Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
groene afscheiding na sterilisatie
Moderator: moderatorteam
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
- Aantal honden: 2
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
ik weet verder ook niet meer dan zij mij vertellen, ze hebben wel 5 keer bloed afgenomen, is dat bij misty ook zo gegaan?gemini6 schreef:Wat ik er destijds van begrepen heb, is dat ze gekeken hebben of er oestrogeen in het bloed zat. Daaraan konden ze zien dat er nog restjes eierstok achtergebleven waren.
-
gemini6
- Zeer actief
Nee, bij Misty is er 1 keer bloed afgenomen en dat werd meteen onderzocht, we konden er op wachten. We konden toen meteen een afspraak maken voor de operatie, waarbij de baarmoeder werd verwijderd. Daarna is ze nooit meer loops geweest. We hebben het aan onze eigen dierenarts verteld. Die voelde zich best wel schuldig en bood aan de helft van de kosten te betalen.
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Een vriendin vanmij heeft een RR..en had haar ook laten steraliseren, ( alles eruit) maar ze begon ook loops te worden..w.s heeft de DA er een stukje van haar eierstokken laten zitten..dus ze moet ook wachten, eerst bloed laten onderzoeken en dan weer on het mes..jammer hoor..en de DA zegt ook, ik betaal..Marion
- rose
- Zeer actief
jammer genoeg is mijn hond niet de enige, maar mocht het aan het stukje eierstok liggen doet mijn da de operatie op haar kosten.
gelukkig maar, want dat hele onderzoek in utrecht koste rond de 400 euro, best een hoop geld.
ik denk dat als je hond echt loops is het ook makkelijker te zien is in het bloed.
van haar zou ik niet weten wanneer zij loops moet worden dan is het ook niet te zien denk ik in het bloed, ze hebben haar in Utrecht hormonen ingespoten waarmee ze de eierstokken kunnen activeren, het zou 98% uitsluitsel geven en dat is genoeg voor mij, wil alleen eerst zeker weten of zij geopereerd moet worden, het zou dan haar 4e narcose worden en ze is net 1 jaar.
dat is teveel denk ik, als het moet moet het maar liever niet
gelukkig maar, want dat hele onderzoek in utrecht koste rond de 400 euro, best een hoop geld.
ik denk dat als je hond echt loops is het ook makkelijker te zien is in het bloed.
van haar zou ik niet weten wanneer zij loops moet worden dan is het ook niet te zien denk ik in het bloed, ze hebben haar in Utrecht hormonen ingespoten waarmee ze de eierstokken kunnen activeren, het zou 98% uitsluitsel geven en dat is genoeg voor mij, wil alleen eerst zeker weten of zij geopereerd moet worden, het zou dan haar 4e narcose worden en ze is net 1 jaar.
dat is teveel denk ik, als het moet moet het maar liever niet
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
-
gemini6
- Zeer actief
- rose
- Zeer actief
he,he eindelijk duidelijkheid over haar bloedtest.
zij heeft geen restweefsel van haar eierstokken, dus ze hoeft gelukkig niet geopereerd
.
ze weten niet precies wat zij dan wel heeft en willen haar 6 weken op incurin gaan zetten. dat schijnt het oestrogeengehalte te verhogen en dat zou dan moeten helpen
, we wachten het maar weer af.
het schijnt wel vaker voor te komen bij labradors die voor de 1e loopsheid gesteriliseert zijn.
maar het is niet helemaal duidelijk wat het nu precies is en wat ze er aan moeten doen.
mijn da gaat zich nu terughoudendender opstellen wat de sterilisatie voor de 1e loopsheid betreft, iig bij labradors.
dat is wat we dan gewonnen hebben, maar op een hele zure manier
zij heeft geen restweefsel van haar eierstokken, dus ze hoeft gelukkig niet geopereerd
ze weten niet precies wat zij dan wel heeft en willen haar 6 weken op incurin gaan zetten. dat schijnt het oestrogeengehalte te verhogen en dat zou dan moeten helpen
het schijnt wel vaker voor te komen bij labradors die voor de 1e loopsheid gesteriliseert zijn.
maar het is niet helemaal duidelijk wat het nu precies is en wat ze er aan moeten doen.
mijn da gaat zich nu terughoudendender opstellen wat de sterilisatie voor de 1e loopsheid betreft, iig bij labradors.
dat is wat we dan gewonnen hebben, maar op een hele zure manier
- rose
- Zeer actief
ben het met je eens, voel me ook echt heel schuldig tegenover dewi.Nanna schreef:Jij schiet er geen zak mee op, maar ik denk dat de DA beter terughoudendheid bij het castreren voor de 1e loopsheid bij ALLE rassen kan betrachten en niet alleen bij de Labrador...
Wel fijn dat je hond niet onder het mes hoeft, hopelijk slaat de medicatie aan
heb het er met haar over gehad en op de labradors na blijft ze bij haar standpunt
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
het hoeft niet bij ALLE rassen fout te gaan hoor onze twee teven zijn alletwee met 10 maanden geholpen en hebben daar geen nadelige gevolgen van gehadNanna schreef:Jij schiet er geen zak mee op, maar ik denk dat de DA beter terughoudendheid bij het castreren voor de 1e loopsheid bij ALLE rassen kan betrachten en niet alleen bij de Labrador...
Zie alleen voordelen , ze zijn niet schijnzwanger geworden met alle vervelende gevolgen die dan ook weer kunnen voorkomen.
Zusje van de jongste hond heeft hele ernstige melkklier ontsteking gehad
ander zusje baarmoeder ontsteking die bijna geklapt is en moest alsnog met spoed geholpen worden.
Daarbij is de kans op melkklier tumoren ook beduidend kleiner
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

- rose
- Zeer actief
in dat stuk kan ik mij heel goed vinden nanna, de lengte van staart/ schoft van dewi is bijna hetzelfde als die van sam.
alleen de hoogte is beduidend verschillend, dus ze heeft een apart modelletje. haar rug lijkt ook slapper als die van sam.
ook haar gewicht krijg ik niet helemaal goed, ze is niet echt veel te dik, maar dat laagje over haar ribben krijg ik niet weg.
of ik moet haar gaan uithongeren, geen optie voor mij.
ook heeft ze een infantiele vulva, wat ook zo z'n klachten met zich mee kan brengen. haar achterhand is erg stijf (was misschien al zo) maar door die rare botgroei zal ze hier zeker eerder en meer last van gaan krijgen.
en dan nog het angstverhaal, ze schrikt op straat overal van en wij wonen in een klein dorp waar ze alles kent, en toch schrikt ze heel vaak.
dan nog het feit dat zij zich eerder als een 5 dan 1 jarige hond gedraagt, maar om een lang verhaal kort te maken, ik ben er nu echt een tegenstander van en vind dat ik mijn meisje iets ergs heb aangedaan
alleen de hoogte is beduidend verschillend, dus ze heeft een apart modelletje. haar rug lijkt ook slapper als die van sam.
ook haar gewicht krijg ik niet helemaal goed, ze is niet echt veel te dik, maar dat laagje over haar ribben krijg ik niet weg.
of ik moet haar gaan uithongeren, geen optie voor mij.
ook heeft ze een infantiele vulva, wat ook zo z'n klachten met zich mee kan brengen. haar achterhand is erg stijf (was misschien al zo) maar door die rare botgroei zal ze hier zeker eerder en meer last van gaan krijgen.
en dan nog het angstverhaal, ze schrikt op straat overal van en wij wonen in een klein dorp waar ze alles kent, en toch schrikt ze heel vaak.
dan nog het feit dat zij zich eerder als een 5 dan 1 jarige hond gedraagt, maar om een lang verhaal kort te maken, ik ben er nu echt een tegenstander van en vind dat ik mijn meisje iets ergs heb aangedaan
- rose
- Zeer actief
zo lag de situatie toen ook en geloof me, ik hou dit zeker in mijn achterhoofd. ik hoop iig dat mensen dit lezen en toch wat minder makkelijk over sterilisatie voor de 1e loopsheid gaan denken.Nanna schreef:Nounounou, je moet jezelf niet te hard vallen hoor. Op het moment dat jij dat besliste en de DA er blijkbaar ook voorstander van was (en je gaat toch op diens deskundigheid af) wist je dit allemaal niet van tevoren.rose schreef: en vind dat ik mijn meisje iets ergs heb aangedaan
En voor hetzelfde geld was alles als een zonnetje verlopen.
Ik zou mezelf dus daar niet mee plagen. Wel natuurlijk in je achterhoofd houden voor een volgende hond
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ken het stuk,
Atjo Westerhuis is mijn eigen DA
In dit stuk gaat het dan ook over echt vroeg laten helpen en die van ons zijn met 10 maanden geholpen als ze loops waren geworden hiervoor was dit pech geweest maar omdat het met 10 mnd nog niet was hebben we ze voor de 1 ste loopsheid laten helpen. Ook omdat we toch niet fokken en Yuma een knikstaartje heeft .
zoals je kan zien ziet ze er mooi uit alleen beetje zwart van door het zand rollen

Atjo Westerhuis is mijn eigen DA
In dit stuk gaat het dan ook over echt vroeg laten helpen en die van ons zijn met 10 maanden geholpen als ze loops waren geworden hiervoor was dit pech geweest maar omdat het met 10 mnd nog niet was hebben we ze voor de 1 ste loopsheid laten helpen. Ook omdat we toch niet fokken en Yuma een knikstaartje heeft .
zoals je kan zien ziet ze er mooi uit alleen beetje zwart van door het zand rollen

- rose
- Zeer actief
ja ze ziet er zeker goed uit, misschien dat er tussen 6 en 10 maanden toch een verschil is. wij hebben ook een reu en willen geen nestje, vandaar dat dit zo gebeurd is. volgens mijn da waren er geen andere oplossingenridgebackfan schreef:ik ken het stuk,
Atjo Westerhuis is mijn eigen DA![]()
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Contacteer:
altijd moeilijk hoor om te beoordelen en te oordelen was Dewi wel 6 mnd dan ?
Overal zitten risico`s aan zo zijn wij onze Saba tijdens de narcose kwijt geraakt.
Maar soms kan je niet anders dan toch weer je hond onder narcose laten gaan. Al zal ik daar nu veel langer over nadenken dan toen in september en alles moet nu aan de aperatuur om de kans zo klein mogelijk te maken dat er iets fout gaat
Op dat moment maak je een keuze en jullie kozen voor deze optie had alles goed gegaan was er niks aan de hand.
Je moet jezelf niks verwijten ook al is dat nog zo moeilijk
Overal zitten risico`s aan zo zijn wij onze Saba tijdens de narcose kwijt geraakt.
Maar soms kan je niet anders dan toch weer je hond onder narcose laten gaan. Al zal ik daar nu veel langer over nadenken dan toen in september en alles moet nu aan de aperatuur om de kans zo klein mogelijk te maken dat er iets fout gaat
Op dat moment maak je een keuze en jullie kozen voor deze optie had alles goed gegaan was er niks aan de hand.
Je moet jezelf niks verwijten ook al is dat nog zo moeilijk

- rose
- Zeer actief