Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Agent schiet hond dood bij innen verkeersboete
Moderator: moderatorteam
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
Agent schiet hond dood bij innen verkeersboete
BRUSSEL - Een agent heeft in het Belgische Temse een Engelse buldog doodgeschoten toen hij bij de baas van de hond een onbetaalde verkeersboete kwam innen. Dat melden diverse Vlaamse media woensdag.
De politieman zou hebben verklaard door de hond gebeten te zijn, waarop hij het dier uit zelfverdediging een nekschot heeft gegeven. De twee kinderen van het gezin zaten op het moment van schieten tv te kijken in de woonkamer, op anderhalve meter van de hond.
Spelen
De eigenaar van de buldog zegt dat de hond alleen wilde spelen en zeker niet agressief was. In Het Laatste Nieuws vertelt hij dat de agent juist door het lint ging: "Hij sloeg eerst met een stoel op onze hond en greep vervolgens zijn pistool. Waanzin."
De hondeneigenaar dient een klacht in bij de baas van de agent.
http://www.nu.nl/news/1617992/21/Agent_ ... boete.html
Triest weer...
De politieman zou hebben verklaard door de hond gebeten te zijn, waarop hij het dier uit zelfverdediging een nekschot heeft gegeven. De twee kinderen van het gezin zaten op het moment van schieten tv te kijken in de woonkamer, op anderhalve meter van de hond.
Spelen
De eigenaar van de buldog zegt dat de hond alleen wilde spelen en zeker niet agressief was. In Het Laatste Nieuws vertelt hij dat de agent juist door het lint ging: "Hij sloeg eerst met een stoel op onze hond en greep vervolgens zijn pistool. Waanzin."
De hondeneigenaar dient een klacht in bij de baas van de agent.
http://www.nu.nl/news/1617992/21/Agent_ ... boete.html
Triest weer...

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik ken geen bulldog die niet wil spelen met een wildvreemdeMarie-Josée schreef:Raar verhaal weer.En een bulldog die wil gaan spelen met een wildvreemde....?
Dit heeft weer een hoog tokkiegehalte volgens mij![]()
Is het al komkommertijd?

zover ik weet zijn engelse bullen heel vrije hondjes.
maar dat kun je beter aan de bullenmensen hier vragen

-
- Vaste gebruiker
Nogal dom ja... Het lijkt me idd dat hij daar meer van gaat horen. Denk je eens in hoe dat voor die kinderen moet zijn geweest, om in dezelfde kamer een schot te horen en je hond dood te zien gaan...Nanna schreef:Lekker dan.
Je gaat toch niet schieten met kleine kinderen zo dicht in de buurt?
Ik denk dat hij hier nog behoorlijk last mee gaat krijgen.
Dat de hond alleen wou spelen zou zomaar kunnen.... arm beest.
"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry

- M@scha
- Zeer actief
daar heb je (en nanna) gelijk in.Martijn schreef:Ik ken geen bulldog waar je direct aan ziet wat hij wil. Laat staan als leek.massam schreef: ik ken geen bulldog die niet wil spelen met een wildvreemde
Het gebeurt niet stelselmatig maar als de politie hier aan de deur komt lopen mijn honden niet mee, hoor.
Ook niet echt toeval dat het hier wel gebeurde, volgens mij.
Het schreeuwt inderdaad tokkie.
mijn honden lopen nooit mee naar de deur trouwens

- M@scha
- Zeer actief
die van mij ook, maar als sam wat zou zien pleit ie hem en lola kan wel maar voor het gemak blijven ze meestal alllebei binnenNanna schreef:De mijne wel, behalve Charles. Ik val haast over ze heen, want ze zijn blóednieuwsgierig wie er achter de voordeur staatmassam schreef:
mijn honden lopen nooit mee naar de deur trouwens

-
- Zeer actief
- Ozzfest
- Zeer actief
Walgelijk zeg.
En dan ook nog die kinderen die alles dus gewoon hebben kunnen volgen.
Als het al zo was dat de hond zo door het lint ging, had meneer agent vast nog wel andere optie's dan een nekschot.
Eerst neerhalen en dan afknallen, laf.
Vind het erg jammer voor de eigena(a)r(en), en hoop dat die kinderen er niet door getraumatiseerd raken, en dat het bulletje niet teveel geleden heeft verder.
En dan ook nog die kinderen die alles dus gewoon hebben kunnen volgen.
Als het al zo was dat de hond zo door het lint ging, had meneer agent vast nog wel andere optie's dan een nekschot.
Eerst neerhalen en dan afknallen, laf.
Vind het erg jammer voor de eigena(a)r(en), en hoop dat die kinderen er niet door getraumatiseerd raken, en dat het bulletje niet teveel geleden heeft verder.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
- Zeer actief
Ja dat vind ik ook en is wat ik dus bedoelde met dat er steeds makkelijker geschoten wordt, alsof het doodnormaal ispooh schreef:wat maakt het nou uit of het tokkies zijn of niet? Van mijn part is de eigenaar zelfs een onhandige hondeneigenaar door zijn hond bij de voordeur te laten.
Een agent die zo snel zijn wapen trekt is gewoon een idioot.

- Leanne
- Zeer actief
Wat er precies gebeurd is komen we natuurlijk toch niet achter...Martijn schreef:
Ik vind niet dat je hoeft te wachten tot je gebeten wordt.
Je moet als eigenaar zorgen dat andere niet bang voor je hond hoeven te zijn. Dat is de oplossing.
Maar kan me wel voorstellen dat als je een vriendelijke hond hebt...hem niet weg doet omdat er iemand binnenkomt
Nu een agent dan....mss is de hond wel idd een onstuimige vriendelijke bull geweest...wie weet

Snap alleen niet dat als de hond al eerst met een stoel geslagen is je hem niet meteen weg haald uit de situatie...maar jah
Mss is dat wel heel snel gegaan...stoel klets en meteen schieten erna

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Nou ik persoonlijk laat Ameno nooit bij de voordeur, niet omdat ik bang ben dat ze bijt, maar omdat ik weet dat een blaffende herder bij veel mensen angst oproept en dat alleen al vind ik onnodig.Martijn schreef:Dat zijn er wel meer.pooh schreef:wat maakt het nou uit of het tokkies zijn of niet? Van mijn part is de eigenaar zelfs een onhandige hondeneigenaar door zijn hond bij de voordeur te laten.
Een agent die zo snel zijn wapen trekt is gewoon een idioot.![]()
Maar wat heb je liever? Een levende hond, of de wetenschap dat de agent aan je deur een idioot is?
Het maakt trouwens niet uit dat het tokkies zijn, maar het verklaart wel het een en ander.
Neemt niet weg dat als de agent inderdaad zo snel zijn wapen trekt dat ik dat dus echt een zware vorm van niet functioneren vind. Ergens mag je niet al te bang zijn aangelegd lijkt mij

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Misschien is het in België normaal dat een agent een verkeersboete aan huis gaat innen?
Maar als mijn hond wil spelen en een agent zou met een stoel gaan meppen ( ik neem niet aan dat hij de stoelpoot eerst heeft afgebroken)dan is er al meer aan de hand.En als eigenaar zou ik dan al ingrijpen en niet wachten tot oom agent zijn wapen trekt.Dus het verhaal zal wel een beetje anders in elkaar zitten.Als een agent in zijn eentje een huis binengaat en niet al te vriendelijk wordt verwelkomd lijkt me dat ook geen makkelijke situatie.
Zomaar een hond doodschieten is trouwens te absurd voor woorden, als dat echt zo gegaan is hoop ik dat die agent voortaan vuilnis op mag gaan halen.
Maar als mijn hond wil spelen en een agent zou met een stoel gaan meppen ( ik neem niet aan dat hij de stoelpoot eerst heeft afgebroken)dan is er al meer aan de hand.En als eigenaar zou ik dan al ingrijpen en niet wachten tot oom agent zijn wapen trekt.Dus het verhaal zal wel een beetje anders in elkaar zitten.Als een agent in zijn eentje een huis binengaat en niet al te vriendelijk wordt verwelkomd lijkt me dat ook geen makkelijke situatie.
Zomaar een hond doodschieten is trouwens te absurd voor woorden, als dat echt zo gegaan is hoop ik dat die agent voortaan vuilnis op mag gaan halen.
- Leanne
- Zeer actief
Heb je ook gelijk in...mijn keus is het ook nietMartijn schreef:Nee. Dat zal wel niet.Leanne schreef:Wat er precies gebeurd is komen we natuurlijk toch niet achter...
Ik kan het me wel voorstellen maar handig is het niet.Maar kan me wel voorstellen dat als je een vriendelijke hond hebt...hem niet weg doet omdat er iemand binnenkomt
Daarnaast vind ik dat mensen vaak erg blind varen op hun eigen idee van hun hond. Ik ben niet altijd enthousiast over het realiteitsgehalte van wat veel hondeneigenaren op hun dier projecteren.
En ook al is de hond wel echt altijd vriendelijk, dan nog weet de bezoekende partij dat niet. Dus die zal daar ook niet naar handelen.
Die handelt uit zelfbehoud.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik mijn honden liever niet op mensen met vuurwapens af laat rennen. Kennelijk zagen deze mensen dat anders. Ik vind dat onhandig, maar goed..dat ben ik.

-
- Zeer actief
Baco is in principe altijd vriendelijk naar mensen toe, -en toch kwam ik laatst een jogger tegen waarde angst van af droop :N: , en toen ging hij toch staan borstelen en blaffen.
een reactie op de angst dus, zoiets kan ik me hier ook voorstellen, als de agent al bang was van honden, wie weet een bull, is heel gevoelig voor stemmingen
zoveel weet ik wel
een reactie op de angst dus, zoiets kan ik me hier ook voorstellen, als de agent al bang was van honden, wie weet een bull, is heel gevoelig voor stemmingen

zoveel weet ik wel

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 18 jun 2008 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Mij om het even of de hond wel of niet wilde spelen, zo snel een wapen trekken is absurt en deze agent mag van mij heel goed aangepakt worden, ik zou zo mafkees met zenuwachtige pistoolhandjes liever niet meer op straat zien met een vergunning voor een wapen 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
Nou als hij op straat net zo is :N:cloris schreef:Mij om het even of de hond wel of niet wilde spelen, zo snel een wapen trekken is absurt en deze agent mag van mij heel goed aangepakt worden, ik zou zo mafkees met zenuwachtige pistoolhandjes liever niet meer op straat zien met een vergunning voor een wapen
Ben blij dat het strenger geworden is voor iemand uberhaubt een vergunning krijgt

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Mee eens. In een situatie als deze je wapen trekken lijkt niet echt te getuigen van een controlerend, bemiddelend en probleemoplossend vermogen...cloris schreef:Mij om het even of de hond wel of niet wilde spelen, zo snel een wapen trekken is absurt en deze agent mag van mij heel goed aangepakt worden, ik zou zo mafkees met zenuwachtige pistoolhandjes liever niet meer op straat zien met een vergunning voor een wapen
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Heel opmerkelijk hoe verschillend mensen het berichtje lezen. De een reageerd alleen op het schiet insident en de ander denkt iets verder. Waarom komt de politie daar aan de deur? Als hij al eerst met een stoel moet lopen meppen hoe kan hij dan ook nog eens schieten?
Had de hond dan niet door de eigenaar beschermt moeten worden?
En uit de kamer verwijderd? En weet niet of het in België altijd zo is maar hier is de politie in dit soort gevallen meestal met z'n tweeën.
Had de hond dan niet door de eigenaar beschermt moeten worden?
En uit de kamer verwijderd? En weet niet of het in België altijd zo is maar hier is de politie in dit soort gevallen meestal met z'n tweeën.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik snap het toch niet helemaal. Ik woon dus in Belgie en heb honden
Als er hier iemand komt van bijvoorbeeld water opnemen, electriciteit, vragen ze altijd of je je honden achter gesloten deuren wilt houden. In Nederland heb ik dat nooit zo meegemaakt.
Als er dus iemand aan de deur komt, politie komt hier niet zo vaak
maar ik kan me niet indenken dat ze doorlopen als er een hond te zien is. Ze sommeren je om de hond achter gesloten deur te houden.
Ik neem mijn honden ook nooit mee naar de deur, die staat alleen maar onnozel in de weg.
Kinderen wel trouwens, die staan ook wel in de weg maar goed

Als er dus iemand aan de deur komt, politie komt hier niet zo vaak

Ik neem mijn honden ook nooit mee naar de deur, die staat alleen maar onnozel in de weg.
Kinderen wel trouwens, die staan ook wel in de weg maar goed
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Chione
- Zeer actief
Verhaal eigenaar.
Dit is het originele persartikel die naar de kranten werd uitgestuurd . Info komt van de eigenaar zelf zonder tussenpersoon.
POLITIE SCHIET OPNIEUW HOND DOOD
Agent knalt hond in woning neer op 2 meter van toekijkende kinderen
Amper enkele weken na het brutale doodschieten van de hond Jul in Asse, bereikt ons opnieuw een bericht van een agent die in koelen bloede een hond doodgeschoten heeft. De feiten zijn zo mogelijk nog verontrustender, omdat de agent de hond doodschoot IN de woning van de eigenaar, terwijl deze zijn hond vasthield. Er kan in dit geval zeker geen sprake zijn van ‘levensbedreigende omstandigheden’ voor de agent. Ook deze keer werd GEEN proces-verbaal opgesteld.
De feiten speelden zich vorige week dinsdag 10 juni omstreeks 19.15 uur af in een woning te Temse. Een agent kwam bij de eigenaar van de hond informeren naar een openstaande boete. De vriendin van het hondenbaasje liet de agent binnen, terwijl de eigenaar van de hond boven papieren aan het zoeken was. Spike, de driejarige Engelse Buldog van het gezin, snuffelde nieuwsgierig aan de broek van de agent. Hij wilde spelen met de agent en nam zijn broek vast. De agent nam hierop een stoel vast en begon met de stoel op Spike in te beuken. In zijn geweld vernielde de agent het terrarium van het gezin. Gealarmeerd door het brekend glas, stoof het baasje van Spike de trap af en trok hij de stoel uit de handen van de agent. Daarna trok hij Spike naar zich toe en boog zich over de hond heen om hem te beschermen tegen de agressieve agent. Ondanks het feit dat er op dat ogenblik in geen geval sprake kon zijn van een bedreiging voor de agent, riep deze plots “ik ga schieten” en vuurde hij een schot af.
“Ik dacht bij mezelf nog ‘Dat meent hij toch niet zeker’,” vertelt de onthutste dierenvriend. “Ik hoorde vlak naast mijn oren een luid schot en zag hoe mijn hond werd neergeschoten. Mijn kinderen van 2, 4 en 6 jaar stonden nog geen 2 meter van de hond verwijderd toen het schot afgevuurd werd. Ze hebben alles gezien. Mijn hond bloedde hevig en kroop onder het bureau. Van daaruit sleepte hij zich naar de tuin, waar hij gestorven is. Het schot is los door hem heen gegaan. Ons gezin is kapot van verdriet. Spike was de vriend van ons hele gezin.”
Ook deze keer werd geen proces-verbaal opgesteld – geheel onwettelijk. Na het schot gewaagde de agent zelfs om het baasje van Spike te zeggen dat hij naar zijn familiale verzekering moest bellen om de kosten van de broek te vergoeden. “Ik vind er werkelijk geen woorden voor,” vertelt het hondenbaasje. “Die agent is in onze woning binnengekomen, hij heeft zonder enige reden onze lieveling voor onze ogen vermoord, hij heeft ons terrarium vernietigd, onze parketvloer is beschadigd doordat de kogel dwars door onze Spike heengegaan is, ons nieuw tapijt is om zeep, hij heeft geen enkel teken van spijt getoond en geen enkel woord van excuus geuit, en het enige waar hij aan dacht was dat ik moest zijn broek betalen???? Het gaat er bij mij écht niet in. De politie uw vriend? Laat me niet lachen …”
Na de schietpartij trok de agent richting Spoed, waar geen enkel letsel vastgesteld werd. De agent ging meteen terug aan het werk. Een proces-verbaal werd ook hier niet opgesteld, de eigenaar van Spike bleef met zijn verdriet in de kou staan. Hij diende klacht in bij Comité P en bij een nabij gelegen politiebureau, maar ontving hierop tot op heden geen enkele reactie. Naar verluid is dit voor de politie een afgedane zaak.
“Het is alarmerend dat op amper enkele weken tijd ons twee berichten bereiken over agenten die honden neerschieten,” zegt Dirk Blanchart. “Ongetwijfeld gebeurt dit nog, maar durven de mensen de feiten niet in de openbaarheid brengen. Wel is het voor ons duidelijk dat er een groot probleem bestaat bij de Belgische politie inzake hun houding tegenover dieren. Blijkbaar kan en mag dat allemaal, dat agenten zomaar dieren afknallen. Het feit dat dit schot gelost werd IN een woning, in bijzijn van kinderen, maakt de feiten des te erger. Hoe lang nog voor een kogel een mens treft? Het feit dat de hond op het ogenblik van het schot géén bedreiging vormde voor de agent, aangezien zijn baasje hem vasthield, slaat werkelijk alles. BLID zal nu aan Binnenlandse Zaken vragen dat er duidelijke richtlijnen komen voor agenten die in contact komen met dieren. BLID ontving overigens geen enkele reactie van Comité P over de vorige schietpartij, waarbij de hond Jul in Asse doodgeschoten werd.”
BLID ontvangt tot op vandaag reacties van mensen op de moord op Jul. Mensen die hun mening kenbaar willen maken over deze brutale hondenmoord in Temse, kunnen een email sturen naar: dode.hond.temse@blid.be.
http://www.hondenvrienden.topforums.be/ ... c=89114.30
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
- Zeer actief
Het vervelende is dat er maar 1 kant van het verhaal belicht word.
Ik snap ook niet zo goed dat de agent dus wel naar binnen gaat en bij het zien? van de hond zo reageerd.
Maar goed uitgaande van het bericht, het zal je maar gebeuren
Ik heb hier een dubbel schot, gewoon uit veiligheid omdat iedereen gewoon naar binnen loopt en ik niet wil dat de honden los buiten lopen zonder toezicht. Laatst met de paketdienst, man stapt zo naar binnen, schuift het eerste schot opzij en de honden gingen tekeer maar konden vanwege het tweede schot niet naar hem toe. Niet dat er wat gebeurd zou zijn als die man gewoon blijft staan maar je weet dat paniek de slechtste raadgever is en daar ga ik dan maar vanuit dat iemand uit paniek gaat reageren.
Ik snap ook niet zo goed dat de agent dus wel naar binnen gaat en bij het zien? van de hond zo reageerd.
Maar goed uitgaande van het bericht, het zal je maar gebeuren

Ik heb hier een dubbel schot, gewoon uit veiligheid omdat iedereen gewoon naar binnen loopt en ik niet wil dat de honden los buiten lopen zonder toezicht. Laatst met de paketdienst, man stapt zo naar binnen, schuift het eerste schot opzij en de honden gingen tekeer maar konden vanwege het tweede schot niet naar hem toe. Niet dat er wat gebeurd zou zijn als die man gewoon blijft staan maar je weet dat paniek de slechtste raadgever is en daar ga ik dan maar vanuit dat iemand uit paniek gaat reageren.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Vind het maar een vaag verhaal....Chione schreef:Verhaal eigenaar.
Dit is het originele persartikel die naar de kranten werd uitgestuurd . Info komt van de eigenaar zelf zonder tussenpersoon.
POLITIE SCHIET OPNIEUW HOND DOOD
Agent knalt hond in woning neer op 2 meter van toekijkende kinderen
Amper enkele weken na het brutale doodschieten van de hond Jul in Asse, bereikt ons opnieuw een bericht van een agent die in koelen bloede een hond doodgeschoten heeft. De feiten zijn zo mogelijk nog verontrustender, omdat de agent de hond doodschoot IN de woning van de eigenaar, terwijl deze zijn hond vasthield. Er kan in dit geval zeker geen sprake zijn van ‘levensbedreigende omstandigheden’ voor de agent. Ook deze keer werd GEEN proces-verbaal opgesteld.
De feiten speelden zich vorige week dinsdag 10 juni omstreeks 19.15 uur af in een woning te Temse. Een agent kwam bij de eigenaar van de hond informeren naar een openstaande boete. De vriendin van het hondenbaasje liet de agent binnen, terwijl de eigenaar van de hond boven papieren aan het zoeken was. Spike, de driejarige Engelse Buldog van het gezin, snuffelde nieuwsgierig aan de broek van de agent.
Hij wilde spelen met de agent en nam zijn broek vast. Vreemd, hier gaan honden nooit spelen met een broekspijp, of ze zijn niet ouder dan een week of 12
De agent nam hierop een stoel vast en begon met de stoel op Spike in te beuken. In zijn geweld vernielde de agent het terrarium van het gezin. Gealarmeerd door het brekend glas, stoof het baasje van Spike de trap af en trok hij de stoel uit de handen van de agent.
Daarna trok hij Spike naar zich toe en boog zich over de hond heen om hem te beschermen tegen de agressieve agent. Dus eigenaar staat over de hond heengebogen om zijn hond te beschermen tegen de kogel van de poltie man....heeft die eigenaar geluk gehad dat hijd e kogel niet kreeg
Ondanks het feit dat er op dat ogenblik in geen geval sprake kon zijn van een bedreiging voor de agent, riep deze plots “ik ga schieten” en vuurde hij een schot af.
“Ik dacht bij mezelf nog ‘Dat meent hij toch niet zeker’,” vertelt de onthutste dierenvriend. “Ik hoorde vlak naast mijn oren een luid schot en zag hoe mijn hond werd neergeschoten. Mijn kinderen van 2, 4 en 6 jaar stonden nog geen 2 meter van de hond verwijderd toen het schot afgevuurd werd. Ze hebben alles gezien. Mijn hond bloedde hevig en kroop onder het bureau. Van daaruit sleepte hij zich naar de tuin, waar hij gestorven is. Het schot is los door hem heen gegaan. Ons gezin is kapot van verdriet. Spike was de vriend van ons hele gezin.”
Ook deze keer werd geen proces-verbaal opgesteld – geheel onwettelijk. Na het schot gewaagde de agent zelfs om het baasje van Spike te zeggen dat hij naar zijn familiale verzekering moest bellen om de kosten van de broek te vergoeden. “Ik vind er werkelijk geen woorden voor,” vertelt het hondenbaasje. “Die agent is in onze woning binnengekomen, hij heeft zonder enige reden onze lieveling voor onze ogen vermoord, hij heeft ons terrarium vernietigd, onze parketvloer is beschadigd doordat de kogel dwars door onze Spike heengegaan is, ons nieuw tapijt is om zeep, hij heeft geen enkel teken van spijt getoond en geen enkel woord van excuus geuit, en het enige waar hij aan dacht was dat ik moest zijn broek betalen???? Het gaat er bij mij écht niet in. De politie uw vriend? Laat me niet lachen …”
Na de schietpartij trok de agent richting Spoed, waar geen enkel letsel vastgesteld werd. De agent ging meteen terug aan het werk. Een proces-verbaal werd ook hier niet opgesteld, de eigenaar van Spike bleef met zijn verdriet in de kou staan. Hij diende klacht in bij Comité P en bij een nabij gelegen politiebureau, maar ontving hierop tot op heden geen enkele reactie. Naar verluid is dit voor de politie een afgedane zaak.
“Het is alarmerend dat op amper enkele weken tijd ons twee berichten bereiken over agenten die honden neerschieten,” zegt Dirk Blanchart. “Ongetwijfeld gebeurt dit nog, maar durven de mensen de feiten niet in de openbaarheid brengen. Wel is het voor ons duidelijk dat er een groot probleem bestaat bij de Belgische politie inzake hun houding tegenover dieren. Blijkbaar kan en mag dat allemaal, dat agenten zomaar dieren afknallen. Het feit dat dit schot gelost werd IN een woning, in bijzijn van kinderen, maakt de feiten des te erger. Hoe lang nog voor een kogel een mens treft? Het feit dat de hond op het ogenblik van het schot géén bedreiging vormde voor de agent, aangezien zijn baasje hem vasthield, slaat werkelijk alles. BLID zal nu aan Binnenlandse Zaken vragen dat er duidelijke richtlijnen komen voor agenten die in contact komen met dieren. BLID ontving overigens geen enkele reactie van Comité P over de vorige schietpartij, waarbij de hond Jul in Asse doodgeschoten werd.”
BLID ontvangt tot op vandaag reacties van mensen op de moord op Jul. Mensen die hun mening kenbaar willen maken over deze brutale hondenmoord in Temse, kunnen een email sturen naar: dode.hond.temse@blid.be.
http://www.hondenvrienden.topforums.be/ ... c=89114.30