Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

herplaatshond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

hier ook herplaatser,

pas als je gevoel goed is en je meteen een klik hebt weet je dat je er voor kan gaan.
Eerste hond( reu Jenga) hebben we als pup gekregen hier kwam toevallig herplaats teefje bij ( Saba) die bij ons kwam als oppas hondje 1 keer in de week deze teef was niet opgevoed maar zat ook totaal geen kwaad in en binnen paar maanden ging alles al goed.
Na de dood van de eerste kwam er weer een pup dit kwam ook toevallig weer zo uit ( wilde heel graag van die combie een pup)
Nadat Saba in september is overleden hebben we ons in dec bij de club opgegeven voor herplaats teefje en als er niks kwam dan zouden we wachten op een pup maar het heeft zo moeten zijn vanaf januari is Buddy gekomen, we hadden meteen toen we haar zagen al de klik en ondanks dat ze pittiger is dan wij gewent zijn van de andere zijn we heel blij dat we dit hebben gedaan, ook samen met de andere teef gaat het heel leuk samen ondanks dat ze toch alletwee al volwasen zijn
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nou ik wil niet lullig doen maar weet je zeker dat je een herder wil? Was je vorige hond wel een typsche herder? Ik krijg nl het gevoel dat je vorige hond een allemansvriend was aangezien je zwaar verbaast bent dat je een wildvreemde hond niet even kan aaien die net van een boot afkomt :denken:
Ik heb hiervoor een wereldhond gehad, een kruising herder. Nou denk niet dat die meteen braaf mee was gelopen en lekker klef had gedaan hoor. Meteen willen aaien en verbaast zijn over erg opgefokt gedrag bij een hond die bij een wildvreemde wordt gezet vind ik persoonlijk echt raar.

Zelfs onze honden willen niet met je meelopen als ze je niet kennen en onze huidige herder zit er ook niet op te wachten als je haar meteen wil aaien en bevriend met haar wil zijn zonder dat ze je kent.

Ik had die hond toch eerder bij de eigenaar geobserveerd. Dat zegt 100 keer meer dan hoe een hond doet in handen van een totaal onbekende op onbekend terrein. Ik vind het ook zielig voor de hond dat het zo gelopen is. De eigenaar kende zijn eigen hond niet eens meer terug zei hij :19:

As ik ooit weer een herplaatsherder wil dan zou ik dus vragen of ik een paar uurtjes mee mocht lopen bij de eigenaar. Hoe doet de hond bij de eigenaar? Hoe goed is de relatie hond-eigenaar? Hoe attent is de hond? Hoe aardig is de hond en als je kleine kindertjes bij een hond laat lopen is het ook zeker goed de eigenaar te vragen iets van de hond af te pakken. De hond bovenop zijn kop te aaien, te borstelen en de pootjes en tanden te laten zien. Honden die een goede evenwichtige relatie met hun eigenaar kunnen aangaan kunnen dat soort dingen allemaal wel aan.
Jij moet dat niet willen doen bij de hond. Dat is niks voor de gemiddelde herder om dat allemaal goed te vinden van iemand die ze niet kennen. Het zijn niet voor niets vaak eenkennige waakse dominante honden die van structuur, duidelijkheid en alles wat ze bekend is houden. Pas als de hond bij jou hoort ga jij doen wat de eigenaar kon doen want dat kan dan ook gewoon.

Wat je nu hebt gedaan is een zeer baasgerichte hond bij zijn baas weghalen en dan denken dat je je er een beeld van kan vormen. De hond stond op stressfactor 10 door die scheiding :wink:
Afbeelding
ellebel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ellebel »

Hier ook altijd herplaatsers gehad. De laatste van mijn ouders was een zeer dominante kruising Duitse Herder x Malamute, daar heeft heel wat werk aan gezeten. Heeft ons allemaal een keer gebeten (mijn moeder vaker :N: ) en we stonden echt op het punt van terugbrengen naar het asiel. Wij hadden echter wel een klik met het dier en hebben toch doorgezet. We hebben er 11 jaar een tophond aan gehad. Wat een gaaf en lief dier was dat. Maar juist doordat we die klik meteen hadden hebben we ook doorgezet toen het moeilijk was. Als je al geen klik hebt met een hond en de problemen dienen zich dan aan, dan wordt doorzetten en offers brengen voor je hond wel heel moeilijk. Je moet er ontzettend gemotiveerd aan beginnen (aan elke hond, niet alleen herplaatsers) dan komt het ook in wat mindere tijden wel goed.

Isa is ook een herplaatser, met een hoop medische problemen, t was een kennelhond, had op 5 maanden leeftijd al fokker, baas 1, fokker, baas 2 versleten en toen was ik aan de beurt :mrgreen: Was ook nog niet zindelijk toen en iedereen had echt zoiets van :"dat wordt een drama". Maar we waren zo gek met dr dat we het toch geprobeerd hebben, en eigenlijk viel het allemaal best mee. Heb er een superhond aan.

Neem gewoon rustig de tijd, herplaatsers genoeg. Zo'n dier verdient het ook om bij een baasje te komen wat 100% voor hem gaat.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Wij hebben ook ee slechte ervaring gehad met een wat oudere Golden teef als herplaatser die we gingen bezoeken. Had een gedragsprobleem en een angstagressie naar andere honden en mensen waar geen rem op zat. Wij dachten, het valt wel mee, omdat we ervaring hadden met dit type honden. Maar we hebben een stuk gedrag gezien wat niet goed is voor Stanley. En hij koos er zelf voor om minstens 30 meter weg te blijven van die Golden. Dus einde verhaal, als Stanley het niet ziet zitten, houdt het op. Daarna op bezoek bij Whooper en de klik was er gewoon. Een vreselijke onopgevoede hond, beresterk en een beetje los geslagen, maar o zo lief en sociaal van karakter. Tussen de honden zat het goed, tussen de baasjes en hond was er heel veel werk en een leuke uitdaging. Maar wat zijn we blij met onze Whooperdefloop. Het lukt zeker voor jullie, een leuke herplaatser erbij. :ok:
margriet
Actief

Ongelezen bericht door margriet »

MARC_S schreef:Nou ik wil niet lullig doen maar weet je zeker dat je een herder wil? Was je vorige hond wel een typsche herder? Ik krijg nl het gevoel dat je vorige hond een allemansvriend was aangezien je zwaar verbaast bent dat je een wildvreemde hond niet even kan aaien die net van een boot afkomt :denken:
Ik heb hiervoor een wereldhond gehad, een kruising herder. Nou denk niet dat die meteen braaf mee was gelopen en lekker klef had gedaan hoor. Meteen willen aaien en verbaast zijn over erg opgefokt gedrag bij een hond die bij een wildvreemde wordt gezet vind ik persoonlijk echt raar.

Zelfs onze honden willen niet met je meelopen als ze je niet kennen en onze huidige herder zit er ook niet op te wachten als je haar meteen wil aaien en bevriend met haar wil zijn zonder dat ze je kent.

Ik had die hond toch eerder bij de eigenaar geobserveerd. Dat zegt 100 keer meer dan hoe een hond doet in handen van een totaal onbekende op onbekend terrein. Ik vind het ook zielig voor de hond dat het zo gelopen is. De eigenaar kende zijn eigen hond niet eens meer terug zei hij :19:

As ik ooit weer een herplaatsherder wil dan zou ik dus vragen of ik een paar uurtjes mee mocht lopen bij de eigenaar. Hoe doet de hond bij de eigenaar? Hoe goed is de relatie hond-eigenaar? Hoe attent is de hond? Hoe aardig is de hond en als je kleine kindertjes bij een hond laat lopen is het ook zeker goed de eigenaar te vragen iets van de hond af te pakken. De hond bovenop zijn kop te aaien, te borstelen en de pootjes en tanden te laten zien. Honden die een goede evenwichtige relatie met hun eigenaar kunnen aangaan kunnen dat soort dingen allemaal wel aan.
Jij moet dat niet willen doen bij de hond. Dat is niks voor de gemiddelde herder om dat allemaal goed te vinden van iemand die ze niet kennen. Het zijn niet voor niets vaak eenkennige waakse dominante honden die van structuur, duidelijkheid en alles wat ze bekend is houden. Pas als de hond bij jou hoort ga jij doen wat de eigenaar kon doen want dat kan dan ook gewoon.

Wat je nu hebt gedaan is een zeer baasgerichte hond bij zijn baas weghalen en dan denken dat je je er een beeld van kan vormen. De hond stond op stressfactor 10 door die scheiding :wink:
Timber blafte wel en gromde wat maar als ik zei dat het goed was dan was het ook goed.En ja timber vond de meeste mensen wel leuk en vooral gezellig.Maar dat komt ook een groot deel door de opvoeding en mijn gewoontes.Waar ik was was timber ook,hij was bijna altijd mee.

Ik heb de eigenaar en de hond van de boot gehaald en toen ik mij even voor wou stellen hapte hij al naar mij.
Maar ik vond het al raar dat hij met muilkorf de boot af kwam.Dat was puur voor het blaffen zei hij.????

We zijn een tijdje gaan wandelen maar ik hoefde maar naar de hond te kijken en hij gromde en blafte.Ik weet zeker dat als hij de muilkorf niet omgehad had,dat er een paar tanden in mijn arm zouden staan.

Ik snap best dat 9 van de 10 honden niet met een vreemde mee zou gaan.Maar er zit een verschil in braaf mee lopen en grommen,blaffen en bijten.

Het komt vanzelf op mijn pad,ik hou elke dag bepaalde site's in de gaten.

De klik was er absoluut niet.En ik betrap mijzelf op feit dat ik nog heel erg met timber bezig ben.Alsof ik denk dat timber terug komt ipv een herplaatser.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik kende een kruising maar DH x schotse collie. lieve hond, probleemloos en betrouwbaar. Is nu dood. Die baas zou wel weer zo'n hond willen.

In het asiel zijn gegevens verkrijgbaar bij honden. Omdat ze daar willen dat de hond een VAST tehuis krijgt, zeggen ze alles erbij wat de toekomstige eigenaar moet weten zodat hij weet waar hij aan begint en de hond een goede kans maakt om er de rest van zijn leven te blijven. Daarom vind ik het asiel geen verkeerde optie.

bij www.dierenasiels.com kun je kijken of er iets bij zit. Ik hoop dat je je niet laat ontmoedigen door die voorval.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

MARC_S schreef:Nou ik wil niet lullig doen maar weet je zeker dat je een herder wil? Was je vorige hond wel een typsche herder? Ik krijg nl het gevoel dat je vorige hond een allemansvriend was aangezien je zwaar verbaast bent dat je een wildvreemde hond niet even kan aaien die net van een boot afkomt :denken:
ben het ook met je eens, ....wie gaat er nou een hond mèt een muilkorf uberhaupt nog aaien?? :denken:
als een vreemde ,?

en verbaasd zijn, dat deze hond zo anders deed met andere honden..
.. waarvoor dacht je dan , dat die muilkorf zou dienen? :denken:

ik ben er ook van overtuigd , dat je wat meer in hondenboeken moet gaan kijken
misschien een kleiner formaat ?.. is ook leuker voor je kind, toch?

je moet niet vergeten dat je wel een hond in huis haalt, die erg grof in zijn houdingen kan zijn tov je kind.
die had je eerst niet,

en je moet ook niet de ene hond met de andere gaan vergelijken.
hoe graag je ook timber terug wilt hebben.
margriet
Actief

Pak-de-bal schreef:
ben het ook met je eens, ....wie gaat er nou een hond mèt een muilkorf uberhaupt nog aaien?? :denken:
als een vreemde ,?

je moet niet vergeten dat je wel een hond in huis haalt, die erg grof in zijn houdingen kan zijn tov je kind.
die had je eerst niet,

Ten eerste denk ik dat ik meer hondenboeken in de kast heb staan dan de meeste hondenmensen.
En ten tweede zegt de maat van de hond niks over de hond.

Misschien dat wij andere hondenboeken in de kast hebben staan.

Gelukkig dat smaken verschillen want anders liepen we allemaal met dezelfde hond.En elke hond is uniek!!

En ik weet heel goed wat ik in huis haal!!Een hond,die bij het gezin hoort.
Dat heb ik bij timber en mijn zoon prima gedaan,daar kan menig mens nog wat van leren.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

margriet schreef:
Pak-de-bal schreef:
als een vreemde ,?

die had je eerst niet,

Ten eerste denk ik dat ik meer hondenboeken in de kast heb staan dan de meeste hondenmensen.

Gelukkig dat smaken verschillen want anders liepen we allemaal met dezelfde hond.En elke hond is uniek!!

Dat heb ik bij timber en mijn zoon prima gedaan,daar kan menig mens nog wat van leren.
Niet op pak-de-bal reageren joh, zoveel onzin dan dat er in die berichten staan vind je nergens anders. :ok:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

margriet schreef:
Pak-de-bal schreef:
als een vreemde ,?

die had je eerst niet,

Mijn beide herplaats-herdertjes waren direct heel vriendelijk naar mij toe, vertrouwen is gegroeid. Je loopt vanzelf tegen de 'klik' aan :wink:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

margriet schreef:En ik weet heel goed wat ik in huis haal!!Een hond,die bij het gezin hoort.
zoek je een stamboom herder of mag het bijv. ook een spaanse herplaatser zijn :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik weet dat er uitzonderingen zijn, waarschijnlijk zelfs een heleboel, maar je hebt als je een herplaatser neemt toch heel veel kans op een niet probleemloze hond.
Je krijgt een hond met een verleden, geen onbeschreven blad en dat kan wel eens anders uitpakken dan je verwacht afhankelijk van de reden tot herplaatsing en het leven dat de hond tot dan toe geleid en gekend heeft.

Iemand anders zei het al, zou het niet zo kunnen zijn dat je nog wat meer tijd nodig hebt om over het verlies van Timber heen te komen, want wat je ook voor een hond krijgt...het zal nooit Timber zijn.
Dat te verwachten is niet eerlijk. Niet tegenover jezelf maar ook niet tegenover de hond, want die zal nooit aan jouw verwachtingen kunnen voldoen.
Als je toch heel graag nu een andere hond wil is het misschien ook een optie om niet voor hetzelfde ras te gaan, op die manier zul je minder gauw gaan vergelijken en krijgt de nieuwe hond een eerlijkere kans.

Ik hoop dat je vindt wat je zoekt, er zijn zoveel hondjes die een goed huis nodig hebben en daar zit er vast wel eentje voor jou bij.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Jip schreef:kijk hier eens......

http://www.xs4all.nl/~barto2/Index2.htm
Oudduitse herder teef Esta en de reu Lord (tussen 12 & 24 maanden) lijken mij ook geweldige honden!
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
margriet
Actief

Bedankt iedereen voor het meedenken en reactie geven.
Soms denk ik ook wel dat ik nog niet toe ben aan een andere hond,maar ik mis nu zo het wandelen en voor een beestje zorgen.
Maar mis ik nu een hond of mis ik timber??Timber dus!
Heb vorige week in het asiel een hele leuke mechelse herder teef gezien,sensa.En elke dag kijk ik of ze er nog zit.Nu heb ik mij voorgenomen om volgende week dinsdag haar op te zoeken ,kijken of er een klik is.Ze kan overal goed mee en is erg vrolijk.
Is de klik er niet dan gaan we gewoon weer lekker naar huis.Dat is wel jammer aan terschelling,je kan niet zomaar even overal naar toe.
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Wat leuk dat je gaat kijken naar Sensa! Ik hoop voor jullie dat er een klik is, maar het klinkt al goed. :mrgreen:
Afbeelding
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Ik weet nog een leuke en lieve herplaatser. Er is alleen 1 minpunt en daarom moet hij helaas ook weg: Hij kan echt niet alleen zijn.
Deze hond, Tommie, is van een klant van ons en zij heeft hem uit het asiel gehaald. Hij heeft daarvoor zijn hele leven in de tuin/schuur doorgebracht en dat heeft zijn sporen nagelaten.
Groetjes,
Wendy
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

spannend!! hou ons op de hoogte! :wink:
RIP Cena :roos:
    margriet
    Actief

maitestar schreef:Ik weet nog een leuke en lieve herplaatser. Er is alleen 1 minpunt en daarom moet hij helaas ook weg: Hij kan echt niet alleen zijn.
    Deze hond, Tommie, is van een klant van ons en zij heeft hem uit het asiel gehaald. Hij heeft daarvoor zijn hele leven in de tuin/schuur doorgebracht en dat heeft zijn sporen nagelaten.
    Dat is voor mij op dit moment niet te doen,ik werk 4 ochtenden van 7 tot 12.Dan is mijn vriend altijd thuis maar we hebben ook een zoontje en daar ga ik ook wel eens even wat leuks mee doen.
    Timber was bijna nooit alleen,ja even boodschappen doen of even bij iemand langs,maar als het moest dan kon hij wel een paar uur alleen thuis zijn.Ik had er trouwens meer moeite mee dat hij alleen thuis was,waarschijnlijk was hij wel eens blij dat ik er niet was. :mrgreen:
    *Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

geef niet te snel de hoop op mbt herplaatsers...

wij hebben ook een tweedehands hond zonder trauma's en vervelende eigenschappen. Maar zij moest echt weg omdat de eigenaar zo verstandig was om in te zien dat hij er te weinig tijd voor had.
    Onze dame is nu 6,5 en een goed half jaar bij ons en al helemaal vanaf dag één onderdeel van ons leven...
    Zoek nog even rustig door en wees kritisch naar de hond die je wil !!!
    margriet
    Actief

We zijn dinsdag in het asiel van zantvoort bij sensa geweest.
    Ze was heel lief en we vonden het allebei een heel vertrouwd hondje,ook voor bij ons zoontje.Zat geen kwaad in en echt wel leuk.
    Maar ik kan het niet,ik moet er niet aan denken dat een andere hond op timpies plaatsje ligt.Ik had niet het gevoel dat ze gelijk mee moest en dat we gezellig gaan wandelen en zwemmen en andere leuke hondedingen doen.Ik dacht alleen maar aan timber.
    Volgens mij komt er nooit weer een hond.Heb geen spijt dat ik ben gaan kijken,het is wel goed voor me dat ik weet dat ik er nog niet klaar voor ben.
    Ze was echt een lieverd en ik hoop dat ze gauw een huisje krijgt.
    Maar ja je kan het niet doen uit medelijden,ze was nog maar net 2 dus je begint ergens aan voor de komende 10/12 jaar.
    Hoop dat ik het ooit een plekje kan geven.
    Ben vandaag maar op fitness gegaan want ik moet toch iets doen!!
    Chiel
    Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Chiel »

Mijn Amu is ook een herplaatser.
    Maar hij was de tweede hond die ik ging bezoeken.

De eerste hond was een kruising Collie/Stabij. Via de telefoon en de foto's had ik een vrij goede indruk gekregen, maar toen ik uiteindelijk die hond ging bekijken bleek er meer aan de hand te zijn.

Ik zal niet uitwijden, maar het voelde gewoon niet goed.
    Omdat je een hond nog heel wat jaren bij je zult hebben heb ik eventjes de tijd genomen om het tot mij door te laten dringen. Mijn twijfel was er al, maar de doorslag gaf de opmerking van mijn moeder;
    "Bij twijfel NIET inhalen"

En zo gezegd, zo gedaan.....
    De eigenaren waren 'not amused', en dat is nog een understatement.
    Tja, hun probleem en ik hoop oprecht dat iemand anders dat hondje heeft herplaatst.

Enkele dagen later kwam ik in contact met Amu en daar was die 'klik'
    :cheer:
    Kaiou
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

margriet schreef:We zijn dinsdag in het asiel van zantvoort bij sensa geweest.
    Ze was heel lief en we vonden het allebei een heel vertrouwd hondje,ook voor bij ons zoontje.Zat geen kwaad in en echt wel leuk.
    Maar ik kan het niet,ik moet er niet aan denken dat een andere hond op timpies plaatsje ligt.Ik had niet het gevoel dat ze gelijk mee moest en dat we gezellig gaan wandelen en zwemmen en andere leuke hondedingen doen.Ik dacht alleen maar aan timber.
    Volgens mij komt er nooit weer een hond.Heb geen spijt dat ik ben gaan kijken,het is wel goed voor me dat ik weet dat ik er nog niet klaar voor ben.
    Maar ja je kan het niet doen uit medelijden,ze was nog maar net 2 dus je begint ergens aan voor de komende 10/12 jaar.
    Niets doen waar je niet aan toe bent. Dat is niet goed voor jou en niet goed voor de hond! Succes met fitnessen :wink:
    Afbeelding
    Mireillevdw
    Zeer actief
    Contacteer:

Erg jammer dat het niets is geworden. Maar als je er niet aan toe bent, is het inderdaad het verstandigste dat je een tijd(je) wacht. In ieder geval weet je nu waar je staat. Het verdriet is nog te vers waarschijnlijk.
    Het lijkt me wel heel erg moeilijk om nooit meer een hond te nemen als je er eenmaal 1 gehad hebt. Dus zeg nooit nooit. :wink:
    En als je het toch een beetje mist, kun je misschien s een keer met een hond uit de buurt gaan wandelen, zodat je dat gevoel weer een beetje hebt.
    Afbeelding
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Het is ook niet zo gek he, dat je er nog niet klaar voor bent. Timber is nog niet zo lang heen en het heeft tijd nodig om dat een plaatsje te geven. Hij was toch je maatje!!!
    Neem dus rustig je tijd! Het is goed dat je nu inziet dat je geen andere hond wil ter vervanging van Timber. Als je een andere hond neemt, zal dat ook weer je maatje worden. Niet 'in plaats van', maar 'ook'!
    Neem je tijd en geef het een plaatsje. Dan weet ik zeker dat je over een tijdje (een maand, een seizoen, een jaar, of langer...) het gevoel weer krijgt dat je toe bent aan een nieuw maatje!
    Sterkte!
    RIP Cena :roos:
      Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Inderdaad, zeker niets doen waar je nog niet aan toe bent. Je hebt daarom een verstandige beslissing genomen om het niet te doen. :ok:
      Succes met het fitnessen.
      Emma
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
      Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

margriet schreef:We zijn dinsdag in het asiel van zantvoort bij sensa geweest.
      sterkte om het verlies van Timber een plaatsje te geven.
      ik heb door medische omstandigheden mijn paard weg moeten doen. wel naar een heel goed tehuis. ik heb toen altijd gezegd: ik blijf wel rijden. maar iedere keer als ik paarden zie dan wil ik wel, maar ik denk dan weer aan mijn eigen paard. en dan wil ik dus niet op een ander paard. nog niet. die tijd komt vanzelf.
      ik snap wel dat dat anders is. maar het voelt toch een klein beetje hetzelfde.
      verwerk eerst Timber. als je dat een plaats hebt kunnen geven, komen de kriebels naar een andere hond misschien vanzelf. en anders ook maar niet.
      Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”