Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat te doen met de kat van de buren?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

wat te doen met de kat van de buren?

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Ik zit dus hoog op een flat , en de nieuwe kat van de nieuwe buren loopt hier van de ene balkon door naar het andere,
dus ook bij mij en Bauke.

Nu deed ik vanmorgen het grodijn open en de kat zat op de ligstoel,
waar Bauke ook altijd ligt,
maar ik durf niets verder te ondernemen, dus ik heb die kat weggejaagd.

Moet ik Bauke aan die kat laten wennen en hoe gaat dat dan?

Ik durf het niet, omdat ik bang ben, dat door de schrik die kat van het richeltje misschien afvalt.?
Maar misschioen toch laten wennen?

Ik heb het wel al aan die buren verteld , dat ik een hond heb,
maar zij hebben zelf ook een hond, , dus die kat is het wel gewend, maar Bauke niet :19:

En ze zeiden: eigen risico, àls hij er van de schrik afvalt :19:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Wat wil je zelf? Als je er niet van gediend bent om een vreemde kat op je balkon te laten, wat ik best kan begrijpen, moet je misschien even de buren aanspreken dat zij ervoor zorgen dat de kat niet van hun balkon kan. Is het geen probleem voor je kan je proberen of Bauke het niet erg vind om zijn plek met een kat te delen. Als je ze aan elkaar wilt laten wennen is het goed om er bij te blijven en Bauke even te laten ruiken aan de kat, moet die dat ook wel willen natuurlijk, en andersom. Het is niet verstandig om de kat de ene keer weg te jagen en de andere keer te laten liggen, ze moeten beide weten waar ze aan toe zijn.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Pak-de-bal

Tiny schreef:Wat wil je zelf? Als je er niet van gediend bent om een vreemde kat op je balkon te laten, wat ik best kan begrijpen, moet je misschien even de buren aanspreken dat zij ervoor zorgen dat de kat niet van hun balkon kan. Is het geen probleem voor je kan je proberen of Bauke het niet erg vind om zijn plek met een kat te delen. Als je ze aan elkaar wilt laten wennen is het goed om er bij te blijven en Bauke even te laten ruiken aan de kat, moet die dat ook wel willen natuurlijk, en andersom. Het is niet verstandig om de kat de ene keer weg te jagen en de andere keer te laten liggen, ze moeten beide weten waar ze aan toe zijn.
dat is waar,
Maar ik laat de balkondeur altijd open , als ik weg ben, dus dan weet ik niet wat er dan gaat gebeuren.

Maar ik zou het wel leuke vinden , als het goed zou gaan.

Moet ik Bauke eerst aan de riem houden , om te laten snuffelen?
Hij is wel rustig bij een kat van een vriendin van mij, zoalng die stilligt,

maar ja, lopend .. krijg je dan weer dat jacht-gedoe?
Of is het "we kennen elkaar nu, en ik heb geen jacht-drift meer" ?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zou geen risico willen nemen en de buurvrouw vragen de balkonafscheiding van gaas te voorzien zodat de kat niet op jouw balkon kan komen.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik las net nog ergens van je dat er spul bestaat wat katten weghoudt. Gebruik dat dan :roll: Dan zie je ook zelf dat het niet werkt.

Ik zou geen enkel risico lopen en het balkon afzetten zodat de kat er niet meer kan komen. Kan dat niet dan zou ik de balkondeur dichthouden als je er niet bent en niet op Bauke kan letten. Het zou toch vervelend zijn als je Bauke bij thuiskomst op straat vindt omdat ie achter de kat aanging en over de rand is gesprongen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Pak-de-bal schreef:Hij is wel rustig bij een kat van een vriendin van mij, zoalng die stilligt,

maar ja, lopend .. krijg je dan weer dat jacht-gedoe?
Of is het "we kennen elkaar nu, en ik heb geen jacht-drift meer" ?
Katten die weglopen zijn altijd leuk om achter te jagen.

Tot nu toe konden al mijn honden met katten overweg, (mijn ouders hebben nl. katten en die passen op de hond tijdens de vakantie) maar als een kat ging lopen, kon geen van de honden het nalaten om er achter te jagen.

Als de kat zich vervolgens omdraaide, keken ze plotseling overschillig om zich heen, zgn. zich van geen kwaad bewust. :mrgreen:

Maar ik ben bang dat dit op een balkon wel eens fout af kan lopen.

Vreemde reactie trouwens van je buren, om te stellen als de kat valt heeft hij pech, jammer dan.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Ik heb mijn balkons afgezet met gaas, zodat mijn katten niet naar de buren kunnen en tevens niet over de reling heen kunnen vallen. Als ik buren had wiens kat dat wel deed, had ik gevraagd of ze hun balkon zo wouden afzetten dat de kat er niet meer doorheen kan.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Pak-de-bal

Martijn schreef:
Jay schreef:Vreemde reactie trouwens van je buren, om te stellen als de kat valt heeft hij pech, jammer dan.
Dat is toch de standaardmodus van buitenkatteneigenaren?
Zelfs als de een na de andere platgereden wordt omdat ze aan een drukke weg wonen blijven ze gewoon nieuwe katten nemen.
Ze laten hun katten de buurt door lopen, wetende dat er ook honden lopen. Katten vechten met elkaar, besmetten elkaar met dodelijke ziektes enzovoort.

Ik verbaas me niet meer over katteneigenaren die extreme risico's voor lief nemen hoor.

Wat dat betreft doen hondenmensen het een stuk netter.
dat is waar, ik zie katten soms op drukke wegen langslopen, dat ik denk:
dat het nog goed gaat ! :N:

Maar dat weten de eigenaars niet, die zijn lekker naar het strand of zo :roll:
Pak-de-bal

Chione schreef:Ik heb mijn balkons afgezet met gaas, zodat mijn katten niet naar de buren kunnen en tevens niet over de reling heen kunnen vallen. Als ik buren had wiens kat dat wel deed, had ik gevraagd of ze hun balkon zo wouden afzetten dat de kat er niet meer doorheen kan.
zal ik maar gaan doen, want het risico is inderdaad hier te groot.
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Er is een middeltje te koop bij het tuincentrum (intratuin) wat heel goed helpt :pffff: :wink:
Pak-de-bal

C@rmen schreef:Er is een middeltje te koop bij het tuincentrum (intratuin) wat heel goed helpt :pffff: :wink:
dat is meer voor in het gras :wink: voor echt een tuin
( maar hij is leuk :wink: )
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto

Ongelezen bericht door Fiepje »

Martijn schreef:
Jay schreef:Vreemde reactie trouwens van je buren, om te stellen als de kat valt heeft hij pech, jammer dan.
Zelfs als de een na de andere platgereden wordt omdat ze aan een drukke weg wonen blijven ze gewoon nieuwe katten nemen.
Ze laten hun katten de buurt door lopen, wetende dat er ook honden lopen. Katten vechten met elkaar, besmetten elkaar met dodelijke ziektes enzovoort.

Ik verbaas me niet meer over katteneigenaren die extreme risico's voor lief nemen hoor.

hoe zit dat dan bij honden en kattenmensen?

ik heb beide, en even gek op beide.
mijn kat is een buitenkat, hij moest een paar maanden binnen blijven omdat ie nog gecastreerd moest worden, en ik werd stapelgek van em, de hele dag mekkeren.
dus sommige katten zijn bijvoorbeeld echt niet gelukkig als binnenkat.
echter had ik geen kat aangeschaft als ik aan een drukke weg gewoond had (tenminste niet zo'n jong beestje) wel zou ik misschien voor een kat op leeftijd gaan, die lekker de hele dag binnen wil liggen.

en hoewel er een hoop katteneigenaren erg... 'niet netjes' zijn, zijn er volgens mij net zoveel aso hondeneigenaren.
Afbeelding
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saarah »

Fiepje schreef:
Martijn schreef:

hoe zit dat dan bij honden en kattenmensen?

ik heb beide, en even gek op beide.
mijn kat is een buitenkat, hij moest een paar maanden binnen blijven omdat ie nog gecastreerd moest worden, en ik werd stapelgek van em, de hele dag mekkeren.
dus sommige katten zijn bijvoorbeeld echt niet gelukkig als binnenkat.
echter had ik geen kat aangeschaft als ik aan een drukke weg gewoond had (tenminste niet zo'n jong beestje) wel zou ik misschien voor een kat op leeftijd gaan, die lekker de hele dag binnen wil liggen.

en hoewel er een hoop katteneigenaren erg... 'niet netjes' zijn, zijn er volgens mij net zoveel aso hondeneigenaren.
Daar ben ik het helemaal mee eens. :wink:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

hoe hoog woon je dan dat die kat zo rond hobbeld op balkon wat een gekken
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

ik zou het eerlijk gezegd vervelend en niet helemaal eerlijk vinden als ik voortaan mijn deur dicht moest houden voor de kat van een ander :19:
maar als de eigenaren van de kat er niks aan doen. en jij laat eigenlijk de deur open als je weggaat. denk je dat Bauke dan ook van het balkon kan vallen als hij achter de kat gaat jagen?
ik weet niet hoe de situatie is. maar als dat kan, is dat wel eng.
ergens zou ik zo iets hebben van: laat bauke dan de kat maar verjagen als hij het niet toe wil staan. maar als de kat een haal geeft, of ze tuimelen van het balkon :N:
ik zou het een vervelende situatie vinden. en eigenlijk ben ik van mening dat hun toch de kat op hun eigen terrein horen te houden. als ik een flat woonde zou ik echt geen buitenkat nemen. zou dat geen fijn idee vinden, over gallerijen e.d. :19:
succes met deze situatie!
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

1 keer een flinke emmer water over de kat en hij laat het wel uit zijn hoofd om op dat balkon te komen. :19:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

M@ri@nne schreef:1 keer een flinke emmer water over de kat en hij laat het wel uit zijn hoofd om op dat balkon te komen. :19:
Dat moet je dan wel uit het zicht doen :mrgreen:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Pepie schreef:
M@ri@nne schreef:1 keer een flinke emmer water over de kat en hij laat het wel uit zijn hoofd om op dat balkon te komen. :19:
Ja?
Bij mij op het werk kwam ook altijd een kat binnen.
Ik heb er een emmer water over gegooid en hem daarna nooit meer gezien. :19:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Een emmer water is ook mijn advies.
Daarnaast zou IK dus never, nooit, niet mijn balkondeur open laten staan als ik weg ben, hoe hoog of laag ik ook woon :neenee: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Pepie schreef:
Waarom? Volgens mij associeerd een kat (hond) makkelijker plaats en gebeurenis (water), dan persoon en gebeurtenis. Weet het niet zeker, maar is wel mijn ervaring.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Pepie
Zeer actief

M@ri@nne schreef:
Pepie schreef:
Ja?
Misschien holt hij wel hard weg als hij jouw ziet :mrgreen: .......Meestal help dat alleen als de kat niet ziet waar het water vandaan komt.......Zien ze dat jij het gooi,dan blijven ze weg totdat jij uit zicht ben.........Zo dacht ik dat het in elkaar zat :19:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

M@ri@nne schreef:
Pepie schreef:
Ja?
misschien een bak water over de eigenaar :19: wat kan die kat eraan doen dat zijn baasje hem gewoon laat lopen :19:
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Je kan toch niet tegen een kat zeggen; He hier mag je niet komen! En vervolgens komt dat beest er toch weer. Je kan toch moeilijk je kat binnen houden, als het een buitenkat is?
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Daantje_ schreef:Je kan toch niet tegen een kat zeggen; He hier mag je niet komen! En vervolgens komt dat beest er toch weer. Je kan toch moeilijk je kat binnen houden, als het een buitenkat is?
Dus? :19:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

M@ri@nne schreef:
Daantje_ schreef:Je kan toch niet tegen een kat zeggen; He hier mag je niet komen! En vervolgens komt dat beest er toch weer. Je kan toch moeilijk je kat binnen houden, als het een buitenkat is?
Dus is het verrot moelijk zo kat binnen te houden.Zelfs als hij Gewond is en binnen moet blijven lukt dit alleen als je hem in de douche of een aparte kamer doet........En dan nog weten ze te ontsnappen :19: .
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Pepie schreef:
M@ri@nne schreef:
Dus is het verrot moelijk zo kat binnen te houden.Zelfs als hij Gewond is en binnen moet blijven lukt dit alleen als je hem in de douche of een aparte kamer doet........En dan nog weten ze te ontsnappen :19: .
Wij hebben nu geen tuin.
Maar stel dat wij een tuin hebben.
Wat heb jij liever? Een emmer water over je kat of een ontmoeting met Tico en jouw kat?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

M@ri@nne schreef:
Pepie schreef:
M@ri@nne schreef:
Wij hebben nu geen tuin.
Maar stel dat wij een tuin hebben.
Wat heb jij liever? Een emmer water over je kat of een ontmoeting met Tico en jouw kat?
Dat is weer een compleet andere vraag :wink: .....Liever de emmer water, :ok:
Dacht jij dat katten het hier zo leuk hadden in de tuin.. :wink: Banjer bewaakt zijn katten,hoort exact wanneer er een kat uit zijn roedel in nood is.........Er zit een spleet onder mijn tuinddeur,en elke kat weet dat hij daar onder door ken :ok: Of ze gaan de schuur op :wink:
Afbeelding
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Dus moet een ander de overlast van die kat maar accepteren?

Overal moeten honden tegenwoordig aangelijnd worden, maar katten mogen gewoon hun gang gaan.

Als iemand een kat neemt, dient hij/zij ook de verantwoordelijkheid voor het dier te nemen en ervoor te zorgen dat anderen geen overlast overvinden. Als dat betekent dat de kat binnengehouden moet worden, dan is dat jammer.

(Ik heb overigens geen hekel aan katten)
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Jay schreef:

Overal moeten honden tegenwoordig aangelijnd worden, maar katten mogen gewoon hun gang gaan.

Als iemand een kat neemt, dient hij/zij ook de verantwoordelijkheid voor het dier te nemen en ervoor te zorgen dat anderen geen overlast overvinden. Als dat betekent dat de kat binnengehouden moet worden, dan is dat jammer.
Hou jij je hond ook 24 uur per dag binnen :wink: .........Nee toch.......die gaat toch ook lekker los op de wandeling,maar een kat moet binnen blijven :roll:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Jay schreef:

(Ik heb overigens geen hekel aan katten)[/quote]
En als ze hier dood zijn,neem ik geen katten meer :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”