Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rexie heeft lymfklierkanker :( UPDATE 'Afscheid'

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

rexietexie schreef:
Zenda schreef:Nou ik ben benieuwd. So far so good. Houden zo :ok:

Allereerst rot om te lezen dat Joy er inmiddels niet meer is Zenda :(
Sterkte daarmee...

Ikzelf mag niet klagen.
Inderdaad nog steeds so far so good. Nu weer een tijdje verder en het lijkt goed aan te slaan. Al die medische termen enzo zeggen me niets, maar bepaalde waarden die omhoog zouden moeten, zijn inmiddels omhoog...en die omlaag moesten, zijn inmiddels omlaag.
Hij is opgewekt als altijd, gaat nog steeds uit z'n dak in het bos en in het park, en lijkt zich dus erg goed te voelen.
Is inmiddels alweer bijna op zijn oude gewicht terug ook, waar hij in de eerste weken in no-time 6 kilo afgevallen was. Dus dat lijkt ook weer in orde.
Hij krijgt nu afwisselend chemo via infuus en via pillen. En ook die pillen worden afgewisseld tussen 2 verschillende.
Afgelopen maandag moest hij bepaalde hebben die we gewoon bij de mensen apotheek konden halen. Hij moest 70mg hebben....krijgen we 35 pilletjes van 2mg mee. Moesten we hem dus 35 pillen op 1 dag geven :)
Waren wel hele kleintjes, dus dat is gewoon goed gegaan, verdeeld over 4 keer in een stuk filet americain gepropt.
We wachten weer af!
Dank je wel.
Ik lees nu weer net het hele verhaal, en denk "kijk mij nou ik wens iemand sterke, en dat je er zelf voor moet staan en zo. En een kleine maand later sta ik er zelf voor. :boos: :jank:

Maar goed. Ik ben blij te lezen dat het goed gaat met Rexie, en het lijkt wel of het inderdaad allemaal aanslaat :ok:
Sterkte verder en ik blijf duimen voor jullie.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Fijn dat het goed lijkt aan teslaan ... ik ga duimen dat het zo blijft gaan!

Jacqueline
Afbeelding
rexietexie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door rexietexie »

Inmiddels weer wat weekjes verder.
Nadat het al die tijd erg goed is gegaan, maak ik me nu weer erg ongerust.
Met z'n ontlasting gaat het namelijk helemaal niet goed. Het is nu al meer dan een week dat er bij het poepen er een enorme waterstraal uitkomt zodra hij in de poephouding gaat. Af en toe is het wel een bruine kleur, maar meestal lijkt het gewoon echt zuiver vocht te zijn. Met maar heel af en toe wat bonkjes vast materiaal erbij. Diarree zou ik het niet noemen, want het is gewoon echt bijna 100% vloeibaar en zuiver. Het spuit er echt uit met een enorme kracht.
We zijn nog niet langsgeweest bij de dokter, maar hebben wel na telefonisch contact wat pillen ervoor gekregen. Die slikt hij nu twee dagen maar nog geen verbetering.
Kan natuurlijk een onschuldig iets zijn, maar je word echt paranoia met alles. Ik ga me al meteen indenken dat z'n darmen naar de klote zijn.
Nog even paar dagen afwachten met die pillen en dan maar weer langs.
Chemo krijgt hij nu nog maar eenmaal in de 3 weken.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Zou niet al telang wachten ermee maar in ieder geval proberen optevangen en telaten onderzoeken...mss is het maar een virusje doordat zijn weerstand flink verlaagd is nu... kijk je heel goed uit voor uitdroging?
Vind het eigenlijk niet zo handig van je da om door de telefoon een diagnose tegeven bij een hond die zo ziek is en zo een zware behandeling krijgt.
Toch even opvangen en langsbrengen voor onderzoek denk?

Jacqueline
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Inderdaad, de weerstand gaat erg omlaag als ze leukemie hebben.
Dus ik zou niet te lang wachten met naar de d.a. te gaan en zorg ervoor dat ze goed drinkt.
Hoe is het verder met Rexie, vermagert ze ook zo net als bij Joy.
Afbeelding

rexietexie
Vaste gebruiker

Het was meer gezamelijk afgesproken dat we even deze pillen zouden proberen, ook omdat er voor maandag zowiezo alweer een afspraak staat, en we hem niet al te vaak naar de dokter willen slepen. Tenzij het gewoon echt niet anders kan natuurlijk.

Verder gaat het prima met Rex (overigens een mannetje :).
Hij is opgewekt, speelt, merkt nog steeds niet aan zijn gedrag dat hij ziek is.
In de eerste weken van de chemo is hij in korte tijd zo'n 4 1/2 kilo afgevallen. We moesten vaak extra tussendoor naar buiten en ook vaak 's nachts om hem te laten plassen. Sinds hij echter een mindere dosering prednoral mocht slikken, red hij het gewoon in het normaal aantal keren dat we hem uitlaten. Hij plast nog steeds veel, maar niet meer zo extreem als in het begin.
Hij is inmiddels ook weer op z'n oude gewicht en eet en drinkt normaal.
Drie weken geleden is er wel bloedarmoede geconstateerd, waarvoor we hem nu roosvicee moeten geven?

Ik probeer maar zoveel mogelijk van hem te genieten, want ook al merk je niets aan zijn gedrag, ben toch bang dat het mis is met z'n darmen.
Zo snel kan die rotziekte nou eenmaal omslaan :(
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

rexietexie schreef:Het was meer gezamelijk afgesproken dat we even deze pillen zouden proberen, ook omdat er voor maandag zowiezo alweer een afspraak staat, en we hem niet al te vaak naar de dokter willen slepen. Tenzij het gewoon echt niet anders kan natuurlijk.

In de eerste weken van de chemo is hij in korte tijd zo'n 4 1/2 kilo afgevallen. We moesten vaak extra tussendoor naar buiten en ook vaak 's nachts om hem te laten plassen. Sinds hij echter een mindere dosering prednoral mocht slikken, red hij het gewoon in het normaal aantal keren dat we hem uitlaten. Hij plast nog steeds veel, maar niet meer zo extreem als in het begin.
Drie weken geleden is er wel bloedarmoede geconstateerd, waarvoor we hem nu roosvicee moeten geven?

Ik probeer maar zoveel mogelijk van hem te genieten, want ook al merk je niets aan zijn gedrag, ben toch bang dat het mis is met z'n darmen.
Roosvicee ferro is inderdaad met ijzer... drink ik ook namelijk.
maar voor ontlasting opvangen hoef je je hond niet mee naar d eda tenemen hoor...ff opvangen en potje wegbrengen... als het gewoon een virus is zien ze dat snel genoeg en ben jij een zorg minder.
Afbeelding
rexietexie
Vaste gebruiker

jacq1970 schreef:
rexietexie schreef:Het was meer gezamelijk afgesproken dat we even deze pillen zouden proberen, ook omdat er voor maandag zowiezo alweer een afspraak staat, en we hem niet al te vaak naar de dokter willen slepen. Tenzij het gewoon echt niet anders kan natuurlijk.

maar voor ontlasting opvangen hoef je je hond niet mee naar d eda tenemen hoor...ff opvangen en potje wegbrengen... als het gewoon een virus is zien ze dat snel genoeg en ben jij een zorg minder.
Ontlasting word inmiddels inderdaad vanavond weggebracht :)

Als leuke bonus belt net de dierenarts terug naar aanleiding van onderzoek van 1 van de katten; blijkt katten-aids te zijn. Vanavond waarschijnlijk al in laten slapen....
Houd niet op :(
Maar goed, het is hier een hondenforum..
Zenda
Zeer actief

rexietexie schreef:
jacq1970 schreef:

Ontlasting word inmiddels inderdaad vanavond weggebracht :)

Als leuke bonus belt net de dierenarts terug naar aanleiding van onderzoek van 1 van de katten; blijkt katten-aids te zijn. Vanavond waarschijnlijk al in laten slapen....
Houd niet op :(
Maar goed, het is hier een hondenforum..
Kat of hond dat maakt nu niks uit.
Wat een verschrikkelijk nieuws van je kat en dan ook nog de ellende van Rexie erbij. Trek je het nog wel. Heel veel sterkte :knuffel:
Afbeelding

Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Nou ik hoop dat het de goede kant blijft uitgaan met Rex...en de kat...wat erg...

Sterkte !

Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ach gos ook de kat nog :jank:
Sterkte met het afscheid van de kat..vreselijk allemaal!

Jacqueline
Afbeelding
MC65
Zeer actief

Ongelezen bericht door MC65 »

Het zit jullie ook echt niet mee... sterkte met het verlies van je kat !
rexietexie
Vaste gebruiker

Slecht nieuws en goed nieuws.
Slecht nieuws dus ivm de kat. Inderdaad in moeten laten slapen.
Maar goed nieuws voor Rex.
Dokter heeft dus niets bijzonders aan zijn ontlasting kunnen vinden, en zijn darmen en nieren waren ook gewoon in orde. Gewoon een nietszeggend bij-effect van de behandeling dus. En het is inmiddels inderdaad weer in orde met zijn ontlasting.
Zijn onderzoeken vandaag waren zelfs bijzonder positief. Al die waarden die ze onderzoeken bij het bloed enzo waren nog nooit zo positief geweest. Zijn bloedarmoede was haast verdwenen. Op die zware
chemo-pillen waar hij voorheen behoorlijk beroerd van werd, heeft hij de laatste keer ook niet zo erg meer gereageert. Dat is dus weer even een opsteker. Altijd de vraag voor hoe lang natuurlijk, maar het had ook slechter kenne weze :)

Aan het infuus:

Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Krijgt Rexie Prednoral?
Afbeelding

rexietexie
Vaste gebruiker

Zenda schreef:Krijgt Rexie Prednoral?
Ja, die moet hij ook slikken inderdaad.
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gemini6 »

Ben blij te horen dat het zo goed gaat met Rexie.
Zenda
Zeer actief

rexietexie schreef:
Zenda schreef:Krijgt Rexie Prednoral?
Ja, die moet hij ook slikken inderdaad.
Dat geeeft een heel onduidelijk beeld aan de testen die je doet. Het bloedonderzoek geeft b.v aan dat het goed is, maar door de prednoral hoeft dat dus niet het geval te zijn. Ik wil je dit toch even meegeven, zodat je niet voor onverwachte zaken komt te staan.
Sterkte en geef Rexie maar een knuffel.
Afbeelding

markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Je hele verhaal net zitten lezen en pffff valt allemaal niet mee zeg voor jou en zeker ook voor Rex niet,ben wel blij te lezen dat het naar omstandigheden goed gaat met Rex,en hoop dat dat nog een tijd zo mag blijven.geef 'm maar een welverdiende knuffel van me.P.S. sterkte ook met het overlijden van de kat
Afbeelding
rexietexie
Vaste gebruiker

Hoi beste mensen,

Alweer een aardig tijdje geleden dat ik de laatste update gaf.
Domweg omdat er niets nieuws te melden was.
Het gaat nog steeds prima met Rex.
Nx geen verschijnselen van ziekte. Rex lijkt zich prima te voelen.
Hij krijgt nog steeds om de 3 weken chemo, heeft daar totaal geen last van en alle waarden uit onderzoek gaan de goeie kant op.

Te bedenken dat het nu alweer een half jaar geleden is dat het geconstateerd is en dat over het algemeen honden het nog maar
6 maanden redden na zo'n constatering.
Laten we hopen dat hij het WK van 2010 ook nog haalt.
Voor dit EK was hij alvast klaar zoals jullie op onderstaande afbeeldingen kunnen zien.

Laat die Fransoze maar komen...Rex lust ze rauw!!!
GGGGGRRRRRRRR!!

Afbeelding

Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Oh wat fijn voor jullie zeg, en dat Rex nergens last van heeft. Houden zo. :ok: Wat en leuke foto's. Hier lusten we de fransen ook rauw. :wink:
Afbeelding

MC65
Zeer actief

Ongelezen bericht door MC65 »

Super dat het zo goed gaat , houen zo :ok:
(leuke foto's !)
-------------------------------------------------------
groetjes , Manon en 'n lebber van Ice

Sam 30-09-1997 - 14-02-2008
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik hoop en duim dat het allemaal zo goed blijft gaan, Go Rex :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Fijn dat het zo goed gaat...hopelijk heeft hij nog een lange fijne tijd tegaan!
Afbeelding
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Wat fijn om te horen dat het nog zo goed gaat.
Ziet er trouwens uit als een super supporter hihihi
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

wat fijn zeg :cheer: :cheer: :cheer:
en deze foto past heel goed bij de foto wedstrijd in het foto hoekje

Afbeelding :ok:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

wat super zeg dat het zo goed gaat...

ik heb toen voor die keuze gestaan,en het toen niet gedaan,omdat er nog zo weinig resultaten bekend waren,maar wat fijn om te zien dat jou hond het er nog zo goed op doet..

houden zo!! :ok:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Gelukkig, dat je alleen goed nieuws te melden hebt,.,.... :ok:
Afbeelding
rexietexie
Vaste gebruiker

Hoi hoi mensen...
Dat is een heeeele tijd geleden dat ik hier voor het laatst wat kwam melden.
Laten we zeggen...geen nieuws was goed nieuws :)
Rexie heeft inmiddels een jaar lang bij het Dierenziekenhuis hier in Rotterdam gelopen voor zijn chemo-therapie. Alle medewerkers lopen met hem weg en hij word door medewerkers die hem niet direct onder behandeling genomen al de beruchte hond Rex genoemd :)

Voordat we aan de chemo begonnen was er al gemeld dat het een jaar lang zou duren, daarna zou er gestopt worden. Inmiddels dus een maand nu zonder chemo en prednison.

In het afgelopen jaar is het allemaal prima gelopen. We hebben echt op 1 ontsteking na, die ook meteen weer was verholpen na een kuurtje, niets aan Rex gemerkt.
Hij speelde en spurtte nog als een jonge God met z'n speeltjes..reageerde totaal niet slecht na zijn chemo's...werd helemaal niet extra hangering, depri of ziekjes..niets van dit alles..

Nu echter, een maand na gestopt te zijn met chemo en prednison, zijn we toch wel wat geschrokken.
Maandag moet hij voor zijn eerste controle na de chemo-stop.
Het lijkt of hij in EEn maand tijd echt 5 jaar ouder is geworden. Vreselijk hangerig...lijkt wat moeite te hebben af toe met plassen, en komt buiten haast niet vooruit. Lijkt toch zwaar tegen te vallen voor Rex nu zonder chemo en prednison.

Ook een aantal plekjes op zijn nek, rug en buik zijn in een maand tijd erg vermeerderd. Na wat speurwerk op internet, heb ik het idee dat het om 'Demodex' gaat.
Mocht dat zo zijn, lees ik dat dat ook best een lang, vervelend proces kan worden voor Rex...zeker omdat hij al minder weerstand heeft natuurlijk.
Dat hij dit wellicht ook weer moet ondergaan straks...

Een jaar lang nu toch minder druk hoeven te maken omdat het zo goed met Rex ging, maar nu kan het stressen weer beginnen ben ik bang :(

Anyway..ik hou jullie op de hoogte..
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Jeetje wat een heftig verhaal...
Geweldig dat het zo lang goed is gegaan en ik heb vreselijk veel respect voor jullie. Zo hard vechten gaat je niet in de koude kleren zitten.

Heel veel sterkte met het volgende traject en ik hoop dat hij weer wat levenslust terugkrijgt.

:knuffel1:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

jeetje wat een tegenvaller dan he...net als bij mensen zal het zeker temaken hebebn met lagere weerstand en bij mensen die chemo krijgen hebben schimmels en bacterieen ook snel d eoverhand ... hopelijk kan het behandeld worden en heeft hij er snel geen last meer van....
Sneu hoor dat hij het nu een stuk minder doet...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”