Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie heeft er een pup van broodfok/oostbloklanden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Bullenmama schreef:Yamie, mijn ouders wisten helemaal niks van slechte hondenhandel, ze hadden er echt geen idee van dat dat bestond !
En als je niet weet dat er zoiets bestaat ga je ook niet op zoek naar informatie daarover.
Heeft niks te maken met goedkoop uit willen zijn of snel een pup willen hebben.
dat heb ik ook niet gezegd ;)
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Als ze een nieuwe wasmachine nodig hebben gaan ze ook gewoon naar de eerste de beste winkel om er eentje uit te kiezen, dan gaan ze ook niet kijken op de site van de consumentenbond wat een goede wasmachine is.
Ze vertrouwen erop dat het wel goed is :19:
En die fokker van wie ze de pup kochten was zo aardig !
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Bullenmama schreef:Als ze een nieuwe wasmachine nodig hebben gaan ze ook gewoon naar de eerste de beste winkel om er eentje uit te kiezen, dan gaan ze ook niet kijken op de site van de consumentenbond wat een goede wasmachine is.
Ze vertrouwen erop dat het wel goed is :19:
En die fokker van wie ze de pup kochten was zo aardig !
wat wil je nou dan? het goed praten? een ach ja ze kunnen er niks aan doen? :19:
Judith&Jayla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers

Ongelezen bericht door Judith&Jayla »

sorry hoor, maar als je denkt dat het een goede fokker is, en je ziet zo'n hondje, dan wil je hem gewoon meenemen. als je hem daar laat zitten weet ik zeker dat je net zo'n rot gevoel krijgt dan wanneer je hem zou kopen en aan z'n moeder dacht... broodfokkerij is niet door ons tegen te gaan, daar moet de overheid wat aan doen, maar die lijken het allemaal niet zo belangrijk te vinden, jammer genoeg :(
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

juudjepuudje schreef:sorry hoor, maar als je denkt dat het een goede fokker is, en je ziet zo'n hondje, dan wil je hem gewoon meenemen. als je hem daar laat zitten weet ik zeker dat je net zo'n rot gevoel krijgt dan wanneer je hem zou kopen en aan z'n moeder dacht... broodfokkerij is niet door ons tegen te gaan, daar moet de overheid wat aan doen, maar die lijken het allemaal niet zo belangrijk te vinden, jammer genoeg :(

tuuuuurlijk, gewoon ergens anders een verantwoordelijkheid neer leggen en jezelf als held zien ( ik heb dat pupje toch maar mooi gered..)

dus zeg je nu, dat als de wetten strenger waren, dan snapt men ineens dat het slecht is? dus zonder duidelijke wet, geen mening of geen verantwoording ?
Judith&Jayla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers

je begrijpt me verkeerd..
ik bedoel dat je juist niet de mensen die ze per ongeluk kopen de schuld moet opleggen...
dit is niet zo'n makkelijke zaak, dat je een paar mensen de schuld kan opleggne (jah die mensen die ze verkopen)
ik weet ook neit helemaal hoe ik het moet uitleggen en ik ze mezelf zeker niet als een held, maar as je eenmaal zo'n hondje ziet kan je hem gewoon niet laten zitten ( ik in ieder geval niet , daar ben ik te gevoelig voor)

en als ik wist dat dit een broodfokker was, was ik daar zeker ook nooit geweest;)
dit wist ik alleen niet van tevoren
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Yamie, ik wil opkomen voor de mensen die écht niet wisten of weten dat ze een broodfokhondje kochten.
Dat zijn er veel hoor. Niet iedereen koopt willens en wetens een hondje uit de broodfok om goedkoper uit te zijn. :wink:
Mensen die het wel weten en er toch een hondje kopen omdat ze goedkoop of snel een hondje willen, daar heb ik geen woorden voor.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Martijn schreef:Het is jammer dat kwaliteit tegenwoordig zo ondergeschikt is aan gemak.
"Vroeger" toen ik nog veel paardreed en het westerngebeuren zijn verziekende invloed nog niet had sprak men elkaar aan op de verzorging van de dieren.
Niet dat alles toen ideaal was hoor, verre van. Maar de verzorging en de randvoorwaarden voor gezondheid waren naar mijn idee piekfijn in orde.

Maar dat was elitair en elitair is in nederland een vies woord. Later moest alles voor iedereen op zeer korte termijn beschikbaar worden. Ook dieren. Niet dat je vroeger geen kruisingpup voor een tientje kon krijgen. Die haalde je gewoon bij het zusje van je kapster namelijk. En die was dan gezonder dan wat er nu in de winkel zit.

Maar nee, het moet per impuls gebeuren. Men wil in de winkel kunnen beslissen of men vandaag wel of niet een hond wil nemen.
Eigenlijk lijkt het verdacht veel op het kopen van een reep chocola. De duur van interesse die er iop volgt is ook ongeveer gelijk.

Doet u mij maar elitair, hoor. Laat iedereen maar meekijken wat voor hond jij hebt en waar vandaan. Of je er genoeg mee wandelt. Of je er wel lief tegen doet. Of je wel met die tumor naar de dokter gaat.

Ik weet niet hoe het komt maar in mijn idee is het fout gegaan rond de tijd dat Almere gebouwd werdt. Maf, maar die indruk heb ik toch. :denken:
Nou weet ik niet precies wat je met "het westerngebeuren" bedoelt maar ik zie rond mij heen grosso modo drie groepen ruiters: paardemeisjes die liefdevol maar lang niet altijd even deskundig rondklungelen buitenritten maken en verder vooral veel borstelen. Strebertjes met meer geld dan verstand die op hun (te) dure paarden vooral bezig zijn om elkaar de ogen uit te steken. En als laatste western/vrijetijdsruiters die vooral genieten van ontspannen buitenritten waarbij hun paard behandeld wordt als een goede vriend en verder in zijn waarde gelaten wordt.
Elkaar aanspreken over de verzorging van die dieren zal bij de paardemeisjes wegens gebrek aan kennis niet echt gebeuren, bij de strebertjes alleen gebeuren als de slechte verzorging een smet op pensionstal of wedstrijdteam kan werpen. En is bij de groep westernruiters die ik ken niet echt nodig.
Maar goed, misschien zie ik een andere cultuur dan jij :19:
Judith&Jayla
Zeer actief

idd, het lijkt me raar dat je weet dat je een hondje koopt die elk moment dood kan gaan ( want dat is bij de meeste broodfokkers zo.. )

wij wisten er ook niks van tot we de volgende dag onze hond is d'r mandje zagen liggen... natuurlijk zijn we naar de fokker gegaan en we hebben het geld ook teruggekregen, dus eignelijk heeft die fokker niets aan ons verdiend ;)

maar het was gewoon een rare vent waar ik niets meer mee te maken wil hebben
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Bullenmama schreef:Yamie, ik wil opkomen voor de mensen die écht niet wisten of weten dat ze een broodfokhondje kochten.
Dat zijn er veel hoor. Niet iedereen koopt willens en wetens een hondje uit de broodfok om goedkoper uit te zijn. :wink:
Mensen die het wel weten en er toch een hondje kopen omdat ze goedkoop of snel een hondje willen, daar heb ik geen woorden voor.
ik heb het dus ook niet over mensen die het echt niet wisten dat zijn nl ook de mensen die het ook toegeven, als je goed leest, heb ik het over mensen die achteraf wel ineens de wegen kunnen vinden, de fora's , de ombudsman, dat zijn gewoon schijnheilen en janken om iets terug te krijgen, Ze zijn altijd slachtoffer en het is ze aangedaan ofzo, weinigen die eens gewoon zeggen, jezus wat ben ik ongelofelijk stom geweest zonder een maar.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

juudjepuudje schreef:idd, het lijkt me raar dat je weet dat je een hondje koopt die elk moment dood kan gaan ( want dat is bij de meeste broodfokkers zo.. )

wij wisten er ook niks van tot we de volgende dag onze hond is d'r mandje zagen liggen... natuurlijk zijn we naar de fokker gegaan en we hebben het geld ook teruggekregen, dus eignelijk heeft die fokker niets aan ons verdiend ;)

maar het was gewoon een rare vent waar ik niets meer mee te maken wil hebben
maar hoezo wist je er niks vanaf?
#linda#
Actief

Ongelezen bericht door #linda# »

Waar ik me nog het meest aan stoor is dat het klagen achteraf meestal alleen maar over hún zieke puppekind gaat en over hoe zijzélf bedonderd zijn. De verhalen over de broodfok gaan vaak over de puppen terwijl de echte hel zich afspeelt voor de moederhonden. De pups zijn na acht weken (meestal eerder) uit de hel en komen bij mensen die er alles aan gaan doen om de pupsel in de watten te leggen, beter te maken enz. De moederhond blijft haar hele leventje in de hel. Niet genoeg pups meer geven, baksteen op je kop, klaar!!

Door een pup "te redden" of te kopen omdat je "hem voor die prijs toch niet kon laten zitten" ben je indirect verantwoordelijk voor het leed van moederhond. Dat je zoiets gebeurd omdat je er met je stomme kop nog nooit van had gehoord omdat je je geenzins hebt verdiept in de aanschaf van een hond of doordat je op het moment zelf niet de juiste beslissing kon nemen door die zielige ogen, oké kan ik me nog iets bij voorstellen maar ga dan niet lopen mekken en ga zeker niet zeggen dat je een juiste beslissing hebt genomen want dan heb je een flink bord voor je kop. En klagen over dat je je steeds weer moet verdedigen, jammer dan zolang die moederhond nog in de hel zit mede dankzij jou mag je daar best een beetje moe van worden :boos:
Judith&Jayla
Zeer actief

waarom ik het niet wist?!

we haddne geen idee dat er zulke praktijken bestonden:o
het was onze eerst hond en achteraf kan je signalen bedenken die erop wezen dat het verkeerd was, maar daarop lette we gewoon niet, omdat we geen idee hadden dat zulke verschrikkelijke praktijken bestonden...
met onze 2e hond hebben we daar zeker op gelet..
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

yamie schreef:
Bullenmama schreef:Mijn ouders zijn mensen die in een mooie advertentie trappen en de smoes van "de moeder kan je niet zien want die slaapt " geloven.
En een pup in handen gedrukt krijgen met het verhaal dat het pupje een beetje ziek is van de ontwormingen.
Mijn ouders zijn zo jaren geleden aan een hele zieke pup gekomen, die is ook dood gegaan.
En zij waren echt niet op zoek naar een goedkope pup ofzo, ze wisten gewoon niet dat er zulke malafide praktijken zijn.
Dit is een hondenforum en iedereen hier weet ervan, maar reken maar dat een hoop mensen geloven in de mooie advertenties en de mooie praatjes en echt geen weet hebben van het verrotte deel van de fokwereld.
ach nee, maar wat een zuinige wasmachine of auto is weten ze wel...
het gaat er dus om, of je nou op een HF zit niet niet, dat als je iets aanschaft, je je eerst inleest en weet hoe en wat.

want en ik herhaal maar weer eens, hoe kan het dat ze van te voren niet wisten hoe en wat en achteraf, als pup ziek is, ineens fora's kunnen vinden?
Daar heb je de consumentenbond voor....en anders koop je gewoon wat die meneer in de winkel zegt dat "wel een goed merk" is.
Dit soort mensen schaffen ook op basis van een telefoontje van een callcenter een koopsompolis aan. Of aandelen World on Line (heb ik persoonlijk nog net kunnen voorkomen).
Ondoordachte aankopen zijn er genoeg hoor...

Doet me er trouwens aan denken: ik was op zoek naar een nieuwe wasmachine en wasdroger....
Dus oa effe kijken bij de It's en BCC's van deze wereld. Daar staan tig wasmachines en wasdrogers allemaal B en C label
Goh, heeft u geen A+ of A machines???
Ach mevrouwtje: dat wordt zóóó overtrokken. Die machines zijn véél duurder en dat verschil krijgt u er nooit uit. Maar ik kan ze wel voor u bestellen hoor. Tegen de adviesprijs uiteraard."
Nou meneer, laat u maar zitten... ik zoek wel even verder.

Hoeveel mensen denk je dat er met zo'n lekkere goedkope B of C label machine uit de winkel komen?
En die mensen waren zeker wel serieus op zoek.
Enigste verschil met het broodfok hondje is dat deze mensen niet massaal bij Radar gaan zitten zielig zijn als ze bedrogen uitkomen :19:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:
yamie schreef:
Bullenmama schreef:Mijn ouders zijn mensen die in een mooie advertentie trappen en de smoes van "de moeder kan je niet zien want die slaapt " geloven.
En een pup in handen gedrukt krijgen met het verhaal dat het pupje een beetje ziek is van de ontwormingen.
Mijn ouders zijn zo jaren geleden aan een hele zieke pup gekomen, die is ook dood gegaan.
En zij waren echt niet op zoek naar een goedkope pup ofzo, ze wisten gewoon niet dat er zulke malafide praktijken zijn.
Dit is een hondenforum en iedereen hier weet ervan, maar reken maar dat een hoop mensen geloven in de mooie advertenties en de mooie praatjes en echt geen weet hebben van het verrotte deel van de fokwereld.
het gaat er dus om, of je nou op een HF zit niet niet, dat als je iets aanschaft, je je eerst inleest en weet hoe en wat.

want en ik herhaal maar weer eens, hoe kan het dat ze van te voren niet wisten hoe en wat en achteraf, als pup ziek is, ineens fora's kunnen vinden?
Daar heb je de consumentenbond voor....en anders koop je gewoon wat die meneer in de winkel zegt dat "wel een goed merk" is.
Dit soort mensen schaffen ook op basis van een telefoontje van een callcenter een koopsompolis aan. Of aandelen World on Line (heb ik persoonlijk nog net kunnen voorkomen).

Doet me er trouwens aan denken: ik was op zoek naar een nieuwe wasmachine en wasdroger....
Dus oa effe kijken bij de It's en BCC's van deze wereld. Daar staan tig wasmachines en wasdrogers allemaal B en C label
Ach mevrouwtje: dat wordt zóóó overtrokken. Die machines zijn véél duurder en dat verschil krijgt u er nooit uit. Maar ik kan ze wel voor u bestellen hoor. Tegen de adviesprijs uiteraard."

Hoeveel mensen denk je dat er met zo'n lekkere goedkope B of C label machine uit de winkel komen?
Enigste verschil met het broodfok hondje is dat deze mensen niet massaal bij Radar gaan zitten zielig zijn als ze bedrogen uitkomen :19:
het gaat me niet om de uitkomst, het gaat me om het weten van.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

juudjepuudje schreef:, maar as je eenmaal zo'n hondje ziet kan je hem gewoon niet laten zitten ( ik in ieder geval niet , daar ben ik te gevoelig voor)
Sorry hoor, maar ik ben ook een heel gevoelig persoon, en dierenleed gaat mij altijd vreselijk aan het hart!
Maar als ik ergens dieren te koop zie, waarvan ik het vermoeden heb dat het broodfok is en waar ik kan zien dat ze er slecht bij zitten, dan ga ik ze niet kopen!
Nee, dan bel ik de LID, dat is op zo'n moment het enige dat ik kan doen.
Heel bewust juist omdat ik zo van dieren hou, koop ik zo'n dier niet, omdat ik dan weet dat er weer een nest gefokt gaat worden, en weer één en weer één door mensen die ze dus wel kopen.
Ik doe daar niet aan mee!
En als iedereen zo nu eens zou denken, dan had de broodfok geen inkomsten meer, en was het afgelopen met hun handel.

Ik heb al vaak genoeg dieren zien zitten zoals jonge cavia's die in een smerig hok zaten, zonder eten, zonder water, helemaal kaal van de schurft ed.
Maar ik heb ze niet gekocht, en geloof me als ik zeg dat ik dan met de tranen in mijn ogen wegloop omdat ik dat diertje zo graag een goed leven wil geven, maar ik doe het niet!
:zweep:
Ennath
Zeer actief

yamie schreef:
Ennath schreef:
yamie schreef:

Je hebt geen consumentenbond voor de aanschaf van levende dieren
En weten van: zet maar eens een lijstje met fokkers/handelaars waar je bedenkingen bij hebt op het HF.
Hier wordt OOK nooit man en paard genoemd :19:

Natuurlijk kan je ergens achter komen als je goed zoekt en je goed inleest...
Maar als ik wil weten wel strijkbout goed is zoek ik gewoon het lijstje op.
Als ik wil weten welke ....terriër of DH fokker betrouwbaar is, kan ik niet het lijstje op HF nakijken.
En niet zeggen stap naar de rasvereniging.
Niet alle rasverenigingen zijn even goed en onbevooroordeeld.
Kijk maar eens naar de Saarloos: de rasvereniging verkettert de AVLS en de AVLS kan niets goeds zeggen over de rasvereniging.

Het zou heel handig geweest zijn als ik mijn schoonzus een lijstje met "te mijden fokkers" onder haar neus had kunnen drukken.
Nu kon ik alleen maar tegenwerpen dat ik de naam van de fokker wat al te vaak op MP tegenkwam.
Maar daar had hij een goed antwoord op.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:
yamie schreef:
Ennath schreef:
yamie schreef: ach nee, maar wat een zuinige wasmachine of auto is weten ze wel...

En weten van: zet maar eens een lijstje met fokkers/handelaars waar je bedenkingen bij hebt op het HF.

Als ik wil weten welke ....terriër of DH fokker betrouwbaar is, kan ik niet het lijstje op HF nakijken.
Kijk maar eens naar de Saarloos: de rasvereniging verkettert de AVLS en de AVLS kan niets goeds zeggen over de rasvereniging.

Het zou heel handig geweest zijn als ik mijn schoonzus een lijstje met "te mijden fokkers" onder haar neus had kunnen drukken.
Nu kon ik alleen maar tegenwerpen dat ik de naam van de fokker wat al te vaak op MP tegenkwam.
sommige dingen hoeven ook niet met naam en toenaam benoemd te worden, daat gaat het nl ook niet om, als je een strijkijzer koopt, bij s . joecheraar, dan weet je wat je kunt verwachten, kunt ook geluk hebben, maar je weet het, dat bedoel ik dus met honden, men kan niet meer zeggen, goh ik wist het niet, ja het was een schuur, veel pupjes, maar wist niet dat het slecht was.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Bullenmama schreef:Yamie, mijn ouders wisten helemaal niks van slechte hondenhandel, ze hadden er echt geen idee van dat dat bestond !
En als je niet weet dat er zoiets bestaat ga je ook niet op zoek naar informatie daarover.
Heeft niks te maken met goedkoop uit willen zijn of snel een pup willen hebben.
Ik snap wel dat mensen zo aan zo'n hond kopen maar toch, een hond is toch iets anders dan een wasmachine he? Ik vind het best gek dat als mensen een dier willen aanschaffen en er dan vanuit gaan dat het zo'n 13 jaar mee moet gaan, het niet nodig vinden om wat informatie te vinden. Zo moeilijk is dat niet, op internet is alles te vinden over honden, opvoeding en dergelijke.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Mickie schreef:
yamie schreef:als je goed leest, heb ik het over mensen die achteraf wel ineens de wegen kunnen vinden, de fora's , de ombudsman, dat zijn gewoon schijnheilen en janken om iets terug te krijgen, Ze zijn altijd slachtoffer en het is ze aangedaan ofzo, weinigen die eens gewoon zeggen, jezus wat ben ik ongelofelijk stom geweest zonder een maar.
Van die mensen die wél veel rondzoeken op internet, maar met oogkleppen op. Van die mensen die vooral moeite doen om zo snel als mogelijk is ergens een raspup vandaan te plukken, als het kan gisteren. Van die mensen die een standaard vragenrijtje tikken en aan zoveel mogelijk fokkers van dat ras mailen, ziet er ongeveer zo uit:

Beste meneer/mevrouw (mijn naam staat op de site maar ze hebben de moeite niet genomen om die door te kijken. Dit is overigens geen standaard aanhef, vaak is er niet eens een aanhef)
Wij willen graag een stabij. Hebben jullie op dit moment pups? (staat duidelijk op de site wanneer we weer pups verwachten)
Zoniet, weten jullie dan waar we wel een pup kunnen krijgen? (er staat een hele handleiding op de site hoe je dat het beste aan kunt pakken)
Hoeft niet perse met stamboom hoor. (pleidooi over verantwoord fokken dus ook niet gelezen)

Dat soort mailtjes krijg ik met enige regelmaat. Als ik dan beleefd antwoord met uitleg en argumentatie, inclusief mijn telefoonnummer voor als er nog meer vragen zijn, blijft het doorgaans erg stil aan de andere kant. Ze zoeken zich rot op internet, niet naar goede info, maar naar een snel (en liefst goedkoop) adres.
En juist dat soort mensen schreeuwt het hardst moord en brand als pup niet ok blijkt te zijn :roll:
:mrgreen: denk je dat ik die mails niet krijg?
zeker wel, maar daar gaat het dus niet om, ik van over het feit, dat er gezegd word, ik wist het niet, of ja ik was dom. Maar ! ..

iedereen heeft zijn reden en excuus om een hond aan te schaffen, maar er ook vooruit komen dat ze gewoon zelf enorm stom zijn geweest, zonder die maar, dat zie je zelden, en dat stoort me ;)
Ennath
Zeer actief

yamie schreef:
Ennath schreef:
yamie schreef:
Ennath schreef: Daar heb je de consumentenbond voor....en anders koop je gewoon wat die meneer in de winkel zegt dat "wel een goed merk" is.

sommige dingen hoeven ook niet met naam en toenaam benoemd te worden, daat gaat het nl ook niet om, als je een strijkijzer koopt, bij s . joecheraar, dan weet je wat je kunt verwachten, kunt ook geluk hebben, maar je weet het, dat bedoel ik dus met honden, men kan niet meer zeggen, goh ik wist het niet, ja het was een schuur, veel pupjes, maar wist niet dat het slecht was.
Het was een huiskamer met twee pupjes, en ze lagen lekker in de mand in de keuken en moeders was lekker even wandelen (ja het komt een beetje rot uit). Hoe moet je dan weten dat je met s.jacheraar van doen hebt.
Ik heb mijn eerste DD gekocht van een keurfokker (die had je toen nog) via de NDDC. Geef je op aan de club wat je wilt hebben en in welke kleur. Krijg je drie namen van fokkers. Maak je een afspraak, liggen er in de keuken de drie pups waar je uit mag kiezen voor je klaar. Moeder wordt ook even geshowed (op afstand). Kennel (in de voormalige varkensstallen) mag je niet in. Besmettingsgevaar weet je wel...
Als je dan aan de club vraagt of dit allemaal wel goed zit krijg je te horen dat het een goed bekend staande fokker betreft. Helemaal :ok:

Nou hebben we daar geen pup gekocht, wij wilden namelijk ongecoupeerd. En daar wilde deze fokker niet aan meewerken. Dus het is later een andere fokker (ook keur) geworden, waar wij de afgekeurde pup (met knikstaart) met korting (wel Fl 100,=) mochten kopen. Deze pup kon wel ongecoupeerd blijven, je kon hem toch niet showen.
Is overigens een fantastische hond geworden.

Maar goed, ik bedoel maar: dit verhaal verschilt niet zo verrekte veel met het "huiskamer broodfok hondje" van m'n schoonzus.
Als er sprake was geweest van een vieze schuur met een groot aantal schurftige pups had ze zich wel omgedraaid hoor.
Juist dat het er zo liefdevol en gewoon uitziet maakt dat ze in slaap gesust is.
Overigens gaat het niet om een Oostblok hond. Gewoon een gevalletje van het ene half jaar mét en het andere half jaar zónder stamboom.
Dit was er eentje zonder.....

En ik begrijp echt niet waarom we de naam van s . joecheraar en s.jacheraar niet gewoon noemen.
Laatst gewijzigd door Ennath op 18 jun 2008 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Maeve schreef: Ik snap wel dat mensen zo aan zo'n hond kopen maar toch, een hond is toch iets anders dan een wasmachine he? Ik vind het best gek dat als mensen een dier willen aanschaffen en er dan vanuit gaan dat het zo'n 13 jaar mee moet gaan, het niet nodig vinden om wat informatie te vinden. Zo moeilijk is dat niet, op internet is alles te vinden over honden, opvoeding en dergelijke.
Inderdaad. Mensen willen tegenwoordig direct alles hebben. Een hond is geen nuttig ding zoals een wasmachine, dus blijkbaar denken mensen dat je die dan kan kiezen vanwege zijn lieve snuit. En daar heb je geen voorkennis voor nodig. Als mensen nu iets aan die mentaliteit doen in plaats van achteraf lopen miepen over hun broodfokpup dan ben je al een stap verder. Eigenlijk zou er voor elke aanschaf van een huisdier een bedenktijd ingebouwd moeten worden + een soort van standaard postbus 51 boekje met informatie over hoe je het beste een huisdier kan aanschaffen en waar je rekening mee moet houden met een huisdier. Dat klinkt dom, maar het is blijkbaar nodig.

Enige tijd terug kon je zelf stemmen en kiezen welk onderwerp SIRE (ideëele reclame) aan de kaak ging stellen bij de komende reclamecampagne. Mochten zij nog eens zoiets doen, dan zal ik voor het verdiepen alvorens je een hond koopt / waarschuwen tegen broodfok kiezen. Mensen verwachten niet dat dit nog in Nederland voorkomt, maar helaas dus wel.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

[

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ennath
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
Hier denk ik dat je een waar woord spreekt! Vele mensen zullen misschien nog het woord 'broodfokker' kennen, maar daar stellen ze zich dan 'smerige schuren' bij voor. Dat het even makkelijk in een doorsnee rijtjeswoning die wel schoon is kan gebeuren is iets wat ze niet beseffen. Niet omdat ze bewust een broodfokker zoeken, maar omdat ze stomweg werkelijk geen idee hebben! En om DIE mensen vooraf te benaderen, dus voordat ze een pup kopen is nogal lastig om de simpele reden dat die mensen 'onbekend' zijn en niemand weet wie het zijn. Lastig aanspreekbaar dus. Maar, dat zijn dus wel de mensen die naderhand op zoek gaan naar info en dan moord en brand gaan schreeuwen.
Er zijn beslist ook nog hele volksstammen die echt en oprecht denken dat ze er goed aan doen om zo'n puppy daar te redden. Die mensen realiseren zich dus stomweg ECHT niet dat zo'n teefje binnen het jaar WEER een nestje voortbrengt en weer en weer. Daar komen ze, als 'we' geluk hebben, later pas achter.... ;-(

Suzanne
Precies...het kan geen broodfok zijn want het zijn zulke aardige ontspannen mensen in een gewoon huisje met een tuintje.
En de pups liggen gewoon in de keuken....
En dat deze pups geen stamboom hebben komt gewoon omdat ze door .... (vul maar in) vergeten zijn om de stamboom aan te vragen.
Dus daarom zijn ze nu goedkoper...
Maar als je met stamboom wilt: ze willen volgend jaar nog een keer een nestje met stamboom fokken.
Dus.... ehh.....niets aan de hand :pffff:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

yamie schreef:
pammetje schreef:ik heb alles onderzocht wat er tegen hem gedaan zou kunnen worden
en helaas zeer weinig
heb zelfs de ombudsman voor dieren in geschakelt
En dat was echt niet om mijn geld terug te krijgen hoor
Want ik wist het van te voren

Helaas is er zeer weinig aan gedaan

Als ik dit vantevoren wist
was ik daar ook niet gaan kijken

daarom heb ik op alle staff forums mijn verhaal hierover gedaan
in de hoop dat andere beter nadenken
en dat is nou net wat ik bedoel, toen je je pup had, ging je wel ineens alles onderzoeken, tot ombudsman en al, maar van te voren? het zoeken naar een pup? dan ben je compleet leek en blanco over het fenomeen broodfokker/fokschuur? dat gaat er bij mij dus echt niet in.

en dan ben je daar, en je hart huilt voor de moederhond.. owh owh owh, maar neemt wel gewoon een pup mee, geeft die " fokker" zijn/haar geld.
en geen enkel besef op dat moment, goh, ik steun deze fokker hier nu mee? teef zit over enkele maanden weer vol met pups?

maar goed, je wilde dat hondje redden.. water naar de zee dus.
Ik heb Roxy ook meegenomen Noor, terwijl mijn verstand toen zei het niet te doen, maar mijn hart werkte hier niet aan mee.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

juudjepuudje schreef:je begrijpt me verkeerd..
ik bedoel dat je juist niet de mensen die ze per ongeluk kopen de schuld moet opleggen...
dit is niet zo'n makkelijke zaak, dat je een paar mensen de schuld kan opleggne (jah die mensen die ze verkopen)
ik weet ook neit helemaal hoe ik het moet uitleggen en ik ze mezelf zeker niet als een held, maar as je eenmaal zo'n hondje ziet kan je hem gewoon niet laten zitten ( ik in ieder geval niet , daar ben ik te gevoelig voor)

en als ik wist dat dit een broodfokker was, was ik daar zeker ook nooit geweest;)
dit wist ik alleen niet van tevoren
Dat is toch vreemd? Je hoeft tegenwoordig maar een willekeurige 'honden'site te bezoeken voor je een pup koopt of je kunt over die praktijken lezen. Als je het althans nog niet vernomen hebt via kranten, tv of radio. :19:

En dan achteraf nog vinden dat anderen niet mogen zeggen dat 'je' ( in het algemeen ) stom gehandeld hebt, dat alleen de broodfokker fout zit. :denken:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

yamie schreef:
Bullenmama schreef:Yamie, ik wil opkomen voor de mensen die écht niet wisten of weten dat ze een broodfokhondje kochten.
ik heb het dus ook niet over mensen die het echt niet wisten dat zijn nl ook de mensen die het ook toegeven, als je goed leest, heb ik het over mensen die achteraf wel ineens de wegen kunnen vinden, de fora's , de ombudsman, dat zijn gewoon schijnheilen en janken om iets terug te krijgen, Ze zijn altijd slachtoffer en het is ze aangedaan ofzo, weinigen die eens gewoon zeggen, jezus wat ben ik ongelofelijk stom geweest zonder een maar.
Inderdaad en dan bozig worden, als men vind dat het ook 'je' eigen schuld is.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

Ennath schreef:En ik begrijp echt niet waarom we de naam van s . joecheraar en s.jacheraar niet gewoon noemen.
Dat snap ik ook niet want zelfs met een checklist in je handen is het nog vrij makkelijk bij een "foute" fokker te kopen. :19:
Alleen door de namen gewoon te noemen kun je het enigszins voorkomen, veel mensen willen gewoon snel een pup als ze op het idee komen en dat is niet per definitie verkeerd maar simpelweg de kennelnaam blijft dan toch iets beter hangen dan een hele checklist. :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Lars schreef:Alleen door de namen gewoon te noemen kun je het enigszins voorkomen
En daar zit hem nou net de kneep want ook broodfokkers/importeurs hebben internet en zitten op hondenfora.
Ik denk niet dat Farmfood bijvoorbeeld zit te wachten op een aanklacht wegens smaad en/of laster.
Want dat is het natuurlijk wel volgens B.Roodfok & Co als je namen noemt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

marian* schreef:En daar zit hem nou net de kneep want ook broodfokkers/importeurs hebben internet en zitten op hondenfora.
Ik denk niet dat Farmfood bijvoorbeeld zit te wachten op een aanklacht wegens smaad en/of laster.
Want dat is het natuurlijk wel volgens B.Roodfok & Co als je namen noemt.
Ja en? Dat kun je gewoon in je disclaimer opnemen. :denken: Je biedt een platform maar dat betekent niet automatisch dat je verantwoordelijk kunt worden gehouden voor alles wat je gebruikers daarop te melden hebben. :wink:

Dat met aanklachten e.d. wordt ook vaak overgedramatiseerd. Beetje hetzelfde verhaal met fokkers die je een contract laten tekenen, heel leuk, juridisch net zoveel waard als toiletpapier en geen zinnig mens gaat daar tijd en veel geld insteken om een ander die na te laten leven.
Laten we even niet vergeten dat het broodfokkers om de pecunia te doen is, liever geven ze dus geen geld uit aan zaken die ze niks oplevert.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”