Nee, nee. Dat is te kort door de bocht, dat heb ik niet gezegd.Burnie schreef:In dit geval had de dame haar hond aan de lijn moeten houden.Muk schreef:Ze liepen beide los, maar de eigenaar van de herder wist wel dat haar hond niet met alle honden te vertrouwen was. En dan ben je in mijn ogen nalatig.
Dus ik zou zeker een gesprek aangaan met die eigenaar.
Maarrrr....volgens jouw redenatie zou ik dan alle loslopende honden moeten weghouden van Bennie, die aan de lijn loopt.
Bijt Bennie zo'n hond namelijk, dan "had ik dat kunnen weten" en ben ik "nalatig"![]()
![]()
Overigens waarschuw ik alle mensen die ik met een loslopende hond zie aankomen. Meestal houden ze hun hond dan bij zich.
Maar je hebt altijd mensen die het beter weten.
En, sorry, als ze mijn waarschuwing negeren, hun hond op Bennie laten afdenderen en deze vervolgens door Bennie gebeten wordt, vind ik het zielig voor de hond, maar dan ga ik dus echt niet betalen!

Alsje bewust je hond los laat lopen, terwijl je weet dat die niet al te vriendelijk is naar andere honden is vragen om problemen.
Wat jij doet is netjes. En ja, als mensen dan nog zo stom zijn, en je hond bijt, dan is het de schuld van die andere mensen (in jouw situatie dan). Jij hebt Bennie aan de lijn en je waarschuwt van te voren, kortom jij doet je best om bovenstaande situaties te voorkomen.