Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een markiesje nemen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fiepje »

wij hebben thuis altijd honden gehad, en 2 en half jaar terug vond ik het tijd voor mn eigen hond, dus lang en veel met mn ouders gepraat, (we hadden op dat moment ook al een hond) maar uiteindelijk in goed overleg mocht ik mn hondje hebben, enigste voorwaarden, 1: het moest een duitse herder worden (mn ouders zijn gek op duitsers, en die moesten er ook mee in 1 huis wonen) 2: het moest een teefje zijn, niet al te oud 3: ik moest haar uitlaten/verzorgen.

dus toen kwam ik na een tijdje Matty tegen, een leuk duitse herder teefje van een half jaar, en hoewel ik het toen soms al vrij lastig vond (niet uitslapen enzo, kwam er nog bij dat het een ontzettende sloper was, (en soms nog is) niet zindelijk was, en vaak aan de dunne...
maar met hulp van mn ouders ging het goed.
ik was toen 20, en ik vond het al moeilijk, jij bent pas 14.

nu woon ik sinds een paar maanden op mezelf, en heb matty meegenomen.
en nu kom ik er achter wat het inhoud om helemaal alleen voor je hond
te zorgen. zorgen dat ze genoeg beweging/afleiding krijgt, zorgen voor oppas als ik naar school ben, de dierenartskosten, het voer, enz enz...

moraal van het verhaal, begin er pas aan als het hele gezin er helemaal achter staat, en geen seconde eerder.
persoonlijk vind ik dat iemand van 14 ook best wat hulp kan gebruiken met de verzorging/opvoeding van de hond. dus als je ouders je daar mee willen en kunnen helpen, dan zou ik et geen probleem vinden. maar dat is iets waar jullie met zn allen over moeten praten, en goed over na moeten denken.
want het blijft niet altijd een pupje natuurlijk, het hondje word ouder, en ouderdom komt met gebreken ;)

dat allemaal terzeide, ik zou mn hond voor geen goud kunnen missen!

mochten jullie wanneer dan ook besluiten een hondje te nemen, wens ik je alvast veel geduld en plezier!!

en tot die tijd lekker mee blijven lezen, en je goed in je ras gaan verdiepen enzo.

groetjes, Martje
Afbeelding
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Ik wilde al heel lang een hond. Ik ben nu 17 jaar, en ik heb sinds 6 weken dus een herplaatser van bijna 2 jaar oud. Ik heb enorm gezeurt, tot ik dus ECHT alles ging opzoeken over honden. Ik kwam er achter dat een puppy dus geen goed idee was (het kon wel, maar ik was bang dat dat niets werd), en we kozen voor een herplaatser. Mijn ouders stonden er wel achter, maar mn moeder half ;) Nadat we Juul hadden gezien, vond ze het toch wel leuk! Nu zit mn moeder ook met haar te kroelen.

Ik ben erg gemotiveerd en mijn vader ook. Ik doe het meeste met Juultje (fietsen, uitlaten, bossen, strand) en mijn vader doet het af en toe in de week lekker met haar fietsen. Maar over het algemeen is Juul van mijzelf. Ik moet dus ook alles met haar doen. Wat betreft vriendjes, uitgaan etc, mijn dieren gaan voor ;)

Misschien is een herplaatser een beter idee. Daar weet je de karakter al van. Ik vind dat je een puppy moet nemen als echt iedereen er achter staat (nouja, sws al als je een hond neemt), en je moet zeker zijn dat je er ook allemaal leuke dingen mee doet. Goed ik heb nog maar 6 weken een hond, zegt nog niet zo veel natuurlijk.

Veel succes hiermee, maar denk er goed over na! Je ouders moeten niet een hond nemen omdat jíj het wilt, maar iedereen moet het willen :)
Afbeelding
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto

Ongelezen bericht door Fiepje »

even off topic.

ik ben helemaal verliefd op juultje! dat koppie!! :I:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Heel goed dat je wilt luisteren :ok:

Toen ik 12 was ging onze hond dood. Ik heb 4 jaar lang lopen zeuren om een hond. Maar m'n ouders zagen dat toen nog niet zitten. :jank:

Pas toen zij erachter stonden en het er samen over eens waren hebben ze mij ingelicht. Ik vergeet het nóóit meer. Aan de tafel, ook hier in dit huis kwamen de woorden, 'Zou je een hondje willen?'
TUURLIJK!
Ik liep er veel mee. Maar de eindverantwoording lag bij mijn ouders, en dat ging goed, omdat zij er allebei achter stonden.

Jou tijd komt absoluut nog wel! :ok:
Pukkie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Pukkie »

Ik weet dat mijn tjd nog komt :wink: !
Ik heb veel informatie naar mijn moeder gestuurd over het markiesje, en ze zegt dat ze er meer tijd voor wil nemen, en als er 1 komt, dat het een markiesje moet zijn! We kijken het nog paar jaar aan. al die verhalen zijn trouwens ook handig:D

xx
Daantje_
Zeer actief

Nou dat gaat al goed hoor... Mijn moeder wilde het ook niet, maar ik mailde en vertelde ook heel veel en toen begon ze ineens te helpen met een hondje zoeken :mrgreen:
Afbeelding
Daantje_
Zeer actief

Fiepje schreef:even off topic.

ik ben helemaal verliefd op juultje! dat koppie!! :I:
Mijn juultje? hihi dankje, zal het even doorgeven :mrgreen:
Afbeelding
Pukkie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Pukkie »

Nou dat is positief :mrgreen: !!
Ik zal kijken, een hond komt toch wel.
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Hee verstandig hoor!
Kun je die tijd dat je nog moet wachten lekker gebruiken om informatie over het ras en fokkers te vergaren :mrgreen:

Is er misschien geen Markies Forum waar je eens kan rondkijken?
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

rottweilers4ever schreef:Hee verstandig hoor!
Kun je die tijd dat je nog moet wachten lekker gebruiken om informatie over het ras en fokkers te vergaren :mrgreen:

Is er misschien geen Markies Forum waar je eens kan rondkijken?
Er is een markiesjesforum :wink:
Ik denk inderdaad een verstandige beslissing. :wink:
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Pukkie schreef:Jaa klopt, markiesjes zijn wat dat betreft heel aanhankelijk. ik ken er 2 en die lopen voordurend overal mee naartoe. De kosten zijn geen probleem, we hebben geld genoeg. Mijn moeder zal wel van hem gaan houden, maar toch gaan we flink overleggen, het moet wel helpen. Opstaan is geen probleem, ben echt een ochtendmens. Alleen een half jaar lang:o..das wel veel. Janken markiesjes ook veel? En hoe lang

BEDANKT!

xx
Een hond heeft echt wel meer nodig dan alleen het vertroetelen en het uitlaten. Ik denk dat je dat nu flink onderschat! Zeker een pup. Elke paar uur naar buiten om de pup zo zindelijk te laten worden, ook 's nachts! Dit zie ik je nog niet doen. En om daar dan je ouders voor op te laten draaien is niet eerlijk. Jij wil een hond, dan moet je niet alleen de leuke dingen ermee kunnen doen, maar ook de minder leuke dingen. En zolang je nu al aangeeft dat jij daar geen tijd voor hebt, moet je het niet doen. Zeker ook omdat je moeder er niet achter staat. En aangezien jij blijkbaar ook nog zegt dat je ouders toch wel betalen, tja dat klinkt voor mij heel erg als van "ik wil een hond, maar zolang ik alleen de leuke dingen ermee kan doen en er niets voor hoef te doen."
Na een half jaar is de nieuwigheid ervanaf en dan is het niet meer zo leuk om een hond te hebben. Ook in de regen en kou moet je hem uitlaten. En je zult ermee op cursus moeten gaan. Ook als je leukere dingen wilt gaan doen. Kortom, ik zou nu zeker niet voor een hond gaan.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wachten heeft ook zo zn voordelen :wink:
Ik heb een jaar op Nilo moeten wachten en heb in de tussentijd ontzettend veel opgezocht over het ras en het opvoeden van een pup in het algemeen waardoor ik heel goed voorbereid was EN ontzettend veel geduld heb met em :mrgreen:
mandyy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mandyy »

Ik ben nu 17 en heb ook mijn 'eigen' hond.
Ik betaal alles van 'm, ik voed 'm op en ik zorg ervoor dat hij op tijd word uitgelaten. Maar aangezien ik m'n moeders hond ook vaak uitlaat, laat zij de mijne ook uit, komt 't mooi overeen.

Wat ik wel heb gemerkt bij Balou (onze oude Westie van 11) is dat ik geen overwicht over hem krijg. Nooit gehad ook. Met uitgaan vertikt hij het vaak om mee te gaan, en als ik 'm probeer te grijpen (bv. in zn nekvel om mee te slepen) dan bijt ie. Wat ik ook probeer hij wilt niet :roll: .

Bratis (mijn pubertje) daarintegen gaat alleen met mij mee, hij vertikt het vaak om met m'n moeder mee te gaan.
Nu heb ik 1 heel groot geluk: de hond mag mee naar school. Op school hebben wij benches in een geïsoleerd schuurtje waar de honden in zitten.
Op mijn vorige stage (in het asiel) mocht hij ook mee als er een kennel vrij was, of er was geen andere hond in de keuken.
Waarschijnlijk heb ik op mn nieuwe stage (de manege) ook heel erg geluk en mag hij daar ook mee en kan hij in een lege box.

Wat betreft het 'geld genoeg' dat hebben meer mensen, maar de kosten kunnen toch heel erg oplopen zomaar ineens.
Ik had thuis bijv. 5 ratjes. helemaal gezond en nog aardig jong. Ineens kregen er 2 een tumor, op een jonge leeftijd heb ik toch besloten die te laten opereren.
Diezelfde dag perst er eentje d'r baarmoeder eruit, hup die ook onder het mes op d'r te laten castreren.
Alle ratjes weer thuis, halen ze de hechtingen eruit en begint de wond te rotten. Dus antibiotica, wondzalf én weer een consult.
Uiteindelijk heb ik meer dan €300,- binnen een maand aan die ratten moeten besteden terwijl ik dacht met ongeveer €100,- klaar te zijn.
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun

Ongelezen bericht door sypke »

Pukkie schreef:Mijn ouders hebben het trouwens best druk, vooral mijn moeder. Is het dan ook slim??

Ik en mijn zusje zorgen ervoor dat we hem genoeg vertroetelen.
Ik denk dat jullie gezin het te druk heeft voor een hond. Een pup opvoeden en zindelijk maken kost heel veel tijd. Ook als jullie een pup in de vakantie zouden krijgen ben je er nog lang niet. Een pup kun je vergelijken met een baby. Hij heeft dus permanent zorg en tijd nodig.

Honden houden van gezelschap. Jullie zijn allemaal zo druk bezig met werk en school dat jullie niet genoeg tijd hebben om thuis te zijn voor de hond. Het zou verstandiger zijn om te wachten tot je vader met pensioen is zodat hij de hele dag thuis is.
Afbeelding
Jolien
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jolien »

Ik kan me wel erg inleven in jouw situatie, hoor.
Ik wil dooooodgraag een hond, echt waar. Ik maak iedereen rond me behoorlijk gek, ik praat over niets anders. Ik heb geen hond, zelfs nog nooit gehad. Maar ik weet wat ik wil en hoe ik het wil. Maar hoe ik het wil, dat gaat nu niet, dus ik wacht maar fijn.
Ik ben 20 en hou mij nu maar netjes bezig met de asielhonden.
Wanneer ik een hond neem, dan wil ik dat dat goed gaat en dat ik die hond gelukkig kan maken en hij mij ook.
Als ik opeens met een hond zou thuiskomen, zouden mijn ouders er voor zorgen, maar ze zijn het er verder met mij over eens dat het nu voor ons niet kan. Het is niet dat we geen hond willen, maar we doen er geen hond een plezier mee. En ik denk dat dat voor jou ook zo is. Hoe jammer ook.
Maar het wachten maakt het ook wel mooi, denk ik. Dat uitkijken naar ...
Ik heb ondertussen al enorm veel bijgeleerd en ben heel blij dat mijn ouders niet van de eerste keer gezegd hebben: 'ok laten we er maar voor gaan'. We zijn bij een fokker langs geweest van border collies :N: maar goed dat we geen pup hebben in huis genomen!
Ik raad jou echt aan hier veel mee te volgen. De discussies zijn soms behoorlijk zinloos en het lijkt af en toe of de mensen hier gewoon wat zitten te ruzieën, maar vaak is het ook heel leerzaam.
Afbeelding
L&T
Actief

Ongelezen bericht door L&T »

Ik kreeg Layla toen ik 15 was (ben nu 17), en eerlijk gezegdt stond mij vader er ook niet achter, maar omdat ik zo graag een hond wilde stemde die toch mee. Mijn ouders betalen eigenlijk alles voer,cursus,DA. En ik betaal zelf zeg maar de hebbedingetjes haha. Ik doe het meest met Layla, uitlaten enz mijn moeder ook, mijn vader niet. Die speelt alleen met Layla :mrgreen: En zou der niet kunnen missen :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”