Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Paar keer per week 'trainen' een minuutje of 5. Ze vindt het helemaal geweldig en pikt dingen ook snel op.
De zit vanuit af heb ik helemaal niet geleerd. Ze lag, ik zei voor de gein eens 'zit' en ze ging zitten
Ik vind het vooral zo leuk omdat ze er zo'n guitig blij bekkie bij heeft
Laatst gewijzigd door Moos op 20 aug 2008 20:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Leuk Marloes
Ze gaat ook op een hele aparte manier "af"
Ik denk iedere keer dat ze een halve meter naar voren komt, maar toch ligt ze steeds op hetzelfde plekje
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje schreef:Leuk Marloes
Ze gaat ook op een hele aparte manier "af"
Ik denk iedere keer dat ze een halve meter naar voren komt, maar toch ligt ze steeds op hetzelfde plekje
Ze doet 'af' nog een beetje op twee manieren. Of zoals op het filmpje (dat je inderdaad denkt dat ze naar voren schuift maar het niet doet ) of wel gewoon met de voorpoten naar beneden.
Dit filmpje is ook gemaakt vlak nadat ze 'af' opeens echt doorhad als 'ohh, dan moet ik liggen'
achterwaardse af!!! Super ik probee rhet nu mijn eigen hond aan te leren want hij doet voorwaardste af en dat is ni9et verkeerd maar als ik straks op afstand commando`s moet geven mag hij niet meer dan een halve hondlengste naar voren!!
Echt knap ze heeft er ook echt zin in
Heel knap
Ga je ook wel eens naar ze terug als je ze hebt laten blijven?
En dan belonen op de plek waar ze moesten blijven
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje schreef:Heel knap
Ga je ook wel eens naar ze terug als je ze hebt laten blijven?
En dan belonen op de plek waar ze moesten blijven
Ehm nee, of nou ja onbewust vast wel eens maar niet bewust . Moet dat?
volgens mij wel . ik laat ze eigenlijk nooit van hun plaats af komen bij het blijven, ze worden ter plekke beloond voor het blijven en krijgen dan vrij .
Ohhh echt waar? Heeft dat met het verschil tussen 'blijf' en 'wacht' te maken?
Ik heb altijd van alles 'blijf' gemaakt, wacht deed/doe ik niet aan haha. Opzich werkt het wel, voor mij dan
Inge O schreef:
ligt er natuurlijk helemaal aan wat je zelf verwacht van die oefening.
maar als je een hond wil die stabiel langere tijd op zijn plek kan blijven kan je hem beter ophalen zodat hij niet leert wachten op het moment dat hij weg mag spurten. soms nemen ze dan namelijk die beslissing wel eens eerder dan jij .
Ah ja, dat klinkt inderdaad wel logisch
Eigenlijk gebruik ik blijf alleen maar voor korte momentjes als ik er zelf vlakbij sta, maar het zou opzich wel handig zijn als Vera wel langere tijd ergens zou kunnen blijven liggen gewoon op commando. Al is het maar op verjaardagen ook enzo.
Inge O schreef:
maar als je een hond wil die stabiel langere tijd op zijn plek kan blijven kan je hem beter ophalen zodat hij niet leert wachten op het moment dat hij weg mag spurten. soms nemen ze dan namelijk die beslissing wel eens eerder dan jij .
Eigenlijk gebruik ik blijf alleen maar voor korte momentjes als ik er zelf vlakbij sta, maar het zou opzich wel handig zijn als Vera wel langere tijd ergens zou kunnen blijven liggen gewoon op commando. Al is het maar op verjaardagen ook enzo.
Inge heeft al antwoord gegeven
Ik heb Ita gedurende de hele training steeds beloond op de plek waar ze moest blijven.
Ondanks de ideeën van de trainer
Je kweekt er een steady hondje mee als blijven gewoon blijven is
Inge O schreef:
Ik heb Ita gedurende de hele training steeds beloond op de plek waar ze moest blijven.
Moet je van de trainer haar vrij geven en laten komen dan? (omdat je zegt 'ondanks de ideeen van de trainer" ).
Inge O schreef:
Moet je van de trainer haar vrij geven en laten komen dan? (omdat je zegt 'ondanks de ideeen van de trainer" ).
De trainer vond dat ik haar "hier" moest roepen. (zie topic jachthonden pagina 39 of 40 geloof ik ). "Vrij" is helemaal niet aan de orde op de training
Ik wilde dat niet omdat ik eerst de steadyness wil hebben van het blijven voor ik vanuit zo'n "blijf-positie" een hond ga roepen.
De trainer heeft me niet gedwongen om zijn zin te doen
Hartstikke knap. Helemaal dat je al uit zicht kan gaan. Mag ik nog een kleinigheidje toevoegen? Ik zou het voertje geven in de positie waarin ze moesten blijven. Nu beloon je in feite voor het opstaan en naar je toe komen. Ik click en breng het voertje naar hun mond. Staan ze toch op, dan beweeg ik het voertje zo dat ze weer moeten liggen om het te pakken. Na een paar keer hebben ze dan door dat ze net zo goed kunnen blijven liggen omdat het voertje toch wel komt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012