Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tot hoe ver ga je
Moderator: moderatorteam
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
- Aantal honden: 3
tot hoe ver ga je
Nu zit Joey al 3 jaar aan de enurace, tabletjes tegen incontinentie. Ze krijgt 2x per een half tabletje, maar sinds een paar dagen merk ik dat dat niet meer voldoende is. Ze laat nog wel eens wat lopen in haar slaap. Nu heb ik ze sinds eergisteren op 2x per dag een heel tabletje gezet (met overleg van de DA).
Maar als blijkt over een tijdje dat ook niet meer voldoende is, tot hoe ver ga je dan?
Laat me voorop stellen dat ze geen pijn heeft ed, het is puur in haar slaap dat ze geen controle meer heeft over haar blaas.
Maar als blijkt over een tijdje dat ook niet meer voldoende is, tot hoe ver ga je dan?
Laat me voorop stellen dat ze geen pijn heeft ed, het is puur in haar slaap dat ze geen controle meer heeft over haar blaas.

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
-
S@ndr@
- Zeer actief
- enjo
- Zeer actief
ik bedoel te zeggen zou jij het ook nog door gaan als ze 6 of 8 tabletten per dag nodig heeft??
Of zou je gaan proberen voor een ander alternatief??
Nu slapen mijn honden overal, op de bank op bed .
Nu heb ik gisteren alles uitgewassen, gelukkig kan ik de kussens van mijn bank ook wassen.
Of zou je gaan proberen voor een ander alternatief??
Nu slapen mijn honden overal, op de bank op bed .
Nu heb ik gisteren alles uitgewassen, gelukkig kan ik de kussens van mijn bank ook wassen.

-
jelle
- Zeer actief
Als het voor haar lichaam verder geen probleem is om iets meer te geven dan zou ik dat rustig nog doen.
Onze oude boef Nora destijds was op het laatst ook echt niet meer helemaal zindelijk. Ze miste de controle ook. Gelukkig trok ze zich er zelf niet heel veel van aan, dus het was alleen even wat vaker de boel verschonen en klaar...
En als de enurace z'n werk niet doet zijn er misschien nog wel andere middelen die kunnen werken?
Onze oude boef Nora destijds was op het laatst ook echt niet meer helemaal zindelijk. Ze miste de controle ook. Gelukkig trok ze zich er zelf niet heel veel van aan, dus het was alleen even wat vaker de boel verschonen en klaar...
En als de enurace z'n werk niet doet zijn er misschien nog wel andere middelen die kunnen werken?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Daisy@
- Zeer actief
- enjo
- Zeer actief
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Contacteer:
Ja idd propalin heet dat. Ik had dat voor Calsey en Cujo en bij hun hielp het wel goed.Daisy@ schreef:Ja, van die luiers, dat las ik pas hier ergens.
Wie weet dat ik ze ooit nodig heb.
Heet dat vloeibare niet propalin? Daisy heeft ook ooit iets vloeibaars gehad, maar dat hielp niet echt goed bij haar toen.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Daisy@
- Zeer actief
Verschilt echt per hond.
Als incontinentie in combinatie met andere dingen spelen.. als de hond op is... tja, dan vind ik het een ander verhaal.
Nu ligt Daisy bijna nooit op de band en op bed, dus bij haar zou het nog te doen zijn denk ik.
Wat we nu al vaak doen, zéker als ze gezwommen heeft, is even een extra plasje in de tuin.
Als incontinentie in combinatie met andere dingen spelen.. als de hond op is... tja, dan vind ik het een ander verhaal.
Nu ligt Daisy bijna nooit op de band en op bed, dus bij haar zou het nog te doen zijn denk ik.
Wat we nu al vaak doen, zéker als ze gezwommen heeft, is even een extra plasje in de tuin.
-
jelle
- Zeer actief
Bij Nora was het af en toe een beetje. Daarbij lagen er aardig wat dekens op de bank en hadden we wat in stukken geknipte dekbedjes er onder. Dat vind hetgeen (nooit heel veel dus) er per ongeluk uit liep wel op. Zo lag ze niet "nat" en ook de bank is niet doorgezeken geraakt. Alleen wat vaker de wasmachine... nou ja, het zij zo.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

- enjo
- Zeer actief
Joey is nu ruim 11 jaar, maar de rest nog goed van conditie ed. Ze speelt nog bijna iedere dag met Endy.
De rest van haar gezondheid is ook goed, behalve dat ze dan ook blind is. Ik ga haar iig niet verbieden van de bank en bed, dan als ze weer 'lekt' was ik alles gewoon uit. Ik wacht nu gewoon even af hoe het gaat met de hogere dosering van de tabletten.
De rest van haar gezondheid is ook goed, behalve dat ze dan ook blind is. Ik ga haar iig niet verbieden van de bank en bed, dan als ze weer 'lekt' was ik alles gewoon uit. Ik wacht nu gewoon even af hoe het gaat met de hogere dosering van de tabletten.

- yuki
- Zeer actief
Als het hondje geen pijn heeft en nog speelt zie ik verder ook geen directe reden tot ingrijpen. Wellicht nog paar maal medicatie verhogen? Of als er alternatieven zijn, probeer je die natuurlijk nog.
Je kunt ook op het bed een boxzeiltje (zo een van een babybox) leggen, met daarop het kleedje, wat je kunt uitwassen. Dan trekt het niet in de dekbed of matras. Incontinentie bij een hondje dat verder erg happy is, zou voor mij geen reden zijn tot drastischer maatregelen. Alleen wat aanpassingen inderdaad...........
Je kunt ook op het bed een boxzeiltje (zo een van een babybox) leggen, met daarop het kleedje, wat je kunt uitwassen. Dan trekt het niet in de dekbed of matras. Incontinentie bij een hondje dat verder erg happy is, zou voor mij geen reden zijn tot drastischer maatregelen. Alleen wat aanpassingen inderdaad...........
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Je kunt incontinentieonderleggers kopen bij de drogist of apotheek, dat zijn hele makkelijke hygiënische wegwerpmatjes.Als dat het enige probleem is zou ik dat liever doen dan in laten slapen.Een hond die in zijn slaap plast voelt zich niet onwaardig, die is zich daar niet eens van bewust.Dat is een "vermenselijking" van het probleem.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- yuki
- Zeer actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
ik heb toen voor onze oude Dino een matras bekleed met skai , kon ik makkelijk schoonhouden , en daar op lag een vetbed. Dino liet alles lopen ook haar ontlasting , kon niet merken dat ze het zelf erg vond. Ze lag gewoon te poepen op haar bedje en dan keek ze mij aan zo van haal ff weg.enjo schreef:Die luiers lijken me voor Joey geen optie, toen ze loops was en een broekje aankreeg vrat ze altijd het inlegkruisje op.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- enjo
- Zeer actief
Ze krijgen hier Smolke brokken en daar doen ze het alle 4 goed op.
Laten we wel voorop stellen dat ik haar voor die incontinentie niet in laat slapen, want dan was ik gewoon meer als het nodig is, maar het ging me meer om de medicatie.
Laten we wel voorop stellen dat ik haar voor die incontinentie niet in laat slapen, want dan was ik gewoon meer als het nodig is, maar het ging me meer om de medicatie.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
neuh, door versvoer drinken ze ongeveer de helft dan wat ze op brokken doen. Dat is alles. Maar voer is natuurlijk wel je basis..... als het daar al niet lekker gaat wat kun je dan van de rest van je hond verwachten.yuki schreef:toch bijzonder hoe versvoer HET medicijn is voor bijna alle aandoeningen. Valt me vooral op in bijna alle medische topics.
-
Addy
ik denk niet dat het voor alles de oplossing is maar honden die op versvlees staan plassen aanzienlijk minder dan honden die op brokken staan dus het is best wel een poging waardyuki schreef:toch bijzonder hoe versvoer HET medicijn is voor bijna alle aandoeningen. Valt me vooral op in bijna alle medische topics.
- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
Maar in versvoer zit dan ook wel weer veel meer vocht dan in brokken, dus lijkt mij dat de totale vochtinname ongeveer gelijk zal blijven.Rosita Compagner schreef:neuh, door versvoer drinken ze ongeveer de helft dan wat ze op brokken doen.yuki schreef:toch bijzonder hoe versvoer HET medicijn is voor bijna alle aandoeningen. Valt me vooral op in bijna alle medische topics.

- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
door het zout in de brokken gaan ze meer drinken. dus zonder het zout in versvlees wordt er ook minder gedronken en minder uitgescheidenJay schreef:Maar in versvoer zit dan ook wel weer veel meer vocht dan in brokken, dus lijkt mij dat de totale vochtinname ongeveer gelijk zal blijven.Rosita Compagner schreef:neuh, door versvoer drinken ze ongeveer de helft dan wat ze op brokken doen.yuki schreef:toch bijzonder hoe versvoer HET medicijn is voor bijna alle aandoeningen. Valt me vooral op in bijna alle medische topics.

- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
OK, daar had ik niet bij stil gestaan, nooit geweten dat er zout aan brokken toegevoegd wordt. Ik vraag me ook af wat het nut is,Jeannettebo schreef:door het zout in de brokken gaan ze meer drinken. dus zonder het zout in versvlees wordt er ook minder gedronken en minder uitgescheidenJay schreef:Maar in versvoer zit dan ook wel weer veel meer vocht dan in brokken, dus lijkt mij dat de totale vochtinname ongeveer gelijk zal blijven.Rosita Compagner schreef:neuh, door versvoer drinken ze ongeveer de helft dan wat ze op brokken doen.yuki schreef:toch bijzonder hoe versvoer HET medicijn is voor bijna alle aandoeningen. Valt me vooral op in bijna alle medische topics.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
nope, pertinent niet.Jay schreef:Maar in versvoer zit dan ook wel weer veel meer vocht dan in brokken, dus lijkt mij dat de totale vochtinname ongeveer gelijk zal blijven.Rosita Compagner schreef:neuh, door versvoer drinken ze ongeveer de helft dan wat ze op brokken doen.yuki schreef:toch bijzonder hoe versvoer HET medicijn is voor bijna alle aandoeningen. Valt me vooral op in bijna alle medische topics.