvan zijn véél ongezonder dan die vlooienband. :19:
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Golden Stanley schreef:
Inge O schreef:
Golden Stanley schreef:
boemerang schreef: als je hond met band om in vis water gaat , dan is die band weer niet goed voor de vissen , die kunnen er aan dood gaan

Kun je mij die verschillende onderzoeken laten zien over wat voor schade Frontline aanricht, de producent zal er blij mee zijn als ik het ze laat zien. Kunnen ze nog wat van leren....
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Frontline hoort bij het chemisch afval, suiker niet :denken:
Ennath
Zeer actief

Anna*Poncho schreef:Frontline hoort bij het chemisch afval, suiker niet :denken:
Als suiker heden ten dage uitgevonden werd, zou het nooit een goedkeuring van de FDA (Food and Drug Administration) krijgen.
Dit vanwege de hoge giftigheid en de gezondheidsschade die het gebruik van suiker veroorzaakt. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”