malinois schreef:
nee maar hij kan het na die 1e keer weleens zat zijn geweest... en zijn kans hebben gegrepen
Ik vind dat elke hond een kans moet krijgen en niet zomaar blind ingeslapen mag worden... dan kun je half hondenland wel in laten slapen en de baasjes erbij
Ook als hij de kans krijgt het weer te doen, ten koste van een van jouw honden?
Misschien vind jij dat kunnen, maar ik niet.
Als er een manier is om dat uit te sluiten met of zonder euthanasie, mij best.
Honden zien verschil in rassen en herkennen andere honden. Zo had een vroegere hond Bessie van mij een hekel aan een bobtailer, waarvan ze ooit heel erg geschrokken was. Sindsdien moest ze hem niet meer.
Generaliseren is niet alleen iets van mensen. Dieren doen het ook. Zo zouden bij paarden bijvoorbeeld tinkers naar andere bonte paarden trekken. Verder vertelde iemand ooit van haar merrie die een pesthekel had aan witte paarden. Zo'n wit paard had namelijk tijdens het rijden ooit gemept naar haar dochter en toen is dat ontstaan.
Eigenlijk kun je wel stellen dat generaliseren dierlijk is. Want dieren -waaronder mensen- maken zich hier schuldig aan.
Nanna schreef:
Nee, een hond kent geen specifieke rassen. Hij kan hooguit vorm, kleur en grootte herkennen. De meeste mensen komen al niet verder dan 3 rassen die ze op kunnen noemen, hoe zou een hond dan de hele encyclopedie uit zijn hoofd moeten kennen?
hij hoeft maar door dat ene ras te pakken genomen zijn. En dan herkent hij dat ene ras. Heeft ie Toepoels niet voor nodig.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen