ik heb niks tegen jacks als ze normaal goed opgevoed zijn... ik ken er nl genoeg die dat wel zijn dus ik zou niet weten dat ik dan iets zou moeten uitstralenNanna schreef:Zeker te weten dat dat wèl door jou komtZoie schreef:honden kunnen echt wel generaliseren hoor, sien moet herders niet, en dat komt echt niet door mijNanna schreef:Honden kennen elkaar wel dégelijk. Die generaliseren echt niet, dat doet de baas wel voor ze
.Je geeft hoe dan ook signalen af die, hoe klein ook, door de hond opgepikt worden.
Geef je haar aan iemand mee en zeg je "oppassen want ze heeft een hekel aan herders" zal ze exact zo reageren.
Gaat ze echter met iemand mee die dat niet weet dan heb je dik kans dat ze niet op een herder reageert
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tot 2x toe maltezers doodbijten
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dat vind ik nou weer raar, Bauke kijkt eerst wat voor een DH het is, en is zeker niet angstig voor alle DH 's.malinois schreef:hij mot ze geen van allen maar hij haalt die hem aan heeft gevallen er overigens ook direct uit.. dat merk ik wel aan hem
als er een vriendelijke op hem af komt, gaat het goed.
we hadden het even ervoor over:
de hele houding , dat die ook meespeelt .
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ja ik lees ook nog eens zo af en toe hoor... hoef je niet allemaal te herhalen... maar niet alle JR hebben dezelfde houding.Pak-de-bal schreef:dat vind ik nou weer raar, Bauke kijkt eerst wat voor een DH het is, en is zeker niet angstig voor alle DH 's.malinois schreef:hij mot ze geen van allen maar hij haalt die hem aan heeft gevallen er overigens ook direct uit.. dat merk ik wel aan hem

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ehm...je moet wel ff onthouden wat je zelf allemaal schrijft hoorPak-de-bal schreef:dat vind ik nou weer raar, Bauke kijkt eerst wat voor een DH het is, en is zeker niet angstig voor alle DH 's.malinois schreef:hij mot ze geen van allen maar hij haalt die hem aan heeft gevallen er overigens ook direct uit.. dat merk ik wel aan hem

Pak-de-bal schreef:elke grote knots van een DH wordt met argusogen bekeken, en er wordt naar gegromd.wat wil dat dan zeggen?
Dat Bauke wel degelijk het verschil ziet in hondenrassen?
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Inge schreef:Ehm...je moet wel ff onthouden wat je zelf allemaal schrijft hoorPak-de-bal schreef:dat vind ik nou weer raar,malinois schreef:hij mot ze geen van allen maar hij haalt die hem aan heeft gevallen er overigens ook direct uit.. dat merk ik wel aan hem
.
de hele houding , dat die ook meespeelt .![]()
Pak-de-bal schreef:elke grote knots van een DH wordt met argusogen bekeken, en er wordt naar gegromd.wat wil dat dan zeggen?
De kleintjes kunnen langslopensnap ik nog wel.
![]()
Dat Bauke wel degelijk het verschil ziet in hondenrassen?

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Bram generaliseert helemaal niet, behalve als het om Ridgeback teven gaat. Die zijn namelijk per definitie bijzonder aantrekkelijk
Hij weet wel exact met welke hond iets gebeurd is. Als we in de auto de DH tegen komen die boven op alle honden duikt, hoor ik zacht gegrom van Bram achter me. Dat doet hij bij geen enkele andere hond. Gelukkig generaliseert hij het niet naar alle DH's, dan hadden we het nog zwaar gekregen in dit dorp

Hij weet wel exact met welke hond iets gebeurd is. Als we in de auto de DH tegen komen die boven op alle honden duikt, hoor ik zacht gegrom van Bram achter me. Dat doet hij bij geen enkele andere hond. Gelukkig generaliseert hij het niet naar alle DH's, dan hadden we het nog zwaar gekregen in dit dorp

Linda, Izzie en Bram
- balls & bones
- Actief
Ik heb geleerd dat pups tot een bepaalde leeftijd generaliseren (daarom zijn alle honden die op mamma lijken wel oke) en daarna gaan discrimineren. Daar om is die begin sociolisatie zo belangrijk.
Verder zijn mensen bijna allemaal van "het in vakjes stoppen" als we geen vakje ergens voor hebben dan maken we er gewoon een. Bijvoorbeeld: Ik vind: Bijna alle kleine hondjes zijn van die optil ettertjes, blaffen, bijten, grauwen enz dan van die baasjes die er mild over doen.
Dat is natuurlijk onzin want ik ken ook een boel hele leuke, keurig opgevoede kleine hondjes. Maar ken ik een hondje niet als ik hem tegen kom dan ga ik er vanuit dat het een ettertje is en lijn ik mijn hond aan omdat die dat niet pikt.... met als gevolg dat mijn hond denkt dat alle kleine hondjes die hij niet kent flink uitgekaffert moeten worden... ik generaliseer en mijn hond reageert op mijn gedrag/spanning/het aanlijnen enz.
en om een beetje on topic te blijven: lullig voor de baasjes van de maltezers, lullig voor eigenaar vande staff, lullig voor de staff en waarschijnlijk ook lullig voor de oppas, ook lullig voor de DA die geen DA is geworden om gezonde honden af te spuiten.
De "RAD" honden hebben nu gewoon de pech dat ze in zijn bij mensen die zo een hond nemen omdat ze dat stoer vinden en niet zien dat zo een hond een BAAS nodig heeft en geen sukkel die zich voort laat trekken en denkt er te komen met 3 daags 5 minuten uitlaten.
de meeste maltezers die mogen trekken, grommen op je arm gedragen worden weinig regels kent die voelen zich"The king" en een staff die mag trekken, grommen, op de bank mag en verder weinig regels kent voelt zich ook "the king" dat is vast errug lastig als je van nature geloofd in hiearchie
Verder zijn mensen bijna allemaal van "het in vakjes stoppen" als we geen vakje ergens voor hebben dan maken we er gewoon een. Bijvoorbeeld: Ik vind: Bijna alle kleine hondjes zijn van die optil ettertjes, blaffen, bijten, grauwen enz dan van die baasjes die er mild over doen.
Dat is natuurlijk onzin want ik ken ook een boel hele leuke, keurig opgevoede kleine hondjes. Maar ken ik een hondje niet als ik hem tegen kom dan ga ik er vanuit dat het een ettertje is en lijn ik mijn hond aan omdat die dat niet pikt.... met als gevolg dat mijn hond denkt dat alle kleine hondjes die hij niet kent flink uitgekaffert moeten worden... ik generaliseer en mijn hond reageert op mijn gedrag/spanning/het aanlijnen enz.
en om een beetje on topic te blijven: lullig voor de baasjes van de maltezers, lullig voor eigenaar vande staff, lullig voor de staff en waarschijnlijk ook lullig voor de oppas, ook lullig voor de DA die geen DA is geworden om gezonde honden af te spuiten.
De "RAD" honden hebben nu gewoon de pech dat ze in zijn bij mensen die zo een hond nemen omdat ze dat stoer vinden en niet zien dat zo een hond een BAAS nodig heeft en geen sukkel die zich voort laat trekken en denkt er te komen met 3 daags 5 minuten uitlaten.
de meeste maltezers die mogen trekken, grommen op je arm gedragen worden weinig regels kent die voelen zich"The king" en een staff die mag trekken, grommen, op de bank mag en verder weinig regels kent voelt zich ook "the king" dat is vast errug lastig als je van nature geloofd in hiearchie
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Ik heb even gewacht met een reactie, paar keer tot tien geteld etc. Maar dit vind ik dus echt compleet onacceptabel. Ik reageer hier maar even zonder aanziens des persoons op maar ik denk dat sommige mensen hier compleet voorbij schieten aan alle fatsoensnormen en feitelijk zelfs zelf de aggressors zijn.
Ik begrijp echt iets niet, wij zijn als bazen verantwoordelijk voor het gedrag van onze honden. Logisch want als het goed is zijn we de roedel leider maar probeer mij eens uit te leggen waarom geweld tegen een dier verantwoord is? Leuk hoor van die opmerkingen van "ik plant mijn maat 39 of 43 er wel even in en ram er wel even op los met mijn riemen" maar wat maakt jou dan nog beter dan een beest? Wat is het voorbeeld wat je geeft aan je hond? Wat denk je in godsnaam te bereiken met zinloos geweld? Ik snap echt niet wat er blijkbaar bij sommige mensen in hun hoofd omgaat als ze dit vantevoren al verzinnen. Dat is gewoon ziek.
Ooit erover nagedacht dat een andere baas het ook niet accepteert dat jij zijn hond aanvalt? Misschien reageert de hond zelf er ook wel op? Misschien ben ik heel dom hoor maar wanneer heeft geweld ooit iets opgelost?
Voelt het goed dat je een keer hebt in kunnen stampen op een hond met je maat 39? Ben je er een beter mens van geworden?
Ik vind het echt in en in triest dat sommige mensen geweld als oplossing (of is het genoegdoening cq compensatie?) zien om conflicten op te lossen. Het maakt dus blijkbaar niet uit of ik mijn dogo los zou gooien met een commando "los" of "kill", de reactie is toch hetzelfde dus ik vraag me echt af waarom ik uberhaubt de moeite heb genomen het beestje op te voeden en mijn verantwoordelijkheid te nemen?
Ik hoop dat degenen die deze gedachte onderschrijven iets verder gaan denken dan alleen een onderbuikgevoel, net als de mensen die alleen maar van het slechtste uitgaan bij andere mensen. Ik blijf er in geloven dat we allemaal ons best doen en een confrontatie her en der niet uit te sluiten is maar als we gewoon alert blijven hoeven er echt geen doden of gewonden bij te vallen. Het gedrag van onze hond(en) hebben we zelf in de hand, letterlijk zelfs want wij hebben de lijn in handen.....
Ik begrijp echt iets niet, wij zijn als bazen verantwoordelijk voor het gedrag van onze honden. Logisch want als het goed is zijn we de roedel leider maar probeer mij eens uit te leggen waarom geweld tegen een dier verantwoord is? Leuk hoor van die opmerkingen van "ik plant mijn maat 39 of 43 er wel even in en ram er wel even op los met mijn riemen" maar wat maakt jou dan nog beter dan een beest? Wat is het voorbeeld wat je geeft aan je hond? Wat denk je in godsnaam te bereiken met zinloos geweld? Ik snap echt niet wat er blijkbaar bij sommige mensen in hun hoofd omgaat als ze dit vantevoren al verzinnen. Dat is gewoon ziek.

Mjah, er is niks aan de hand maar je gaat wel een hond te lijf met 5 riemen en trapt erop in met schoenmaat 43, wat zal je moeder trots op je zijn.Nanna schreef:Nou...
Als een grote Argentijnreu bovenop mijn teefje duikt, zonder wat voor aanleiding dan ook, dan krijgt ie toch écht te maken met mijn schoenmaat 43 en de ijzeren uiteindes van 5 riemen.
ik laat niet zomaar mijn honden aanvallen, namelijk.

Jij takelt een hond toe en het baasje moet dat maar "vervelend" vinden en verder zijn bek houden? Met "dat moet het baasje maar jammer vinden" zou je bij mij niet wegkomen. Je hebt op zijn minst een aangifte voor dierenmishandeling aan je broek hangen en ik zal er persoonlijk op toezien dat daar een heel naar staartje aan komt.Oprotten moet ie. En als baasje dat vervelend vindt is dat zeer jammer. Had ie hem maar vast moeten houden.

Nog zo'n toestenbordheld maar nu met maat 39. Is het noodweer als het alleen gaat om dominantie? Wat is jouw definitie van noodweer?alm@ schreef:Ik heb dat ook gedaan, schoenmaat 39 komt ook flink aanmaar dat is gewoon noodweer, dat schaar ik niet onder 'zomaar op honden inslaan'

Blijkbaar dus wel (zie boven) en is alle geweld toegestaan volgens sommige mensen. Honden duiken nou eenmaal af en toe op elkaar, ze houden nou eenmaal geen verkiezingen wie de baas is. Als alles binnen het redelijke blijft is er niks aan de hand, ja het is soms een hoop herrie, er wordt soms her en der gegromd, soms wordt er zelfs in de lucht naar elkaar gehapt en soms moet je als baas ingrijpen door je hond weg te trekken maar waarom zou je je als baas verlagen tot het gebruik van geweld?chrico schreef:Waarom zou je hond standaard mishandeld worden?

Ik vind het echt in en in triest dat sommige mensen geweld als oplossing (of is het genoegdoening cq compensatie?) zien om conflicten op te lossen. Het maakt dus blijkbaar niet uit of ik mijn dogo los zou gooien met een commando "los" of "kill", de reactie is toch hetzelfde dus ik vraag me echt af waarom ik uberhaubt de moeite heb genomen het beestje op te voeden en mijn verantwoordelijkheid te nemen?
Ik hoop dat degenen die deze gedachte onderschrijven iets verder gaan denken dan alleen een onderbuikgevoel, net als de mensen die alleen maar van het slechtste uitgaan bij andere mensen. Ik blijf er in geloven dat we allemaal ons best doen en een confrontatie her en der niet uit te sluiten is maar als we gewoon alert blijven hoeven er echt geen doden of gewonden bij te vallen. Het gedrag van onze hond(en) hebben we zelf in de hand, letterlijk zelfs want wij hebben de lijn in handen.....
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Tja... en als het andersom was geweest...Yv*nn schreef:Vanmorgen kwam ik voor het eerst een Kangalpup tegen 4 maanden jong, reeds zo groot als een ruimbemeten DH.
Prachtig vond ik haar, zacht, lief, slungelig, dartel en onbehouwen haar lange poten alle kanten opslingerend, maar wel direct reagerend op het commando zit! kortom een prachtpup.
Sjors liep een stuk terug de telegraaf te lezen, en zag mij opeens bij een groot blond harig beest staan.
Nu is groot harig en blond even een kwestie voor Sjors sinds hij zo gepakt is door een GR.
Sjors maakt zich patserig breed, klaar om eerst te schieten en dan pas te praten, tot i ziet dat het niet de vijand is.
Vrolijk schuddend komt i op ons af, en het werd een klein feestje voor pup, Sjors en onze ogen.
Tot een andere buurvrouw aan kwam wandelen met 14 jaar oude o zo stoere iet wat sacherijnige York Banjer.
Banjer bekijkt het tafereeltje, hobbelt langs Sjors, terzijde even gedag zeggend tegen zijn enige vriend, neemt een sprongetje en vliegt grote puppendup naar de strot.
Hap deed kwart turf hoge Banjer en liet niet los, 3 verbouwereerde mensen en dito bulldog een paniekerige Kangalpup en een voor de kil gaande ouwe Yorkshire.
Dit "bijna" hilarische voorval is "natuurlijk" zonder bloed maar niet geheel zonder schande verlopen, anders had ik het niet zo opgeschreven.
Maar voor het zelfde geld gaat het wel mis, met alle gevolgen van dien......
Kangal bijt Yorkshire, dan was de Yorkshire waarschijnlijk dood geweest en hadden we weer een "vechthond bijt klein hondje dood verhaal".

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik spreek hier even voor mijzelf. Ik maak er wel een grapje van maar ik ben daar niet trots op hoor. Kleine situatieschets: einde bos en ik had mijn honden aangelijnd om naar de auto te gaan. En man met een Bordeuxdogreu komt aanlopen en knipt zijn hond los die dírect mijn reu aanviel. In de paniek, mijn teefje probeerde zich in angst ook nog los te rukken, gaf ik de dog een trap tegen de zijkant van zijn hoofd die daar gelukkig van schrok en achteruit week zodat ik mijn honden snel in de auto kon stoppen. De eigenaar, waar ik even mee sprak, wou niet ingrijpen omdat hij bang was gebeten te worden.Lars schreef:Nog zo'n toestenbordheld maar nu met maat 39. Is het noodweer als het alleen gaat om dominantie? Wat is jouw definitie van noodweer?alm@ schreef:Ik heb dat ook gedaan, schoenmaat 39 komt ook flink aanmaar dat is gewoon noodweer, dat schaar ik niet onder 'zomaar op honden inslaan'
Voelt het goed dat je een keer hebt in kunnen stampen op een hond met je maat 39? Ben je er een beter mens van geworden?
![]()
Dat bedoel ik met overmacht, ik ben geen type om maar in het wilde weg honden te gaan schoppen maar in zo'n situatie was het gewoon een reflex.

- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
@ Lars..
Het staat er misschien bij mensen wat vreemd, maar als je hondje word aangevallen dan raak je behoorlijk in paniek kan ik uit ervaring vertellen..
Ik liep hier in de wijk met een aangelijnde Sammie en losse Maxi.
Er liep een roedel van 3 honden me tegemoet en k had niet goed opgelet op de hondjes gezien de puppie die erbij liep nu groot was.
Ik dacht loop gewoon door want die hondjes zullen wel met andere honden kunnen en daarom los zitten.
Nou no way dus, die jack russel vloog Sammie aan en met hoop gegil en geschreeuw van mijn kant liet hij echt niet los hoor.. Uiteindelijk heb ik die hond ook een trap gegeven.. Toen de kruising bull mastiff/ bordeaux dog zich er ook mee ging bemoeien kreeg ik gelukkig de geest dat Sam een tuig om had ipv halsband en kon ik hem zo optillen..
En nee ik vond het niet leuk om die hond een trap te geven maar 3 honden boven op mijn aangelijnde kleine Sammie.. Dat zag ik nog veel minder zitten..
Dus waarschijnlijk vat je de reacties verkeerd op.
Als een hond op je andere hond duikt, probeer je het met schreeuwen en lukt dat niet en de andere eigenaar doet niks dan maar een trap...
Tenminste.. ik denk dat je het zo moet lezen
Het staat er misschien bij mensen wat vreemd, maar als je hondje word aangevallen dan raak je behoorlijk in paniek kan ik uit ervaring vertellen..
Ik liep hier in de wijk met een aangelijnde Sammie en losse Maxi.
Er liep een roedel van 3 honden me tegemoet en k had niet goed opgelet op de hondjes gezien de puppie die erbij liep nu groot was.
Ik dacht loop gewoon door want die hondjes zullen wel met andere honden kunnen en daarom los zitten.
Nou no way dus, die jack russel vloog Sammie aan en met hoop gegil en geschreeuw van mijn kant liet hij echt niet los hoor.. Uiteindelijk heb ik die hond ook een trap gegeven.. Toen de kruising bull mastiff/ bordeaux dog zich er ook mee ging bemoeien kreeg ik gelukkig de geest dat Sam een tuig om had ipv halsband en kon ik hem zo optillen..
En nee ik vond het niet leuk om die hond een trap te geven maar 3 honden boven op mijn aangelijnde kleine Sammie.. Dat zag ik nog veel minder zitten..
Dus waarschijnlijk vat je de reacties verkeerd op.
Als een hond op je andere hond duikt, probeer je het met schreeuwen en lukt dat niet en de andere eigenaar doet niks dan maar een trap...

- iones
- Zeer actief
9 van de 10 x dat de andere eigenaar niets doet. Ach, het is toch immers zijn hond niet die gebeten wordt? En dan is het niet zo erg. Kennelijk.Innuendo schreef: Als een hond op je andere hond duikt, probeer je het met schreeuwen en lukt dat niet en de andere eigenaar doet niks dan maar een trap...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Nou sorry hoor (en dat is dan eigenlijk tegen lars bedoeld) maar als er een wildvreemde grote hond op mijn honden af komt stormen en er bovenop knalt dan zal ik er dus ook alles aan doen om die eraf te krijgen, desnoods idd met geweld.alm@ schreef:Ik spreek hier even voor mijzelf. Ik maak er wel een grapje van maar ik ben daar niet trots op hoor. Kleine situatieschets: einde bos en ik had mijn honden aangelijnd om naar de auto te gaan. En man met een Bordeuxdogreu komt aanlopen en knipt zijn hond los die dírect mijn reu aanviel. In de paniek, mijn teefje probeerde zich in angst ook nog los te rukken, gaf ik de dog een trap tegen de zijkant van zijn hoofd die daar gelukkig van schrok en achteruit week zodat ik mijn honden snel in de auto kon stoppen. De eigenaar, waar ik even mee sprak, wou niet ingrijpen omdat hij bang was gebeten te worden.Lars schreef:Nog zo'n toestenbordheld maar nu met maat 39. Is het noodweer als het alleen gaat om dominantie? Wat is jouw definitie van noodweer?alm@ schreef:Ik heb dat ook gedaan, schoenmaat 39 komt ook flink aanmaar dat is gewoon noodweer, dat schaar ik niet onder 'zomaar op honden inslaan'
![]()
Dat bedoel ik met overmacht, ik ben geen type om maar in het wilde weg honden te gaan schoppen maar in zo'n situatie was het gewoon een reflex.
Ik ben helemaal niet schijterig met honden en een grom hier en daar, allemaal prima. Maar ik moet geen op ons afkomende stormende grote hond.
Dat 'het is vaak alleen maar lucht bijten en niks aan de hand'.... heel leuk, alleen vorig jaar lag mijn hond wel met een slagaderlijke bloeding half dood op de operatietafel bij de DA.
Een klein tandje, net op de verkeerde plek. tsja.
- Moos
- Zeer actief
Omdat je niet altijd kan ruiken tot hoever de aanvallende hond gaat? Omdat je soms met een enorm verschil in formaat te maken hebt?Lars schreef:Honden duiken nou eenmaal af en toe op elkaar, ze houden nou eenmaal geen verkiezingen wie de baas is. Als alles binnen het redelijke blijft is er niks aan de hand, ja het is soms een hoop herrie, er wordt soms her en der gegromd, soms wordt er zelfs in de lucht naar elkaar gehapt en soms moet je als baas ingrijpen door je hond weg te trekken maar waarom zou je je als baas verlagen tot het gebruik van geweld?![]()
Ik heb 1 keer met mjn riemen naar een hond staan meppen, was mis overigens, en ik ben er niet trots op maar zou het weer doen in die situatie.
Situatie was Moos werd aangevallen door twee Drentsche Patrijs reuen uit 1 gezin. De ene begon, en daarna hielp de andere even lekker mee.
Baas was eerst nergens te bekennen en toen hij wel aan kwam lopen deed hij niks anders dan ernaar staan kijken.
En dan grijp ik dus wel zelf in, brullen deed het 'm niet, mep-bewegingen maken met mijn riemen uiteindelijk wel.
Enige wat de baas nog kon mompelen was "ja die ene begint altijd en dan doet verdorie die andere altijd mee".
Maar wel lekker de honden uit zicht laten

En ja, als Saar of Vera onder een aanvallende hond liggen en de baas grijpt niet in zal ik dat zelf doen. En die honden gaan eraf, is het niet met brullen dan met meppen.
Mijn honden grommen niet, duiken niet op andere honden en zoeken al helemaal geen mot. Dan zou een vreemde hond wel even op hen mogen duiken "want dat doen honden nou eenmaal"?
Ja, daaaag! Als je hond dat doet roep je hem maar lekker bij je bij andere honden, en gaat het eens mis dan heb je als baas maar zodanig in de buurt te zijn dat je hem meteen eraf kan trekken.
Zo niet, dan ga ik er ook niet bij staan kijken.

- alm@
- moderator
Rock had 2 gaten in zijn kraag zag ik thuis.estelle schreef:Nou sorry hoor (en dat is dan eigenlijk tegen lars bedoeld) maar als er een wildvreemde grote hond op mijn honden af komt stormen en er bovenop knalt dan zal ik er dus ook alles aan doen om die eraf te krijgen, desnoods idd met geweld.alm@ schreef:Ik spreek hier even voor mijzelf. Ik maak er wel een grapje van maar ik ben daar niet trots op hoor. Kleine situatieschets: einde bos en ik had mijn honden aangelijnd om naar de auto te gaan. En man met een Bordeuxdogreu komt aanlopen en knipt zijn hond los die dírect mijn reu aanviel. In de paniek, mijn teefje probeerde zich in angst ook nog los te rukken, gaf ik de dog een trap tegen de zijkant van zijn hoofd die daar gelukkig van schrok en achteruit week zodat ik mijn honden snel in de auto kon stoppen. De eigenaar, waar ik even mee sprak, wou niet ingrijpen omdat hij bang was gebeten te worden.Lars schreef:Nog zo'n toestenbordheld maar nu met maat 39. Is het noodweer als het alleen gaat om dominantie? Wat is jouw definitie van noodweer?alm@ schreef:Ik heb dat ook gedaan, schoenmaat 39 komt ook flink aanmaar dat is gewoon noodweer, dat schaar ik niet onder 'zomaar op honden inslaan'
![]()
Ik ben helemaal niet schijterig met honden en een grom hier en daar, allemaal prima. Maar ik moet geen op ons afkomende stormende grote hond.
Dat 'het is vaak alleen maar lucht bijten en niks aan de hand'.... heel leuk, alleen vorig jaar lag mijn hond wel met een slagaderlijke bloeding half dood op de operatietafel bij de DA.
Een klein tandje, net op de verkeerde plek. tsja.

-
- Zeer actief
En toch is het niet standaart dat je hond onderweg mishandeld word, niet een hond die zich normaal gedraagd. Mijn honden komen aardig dominant over, vooral voor andere honden en geen van allen hebben die een mep opgelopen. Waarschijnlijk omdat er verder niets gebeurd. Zou 1 van mijn honden een duik op een andere hond nemen en loopt daar een mep bij op dan heb ik zoiets van eigen schuld dikke bult, maar krijgt daardoor geen lijnleven omdat het een incident is dat verder geen gevolg heeft.
Dat doe je normaal alleen als je je hond niet vertrouwd met andere honden omdat je weet dat het fout gaat.
Dat doe je normaal alleen als je je hond niet vertrouwd met andere honden omdat je weet dat het fout gaat.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Maar waarom moeten jouw honden perse bij andere honden gaan staan te domineren?chrico schreef:En toch is het niet standaart dat je hond onderweg mishandeld word, niet een hond die zich normaal gedraagd. Mijn honden komen aardig dominant over, vooral voor andere honden en geen van allen hebben die een mep opgelopen. Waarschijnlijk omdat er verder niets gebeurd. Zou 1 van mijn honden een duik op een andere hond nemen en loopt daar een mep bij op dan heb ik zoiets van eigen schuld dikke bult, maar krijgt daardoor geen lijnleven omdat het een incident is dat verder geen gevolg heeft.
Wat heeft dat dan voor zin? behalve dat ze dan een keer de verkeerde tegenkomen?
-
- Zeer actief
Misschien als je leest staat er KOMEN aardig dominant over. Er staat niet dat ze staan te domineren. Komt er een hond aan dan fluit ik ze terug en lijn ze aan, zie ik dat die hond niet reageerd op de houding die zij van nature hebben dan mogen ze erheen.estelle schreef:Maar waarom moeten jouw honden perse bij andere honden gaan staan te domineren?chrico schreef:En toch is het niet standaart dat je hond onderweg mishandeld word, niet een hond die zich normaal gedraagd. Mijn honden komen aardig dominant over, vooral voor andere honden en geen van allen hebben die een mep opgelopen. Waarschijnlijk omdat er verder niets gebeurd. Zou 1 van mijn honden een duik op een andere hond nemen en loopt daar een mep bij op dan heb ik zoiets van eigen schuld dikke bult, maar krijgt daardoor geen lijnleven omdat het een incident is dat verder geen gevolg heeft.
Wat heeft dat dan voor zin? behalve dat ze dan een keer de verkeerde tegenkomen?
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
maar waarom laat je het dan in de eesrte instantie wel toe?chrico schreef:Misschien als je leest staat er KOMEN aardig dominant over. Er staat niet dat ze staan te domineren. Komt er een hond aan dan fluit ik ze terug en lijn ze aan, zie ik dat die hond niet reageerd op de houding die zij van nature hebben dan mogen ze erheen.estelle schreef:Maar waarom moeten jouw honden perse bij andere honden gaan staan te domineren?chrico schreef:En toch is het niet standaart dat je hond onderweg mishandeld word, niet een hond die zich normaal gedraagd. Mijn honden komen aardig dominant over, vooral voor andere honden en geen van allen hebben die een mep opgelopen. Waarschijnlijk omdat er verder niets gebeurd. Zou 1 van mijn honden een duik op een andere hond nemen en loopt daar een mep bij op dan heb ik zoiets van eigen schuld dikke bult, maar krijgt daardoor geen lijnleven omdat het een incident is dat verder geen gevolg heeft.
die 2 zinnen in het rood kloppen dan niet toch?

ik had toch al het idee, dat je het kicken vindt , dat je honden zo zijn.
( anders had je niet voor dat soort gekozen, je weet dat toch vantevoren?)
-
- Zeer actief
Omdat mijn honden geen andere hondjes opeten en normaal net als elke andere hond gewoon los kunnen lopen op plaatsen waar ik dat goed vind.
Ja ik vind mijn honden prachtig, is dat zo raar
anders had ik wel een ander ras gekozen.
Ja ik vind mijn honden prachtig, is dat zo raar

Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
ik vind dit stukje .."gewoon ziek"Lars schreef:Ik heb even gewacht met een reactie, paar keer tot tien geteld etc. Maar dit vind ik dus echt compleet onacceptabel. Ik reageer hier maar even zonder aanziens des persoons op maar ik denk dat sommige mensen hier compleet voorbij schieten aan alle fatsoensnormen en feitelijk zelfs zelf de aggressors zijn.
Ik begrijp echt iets niet, wij zijn als bazen verantwoordelijk voor het gedrag van onze honden. Logisch want als het goed is zijn we de roedel leider maar probeer mij eens uit te leggen waarom geweld tegen een dier verantwoord is? Leuk hoor van die opmerkingen van "ik plant mijn maat 39 of 43 er wel even in en ram er wel even op los met mijn riemen" maar wat maakt jou dan nog beter dan een beest? Wat is het voorbeeld wat je geeft aan je hond? Wat denk je in godsnaam te bereiken met zinloos geweld? Ik snap echt niet wat er blijkbaar bij sommige mensen in hun hoofd omgaat als ze dit vantevoren al verzinnen. Dat is gewoon ziek.![]()
jij schrijft alsof het dus heel normaal is !!! ..., dat een hond een andere hond zó erg pakt,
dat er nu zelfs geweld aan te pas moet komen, om die hond ervan af te houden..
lees je wel zèlf wat je schrijft?
Wie zijn nu de agressors? .. jij? ( omdat je dit dus heel normaal vindt , blijkbaar, wat jouw hond een ander aandoet)
of iemand die zijn hond alleen maar wil vededigen?

weer zo'n rare uitspraak !!Mjah, er is niks aan de hand

?Misschien ben ik heel dom hoor maar wanneer heeft geweld ooit iets opgelost
het moet in de eerste instantie niet eens nodig zijn.. maar dàt snap jij niet , hè?

Je hebt op zijn minst een aangifte voor dierenmishandeling aan je broek hangen en ik zal er persoonlijk op toezien dat daar een heel naar staartje aan komt.
hier schrik ik van.. ben je wel niet goed wijs???

chrico schreef:Waarom zou je hond standaard mishandeld worden?
ik draai het om:
waarom is het standaard , dat je hond door een andere hond mishandeld wordt?

maar sommige tegenliggers vinden het niet prachtig , zoals ik, dat weet je.chrico schreef:Omdat mijn honden geen andere hondjes opeten en normaal net als elke andere hond gewoon los kunnen lopen op plaatsen waar ik dat goed vind.
Ja ik vind mijn honden prachtig, is dat zo raaranders had ik wel een ander ras gekozen.
wat doe je daaraan?
want hoe weet je van een afstand dan, dat je dan je hond gaat aanlijnen?
maar bij een andere tegenligger laat je ze snuffelen,
ik zie dat verschil niet
-
- Zeer actief
Als je goed leest dan kon je al lezen wat ik daaraan doe en hoop dan dat jij dat ook doet alhoewel ik daar mijn twijfels over heb.Pak-de-bal schreef:maar sommige tegenliggers vinden het niet prachtig , zoals ik, dat weet je.chrico schreef:Omdat mijn honden geen andere hondjes opeten en normaal net als elke andere hond gewoon los kunnen lopen op plaatsen waar ik dat goed vind.
Ja ik vind mijn honden prachtig, is dat zo raaranders had ik wel een ander ras gekozen.
wat doe je daaraan?
want hoe weet je van een afstand dan, dat je dan je hond gaat aanlijnen?
maar bij een andere tegenligger laat je ze snuffelen,
ik zie dat verschil niet
Dat anderen mijn honden niet prachtig vinden heb ik geen boodschap aan, ik rij VW omdat ik daarvoor koos en een fiat vind ik afschuwelijk dus die heb ik niet.
Het verschil in gedrag bekijken tussen ons is hetzelfde als zonnenschijn en regen vergelijken.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- alm@
- moderator
-
- Zeer actief
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Heel eerlijk, als er een andere hond bovenop mijn eenhapscracker springt en ik weet niet wát die hond precies gaat doen...Dan krijgt ie ook een trap. Geen doodstrap of wat ook en ik zal ook niet zo snel met riemen gaan slaan, maar ik zal hem er wel vanaf trappen, zsm Tsuki oppakken en er vandoor gaan.
-
- Zeer actief
Jinx schreef:Heel eerlijk, als er een andere hond bovenop mijn eenhapscracker springt en ik weet niet wát die hond precies gaat doen...Dan krijgt ie ook een trap. Geen doodstrap of wat ook en ik zal ook niet zo snel met riemen gaan slaan, maar ik zal hem er wel vanaf trappen, zsm Tsuki oppakken en er vandoor gaan.

Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan