Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slecht gebit?
Moderator: moderatorteam
- Does
- Zeer actief
Slecht gebit?
Ik probeer even of ik een foto kan plaatsen van het gebit van onze hond.
- Does
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
als ze het nog niet heeft gaat ze het wel krijgen want het tandvlees gaat sig terug trekken, en het probleem wordt al groter, en uiteindelijk gaan er tanden loszitten asl er niets gebreurd, voor die tijd om dat te voorkomen.
Ik geef mijn honden een keer in de week een penslap om het gebid te reinigen, en dat werkt perfect, of dat nog gaat werken als er al tandsteen op zit dan zal dat niet afdoende werken denk ik
Ik geef mijn honden een keer in de week een penslap om het gebid te reinigen, en dat werkt perfect, of dat nog gaat werken als er al tandsteen op zit dan zal dat niet afdoende werken denk ik
- Does
- Zeer actief
- Does
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Does
- Zeer actief
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Does
- Zeer actief
- Does
- Zeer actief
- Does
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Does
- Zeer actief
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
wij geven onze ook vaak een niet splinterend bot van de slager of een bullepees oid, en ze krijgen ook regelmatig een penslap.
en ze hebben hele mooie tanden
weet niet of je dit nog schoon gaat krijgen met een bot, anders misschien bij de da laten schoonmaken en dan bij houden.
de hond van mijn buurman heeft ook zo'n gebit, maar hij is 8 en van een bot geven had de buurman nog nooit gehoord
ik heb hem er een paar gegeven, hoop dat het kwartje is gevallen bij hem
en ze hebben hele mooie tanden
weet niet of je dit nog schoon gaat krijgen met een bot, anders misschien bij de da laten schoonmaken en dan bij houden.
de hond van mijn buurman heeft ook zo'n gebit, maar hij is 8 en van een bot geven had de buurman nog nooit gehoord
ik heb hem er een paar gegeven, hoop dat het kwartje is gevallen bij hem
-
dinnee
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Vaak kan botvlees (50% bot, 50% vlees) veel verschil maken bij zulke tanden. kijk eens op forums zoals barfplaats.nl en natuurlijkevoeding.yourbb.nl
Ik ken verhalen van honden die binnen twee weken weer helemaal schone tanden hadden en die daarvoor dus niet meer naar de dierenarts hoefde om het schoon te laten maken.
Ik ken verhalen van honden die binnen twee weken weer helemaal schone tanden hadden en die daarvoor dus niet meer naar de dierenarts hoefde om het schoon te laten maken.
~Tell everybody I'm on my way!~ Phill Collins - Soundtrack Brother Bear
- Does
- Zeer actief
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Pasha (7 jaar) begon ook een beetje tandsteen op haar kiezen te krijgen, maar sinds ik regelmatig vlees voer is het zo goed als weggegaan. (Hiervoor kregen ze alleen maar brok en soms een botje). Nu dus regelmatig vlees en een keer in de week een bot.
Bowie (13 jaar) had verschrikkelijk slechte tanden (had hij al toen wij hem kregen). Die heb ik een keer bij de DA schoon laten maken, voor zover het nog ging. Nu staat hij volledig op vers en de tandjes zijn al een stukje beter!
Bowie (13 jaar) had verschrikkelijk slechte tanden (had hij al toen wij hem kregen). Die heb ik een keer bij de DA schoon laten maken, voor zover het nog ging. Nu staat hij volledig op vers en de tandjes zijn al een stukje beter!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Wilm@
Hoi Does,
Er bestaat een heel goede gebitsreiniger. Het is geschikt voor hond en kat en heet: Dentidog. Nadat hij s'avonds zijn laatste keer water heeft gehad wacht je een paar minuten. Dan spray je tegen zijn kiezen en alleen de bovenkant, waterbak haal je nu weg. De volgende ochtend geef je hem zijn gevulde waterbak en een handvol knabbels/hondenbrokken. Dit doe je een aantal dagen en de resultaten zijn verbluffend goed.
Ik heb het op mijzelf uitgeprobeerd (alleen gesprayd en geen brokken gegeten
) en hoe schoon en wit wil je je tanden hebben, alle aanslag verdween. Als het gebit weer schoon is is het verstandig om dit bij te houden dmv eventueel zijn tanden te poetsen. Hoeft maar een keer in de week. Ook het elke avond sprayen reduceer je tot een keer in de week. Er bestaat ook een middel wat je in zijn waterbak kunt doen en ook dat schijnt prachtige gezonde tanden en kiezen te geven. Helaas moet je dit in elke drinkbak toevoegen en dit blijven doen. Daarom gebruik ik de gebitsreiniger van Dentidog, wat ik op een hondenshow heb gekocht.
Uiteraard is het knagen op een bot ook uitstekend. Het helpt alleen niet zo goed als die spray.
Er bestaat een heel goede gebitsreiniger. Het is geschikt voor hond en kat en heet: Dentidog. Nadat hij s'avonds zijn laatste keer water heeft gehad wacht je een paar minuten. Dan spray je tegen zijn kiezen en alleen de bovenkant, waterbak haal je nu weg. De volgende ochtend geef je hem zijn gevulde waterbak en een handvol knabbels/hondenbrokken. Dit doe je een aantal dagen en de resultaten zijn verbluffend goed.
Ik heb het op mijzelf uitgeprobeerd (alleen gesprayd en geen brokken gegeten
Uiteraard is het knagen op een bot ook uitstekend. Het helpt alleen niet zo goed als die spray.
Laatst gewijzigd door Wilm@ op 18 jun 2008 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- rose
- Zeer actief
zitten er ook bijwerkingen aan deze spray mbt het glazuur?Wilma+Barca schreef:Hoi Does,
Er bestaat een heel goede gebitsreiniger. Het is geschikt voor hond en kat en heet: Dentidog. Nadat hij s'avonds zijn laatste keer water heeft gehad wacht je een paar minuten. Dan spray je tegen zijn kiezen en alleen de bovenkant. Dit doe je een aantal dagen en de resultaten zijn verbluffend. Ik heb het op mijzelf uitgeprobeerd en hoe schoon en wit wil je je tanden hebben. Als het gebit weer schoon is is het verstandig om dit bij te houden dmv eventueel zijn tanden te poetesen. Hoeft maar een keer in de week. Ook het elke avond sprayen reduceer je tot een keer in de week. Er bestaat ook een middel wat je in zijn waterbak kunt doen en ook dat schijnt prachtige gezonde tanden en kiezen te geven. Helaas moet je dit in elke drinkbak toevoegen en dit blijven doen. Daarom gebruik ik de gebitsreiniger van Dentidog, wat ik op een hondenshow heb gekocht.
-
Wilm@
Nope! Heb ik nog niet waargenomen en ook niet gevoeld toen ik dit bij mijzelf uitprobeerde. Je voelt dat de aanslag 'los' gaat zitten. Tussen je tanden en aan de halsranden. Voor de rest heb ik er alleen maar goede ervaringen mee en ik gebruik het al maanden en maanden.
Sterker nog, als ik weet dat ik naar een feestje moet of een ander belangrijke afspraak dan spray ik een week van te voren. Moet je zien wat voor resultaat je daar mee boekt. Je slechte adem is weg, aanslag en gelige verkleuring. Met deze spray mag je niet borstelen. Ik borstel s'avonds mijn tanden en neem nog wat te drinken. Dan ga ik mij slaapklaar maken en pas daarna spray ik. De volgende morgen spoel ik mijn mond goed uit en borstel weer. Dan gewoon de dag door komen en op naar het feestje!
Ben die spray regelmatig kwijt. Mijn zonen hebben de werking hiervan ook ontdekt en als ze weer eens verliefd zijn, ben ik mijn spray kwijt!
Sterker nog, als ik weet dat ik naar een feestje moet of een ander belangrijke afspraak dan spray ik een week van te voren. Moet je zien wat voor resultaat je daar mee boekt. Je slechte adem is weg, aanslag en gelige verkleuring. Met deze spray mag je niet borstelen. Ik borstel s'avonds mijn tanden en neem nog wat te drinken. Dan ga ik mij slaapklaar maken en pas daarna spray ik. De volgende morgen spoel ik mijn mond goed uit en borstel weer. Dan gewoon de dag door komen en op naar het feestje!
Ben die spray regelmatig kwijt. Mijn zonen hebben de werking hiervan ook ontdekt en als ze weer eens verliefd zijn, ben ik mijn spray kwijt!
- rose
- Zeer actief
daarom vroeg ik het ook, mijn zoon vind dat vast heeeel interessantWilma+Barca schreef:Nope! Heb ik nog niet waargenomen en ook niet gevoeld toen ik dit bij mijzelf uitprobeerde. Je voelt dat de aanslag 'los' gaat zitten. Tussen je tanden en aan de halsranden. Voor de rest heb ik er alleen maar goede ervaringen mee en ik gebruik het al maanden en maanden.
- Does
- Zeer actief
-
Wilm@
http://www.huisdierenshop.nu/dentidog-50-ml-p-1515.html
Dure liefde hoor!
Ik weet er alles van!
Het zal ergens anders misschien duurder of goedkoper worden aangeboden. Op een show heb ik er rond de 12 euro voor betaald.
Deze bedoel ik en er staat terecht geschreven dat je de boven en onderkaak moet insprayen. Dit is om alles zo goed mogelijk te reinigen. Als alles is gereinigd is een keer per week sprayen voldoende. Barca spray ik nu al maanden een keer per bovenkant. Mocht er plaatselijk tandsteen ontstaan, hoe minimaal ook, dan spray ik die plek net zo lang totdat het weg is. Meestal is na twee dagen sprayen en een tandenpoetsbeurtje alle leed geleden. Dus dit komt neer op twee spraytjes per week...als de kids van mijn flacon afblijven.
Dure liefde hoor!
Het zal ergens anders misschien duurder of goedkoper worden aangeboden. Op een show heb ik er rond de 12 euro voor betaald.
Deze bedoel ik en er staat terecht geschreven dat je de boven en onderkaak moet insprayen. Dit is om alles zo goed mogelijk te reinigen. Als alles is gereinigd is een keer per week sprayen voldoende. Barca spray ik nu al maanden een keer per bovenkant. Mocht er plaatselijk tandsteen ontstaan, hoe minimaal ook, dan spray ik die plek net zo lang totdat het weg is. Meestal is na twee dagen sprayen en een tandenpoetsbeurtje alle leed geleden. Dus dit komt neer op twee spraytjes per week...als de kids van mijn flacon afblijven.
-
Wilm@
@Does,
Ik vind mijn hond zo belangrijk dat ik echt niet zomaar iets in zijn bekkie ga sprayen. Al prijzen ze hun product de hemel in. Dan maar naar de DA voor een complete gebitsreiniging onder narcose en een peperdure rekening. Mijn tanden kunnen wel tegen een stootje, ben tenslotte verzekerd en mijn hond weer niet. Moet zeggen, toppie spul! Mag wel een gratis bussie van ze krijgen, zo erg prijs ik hun sprayflacon.
Ik weet natuurlijk niet wat het met jouw hond doet. Ik weet ook niet of het bij elk probleem helpt of bij elke hond. Dat moet een ieder voor zich uitproberen.
Ik heb een tijd geleden een vakantiehondje, van kennisen, opgevangen. Het arme beestje had een super slecht gebitje. Voor de rest een tophondje, maar het gebitje. Grrrr. Nu hebben de meeste honden daar last van en helaas, te lang. Ik ben meteen dezelfde avond gaan sprayen en na een week was het al een beste verbetering. Echter, de tandhalzen eronder lagen bloot. Mooi wit en schoon gebitje met hier en daar teruggetrokken tandhalzen. De DA heeft daar een doorzichtig plakkertje opgedaan wat niet echt duur was. Pracht gebitje al zeg ik het zelf. Eten ging top en de nare geur was weg. Hond na drie weken opgehaald en binnen 6 maanden was het net zo erg als daarvoor.
Ik vind mijn hond zo belangrijk dat ik echt niet zomaar iets in zijn bekkie ga sprayen. Al prijzen ze hun product de hemel in. Dan maar naar de DA voor een complete gebitsreiniging onder narcose en een peperdure rekening. Mijn tanden kunnen wel tegen een stootje, ben tenslotte verzekerd en mijn hond weer niet. Moet zeggen, toppie spul! Mag wel een gratis bussie van ze krijgen, zo erg prijs ik hun sprayflacon.
Ik weet natuurlijk niet wat het met jouw hond doet. Ik weet ook niet of het bij elk probleem helpt of bij elke hond. Dat moet een ieder voor zich uitproberen.
Ik heb een tijd geleden een vakantiehondje, van kennisen, opgevangen. Het arme beestje had een super slecht gebitje. Voor de rest een tophondje, maar het gebitje. Grrrr. Nu hebben de meeste honden daar last van en helaas, te lang. Ik ben meteen dezelfde avond gaan sprayen en na een week was het al een beste verbetering. Echter, de tandhalzen eronder lagen bloot. Mooi wit en schoon gebitje met hier en daar teruggetrokken tandhalzen. De DA heeft daar een doorzichtig plakkertje opgedaan wat niet echt duur was. Pracht gebitje al zeg ik het zelf. Eten ging top en de nare geur was weg. Hond na drie weken opgehaald en binnen 6 maanden was het net zo erg als daarvoor.