Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Sinds een tijdje is er een hondenschoen op de markt die speciaal ontwikkeld is voor de hondensport en activiteiten op moeilijke ondergronden (denk aan glad, bepekeld of andersinds lastig).
Ik vroeg me af of er mensen zijn die ze gebruiken en wat de ervaringen ermee zijn.
Ik heb maar geen merk genoemd want ik wist niet of dat mocht...
~Tell everybody I'm on my way!~ Phill Collins - Soundtrack Brother Bear
dinnee schreef:Sinds een tijdje is er een hondenschoen op de markt die speciaal ontwikkeld is voor de hondensport
Dat méén je toch niet
Iemand die daar in trapt kijk ik nooit meer aan hoor, wat claimt die schoen dan allemaal te kunnen wat een andere schoen niet kan?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Hahaha nee ik bedoelde ook geen schoen voor een mens, maar juist voor de hond! Om zijn poten te beschermen tegen pekel, scherpe stenen, stekels van struiken en andere dingen.
Ik wil misschien lange afstanden gaan lopen met mijn hond naast de fiets, dus echt uithoudingsvermogen, vandaar dat ik vroeg of dat er mensen zijn die deze schoenen gebruiken voor hun hond.
~Tell everybody I'm on my way!~ Phill Collins - Soundtrack Brother Bear
Sjalot schreef:Welke schoenen dragen jullie dan zelf tijdens behendigheid?
Schoenen met noppen.
Heb ook wel schoenen voor Caja.
Heb ze niet voor de hondensport gekocht, maar meer omdat ze vrij gevoeldige voeten heeft en een keer een voet steeds moest weken en daarna schoonhouden.
Ik zag laatst op televisie dat er nieuwe zijn ontworpen in het belang van reddinghonden die op moeilijk en scherp terrein hun werk moeten doen na bijvoorbeeld een aardbeving. Mischien als je wat creatief googelt vindt je er iets over terug.
Onze Dazzle had bij warm en droog weer vaak kloven in zijn kussentjes. Mede door het remmen, afzetten en landen bij dogfrisbee. Ook de raakvlak toestellen tijdens de behendigheid waren funest. Daarnaast loopt hij ook veel naast de fiets en hebben we grint op de oprit.
Daarom hebben wij toen ook schoenen voor hem gekocht. Het enige moment dat ze uit gingen was JUIST bij het sporten. Wij vonden het te gevaarlijk. We waren bang dat hij sneller zou zwikken en raar zou landen. We gebruikten ze wel tijdens het wandelen en fietsen en gewoon overdag rondom huis.
Hij had de schoenen van Ruffwear.
Uiteindelijk zijn de schoenen ook weer retour gegaan, want hij kreeg weer wonden van de schoenen. Het klittanband ging schuren en verdrukte zijn nageltje. Dat was dus ook weer niet de bedoeling.
Wij smeren zijn pootjes bijna dagelijks in met Paw Balm van Espree. Hij heeft nu nergens meer last van.
www.marengosoutfit.nl "Exclusief voor hond en paard"
Ik heb wel sneeuwschoentjes voor Bruno maar ik denk niet dat die handig zijn voor behendigheid.
Bij sledehonden zie je die heel veel gebruikt worden, tenminste daar waar ze in de sneeuw en op ijs trainen.
Wij hebben de schoenen van ruffwear in de shop, speciaal voor honden op vervelend terrein, zoals met stenen, glas etc. Die worden ook gebruikt door politiehonden. Ik zou alleen schoenen gebruiken op zulk soort terreinen, en niet voor sport op het gras etc, dan lijkt het me niet nodig.