Héééé , wat leuk !
Dank jullie wel allemaal !
Ja..euh....hoe mot ik dit verhaal nu vertellen ? :N:
We zouden van zondag tot en dinsdag even lekker er tussen uit gaan naar de Belgische Ardennen..we hadden heerlijk weer, het was daar prachtig wandelen en het B & B waar we zaten was zo ontzettend leuk !
Hans had als verrassing voor me ( jaaaa, dat zegt ie dan als alles ingepakt is dinsdagochtend

) dat we nog een extra dagje zouden blijven..woensdag ( vandaag dus vertrek naar huis).
De eigenaresse van het B & B zit helemaal in de honden , qua opvang, herplaatsingen , hulp aan buitenlandse honden in het gebied zelf etc..etc en na het wandelen met Maxi en Dust gisteravond kwam ze opééns de deur uit en riep me om te komen.
Ze had mail binnen gehad wat betreft een spoedje qua herplaatsing en had gelijk zoiets van :

......

Hans en ik hadden tijdens de wandeling ervoor nog tegen elkaar gezegd : we houden het bij Dust en Maxi...we gaan niet bewust op zoek naar een 3e hond....mòcht er ooit wat op ons pad komen wat betreft een hondje wat een goed huisje nodig heeft kennen we onszelf ook te goed om te weten dat we dan 'ja' zullen zeggen

maarrrr.....we gaan niet,niet,niet bewust op zoek.
Tuurlijk Hans en Mj..tuurlijk.

:N:
De mevrouw van het B&B vroeg de mailstuurster foto's te sturen zodat ze die ons kon laten zien en vroeg wat meer info over het hondje.
Vanmorgen waren de foto's er en een begeleidend schrijven erbij.
Mannetje was eind november vorig jaar naar Nederland gehaald en kwam te wonen bij een mevrouw waar na 3 maanden bleek dat het niet liep.
Hij zat nu 4 maanden in de opvang bij een asiel en er werd dringend een nieuw huis gezocht maar dat scheen moeilijk te vinden te zijn.
Nah ja..je ziet die foto's en tja...daar gingen we. Hans en ik keken elkaar aan en ik besloot de mevrouw te bellen die bemiddelde.
In de mail stond Amersfoort en ik had voor mezelf ingevuld dat het mannetjedus in Amersfoort zat.
Ik zeg aan die mevrouw , na een aantal vragen gesteld te hebben, dat we nog in de Belgische Ardennen zaten maar deze ochtend zouden vertrekken, we tòch voorbij Amersfoort zouden komen omdat we in Almelo wonen en we wel even langs zouden komenvoor verdere info.
Zegt ze : Je woont in Almelo ???? Nou , daar zit Bingo ook ... asiel het Noordbroek !
Okeejjjj..ik viel zowat van mijn stoel ! Mannetje zit in Almelo en wij worden aangesproken over dit kereltje met zijn verhaal in de Belgische Ardennen !
Vanmiddag om half 5 waren we daar en ja..Bingo zit nog steeds in Almelo maar niet meer in het Noordbroek.
Bingo is omgedoopt tot Liam.
Gecastreerd reutje van 8 jaar , is in Spanje februari 2007 van de snelweg geplukt wat erg veel moeite kostte omdat ie zeer argwanend naar vreemden is maar gelukkig dus toch gelukt is . Kent ie de mensen en vertrouwt ie ze dan is het een heel enthousiaste hond die dol op knuffels is
Volgens de briefjes en de medewerkers van het Noordbroek een héél zachtaardig lief hondje die supersociaal is met andere honden .
Op de foto's lijkt ie groter als dat ie is..hij is een stukje kleiner als Maxi en weegt 14,5 kilo.
En ja Cloor.....heb er even over nagedacht maar je instructrice heeft vàst gelijk....Liam is vast en zeker door Bassie gestuurd !
Meet Liam ! ( de foto's zijn alleen van waardeloze kwaliteit , sorry !)

Dat pensstaafje smaakte wel !