punt van de hondenbelasting toen het ingevoerd werd, was de overlast van hondenpoep en dat overal honden poepten enz enz. Hondenbelasting zou het mogelijk moeten maken dat er voorzieningen speciaal voor honden kwamen, zoals losloopgebieden in woonwijken en plekken waar honden mogen poepen en plassen. Helaas is dit in veelg evallan niet terug te vinden. Hondenbelasting wordt alleen gebruitk om de kas extra te spekken. Je hoeft toch ook geen kattenbelasting betalen?
Ik heb ook het formulier nog niet gestuurd naar de gemeente, je moet je hond binnen 14 dagen aanmelden.
vind het gewoon zonde dat de hondenbelasting niet gebruikt wordt voor honden. dan zou het heel anders zijn om het te betalen.
van veel betaalde belastinggeld weet je waar het heen gaat, om de samenleving draaiende te houden. Nieuwe wegen, het koningshuis, commissies, loon kamerleden, scholen etc etc. Daarvoor betaal je ook belasting, maar waarom wordt de hondenbelasting dan niet voor honden gebruikt??
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oeps
Moderator: moderatorteam
- Mirabella
- Zeer actief
- Contacteer:
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Als jij vindt dat de belasting die je betaalt niet goed besteed wordt, dan zijn er kanalen om daar bezwaar tegen aan te tekenen.Mirabella schreef:punt van de hondenbelasting toen het ingevoerd werd, was de overlast van hondenpoep en dat overal honden poepten enz enz. Hondenbelasting zou het mogelijk moeten maken dat er voorzieningen speciaal voor honden kwamen, zoals losloopgebieden in woonwijken en plekken waar honden mogen poepen en plassen. Helaas is dit in veelg evallan niet terug te vinden. Hondenbelasting wordt alleen gebruitk om de kas extra te spekken. Je hoeft toch ook geen kattenbelasting betalen?
Ik heb ook het formulier nog niet gestuurd naar de gemeente, je moet je hond binnen 14 dagen aanmelden.
vind het gewoon zonde dat de hondenbelasting niet gebruikt wordt voor honden. dan zou het heel anders zijn om het te betalen.
van veel betaalde belastinggeld weet je waar het heen gaat, om de samenleving draaiende te houden. Nieuwe wegen, het koningshuis, commissies, loon kamerleden, scholen etc etc. Daarvoor betaal je ook belasting, maar waarom wordt de hondenbelasting dan niet voor honden gebruikt??
Bovendien, er zijn wel meer belastingen die niet deugen (successierecht), die overal en nergens aan besteed worden (accijnzen) en die van willekeur aan elkaar hangen (ozb). En dan heb ik het nog niet eens over de enorme flutprojecten die ervan betaald worden (JSF, HSL, Noord-Zuidlijn). Maar daarom kan ik nog niet zomaar stoppen met betalen...

Ik stem dus op politieke vertegenwoordigers (gemeente, provincie, parlement) die daaraan wat willen doen en ik probeer in de tussentijd waar het lukt mijn onvrede te uiten. Het is jammer dat veel afhangt van die handvol verkiezingen 1x in de zoveel tijd. Ik ben dan ook een groot voorstander van directe democratie (referenda, gekozen burgemeester etc etc), maar dat is een hele andere discussie.

- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Frenk schreef:Prima, dan is dat namelijk de afspraak. Niks mis mee.Frenkie schreef:Volgens mij werkt Frenk bij de belastingdienstof is ze zo'n controleur die bij de mensen langs gaat om te checken of ze een hond hebben en wel belasting betalen
![]()
Je kunt een opmerking wel 2x maken, maar daardoor wordt het nog geen grap
Ik kan er wel om lachen, je bent de belasting zo aan het verdedigen dat het lijkt of je ervoor werkt![]()
Ik heb 7 jaar in Alkmaar gewoond en in al die jaren geen hondenbelasting betaald, ook geen controle gehad overigens. Vond het echt onzin om dit te betalen, ik ruim de drollen van m'n hond op en dat vind ik meer dan genoeg.
Volgens jouw gemeente is dat niet genoeg. Besluit jij je van die afspraak niets aan te trekken, dan vind ik dat behoorlijk asociaal.
Ik vind het niet asociaal maar meer een teken dat ik zelf nog kan nadenken en niet als een schaap doe wat de gemeente wil![]()
Nu wonen we gelukkig in een dorpje waar geen hondenbelasting betaald moet wordenEn nog steeds ruim ik de drollen van m'n honden op
Heel wat jaren geleden wilden ze hier ook de hondenbelasting in gaan voeren maar alle boeren zijn in opstand gekomen omdat hun honden op hun eigen erf poepen en ze daarom dus geen belasting wilden betalen. De gemeente heeft er toen maar vanaf gezien...
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

- iones
- Zeer actief
die opmerking is natuurlijk bullshit. Want als de samenleving mij nodig heeft, dan ben ik er wel. MAar dat houdt gewoon niet in dat ik me nodeloos laat uitmelken. Niemand heeft het recht om dat te doen namelijk.Frenk schreef: Tuurlijk joh en jouw keuzes hebben alleen op jouzelf invloed. Ben benieuwd of je er ook zo over denkt als je wel de hulp van de samenleving nodig hebt... Of ga je dan gilhuilen dat de maatschappij zo hard en gemeen is en dat niemand iets voor elkaar over heeft?
Juist! En daarom zou ik het niet betalen. Maar in de gemeente waarin ik woon wordt hondenbelasting niet gevraagd.Mirabella schreef:punt van de hondenbelasting toen het ingevoerd werd, was de overlast van hondenpoep en dat overal honden poepten enz enz. Hondenbelasting zou het mogelijk moeten maken dat er voorzieningen speciaal voor honden kwamen, zoals losloopgebieden in woonwijken en plekken waar honden mogen poepen en plassen. Helaas is dit in veelg evallan niet terug te vinden. Hondenbelasting wordt alleen gebruitk om de kas extra te spekken. Je hoeft toch ook geen kattenbelasting betalen?
Waar ik eerst woonde wel, in Eindhoven. MAar daar deed ik het niet.
In theorie wel, maar in praktijk niet. DAt weet jij net zo goed als ik. Al zou ik de beste argumenten ter wereld hebben, hun argument dat ze geld nodig hebben om wat voor botte of lullige manier ook, zullen ze altijd zwaarder vinden wegen. En mijn argumenten worden opzij gelegd.Frenk schreef:
Als jij vindt dat de belasting die je betaalt niet goed besteed wordt, dan zijn er kanalen om daar bezwaar tegen aan te tekenen.
Sucessierecht is je reinste diefstal inderdaad. Maar als je dit achter houdt, wordt je zo zwaar gestrafd, dat je onderhand nog beter een moord kunt begaan. Anders zou ik daar zeker t.z.t. ook onderuit proberen te komen.Frenk schreef: Bovendien, er zijn wel meer belastingen die niet deugen (successierecht), die overal en nergens aan besteed worden (accijnzen) en die van willekeur aan elkaar hangen (ozb). En dan heb ik het nog niet eens over de enorme flutprojecten die ervan betaald worden (JSF, HSL, Noord-Zuidlijn). Maar daarom kan ik nog niet zomaar stoppen met betalen...![]()
met stemmen kom je er niet. Maar ik ben wel voor directe democratie en referenda.Frenk schreef: Ik stem dus op politieke vertegenwoordigers (gemeente, provincie, parlement) die daaraan wat willen doen en ik probeer in de tussentijd waar het lukt mijn onvrede te uiten. Het is jammer dat veel afhangt van die handvol verkiezingen 1x in de zoveel tijd. Ik ben dan ook een groot voorstander van directe democratie (referenda, gekozen burgemeester etc etc), maar dat is een hele andere discussie.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer: