Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat moet ik nu?! sterreliseren of niet?
Moderator: moderatorteam
- Judith&Jayla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers
wat moet ik nu?! sterreliseren of niet?
ik weet dat dit vaker is besproken, maar ik ben benieuwd wat julie vinden als je naar mij en m'n hondje kijkt..
ik zit met masha ( van nu bijna 1,5 jaar oud) op honden cursus (behendigheid) ik zit nog maar bij beginners en ben vanaf februari al hard aan het trainen voor het examen die op 21 juni zou worden afgenomen, maar nu wordt mevrouw op donderdag 12 juni loops... ik schiet dus gelijk in de stress, want het examen is nu niet meer te halen ( loopse teven mogen niet op het terrein komen) waarschijnlijk mag ik nu wel door naar de volgende ronde, om dan als de gevorderde examen hebben de beginners examens erbij te doen ( dus 2 op 1 dag)
hier ben ik wel blij mee, maar er is natuurlijk ook nog de kans dat ze dan zo weer loops is. het is namelijk ongeveer een half jaar later...
ook merk ik dat masha tijdens de loopsheid erg suf is ... normaal is ze de hele dag druk bezig ( wat voor ons ook heel vermoeiend is) maar nu ligt ze de hele dag maar suf op de grond... wat ik vervelend is als ze druk is, mis ik nu harstikke erg! ik vind het ook gewoon zielig als ze daar zo ligt en ik vraag me af of ik haar nu niet beter kan laten sterraliseren?
wat vinden jullie???
ik zit met masha ( van nu bijna 1,5 jaar oud) op honden cursus (behendigheid) ik zit nog maar bij beginners en ben vanaf februari al hard aan het trainen voor het examen die op 21 juni zou worden afgenomen, maar nu wordt mevrouw op donderdag 12 juni loops... ik schiet dus gelijk in de stress, want het examen is nu niet meer te halen ( loopse teven mogen niet op het terrein komen) waarschijnlijk mag ik nu wel door naar de volgende ronde, om dan als de gevorderde examen hebben de beginners examens erbij te doen ( dus 2 op 1 dag)
hier ben ik wel blij mee, maar er is natuurlijk ook nog de kans dat ze dan zo weer loops is. het is namelijk ongeveer een half jaar later...
ook merk ik dat masha tijdens de loopsheid erg suf is ... normaal is ze de hele dag druk bezig ( wat voor ons ook heel vermoeiend is) maar nu ligt ze de hele dag maar suf op de grond... wat ik vervelend is als ze druk is, mis ik nu harstikke erg! ik vind het ook gewoon zielig als ze daar zo ligt en ik vraag me af of ik haar nu niet beter kan laten sterraliseren?
wat vinden jullie???

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als jij blij bent met je hondje zoals ze is moet je haar lekker zo laten. Nu doet ze het perfect behalve als ze loops is. Dat overleef je ook wel weer denk ik. Als je haar steriliseert kan ze ook veranderen. Dat draai je dus nooit meer om want je kan dat niet ongedaan maken
Je hondje is niet zielig omdat ze even zichzelf niet is. Alle teven hebben dat en daar zijn ze voor gemaakt.
Wat raar dat je geen examen mag doen met een loopse hond. Waarom mag dat niet? Bij andere hondensporten mag je gewoon doortrainen en ook op shows mag je nu gewoon verschijnen met een loopse teef als ik het goed heb
Je hondje is niet zielig omdat ze even zichzelf niet is. Alle teven hebben dat en daar zijn ze voor gemaakt.
Wat raar dat je geen examen mag doen met een loopse hond. Waarom mag dat niet? Bij andere hondensporten mag je gewoon doortrainen en ook op shows mag je nu gewoon verschijnen met een loopse teef als ik het goed heb
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
- Judith&Jayla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
- Judith&Jayla
- Zeer actief
nee dat snap ik, maar ik had ook echt het idee dat masha er last van had...
jammer dat we bij onze vereniging niet aan het eind van de dag examen mogen doen
ik ben nu al 2 weken niet naar les geweest en: IK MIS HET!!
en masha erbij:P
misschien wordt ze ook wel gewoon taai, van het niet trainen en het niet loslopen in het bos. normaal rent ze 10x op en neer in het bos en met een riem gaat dat veel moeilijker...
ik heb trouwens nog altijd hoop dat ze zaterdag niet meer loops is... hopelijk heb ik geluk en is het dan net over, maar ik betwijfel het
jammer dat we bij onze vereniging niet aan het eind van de dag examen mogen doen
ik ben nu al 2 weken niet naar les geweest en: IK MIS HET!!
en masha erbij:P
misschien wordt ze ook wel gewoon taai, van het niet trainen en het niet loslopen in het bos. normaal rent ze 10x op en neer in het bos en met een riem gaat dat veel moeilijker...
ik heb trouwens nog altijd hoop dat ze zaterdag niet meer loops is... hopelijk heb ik geluk en is het dan net over, maar ik betwijfel het

-
~Suzanne~
- Zeer actief
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Bij de meeste verenigingen mogen de loopse teven examen lopen als de rest van de honden geweest zijn.juudjepuudje schreef:bij ons mag dat niet, omdat er veel kans is dat de loopse hond niet luistert. en er is ook een grote kans dat alle reutjes in de groep niet meer luisteren...
ik snap daaorm dus wel dat het niet is toegestaan, want met een loopse teef kan je gewoon het examen van een ander verpesten...
Dus van 10:00 tot 15:00 is het examen en om 16:00 beginnen de loopse teven.
Dan verstoor je niet het examen van de andere honden en krijg je toch de kans om je diploma te halen
Je moet natuurlijk alleen de hond niet eerder op het veld laten als NA afsluiting van alle andere examens.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
-
Ennath
- Zeer actief
Overdrijven is ook een vak...Suzanne123 schreef:Bij behendigheid kan dat anders zijn; ook alle toestellen moeten dan nl achteraf worden schoongemaakt om de lucht eraf te krijgen.
Heel jammer, maar ik kan het me ergens wel voorstellen!
Suzanne
Als je een week later die toestellen weer gebruikt kan je gewoon van je hond eisen dat jij zijn aandacht erbij houd hoor
Samen op een rijtje wachten tot je aan de beurt bent is misschien iets teveel van het goede, maar verder...
Alle jachthonden bij ons op de vereniging hebben ook last van de massale konijnen invasie die iedere avond plaats vind. Is wel een wat lastig, maar je gaat er toch niet een jager voor uitnodigen.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
-
Ennath
- Zeer actief
Tja, ik heb ook trainingsgroepen gehad waar de teven gewoon in de groep bleven OOK als ze loops waren. Je eist immers concentratie van de hond en dan moet ie ook maar leren om die teven te negeren. Dat is in het begin altijd hommeles maarop den duur lukt dat wel degelijk.Suzanne123 schreef:Hoewel overdrijven idd een vak isEnnath schreef:Overdrijven is ook een vak...Suzanne123 schreef:Bij behendigheid kan dat anders zijn; ook alle toestellen moeten dan nl achteraf worden schoongemaakt om de lucht eraf te krijgen.
Heel jammer, maar ik kan het me ergens wel voorstellen!
Suzanne
Als je een week later die toestellen weer gebruikt kan je gewoon van je hond eisen dat jij zijn aandacht erbij houd hoor![]()
Samen op een rijtje wachten tot je aan de beurt bent is misschien iets teveel van het goede, maar verder...
Alle jachthonden bij ons op de vereniging hebben ook last van de massale konijnen invasie die iedere avond plaats vind. Is wel een wat lastig, maar je gaat er toch niet een jager voor uitnodigen.geldt precies om de reden die ik noem bij de club waar ik train dat je niet eens met een loopse teef mag trainen; omdat ze alle toestellen af moeten doen anders. Ik kan me dus levendig voorstellen dat dat idd zo is en dat dat elders ook het argument is?
Suzanne
Alleen effetjes naast elkaar achterlaten aan een paaltje kan je beter niet doen. Dan sta je er niet bij om de aandacht van je hond op te eisen en dan gaan ze leuk lopen sjansen....
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- starfleet
- Erelid
Bij de vereniging waar ik zat moesten loopse teven een broekje aan, probleem opgelost. Verder gewoon meetrainen en natuurlijk ook examen doen.Suzanne123 schreef:
Hoewel overdrijven idd een vak isgeldt precies om de reden die ik noem bij de club waar ik train dat je niet eens met een loopse teef mag trainen; omdat ze alle toestellen af moeten doen anders. Ik kan me dus levendig voorstellen dat dat idd zo is en dat dat elders ook het argument is?
Suzanne
Voor topic starter: ik vind een examen geen reden om een teef te laten steriliseren. Ik zou dan eerder een andere vereniging zoeken waar ze niet zo moeilijk doen over loopse teven, als iedereen dat zou doen, was het zo over met die gekkigheid.
Beetje suffig en anders rond de loopsheid, dat hoort erbij, het is maar tijdelijk en je teef krijgt daar niets van. Net als Marc zegt, zou ik niet snel gaat snijden in een hondje dat verder een leuk karakter heeft, je weet niet zeker of ze niet ten nadele veranderen gaat.
Anne
Anne
Anne
- Judith&Jayla
- Zeer actief
Ok. iedereen harstikke bedankt voor all die eerlijke reacties!
ik heb een besluit genomen. ik laat haar niet stereliseren. ik vind idd de risico's te groot en ik ben ook bang dat ik er later spijt van zal krijgen..
ik mag echt niet op het veld komen als ze loops is, het staat ook in de regels en ik heb ook gelijk gebelt naar m'n trainer toen ik 12 juli ontdekte dat ze loops was geworden. we hebben wel 1 hond in de groep gehad die toen een broekje aan had en wel bleef trainen, maar daar hebben ze later dus veel gezeur over gehad.. jammer genoeg is dit dus niet mogelijk.. verder is dit eigenlijk de enige hondenschool die niet heel ver weg is om behendigheid te doen.
ook ben ik zelf nog maar 17 en kan dus zelf niet rijden. ik reed nu elke keer mee, met iemand anders die ook naar de hondenschool gaat, dus ik hoop wel dat ik door mag,, want anders is het moeilijk om er te komen!!
Verder heb ik het op de hondenschool erg naar m'n zin. het zijn aardige mensen en iedereen is vriendelijk, maar dit is wel erg jammer
ik heb een besluit genomen. ik laat haar niet stereliseren. ik vind idd de risico's te groot en ik ben ook bang dat ik er later spijt van zal krijgen..
ik mag echt niet op het veld komen als ze loops is, het staat ook in de regels en ik heb ook gelijk gebelt naar m'n trainer toen ik 12 juli ontdekte dat ze loops was geworden. we hebben wel 1 hond in de groep gehad die toen een broekje aan had en wel bleef trainen, maar daar hebben ze later dus veel gezeur over gehad.. jammer genoeg is dit dus niet mogelijk.. verder is dit eigenlijk de enige hondenschool die niet heel ver weg is om behendigheid te doen.
ook ben ik zelf nog maar 17 en kan dus zelf niet rijden. ik reed nu elke keer mee, met iemand anders die ook naar de hondenschool gaat, dus ik hoop wel dat ik door mag,, want anders is het moeilijk om er te komen!!
Verder heb ik het op de hondenschool erg naar m'n zin. het zijn aardige mensen en iedereen is vriendelijk, maar dit is wel erg jammer