Ze bedenken ook steeds meer he

Moderator: moderatorteam
Soms is het gewoon leuk om wat te bladeren, je weet nooit wat je tegenkomt. Als je dan eerst 100 herder-advertenties door moet voor je 1 kruising ziet is het wel fijn dat er rubrieken zijn. Anders kon alles gewoon onder mekaar en kun je meteen je zoekwoord intoetsenRosita Compagner schreef:gebruikt niemand de zoekfunctie daar dan?
wat is daar mis mee dan?shanty schreef:Ze hebben nu een aparte topics voor bulldoggen ,dekreuen en chihuahua´s overige honden en overige rashonden .
Met zoekwoorden alleen zie je ook niet alles, daar mensen de raarste verbasteringen kunnen maken van de daadwerkelijke benaming.MARC_S schreef:Soms is het gewoon leuk om wat te bladeren, je weet nooit wat je tegenkomt. Als je dan eerst 100 herder-advertenties door moet voor je 1 kruising ziet is het wel fijn dat er rubrieken zijn. Anders kon alles gewoon onder mekaar en kun je meteen je zoekwoord intoetsenRosita Compagner schreef:gebruikt niemand de zoekfunctie daar dan?
Ik denk dat het per diersoort anders is. Ik hoor bv dat de handel in dieren op marktplaats verboden zou moeten worden, broodfok en blabla. Klopt wel, maar daar ben je als koper zelf verantwoordelijk voor.Muk schreef:Men deelt daar in naar vraag en aanbod. Zo wordt het wel overzichtelijker. Al zal ik zelf niet zo snel via MP een dier kopen / ophalen, maar voor diegene die dat wel doen, kan dit helpen.
Op zich vind ik aparte rubrieken voor dekreuen wel wat... dan staat die 'nonsens' tenminste niet meer tussen de rest van de 'honden' dat vond IK namelijk vreslijk irritant.shanty schreef:Ze hebben nu een aparte topics voor bulldoggen ,dekreuen en chihuahua´s overige honden en overige rashonden .
Aanbieders mogen nog steeds zelf de categorie kiezen.samantha! schreef:Daar klopt in ieder geval nog niks van want het overige rashonden gedeelte staat nog vol met kruisingen en boomers.
Daar klopt in ieder geval nog niks van want het overige rashonden gedeelte staat nog vol met kruisingen en boomers.[/quote]samantha! schreef:quote]
Ah, maar wacht... nu staan er 'overige honden' dus de honden zonder stamboom in een aparte rubriek. Mensen kunnen dus eenvoudiger zien of een hond wel of geen stamboom heeft. Klassewant nu kun je nog onderscheid maken tussen stamboomhoudende en stamboomloze honden.
Dat heeft toch totaal geen zin?Suzanne123 schreef:Ik ga het op gemakkie wel 's bekijken en dan ga ik mp over AL die advertenties die in 'rashonden' staan mailen; dat die honden geen stamboom hebbenen daar dus niet thuishoren!
Suzanne
Klopt helemaal, alleen erg jammer dat dat met veel dierenleed gepaart gaat.Broodfok is er zolang kopers weinig willen betalen en veel willen krijgen. Ze vragen dus om problemen op die manier en ze zijn het zelf schuld
Nou trek die lijn dan door, heel eenvoudig kun je zien hoeveel advertenties iemand plaatst, als dat dan allemaal puppys zijn heb je een broodfokker te pakken. Zet dat in je advertentievoorwaarden en je kunt zo iemand er af gooien.Lars schreef:Ik denk dat ze zelf wel konden bedenken dat het veilen van levende have niet echt juichend zou worden ontvangen.asani schreef: E-bay...de eigenaar van marktplaats adverteerd niet met levende have...
Bedoelde meer dat het veilen van levende have op veel tegenstand zou stuiten anders hadden ze dit heus wel gedaan. Marktplaats is er echt niet bij gebaat dat er minder geadverteerd wordt dus waarom zouden ze dit soort maatregelen nemen?asani schreef: Nou trek die lijn dan door, heel eenvoudig kun je zien hoeveel advertenties iemand plaatst, als dat dan allemaal puppys zijn heb je een broodfokker te pakken. Zet dat in je advertentievoorwaarden en je kunt zo iemand er af gooien.
Ze hebben dan in ieder geval meer werk om al hun 'have ' te slijten
wat heeft dat voor zin, mechelaars zonder stamboom zoek ik gewoon onder herders... KNPV mechelaars hebben nl zo goed als nooit een stamboom maar zijn wel mechelaars....Suzanne123 schreef:Daar klopt in ieder geval nog niks van want het overige rashonden gedeelte staat nog vol met kruisingen en boomers.samantha! schreef:quote]
Ah, maar wacht... nu staan er 'overige honden' dus de honden zonder stamboom in een aparte rubriek. Mensen kunnen dus eenvoudiger zien of een hond wel of geen stamboom heeft. Klassewant nu kun je nog onderscheid maken tussen stamboomhoudende en stamboomloze honden.
Ik ga het op gemakkie wel 's bekijken en dan ga ik mp over AL die advertenties die in 'rashonden' staan mailen; dat die honden geen stamboom hebbenen daar dus niet thuishoren!
Suzanne
Broodfok bedoelde ik nog niet eens, maar dat is iets dat ieder weldenkend mens graag verboden ziet worden.MARC_S schreef:Ik denk dat het per diersoort anders is. Ik hoor bv dat de handel in dieren op marktplaats verboden zou moeten worden, broodfok en blabla. Klopt wel, maar daar ben je als koper zelf verantwoordelijk voor.Muk schreef:Men deelt daar in naar vraag en aanbod. Zo wordt het wel overzichtelijker. Al zal ik zelf niet zo snel via MP een dier kopen / ophalen, maar voor diegene die dat wel doen, kan dit helpen.
Neem nu de vogels op marktplaats. Ik heb inheemse vogels, putters in de voliere. Putters kun je niet in de dierenwinkel kopen maar alleen bij kwekers die aangesloten zijn bij een vereniging. Daar zitten strenge regels aan en ik ben zelf ook lid van een vereniging. Jonge putters koop en verkoop je gewoon op marktplaats. Zelf gekweekt, met de correcte ringen van de bond etc. Ergens anders kan je ze niet krijgen.
Mijn duiven idem. Ik heb rasduiven op marktplaats gekocht. Waar anders? Er zijn geen duivenwinkels die Oosterse vliegrollers verkopen. Je vindt dus bij bepaalde diersoorten juist de echte kwekers op marktplaats. Bij de kweker halen heeft enorm veel voordelen boven dat een dier eerst in de handel heeft gezeten.Je gaat dan dus de jonge duiven kopen bij de ouders vandaan. Je ziet de ouders en blablabla.
Reptielen ook, iedereen biedt zijn nakweek reptielen op marktplaats aan. Koop je een slang in de winkel dan kan dat rustig een in het wild gevangen boa of python zijn, je weet nooit waar dat beest vandaan komt. Kijk je nu op marktplaats dan zie je daar kwekers staan die foto's hebben van de ouders en hele nesten boa's aanbieden die ze zelf in gevangenschap gekweekt hebben. Die eten, geen parasieten hebben als ze goed gehouden worden etc. Duidelijk te preferen boven een slang uit de handel dus.
En dan de herplaatsdieren. Ook daar is marktplaats voor veel mensen een uitkomst.
Broodfok is er zolang kopers weinig willen betalen en veel willen krijgen. Ze vragen dus om problemen op die manier en ze zijn het zelf schuld
Wat is het verschil tussen een herplaatser van MP en 1 uit het asiel? Misschien dat je wat kritischer moet zijn als je er 1 op MP zoekt.Muk schreef:Men deelt daar in naar vraag en aanbod. Zo wordt het wel overzichtelijker. Al zal ik zelf niet zo snel via MP een dier kopen / ophalen, maar voor diegene die dat wel doen, kan dit helpen.
Ik heb gisteren nog even gekeken en ik ben een paar keer tegen gekomen dat b.v. een Bulldog bij overige honden staat.malinois schreef:wat is daar mis mee dan?shanty schreef:Ze hebben nu een aparte topics voor bulldoggen ,dekreuen en chihuahua´s overige honden en overige rashonden .
Ik vind het altijd alleen maar makkelijk dat er een rubriek herders is zodat ik niet alle labjes bijv. door hoeft te spitten terwijl ik alleen op zoek ben naar herders...ik zie het probleem niet...?
Als ik specifiek een bulldog zoek, kijk ik ook wel tussen de andere honden. Je weet nooit.doggy schreef:Ik heb gisteren nog even gekeken en ik ben een paar keer tegen gekomen dat b.v. een Bulldog bij overige honden staat.malinois schreef:wat is daar mis mee dan?shanty schreef:Ze hebben nu een aparte topics voor bulldoggen ,dekreuen en chihuahua´s overige honden en overige rashonden .
Ik vind het altijd alleen maar makkelijk dat er een rubriek herders is zodat ik niet alle labjes bijv. door hoeft te spitten terwijl ik alleen op zoek ben naar herders...ik zie het probleem niet...?
En zo zijn er nog wel een paar.
Ik denk dat het soms iets te onoverzichtelijk is.
De rubriek voor Herders was er al.