Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weet iemand...
Moderator: moderatorteam
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Weet iemand...
Wat er met de in beslag genomen hondjes gebeurt die nu nog gewoon vast zitten en mishandeld worden/ of geweest zijn?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Re: Weet iemand...
Die moeten de test ondergaan, en als ze daar goed doorkomen mogen ze weer naar huis.nathalietjuh schreef:Wat er met de in beslag genomen hondjes gebeurt die nu nog gewoon vast zitten en mishandeld worden/ of geweest zijn?
- Chione
- Zeer actief
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- monica
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
- Aantal honden: 2

Inderdaad , en wat ik begrepen heb via andere forums .. zijn er al een aantal naar huis

http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Geweldig
Ik hoop alleen dat ze niet al te slecht behandeld zijn en dus gewoon lekker de test met goed resultaat doorlopen!

Ik hoop alleen dat ze niet al te slecht behandeld zijn en dus gewoon lekker de test met goed resultaat doorlopen!

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Re: Weet iemand...
Met het gevaar om nu weer het hele forum over me heen te krijgen; is er ooit bewezen dat die honden zijn mishandeld ? Volgens mij nietnathalietjuh schreef:Wat er met de in beslag genomen hondjes gebeurt die nu nog gewoon vast zitten en mishandeld worden/ of geweest zijn?

Het gros van de laserasiels zijn gewoon normale asiels die zijn aangewezen als opvang voor in beslag genomen honden. Ik heb (en ik zeg dus met nadruk ik heb) nog nooit iemand ontmoet die een asiel is begonnen omdat ie zo'n hekel aan honden heeft. Ik ben ook nog nooit een vrijwilliger tegen gekomen die in het asiel is gaan werken om dat het mishandelen van honden zijn/haar hobby is.....
En die mensen zouden dit plotsklaps wel gaan doen met een hond omdat het een Pitt Bull is

Kijk dat er honden zijn die wegkwijnen in het asiel, vermageren of misschien uit stress gaan bijten op zichzelf, dat is uiteraard héél erg, en erg genoeg voor die arme beestjes maar het gaat mij te ver om steeds maar weer ongefundeerd te moeten lezen dat ze allemaal stelselmatig mishandeld worden....
Gr. Aniek

- Chione
- Zeer actief
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik vraag me dan af hoe men aan die foto's komt.En of de echtheid daarvan bewezen is.Ik kan me niet voorstellen dat een asiel die vrijgeeft.En tot nut toe was er voor de in beslag genomen honden geen weg terug... dacht ik,dus de eigenaren kunnen die foto's toch ook niet gemaakt hebben?Chione schreef:Veel foto's spraken voor zich.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Is dat zo ? Op veel foto's zag ik ook gewoon dit:Chione schreef:Veel foto's spraken voor zich.
En buiten dat, wie zegt dat de foto gemaakt is toen de hond uit het laserasiel kwam en dat de oorzaak mishandeling is. Ik heb daar nooit veel geloof aan gehecht. Vooral niet omdat die honden ook in die asiels te maken hebben met dierenliefhebbers en niet met dierenhaters.Kijk dat er honden zijn die wegkwijnen in het asiel, vermageren of misschien uit stress gaan bijten op zichzelf, dat is uiteraard héél erg, en erg genoeg voor die arme beestjes
Gr. Aniek

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is dan een discussie op zich weer.. Of ze echt mishandel zijn! Maar ik heb ook diverse foto's gezien
En daarbij, waarom bijten pitbull's zich dan kapot, terwijl het gros van de asielhonden het niet doen? Maar goed, discussie apart he

En daarbij, waarom bijten pitbull's zich dan kapot, terwijl het gros van de asielhonden het niet doen? Maar goed, discussie apart he

- Budkes
- Zeer actief
De foto's die er waren waren van de dode honden of de "vrijgesproken" honden.
Weet je er wordt altijd van uitgegaan dat de mensen die zich bezig hielden met de RAD automatisch dierenhaters/dierenbeulen zijn. En dat stoort mij nog weleens.
Zoals in het rapport reeds wordt vermeld zijn de meeste Pittbull-achtigen niet eens sec op basis van de wet in beslag genomen maar op basis van incidenten of zogenaamde "bijvangsten". Hoe denk je dat dat komt ?
Weet je er wordt altijd van uitgegaan dat de mensen die zich bezig hielden met de RAD automatisch dierenhaters/dierenbeulen zijn. En dat stoort mij nog weleens.
Zoals in het rapport reeds wordt vermeld zijn de meeste Pittbull-achtigen niet eens sec op basis van de wet in beslag genomen maar op basis van incidenten of zogenaamde "bijvangsten". Hoe denk je dat dat komt ?
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
Volgens mij niet een discussie apart, volgens mij de vraag van TS:nathalietjuh schreef:Dat is dan een discussie op zich weer.. Of ze echt mishandel zijn! Maar ik heb ook diverse foto's gezien![]()
Ik zeg ook nergens dat alleen Pitbulls zich kapot bijten, ik praat over honden in het algemeen. Als ze langer opgesloten worden zijn er echt wel honden die dat doen, zeker als ze bergen energie hebben.Wat er met de in beslag genomen hondjes gebeurt die nu nog gewoon vast zitten en mishandeld worden/ of geweest zijn?
Gr. Aniek

- Chione
- Zeer actief
Dan zagen we duidelijk wat anders.Budkes schreef:Is dat zo ? Op veel foto's zag ik ook gewoon dit:Chione schreef:Veel foto's spraken voor zich.En buiten dat, wie zegt dat de foto gemaakt is toen de hond uit het laserasiel kwam en dat de oorzaak mishandeling is. Ik heb daar nooit veel geloof aan gehecht. Vooral niet omdat die honden ook in die asiels te maken hebben met dierenliefhebbers en niet met dierenhaters.Kijk dat er honden zijn die wegkwijnen in het asiel, vermageren of misschien uit stress gaan bijten op zichzelf, dat is uiteraard héél erg, en erg genoeg voor die arme beestjes
Tsa, zo kun je wel over alles gaan twijfelen wat we zien.
Daarnaast is het nogal naief om te denken dat er in asiels alleen maar liefdevol personeel werkt, voor alle dieren.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
Dusdanige verwondingen horen niet voor te komen, althans niet op die schaal en toevalligerwijze voornl. bij Pitbullachtigen in LASERasiels.Budkes schreef:Volgens mij niet een discussie apart, volgens mij de vraag van TS:nathalietjuh schreef:Dat is dan een discussie op zich weer.. Of ze echt mishandel zijn! Maar ik heb ook diverse foto's gezien![]()
Ik zeg ook nergens dat alleen Pitbulls zich kapot bijten, ik praat over honden in het algemeen. Als ze langer opgesloten worden zijn er echt wel honden die dat doen, zeker als ze bergen energie hebben.Wat er met de in beslag genomen hondjes gebeurt die nu nog gewoon vast zitten en mishandeld worden/ of geweest zijn?
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
Ja, wie zegt dat alle beelden uit Afrika ook echt uit Afrika komen? Nogmaals, zo kun je wel aan alles wat we zien/horen gaan twijfelen.Budkes schreef:Is dat zo ? Op veel foto's zag ik ook gewoon dit:Chione schreef:Veel foto's spraken voor zich.En buiten dat, wie zegt dat de foto gemaakt is toen de hond uit het laserasiel kwam en dat de oorzaak mishandeling is. Ik heb daar nooit veel geloof aan gehecht. Vooral niet omdat die honden ook in die asiels te maken hebben met dierenliefhebbers en niet met dierenhaters.Kijk dat er honden zijn die wegkwijnen in het asiel, vermageren of misschien uit stress gaan bijten op zichzelf, dat is uiteraard héél erg, en erg genoeg voor die arme beestjes
Het is een illusie om dat te denken, er zijn legio dierenliefhebbers die b.v. wat tegen Pitbulls hebben, o.a. diverse dierenartsen.
~

~
~

~
Ik lees ook steeds hoe slecht het wel niet is, dan heb ik zeker tijdens mij stage een goede laser getroffen ofzo
ze werden daar prima behandeld, werden net als alle andere asieldieren behandeld en gingen ook wel eens op de velden (als de andere honden binnen waren). Ze kregen ook genoeg knuffels en er werd gewoon mee gespeeld met ze en dergelijke 

- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
toch wel typisch dat bij bepaalde laserasiels de honden er gehavend uit kwamen.. en bij anderen weer niet... toch?Budkes schreef:Volgens mij niet een discussie apart, volgens mij de vraag van TS:nathalietjuh schreef:Dat is dan een discussie op zich weer.. Of ze echt mishandel zijn! Maar ik heb ook diverse foto's gezien![]()

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Contacteer:
Alle dieren die in beslaggenomen worden, ook katten, konijnen, fretten en noem maar op, komen in een zogenaamd 'Laser' asiel (Laser heet allang anders trouwens, dus dat is ook al achterhaald)
Een 'laser'asiel is dus niet per definitie slecht, normaal gesproken doet het personeel juist erg veel moeite om de dieren weer op te knappen.
Niet elk laserasiel vangt ook honden op die onder de RAD vallen, omdat ze het dus bijvoorbeeld niet eens zijn met de wet.
De betreffende asielen die in de media zo besproken zijn geweest, zijn dus blijkbaar en helaas minder begaan met de dieren, maar het is dus niet zo dat 'laser'asielen slecht zijn, of dat zij alleen pitbuls opvangen.
Een 'laser'asiel is dus niet per definitie slecht, normaal gesproken doet het personeel juist erg veel moeite om de dieren weer op te knappen.
Niet elk laserasiel vangt ook honden op die onder de RAD vallen, omdat ze het dus bijvoorbeeld niet eens zijn met de wet.
De betreffende asielen die in de media zo besproken zijn geweest, zijn dus blijkbaar en helaas minder begaan met de dieren, maar het is dus niet zo dat 'laser'asielen slecht zijn, of dat zij alleen pitbuls opvangen.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- Chione
- Zeer actief
Er staat toch nergens dat alle Pitbullachtige in alle LASERasielen slecht werden behandeld?jidde schreef:Ik lees ook steeds hoe slecht het wel niet is, dan heb ik zeker tijdens mij stage een goede laser getroffen ofzoze werden daar prima behandeld, werden net als alle andere asieldieren behandeld en gingen ook wel eens op de velden (als de andere honden binnen waren). Ze kregen ook genoeg knuffels en er werd gewoon mee gespeeld met ze en dergelijke
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
Juistem en dat word ook door niemand beweerd.clausipaus schreef:Alle dieren die in beslaggenomen worden, ook katten, konijnen, fretten en noem maar op, komen in een zogenaamd 'Laser' asiel (Laser heet allang anders trouwens, dus dat is ook al achterhaald)
Maar men moet niet net gaan doen of al het personeel overal, per definitie, zo ontzettend goed voor de Pitbullachtige zorgden en zodoende alle verhalen en foto's nep/verzonnen/ overdreven etc zijn.
~

~
~

~
- Budkes
- Zeer actief
En omgekeerd geldt het zelfde, "men" moet ook niet net gaan doen of alle Pitbullachtigen stelselmatig mishandelt worden. Dat is net zo stigmatiserend voor al die mensen die wel hun best hebben gedaan om die honden zo goed mogelijk op te vangen.Chione schreef:
Maar men moet niet net gaan doen of al het personeel overal, per definitie, zo ontzettend goed voor de Pitbullachtige zorgden en zodoende alle verhalen en foto's nep/verzonnen/ overdreven etc zijn.
Gr. Aniek

- Chione
- Zeer actief
Wie beweerd dat dan?Budkes schreef:En omgekeerd geldt het zelfde, "men" moet ook niet net gaan doen of alle Pitbullachtigen stelselmatig mishandelt worden. Dat is net zo stigmatiserend voor al die mensen die wel hun best hebben gedaan om die honden zo goed mogelijk op te vangen.Chione schreef:
~

~
~

~
- Budkes
- Zeer actief
En wie beweerd dan het tegenovergestelde ?Chione schreef:Wie beweerd dat dan?Budkes schreef:En omgekeerd geldt het zelfde, "men" moet ook niet net gaan doen of alle Pitbullachtigen stelselmatig mishandelt worden. Dat is net zo stigmatiserend voor al die mensen die wel hun best hebben gedaan om die honden zo goed mogelijk op te vangen.Chione schreef:
Ik quote mezelf even:
Het gros van de laserasiels zijn gewoon normale asiels die zijn aangewezen als opvang voor in beslag genomen honden. Ik heb (en ik zeg dus met nadruk ik heb) nog nooit iemand ontmoet die een asiel is begonnen omdat ie zo'n hekel aan honden heeft.
Gr. Aniek

- Chione
- Zeer actief
Maar jouw ervaringen zijn duidelijk niet die van iedereen. En aangezien het zo stellig 'eruit' kwam, maar daar best een nuance tegenin gebracht worden.Budkes schreef:En wie beweerd dan het tegenovergestelde ?Chione schreef:Wie beweerd dat dan?Budkes schreef:En omgekeerd geldt het zelfde, "men" moet ook niet net gaan doen of alle Pitbullachtigen stelselmatig mishandelt worden. Dat is net zo stigmatiserend voor al die mensen die wel hun best hebben gedaan om die honden zo goed mogelijk op te vangen.Chione schreef:
Ik quote mezelf even:
Het gros van de laserasiels zijn gewoon normale asiels die zijn aangewezen als opvang voor in beslag genomen honden. Ik heb (en ik zeg dus met nadruk ik heb) nog nooit iemand ontmoet die een asiel is begonnen omdat ie zo'n hekel aan honden heeft.

Je geeft aan aan niet veel geloof te hechten aan de foto's/verhalen die beschikbaar kwamen, daarmee o.a. doen lijken dat deze verzonnen oid zijn. Ook aangevend dat ook in die asiels ( wijzend naar alle asiels, zo het er staat ) de honden te maken hebben met dierenliefhebbers. Wat duidelijk niet altijd het geval is, althans niet persee ook naar pitbullachtigen toe.
En buiten dat, wie zegt dat de foto gemaakt is toen de hond uit het laserasiel kwam en dat de oorzaak mishandeling is. Ik heb daar nooit veel geloof aan gehecht. Vooral niet omdat die honden ook in die asiels te maken hebben met dierenliefhebbers en niet met dierenhaters.
Maar wellicht zijn we het met elkaar eens, dat er wel degelijk Pitbullachtigen mishandeld en verwaarloosd zijn, maar dat dit ( gelukkig ) geen gang van zaken behoeft te zijn in elk LASERasiel.
~

~
~

~