Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
even jullie raad vragen
Moderator: moderatorteam
- Bief
- Actief
even jullie raad vragen
Als Gipsy eet gebeurt het regelmatig dat ze zich verslikt. Mijn vraag is hoe kan ik haar helpen? Bij de mens steek je de armen omhoog en klop je op de rug, wat moet ik bij Gipsy doen? 

je ziet Gipsy, Irma & Droopy op de avatar.
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Weet je zeker dat ze zich echt verslikt? Sommige honden hebben tijdens/na het eten of drinken last van reverse sneezing ...... een geluid dat ze herhaaldelijk maken en klinkt als verslikken, maar het is een "neus" geluid.
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=332
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=332
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Aantal honden: 2
Ik vermoed dat ze heel vlug haar brokken naar binnen schrokt, klopt dat?
Probeer haar langzamer te laten eten door bv de voerbak op een standaard te zetten of er iets in te leggen zoals een bal waar ze om heen moet eten.
Dat vermindert het omgekeerde niezen (als dat het is) en/of het verslikken
ow ja, bij "reverse sneezing" helpt het om over haar keel te wrijven, dus dat is wat je kunt doen als het gebeurt
Probeer haar langzamer te laten eten door bv de voerbak op een standaard te zetten of er iets in te leggen zoals een bal waar ze om heen moet eten.
Dat vermindert het omgekeerde niezen (als dat het is) en/of het verslikken
ow ja, bij "reverse sneezing" helpt het om over haar keel te wrijven, dus dat is wat je kunt doen als het gebeurt
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Re: even jullie raad vragen
Als ik mij serieus verslik en geen lucht krijg, past mijn partner de heimlich greep toe.Bief schreef:Als Gipsy eet gebeurt het regelmatig dat ze zich verslikt. Mijn vraag is hoe kan ik haar helpen? Bij de mens steek je de armen omhoog en klop je op de rug, wat moet ik bij Gipsy doen?
Die greep passen wij als het echt nodig zou zijn, ook op de honden toe. Een keer hebben we dus zo Beau van een verstikking verlost.
Overigens denk ik ook aan reversed sneezing als het zo vaak bij je hond voorkomt. Een oplossing daarvoor is al genoemd.

- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
- Aantal honden: 3
- Bief
- Actief
Cooperv: Ze schrokt inderdaad haar brokken naar binnen, ga vandaag nog zo'n standaard halen,want het gebeurt de laatste tijd bijna dagelijks dat ze zich verslikt.
Enjo: ze krijgt brokken al sinds ze puppy was
Mizzsylver: Gipsy is een Duitse herder van 6 jaar en 6 maand. Ze is zo beginnen schrokken sinds Irma erbij gekomen is, hoewel Irma nog nooit haar brokken heeft proberen afpakken, ik ben er altijd bij als ze eten. Hun pot staat inderdaad op de grond. Gipsy at vroeger zelfs langzaam.
Enjo: ze krijgt brokken al sinds ze puppy was
Mizzsylver: Gipsy is een Duitse herder van 6 jaar en 6 maand. Ze is zo beginnen schrokken sinds Irma erbij gekomen is, hoewel Irma nog nooit haar brokken heeft proberen afpakken, ik ben er altijd bij als ze eten. Hun pot staat inderdaad op de grond. Gipsy at vroeger zelfs langzaam.
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
- Aantal honden: 3
- Bief
- Actief
Enjo: Ze heeft zo'n bal om mee te spelen, mijn honden krijgen één maal per dag eten, met die bal zou ze gans de dag bezig zijn en ik denk dat Droopy er meer zou van opeten dan zij. Ze kan er nu ook alleen maar mee spelen als ik ondertussen met Droopy bezig ben. Droopy is namelijk gek op alles die op een bal gelijkt.
Bullenmama: ik kan haar voor of na de andere honden doen eten, misschien is dat een oplossing, kan het eens uitproberen.
Bullenmama: ik kan haar voor of na de andere honden doen eten, misschien is dat een oplossing, kan het eens uitproberen.
- miekemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckel
- Contacteer:
Hoi Miekemuis,
Barca deed dit ook en ik heb dit begeleid door hem toch op twee maaltijden te houden. Drie weken lang heb ik elke maaltijd aan hem gegeven door brokje voor brokje in mijn hand te leggen. Pas als hij zijn brokje ophad kreeg hij de volgende. Het is veel werk maar je haalt de snelheid van het eetgedrag uit je hond. Hij schrokt nu nog wel maar zonder ellende. Hij weet nu zijn grens en hij moet zich daar toch prettiger bij voelen want hij gaat nooit meer over die grens heen.
Tips. Barca mocht brokje voor brokje uit mijn hand eten en vond dat drie keer niks. Toch het brokje in zijn bekje gepropt en dat stug volgehouden. Niet de bak in wanhoop toch maar onder haar neus leggen. In het begin ben je heel lang bezig....volhouden is hier de remedie. Zodra ze voelt dat het eten geen reversed sneezing gevolgen geeft, zal ze dit gaan koppelen aan rustig eten. Apart van andere honden laten eten is ook een oplossing en ja, wij hebben ook een verhoogde voerbak, met middenbalk. Alles bij elkaar was dit de beste oplossing voor Barca.
Succes en laat je even weten hoe het nu gaat?
Barca deed dit ook en ik heb dit begeleid door hem toch op twee maaltijden te houden. Drie weken lang heb ik elke maaltijd aan hem gegeven door brokje voor brokje in mijn hand te leggen. Pas als hij zijn brokje ophad kreeg hij de volgende. Het is veel werk maar je haalt de snelheid van het eetgedrag uit je hond. Hij schrokt nu nog wel maar zonder ellende. Hij weet nu zijn grens en hij moet zich daar toch prettiger bij voelen want hij gaat nooit meer over die grens heen.
Tips. Barca mocht brokje voor brokje uit mijn hand eten en vond dat drie keer niks. Toch het brokje in zijn bekje gepropt en dat stug volgehouden. Niet de bak in wanhoop toch maar onder haar neus leggen. In het begin ben je heel lang bezig....volhouden is hier de remedie. Zodra ze voelt dat het eten geen reversed sneezing gevolgen geeft, zal ze dit gaan koppelen aan rustig eten. Apart van andere honden laten eten is ook een oplossing en ja, wij hebben ook een verhoogde voerbak, met middenbalk. Alles bij elkaar was dit de beste oplossing voor Barca.
Succes en laat je even weten hoe het nu gaat?
- miekemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckel
- Contacteer:
- Bief
- Actief
Ben ook bezig met ze beetje bij beetje eten te geven, had nog niet aan brokje per brokje gedacht. Ze is nog niet alleen om te eten, maar de anderen staan wel verder nu. Heb de indruk dat het helpt. Ze begrijpt nog niet dat ze trager moet eten. Ben er ook nog niet lang mee bezig, maar heb het er voor over. Bedankt voor jullie tips. Ik ga ze allemaal proberen. Nu vindt Gipsy het niet tof, maar eens ze het begrepen heeft zal ze zich naar mijn weten rustiger voelen.
- tibetaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
- Aantal honden: 2
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
tibo heeft dit standaart als hij iets gedronken heeft....
heel vreemd. ik negeer het nu gewoon want het gaat gewoon over maar in het begin zat ik meteen bij hem en ''hielp'' hem door hem gerust te stellen 

groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.
Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
Allway's in my heart

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003