Even kijken of ik het duidelijk op een rijtje heb.Inge O schreef:ja hoor, panacur kan ook bij de katEnnath schreef:Heb je ook zo'n tip voor katten, Inge?Inge O schreef:panacur, werkt ook tegen alle courante wormsoorten (inclusief lintwormen).
wat je ook kan doen (prijsmatig) is een doos panacur poeder voor varkens/runderen kopen, is veel en veel goedkoper terwijl het natuurlijk om hetzelfde product gaat.
alleen heeft een hond wel 50mg/kg (aktieve stof) nodig, is meer dus dan vee - dat moet je dan even omrekenen.
Want iedere keer mijn tiental ontwormen loopt aardig in de papieren.
En ja, bij de katten is het echt nodig waarschijnlijk omdat ze aan de zelfvoorziening doen.
Naast Brok en Carnibest wordt er ook ruim muis en rat verorberd.: http://diergeneesmiddelen.info/bestanden/Panacur.html
als je zo'n poeder koopt (doos voor varkens) zal het er misschien wel wat moeilijker ingaan dan een pilletje, het is immers een flinke dosis poeder die je dan onder hun eten moet mengen (ze moeten 75 mg aktieve stof/kg krijgen) en katten zijn daar nogal moeilijkerds in.
Panacur voor volledige ontworming:
Hond 50 mg /kg
Kat 75 mg /kg
OK, alleen nog even kijken waar ik aan Panacur kan komen.
Verwrijvingen maken doe ik met m'n ogen dicht, dus dat lijkt me het probleem niet
En ik wrijf de tabletten voor de katten altijd al fijn om deze door het voer te mengen, dus uitgaan van een poeder lijkt me verder niet zo'n probleem.