Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom heet jouw hond zoals ie heet?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Laura-Joy
- Zeer actief
Joy bracht al vanaf het begin dat ik wist dat ze kwam zoveel blijdschap en vreugde met zich mee dat ik haar Joy heb genoemd.
Nina's stamboomnaam moest met een A en een B beginnen omdat ze het eerste nest was van de fokkers en mn moeder (ik woonde nog thuis toen Nina kwam) heeft Amable Bonnie gekozen. Voor haar roepnaam hebben we met het hele gezin een lijstje gemaakt met namen en deze vonden we allemaal mooi.
Nina's stamboomnaam moest met een A en een B beginnen omdat ze het eerste nest was van de fokkers en mn moeder (ik woonde nog thuis toen Nina kwam) heeft Amable Bonnie gekozen. Voor haar roepnaam hebben we met het hele gezin een lijstje gemaakt met namen en deze vonden we allemaal mooi.

- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
-
- geregistreerd lid
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Onze eerste hond, Tibor, een Viszla, hebben we zo genoemd omdat dit een echte hongaarse naam is. Helaas is hij niet oud geworden.
Dan Balou, ook een Viszla en mijn lieveling. Genoemd naar de beer uit junglebook. Balou is overleden op de leeftijd van 10 jaar.
Dan Sandor, Viszla, die hebben we nadat Balou overleden was gekocht op de leeftijd van 9 maanden en die heette al zo, officieel Sandor Of Toy Town. Hij is 15 jaar geworden.
Dan onze Roxy, een Jack Husselltje. Zij is genoemd naar een vroegere discotheek in Amsterdam waar mijn zussen en ik vaak kwamen.
Roxy is vorig jaar november overleden.
ToBe, ook een Jack Husselltje, net 7 jaar. Zij heet zo omdat het niet zeker was dat we haar kregen. To Be or Not To Be
Dan Merle, Jack Russell, die is genoemd naar degene die haar op de wereld heeft geholpen, een vriendin van de fokster en wij hebben het zo gelaten.
Bobby, Jack Russell Terrier, komt uit een B-nest en wij vonden Bobby een leuke naam, officieel heet hij Bouncy Bobby Van Ons Eiland.
Linette, Jack Russell Terrier, is genoemd naar mijn dochter (haar tweede naam).
Soleil, Jack Russell Terrier, is van via haar vader van Franse afkomst, en daar ze officieel Saint Tropez Van Gforce Nellestein heet vonden wij Soleil wel toepasselijk. Meestal is het Solleke.
En dan onze benjamin, Abby, nu 11 maanden en de dochter van Merle.
Ze is uit ons eerste nestje dus we wilden met een A beginnen. Officieel heet ze Abby My Dream van Berkeloord en zij is ook een droom van een hondje.
Nu zijn we druk op zoek naar B-namen voor het volgende nestje dus wordt vervolgd.
Dan Balou, ook een Viszla en mijn lieveling. Genoemd naar de beer uit junglebook. Balou is overleden op de leeftijd van 10 jaar.
Dan Sandor, Viszla, die hebben we nadat Balou overleden was gekocht op de leeftijd van 9 maanden en die heette al zo, officieel Sandor Of Toy Town. Hij is 15 jaar geworden.
Dan onze Roxy, een Jack Husselltje. Zij is genoemd naar een vroegere discotheek in Amsterdam waar mijn zussen en ik vaak kwamen.
Roxy is vorig jaar november overleden.
ToBe, ook een Jack Husselltje, net 7 jaar. Zij heet zo omdat het niet zeker was dat we haar kregen. To Be or Not To Be

Dan Merle, Jack Russell, die is genoemd naar degene die haar op de wereld heeft geholpen, een vriendin van de fokster en wij hebben het zo gelaten.
Bobby, Jack Russell Terrier, komt uit een B-nest en wij vonden Bobby een leuke naam, officieel heet hij Bouncy Bobby Van Ons Eiland.
Linette, Jack Russell Terrier, is genoemd naar mijn dochter (haar tweede naam).
Soleil, Jack Russell Terrier, is van via haar vader van Franse afkomst, en daar ze officieel Saint Tropez Van Gforce Nellestein heet vonden wij Soleil wel toepasselijk. Meestal is het Solleke.
En dan onze benjamin, Abby, nu 11 maanden en de dochter van Merle.
Ze is uit ons eerste nestje dus we wilden met een A beginnen. Officieel heet ze Abby My Dream van Berkeloord en zij is ook een droom van een hondje.

Nu zijn we druk op zoek naar B-namen voor het volgende nestje dus wordt vervolgd.
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Nebla heeft inderdaad een verhaal; een collega van Clemens was een keer in Spanje op vakantie en kwam een hond tegen, hond was helemaal gecharmeerd van collega en bleef maar achter hem aanlopen en wou niet meer weg. Collega vond hond ook erg leuk en is gaan navragen in de buurt van wie de hond evt was, anders wou hij de hond graag meenemen naar Nederland. Hij kwam bij een boerderij en de hond bleek inderdaad een 'baas' te hebben. Hij heeft het verhaal uitgelegd en gevraagd naar mogelijkheden, de 'baas' gaf aan dat hij het dier niet zou missen en dat hij hem wel mee mocht nemen. Collega heeft de hond dus meegenomen naar Nederland en was zo blij met haar, een enorm lieve, aanhankelijke en trouwe hond, liefde op het eerste gezicht.
En deze hond -je raadt het niet- had de naam Nebla, wij vonden dit zo'n mooi verhaal dat we Nebla, Nebla genoemd hebben.
En zij is net zo geweldig!

Rascha is een herplaatser, die heette al zo. Nee, eigenlijk was zijn naam Raza, die hebben we veranderd in Rascha, vonden we mooier.
En deze hond -je raadt het niet- had de naam Nebla, wij vonden dit zo'n mooi verhaal dat we Nebla, Nebla genoemd hebben.
En zij is net zo geweldig!

Rascha is een herplaatser, die heette al zo. Nee, eigenlijk was zijn naam Raza, die hebben we veranderd in Rascha, vonden we mooier.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Contacteer:
Belle heette Benji toen ze ruim 6 jaar geleden als 5 jaar oude teef bij ons kwam. Maar Belle is helemaal geen Benji
Vond wel dat het een naam moest worden die een beetje op Benji leek, omdat ze die naam al wel vijf jaar had. Een collega van mij (gek op Frankrijk) kwam toen met Belle. En die past helemaal bij d'r!
Aïsha heb ik altijd gewoon een hele mooie naam gevonden. 't is dat ik geen kinderen heb (en wil), want had ik een dochter dan zou ze zeker zo geheten hebben.
Charly was - heel origineel
- afgeleid van Charly Brown. Als leverkleurige Flatcoated moest de stamboomnaam ... Brown verder gaan met een C. Brown Charly oftewel Charly Brown was snel geboren.
Ean "moest" met een E beginnen.. Behalve Aisha, Belle en Charly heeft mijn zusje met haar hond Dundee ook een tijd bij ons gewoond dus dat is op volgorde van het alfabet. We konden geen leuke namen met E vinden voor een reu en al brainstormend kwam Ian, dus eigenlijk met een I in ons op. Nou, dan schrijven we het toch met een E?

Aïsha heb ik altijd gewoon een hele mooie naam gevonden. 't is dat ik geen kinderen heb (en wil), want had ik een dochter dan zou ze zeker zo geheten hebben.
Charly was - heel origineel

Ean "moest" met een E beginnen.. Behalve Aisha, Belle en Charly heeft mijn zusje met haar hond Dundee ook een tijd bij ons gewoond dus dat is op volgorde van het alfabet. We konden geen leuke namen met E vinden voor een reu en al brainstormend kwam Ian, dus eigenlijk met een I in ons op. Nou, dan schrijven we het toch met een E?

- dretje
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Emile
- Vaste gebruiker
Re: naam
Geinige naam en wat een leuke ontroerende foto van jouw jonge Lab.Ingrid48 schreef:Pippy is genoemd naar Pippy Langkous omdat , toen ze nog heel klein was, zulke grote rode flappers opzij had hangen.
groetjes, Ingrid
Bij mijn overburen hebben ze sinds kort ook een witte labrador pup, alleen weet ik niet of die 2 kleurige ogen heeft, in ieder geval, ik vind het heel apart staan.
- Emile
- Vaste gebruiker
Mijn Duitse Herder heet Nubi. Die naam is afkomstig van de mythologische Egyptische god Inpu of Anupu die als een man met een jakhalskop werd afgebeeld. De Grieken maakte daar later Anubis van en beelde deze god af met een hondenkop. Anubis was de beschermgod voor de doden, hij behartigde hun belangen wat betreft hun begrafenis en hij begeleide de heen gegane zielen op hun weg naar hun eindbestemming.
Dat er tegenwoordig een jeugdserie op t.v. bestaat die "het huis Anubis" heet heeft niets met het bedenken van de naam van mijn hond te maken want die was er iets eerder. Geinig vind ik die overeenkomt wel want als ik over de serienaam "het huis Anubis" hoor dan moet ik altijd aan Nubi denken
Het zou leuk zijn als hij in die serie een rol zou mogen spelen, wordt hij net zo'n beroemde filmhond als Commissaris Rex, Snuf, Rintintin of Beethoven
Dat er tegenwoordig een jeugdserie op t.v. bestaat die "het huis Anubis" heet heeft niets met het bedenken van de naam van mijn hond te maken want die was er iets eerder. Geinig vind ik die overeenkomt wel want als ik over de serienaam "het huis Anubis" hoor dan moet ik altijd aan Nubi denken

Het zou leuk zijn als hij in die serie een rol zou mogen spelen, wordt hij net zo'n beroemde filmhond als Commissaris Rex, Snuf, Rintintin of Beethoven
- Ozzfest
- Zeer actief
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Re: naam
Lieve foto he?Emile schreef:Geinige naam en wat een leuke ontroerende foto van jouw jonge Lab.Ingrid48 schreef:Pippy is genoemd naar Pippy Langkous omdat , toen ze nog heel klein was, zulke grote rode flappers opzij had hangen.
groetjes, Ingrid
Bij mijn overburen hebben ze sinds kort ook een witte labrador pup, alleen weet ik niet of die 2 kleurige ogen heeft, in ieder geval, ik vind het heel apart staan.
Maar ze is geen labrador maar een zwerfhondje van Kreta vandaan

groetjes, Ingrid
- Nanoesje
- Vaste gebruiker
Mijn hondje heet Maylo.
Ik was een naam aan het bedenken, toen ging ik met een hond van stage wandelen en kwam een duitse herder tegen die Maylo heet.
De naam bleef in mijn hoofd zitten, dus ik stelde ik het voor aan mijn vriendje. En die vond het super
Zijn stamboomnaam is 1 van de 4 jaargetijden
Welke het word moet de fokker nog bepalen. Ze worden volgende week gechipt. (Vandaag exact 5 weken)
Ik was een naam aan het bedenken, toen ging ik met een hond van stage wandelen en kwam een duitse herder tegen die Maylo heet.
De naam bleef in mijn hoofd zitten, dus ik stelde ik het voor aan mijn vriendje. En die vond het super

Zijn stamboomnaam is 1 van de 4 jaargetijden

Welke het word moet de fokker nog bepalen. Ze worden volgende week gechipt. (Vandaag exact 5 weken)
- balls & bones
- Actief
Roy heette Frodo toen ik hem kreeg. Hoewel ik lord of the ring best leuk vind had ik toch liever niet dat mijn hond vernoemd werd naar een reislustige hobbit....dus moest het Freud of Roy worden en Roy bleek beter bij hem te passen, overigens heeft hij vele namen... rolls royce, sukkel, etter, vriendje en hij vind natuurlijk zelf dat hij ook Mercedes heet.
Mercedes was in het asiel gereserveerd op de dag datze gevangen werd. De mensen die haar reserveerden waren USAgek en noemde haar Chevvy. Mijn pa is mercedes gek en wilde haar Benz noemen maar Benz in je Bench wordt zo irritant en toen is het Mercedes geworden... meestal is het nu seedie, puppieieieieieie of plakband, zelf vindt ze dat ze ook Roy heet.
Mercedes was in het asiel gereserveerd op de dag datze gevangen werd. De mensen die haar reserveerden waren USAgek en noemde haar Chevvy. Mijn pa is mercedes gek en wilde haar Benz noemen maar Benz in je Bench wordt zo irritant en toen is het Mercedes geworden... meestal is het nu seedie, puppieieieieieie of plakband, zelf vindt ze dat ze ook Roy heet.
- Ilse78
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Toen we van de fokker te horen krgen dat er een reutje voor ons bij zat moesten we dus op zoek naar een naam.
Er zijn diverse Afrikaanse namen voorbij gekomen, maar op een of andere manier was dat het niet.
Tot ik op tv ineens de naam Darell voorbij zag komen. Dat zou het worden, Darell van de Jack Bulls Hoeve is zijn volledige naam geworden.
Al heel gauw wist ik dat er een tweede zou komen en de naam had ik al bedacht Makani. Hoe ik er aan gekomen ben? Geen idee!
Voluit heet onze tweede ridgeback
Malozi Jamboni Makani met als roepnaam Kani
Malozi is kennelnaam= gebied in zuid afrika
Jamboni betekend "hallo zeggen tegen meerdere mensen"
Kani betekend in het Fins "klein konijn"
( daar moet ik bij zeggen dat ik Kani geimporteerd heb uit Finland
)
Dus eigenlijk vrij vertaald heb ik een Klein konijn uit een gebied in Afrika die hallo zegt tegen meerdere mensen !!
Wat ook leuk is, is dat we afgelopen zomer op vakantie naar Finland zijn geweest en ik dus de hele vakantie geroepen heb naar kleine konijntjes hahahaha
Er zijn diverse Afrikaanse namen voorbij gekomen, maar op een of andere manier was dat het niet.
Tot ik op tv ineens de naam Darell voorbij zag komen. Dat zou het worden, Darell van de Jack Bulls Hoeve is zijn volledige naam geworden.
Al heel gauw wist ik dat er een tweede zou komen en de naam had ik al bedacht Makani. Hoe ik er aan gekomen ben? Geen idee!
Voluit heet onze tweede ridgeback
Malozi Jamboni Makani met als roepnaam Kani
Malozi is kennelnaam= gebied in zuid afrika
Jamboni betekend "hallo zeggen tegen meerdere mensen"
Kani betekend in het Fins "klein konijn"
( daar moet ik bij zeggen dat ik Kani geimporteerd heb uit Finland

Dus eigenlijk vrij vertaald heb ik een Klein konijn uit een gebied in Afrika die hallo zegt tegen meerdere mensen !!
Wat ook leuk is, is dat we afgelopen zomer op vakantie naar Finland zijn geweest en ik dus de hele vakantie geroepen heb naar kleine konijntjes hahahaha
Groetjes,
Ilse, Darell & Kani
Ilse, Darell & Kani
- Maria67
- Actief
Omdat Pebbles en Sara al wat ouder waren toen ze bij ons kwamen wonen hebben we de namen maar zo gelaten.
Met Lisa was het destijds een ander verhaal. We konden werkelijk geen mooie naam bedenken en na bijna 2 uur rijden waren we al bijna bij de fokker aangekomen dus een beetje haast was wel geboden. We wilden het liefst een engels klinkende naam omdat de Airedale een engels ras is. We vonden James een erg leuke naam maar niet voor een teefje natuurlijk.
Toen kreeg ik ineens het idee om haar naar de koningin van Engeland te noemen. Dus kwam op haar stamboom Elisabeth te staan en haar roepnaam werd Lisa.
Met Lisa was het destijds een ander verhaal. We konden werkelijk geen mooie naam bedenken en na bijna 2 uur rijden waren we al bijna bij de fokker aangekomen dus een beetje haast was wel geboden. We wilden het liefst een engels klinkende naam omdat de Airedale een engels ras is. We vonden James een erg leuke naam maar niet voor een teefje natuurlijk.
Toen kreeg ik ineens het idee om haar naar de koningin van Engeland te noemen. Dus kwam op haar stamboom Elisabeth te staan en haar roepnaam werd Lisa.

- Branwen
- Actief
- Bief
- Actief
Droopy komt van het tekenfilmfiguurtje Sam Droopy, eigenlijk had ik voor mijn eerste Duitse herder Kyra in gedachten, maar daar Droopy een reu is klonk dat toch een beetje te vrouwelijk. Mijn vriend was weg van de naam Droopy dus is het Droopy geworden en hij kan echt zo zielig kijken, de sloeber.
Gipsy moest dan eigenlijk Kyra noemen, maar we waren juist naar Spanje geweest en we hadden daar een Gipsy ontmoet die dan de leeftijd van 15 jaar bereikt had, we zijn dit jaar terug gegaan en geloof het of niet Gipsy leefde nog en is met haar 21 jaar meer dan hoogbejaard, hoop wel voor haar dat ze nu niet lang meer moet blijven leven want ik had de indruk dat ze constant pijn had.
Irma heette Laika, maar dat hoor ik niet graag en dan kwam mijn vriend met de naam Irma op de proppen, eerlijk gezegd hoorde ik dat eerst niet graag, maar ben het ondertussen gewoon geworden en zou ze niet meer anders willen noemen.
Gipsy moest dan eigenlijk Kyra noemen, maar we waren juist naar Spanje geweest en we hadden daar een Gipsy ontmoet die dan de leeftijd van 15 jaar bereikt had, we zijn dit jaar terug gegaan en geloof het of niet Gipsy leefde nog en is met haar 21 jaar meer dan hoogbejaard, hoop wel voor haar dat ze nu niet lang meer moet blijven leven want ik had de indruk dat ze constant pijn had.
Irma heette Laika, maar dat hoor ik niet graag en dan kwam mijn vriend met de naam Irma op de proppen, eerlijk gezegd hoorde ik dat eerst niet graag, maar ben het ondertussen gewoon geworden en zou ze niet meer anders willen noemen.
je ziet Gipsy, Irma & Droopy op de avatar.
- Marja1969
- Vaste gebruiker
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Onze Briard is geboren in de C-klasse en heet oorspronkelijk: Chief van de Hoolhoeve.
Hij zou dus feitelijk Chief moeten heten waren het niet dat daar al snel Chef van werd gemaakt. Aangezien ik in huis al de Chef ben en hier geen plaats is voor twee kapiteins, hebben we daar Barca van gemaakt. De letter C, zit wel in zijn nieuwe naam. Man- en zoonlief zijn beide voetbalfanaten en Barca is een afkorting van Barcalona. Je zegt dus: BarSa ipv BarKa. Wat eigenlijk ook niet klopt, want dan hadden we BarQa moeten verzinnen. Enfin, we roepen meestal Bassie of gewoon Bas!
Hij zou dus feitelijk Chief moeten heten waren het niet dat daar al snel Chef van werd gemaakt. Aangezien ik in huis al de Chef ben en hier geen plaats is voor twee kapiteins, hebben we daar Barca van gemaakt. De letter C, zit wel in zijn nieuwe naam. Man- en zoonlief zijn beide voetbalfanaten en Barca is een afkorting van Barcalona. Je zegt dus: BarSa ipv BarKa. Wat eigenlijk ook niet klopt, want dan hadden we BarQa moeten verzinnen. Enfin, we roepen meestal Bassie of gewoon Bas!
- tibetaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
Tara heet zo omdat mijn oma der hond vroeger zo heette en die was zooo lief en tibo is van (TI)betaanse (BO)otsman.
(bootsman was toen mijn aangetrouwde achternaam
)
wou het eerst nog veranderen in tiMO (ik heet MOnique maar ........
laat maar zo 
(bootsman was toen mijn aangetrouwde achternaam
wou het eerst nog veranderen in tiMO (ik heet MOnique maar ........

groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.
Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
Allway's in my heart

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003

-
- Zeer actief
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik hou erg van Italiaanse namen.
Gina heet eigenlijk Mandy, maar ik vind dat bij een nieuw huis een nieuwe naam hoort en daarom heb ik haar Gina genoemd. Ik her-noem altijd al mijn herplaatsers.
Gianni heet voluit Handsome Gianni von Sascibel Haus, hem heb ik als pup gekregen.
Ik dacht dat hij uit het g-nest zou komen dus had ik al Gianni bedacht toen bleek dat ik me vergist had en het een naam met een H moest worden.
In het Italiaans heb je daar niet zoveel keuze in dus werd het Handsome Gianni. Knappe Jan dus
Gina heet eigenlijk Mandy, maar ik vind dat bij een nieuw huis een nieuwe naam hoort en daarom heb ik haar Gina genoemd. Ik her-noem altijd al mijn herplaatsers.
Gianni heet voluit Handsome Gianni von Sascibel Haus, hem heb ik als pup gekregen.
Ik dacht dat hij uit het g-nest zou komen dus had ik al Gianni bedacht toen bleek dat ik me vergist had en het een naam met een H moest worden.
In het Italiaans heb je daar niet zoveel keuze in dus werd het Handsome Gianni. Knappe Jan dus

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love