Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Betreden op eigen risico

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Martijn schreef:Ik zou een standaardbriefje maken en dat in de straat in de brievenbussen doen.
Zeggen dat je ziet dat er risico voor de katten is. Dat ze het maar weten.

Als het kan zou ik zorgen dat de katten er niet in kunnen. Puur omdat ik het naar zou vinden om uit elkaar gerukte katten in mijn tuin te vinden.
Hoe kun je je tuin kat proof maken dan ? Dat gaat toch alleen als je hem met gaas zou overspannen ? Of je moet een gladde schutting van 2,5 meter hoog neerzetten rondom.

Ik zou echt graag willen dat er geen katten meer in mijn tuin kwamen maar ik wil toch echt niet in een vesting wonen.
We hebben de tuin meteen zo omheind dat de honden niet meer uit de tuin kunnen. Met de gedachte dat katten niet zo dom zouden zijn om erin te komen. Toch wel dus...
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

S@ndr@ schreef: we zitten nu eenmaal op elkaars lip, dus heel begrijpelijk maar toch.
ik denk dat mensen die zich niet druk maken het een stuk makkelijker hebben in deze maatschappij :idea:
mensen die 'sorry' zeggen al afdoende vinden om het gedrag van hun kat en het gedrag van zichzelf ten opzichte van hun huisdieren te vergoelijken, hebben het inderdaad op hun eigen manier ontzettend makkelijk.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

http://www.worldofdani.com/je%20kat%20v ... buiten.htm

Daar zie o.a. gaas schuin gespannen tegen de schutting aan. Dit schijnt naast de katten in de tuin te houden, ook ervoor te zorgen dat er geen kat van buiten in de tuin kan komen. Maargoed, moet je ook maar willen natuurlijk.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

sirene schreef:
Martijn schreef:Ik zou een standaardbriefje maken en dat in de straat in de brievenbussen doen.

Als het kan zou ik zorgen dat de katten er niet in kunnen. Puur omdat ik het naar zou vinden om uit elkaar gerukte katten in mijn tuin te vinden.
Hoe kun je je tuin kat proof maken dan ?
zoals,ik al; diverse keren eerder schreef:

er bestaat een soort anti-katten spul te zijn, die je kan kopen ! :19:

bij goede tuincentra, of goede dierenwinkels :ok:
Pak-de-bal

heb ik ook zo precies gedaan, zelfs ben ik langs geweest, dat is nòg beter,... iets persoonlijker :ok:

de kat van de buren gaat namelijk over het randje van de balkons door naar de volgende .

maar de eiegnaren zeiden alleen maar: ..

...nou, dan valt hij maar van het randje af, jammer dan ! :eek:
kijk, dat zijn nou de katten-eigenaars ! :roll:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 07 jun 2008 01:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Pak-de-bal

Martijn schreef:
Pak-de-bal schreef:
heb ik ook zo precies gedaan, zelfs ben ik langs geweest, dat is nòg beter,... iets persoonlijker :ok:

de kat van de buren gaat namelijk over het randje van de balkons door naar de volgende .

maar de eiegnaren zeiden alleen maar: ..

...nou, dan valt hij maar van het randje af, jammer dan ! :eek:
kijk, dat zijn nou de katten-eigenaars ! :neenee:
Ja, inderdaad! Katteneigenaren zijn klootzakken!
nou, als het mijn kat zou zijn... :19: :jank:
Pak-de-bal

Saarah schreef:Maar net omdat ik zoveel geef om mijn kat laat ik haar buiten. Ik vind dat een kat buiten hoort,
met al de risico's erbij? :denken:

dat vind ik erg dom en ondoordacht, maar jij bent niet de enige , hoor. :wink:

hoeveel zijn er niet doodgereden, of helemaal verminkt door een honden aanval?
Of uberhaupt kwijtgeraakt? :denken:

de kat zal denken.. dank je wel ! :roll:
Pak-de-bal

Martijn schreef:Gaan die katten dan heel moeilijk om een hoekje klauteren? Of kunnen ze gewoon lopen tussen de balkons?
ik woon in een penthouse en de buren hebben dus een kat.
ik heb ze gewaarschuwd voor Bauke, want hij loopt door alle balkons ( de verbinding is heel makkelijk)
maar hun antwoord was;.. jammer dan :roll:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Martijn schreef:
Pak-de-bal schreef:
Martijn schreef:Gaan die katten dan heel moeilijk om een hoekje klauteren? Of kunnen ze gewoon lopen tussen de balkons?
ik heb ze gewaarschuwd voor Bauke, want hij loopt door alle balkons ( de verbinding is heel makkelijk)
Een penthouse heeft toch per definitie geen buren?
ze hep een flet op de bofenste eetaaasje. pal onder het asbestdakkie.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Martijn schreef:Een penthouse heeft toch per definitie geen buren?
Ik zou het niet weten, ze zitten meestal dichtgeplakt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Pak-de-bal schreef:
en dan zorg jij niet dat er iets tussen komt zodat jouw hond niet naar de buren kan
nou dat vind ik aso
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Pak-de-bal

Martijn schreef:
Pak-de-bal schreef:
Een penthouse heeft toch per definitie geen buren?
de balkons lopen in elkaar over, als kat kan je zo de richel betreden van de een naar de andre :19:
Pak-de-bal

pammetje schreef:en dan zorg jij niet dat er iets tussen komt zodat jouw hond niet naar de buren kan
nou dat vind ik aso
schat, je leest weer eens niet goed, de kat kan van de een naar de ander
maar Bauke kan niet die richel nemen
althans een hond is minder klauterig, toch?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
sirene schreef:

Hoe kun je je tuin kat proof maken dan ? Dat gaat toch alleen als je hem met gaas zou overspannen ? Of je moet een gladde schutting van 2,5 meter hoog neerzetten rondom.
Ik zeg toch "als het kan"?
Dat stukje tekst had ik even gemist.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
sirene schreef:

Hoe kun je je tuin kat proof maken dan ?
zoals,ik al; diverse keren eerder schreef:

er bestaat een soort anti-katten spul te zijn, die je kan kopen ! :19:

bij goede tuincentra, of goede dierenwinkels :ok:
Zoals je al meerdere keren hebt kunnen lezen hier helpt dat spul niet.
Of denk je zelf dat het beter helpt dan 7 honden in de tuin ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:althans een hond is minder klauterig, toch?
mijn podenco kan over een muur van twee meter en dat doet ze door deels te klauteren :wink:
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Pak-de-bal schreef:
pammetje schreef:en dan zorg jij niet dat er iets tussen komt zodat jouw hond niet naar de buren kan
nou dat vind ik aso
schat, je leest weer eens niet goed, de kat kan van de een naar de ander
maar Bauke kan niet die richel nemen
althans een hond is minder klauterig, toch?
Ik zou toch maar even oppassen hoor...ooit gaat Bauke zo gestressed zijn door die kat dat ie misschien zelf over het balkon springt achter de kat aan... :devil:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder

Ongelezen bericht door Saarah »

Carmen schreef:Wat ik dus niet snap, waarom zou een kat buiten moeten lopen muizen vangen en hoeft een hond niet vrij buiten te lopen?
Mijn hond kan ik op een andere manier voldoende beweging en afleiding geven. Ik kan ermee gaan wandelen, kan een hondensport met haar doen, lekker balletjes smijten op het veld hier een beetje voort, enz.
Met een kat is het enige wat ik zou kunnen doen hier in de tuin of in huis wat met zo'n "kattenspeelgoed" spelen. Goed, dat vind ze leuk voor een kwartiertje, maar dan is ze het beu en heeft ze echt haar afleiding nog niet gehad.

Ik zou de vraag ook kunnen omdraaien. Waarom is het niet goed voor een hond om heel zijn leven op één plaats door te brengen (huis + tuin), maar voor een kat wel?
Zoals ik al zei, kan ik met mijn kat echt niet gaan wandelen zoals met een hond. Ze zou helemaal gek worden. :mrgreen:
de kat zal denken.. dank je wel ! roll
Ik zou zeggen: probeer mijn kat maar eens binnen te houden. Toen ze gesteriliseerd was, heb ik haar een paar dagen moeten binnen houden en dat was de hel, zowel voor haar als voor mij. Heel de tijd aan de deur staan miauwen/janken om buiten te mogen, proberen mee buiten te glippen met wie er buitengaat, ...

Ik vind: liever een kort en kwalitatief goed leven, dan een lang en saai leven. Hoewel ik natuurlijk wél heel erg hoop dat mijn kat nog een lang leven te wachten staat.

Mja, ik mag blijkbaar erg blij zijn dat hier nog verschillende katteneigenaars wonen die er hetzelfde over denken als ik... En voor de rest erg verdraagzame mensen hier blijkbaar. :ok:
Afbeelding
Pak-de-bal

Saarah schreef:Ik zou zeggen: probeer mijn kat maar eens binnen te houden. Toen ze gesteriliseerd was, heb ik haar een paar dagen moeten binnen houden en dat was de hel, zowel voor haar als voor mij. Heel de tijd aan de deur staan miauwen/janken om buiten te mogen, proberen mee buiten te glippen met wie er buitengaat, ...
toch ligt het aan wat ze van jongs af aan, gewend zijn.

een buurvrouw hier in de flat heeft een kat gehad , maar doordat ze hier woont,
wilde ze niet dat hij naar buiten ging
en die kat wist niet beter als: ....lekker binnen blijven :19:
Saarah
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Saarah schreef:Ik zou zeggen: probeer mijn kat maar eens binnen te houden. Toen ze gesteriliseerd was, heb ik haar een paar dagen moeten binnen houden en dat was de hel, zowel voor haar als voor mij. Heel de tijd aan de deur staan miauwen/janken om buiten te mogen, proberen mee buiten te glippen met wie er buitengaat, ...
toch ligt het aan wat ze van jongs af aan, gewend zijn.

een buurvrouw hier in de flat heeft een kat gehad , maar doordat ze hier woont,
wilde ze niet dat hij naar buiten ging
en die kat wist niet beter als: ....lekker binnen blijven :19:
Ja, als ze het van jongsaf gewend zijn is het anders idd.

Maar dat vind ik persoonlijk geen goed leven voor een kat... Andere mensen mogen er natuurlijk anders over denken. :wink:
Afbeelding
FlevoFluffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door FlevoFluffy »

Ik gan in ieder geval maar een A4 lamineren.
Met de tekst: let op ik JAAG hier.
Als ik iedereen bij langs moet gaan die een kat heeft ben ik een hele dag zoet.
Ik woon in een buurt met allemaal flatjes.
Het is wat rustiger met de katten.
Maar een tijdje terug was er 1 aan het heen weer springen tussen ons en de buren.
Die werd door Mick naar buren gejaagd door de buren weer onze kant op.
Toen weer door Mick naar de buren en uit eindeljk kreeg ze daar een emmer war over zich heen.
Buren hebben vogeltjes dus die zijn ook nie zo blij met dat gespuis.
Groetjes en een poot van Mick

Afbeelding
Saarah
Zeer actief

Martijn schreef:
Saarah schreef:
Maar dat vind ik persoonlijk geen goed leven voor een kat...
Ik ook niet. Maar je kunt natuurlijk ook geen kat nemen.

Dat jouw kat er gelukkig van wordt om in mijn tuin te schijten is voor mij niet echt een reden om het dan maar goed te vinden. Het is jouw kat, zoek lekker zelf antwoorden op de behoeften van je kat. Op je eigen terrein.
Als we ergens langs een drukke baan of midden in de stad zouden wonen, zou ik uiteraard ook geen kat nemen.
Maar hier wonen we heel rustig, een baan waar bijna geen verkeer is (zijstraatje van een baan die doodloopt), middenin de velden en omringd met mensen die zelf katten hebben en dus ook geen last hebben van de mijne (en er zelfs blij mee zijn omdat ze ook bij hen muizen vangt). En dan is het dus ideaal om een kat te hebben. :ok:
Afbeelding
Pak-de-bal

Saarah schreef:Maar dat vind ik persoonlijk geen goed leven voor een kat... Andere mensen mogen er natuurlijk anders over denken. :wink:
voor een kat niet?

Maar wel zeker voor de:

hamsters, konijnen, ratten, reptielen, goudvissen.... enz enz ?? :denken:

een leven als een kat in huis, met veel dingen te doen, is nog steeds veel groter dan hun hokkie , hoor :pffff:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Pak-de-bal schreef:
Saarah schreef:Maar dat vind ik persoonlijk geen goed leven voor een kat... Andere mensen mogen er natuurlijk anders over denken. :wink:
voor een kat niet?

Maar wel zeker voor de:

hamsters, konijnen, ratten, reptielen, goudvissen.... enz enz ?? :denken:
Je bent de honden vergeten. Die moeten ook maar overal aangelijnd zijn. En die willen ook een keer fijn kunnen rennen.

Zoals Saraah een kat houdt in het buitengebied is het prima. Wij wonen ook in buitengebied. Maar dan nog blijft het natuurlijk betreden op eigen risico voor een kat. Mijn honden hebben hier recht om los te lopen, en Bobbes heeft hier op eigen terrein al ooit een kat dood gebeten. Leuk vond ik het niet. MAar wat kun je er aan doen?

In de bebouwde kom vind ik het een ander verhaal. Mensen hebben maar een klein tuintje. De een houdt er een volliere, de ander koikarpers in een vijver, weer de andere een zandbakje voor de kids of een moestuin voor zichzelf. En dan laten de buren er hun kat rustig in scheiten of de vogels op stang jagen of de vijver leegvissen. En dan leggen ze het probleem, veroorzaakt door HUN dier bij de ander neer! Ik vind dit heel krom. Mensen moeten maar een hoop geld uitbesteden aan omheining voor hun tuin voor een dier waar ze helemaal niet om gevraagd hebben! Dat is toch de omgedraaide wereld? :19:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Pak-de-bal

Nanna schreef:
iones schreef:
In de bebouwde kom vind ik het een ander verhaal. Mensen hebben maar een klein tuintje. De een houdt er een volliere, de ander koikarpers in een vijver, weer de andere een zandbakje voor de kids of een moestuin voor zichzelf. En dan laten de buren er hun kat rustig in scheiten of de vogels op stang jagen of de vijver leegvissen. En dan leggen ze het probleem, veroorzaakt door HUN dier bij de ander neer! Ik vind dit heel krom. Mensen moeten maar een hoop geld uitbesteden aan omheining voor hun tuin voor een dier waar ze helemaal niet om gevraagd hebben! Dat is toch de omgedraaide wereld? :19:
100% mee eens. :ok:
Alleen schrijf je schijten met een lange ij ;-)
ook mee eens, dus het is helemnaal niet erg om in een drukke stad je kat gewoon IN huis te laten,
om die overlast niet te bezorgen.. :ok:
Jolien
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jolien »

Pak-de-bal schreef:
ook mee eens, dus het is helemnaal niet erg om in een drukke stad je kat gewoon IN huis te laten,
om die overlast niet te bezorgen.. :ok:

Nee, ik vind het ook helemaal niet erg om mijn kat gewoon binnen te houden. Ze mag niet buiten en dat vindt zij ook prima. Maar waar ik vroeger woonde, mocht ze wel lekker buiten. Onze buren hadden geiten, honden, vijver, vogels en kippen en wij gewoon kippen, met als gevolg ook muizen. Maar mijn kat heeft gewoon eens een keer 1 vogeltje meegebracht, verder niets. Ze kon elk moment binnen en dat deed ze dan ook om de kattebak te gebruiken, dan ging ze weer weg. Ik zal niet zeggen dat ze alléén de kattebak gebruikte en dat ze nooit meer dan één vogeltje heeft gedood, maar algemeen genomen. Jullie veralgemenen nogal en dat vind ik jammer. Onze buren hebben nooit geklaagd en we hebben ze ook gewoon kunnen overtuigen een kat te nemen.
Sommige katten bezorgen overlast en anderen niet. Maar wat een idee om een hond carte blanche te geven wanneer er een kat op 'zijn terrein' komt. Als ik zou zien dat mijn kat naar een vogel graaide, dan zou ik dat niet toelaten. Dat is dan een kat die speelt met een vogel en dat heeft niks meer met overleven te maken, maar gewoon met plezier en daar wil ik niet dat mijn kat vrolijk om is.

Maar goed, mijn kat is nu wel redelijk simpel en vooral ook oud.
Maar een jonge kat binnenhouden die ooit buiten is geweest, dat lukt lang niet zo makkelijk.
vb. mijn vriendin haar kat, da's echt een jager. Brengt wél vaak een molletje mee, een konijntje, vogeltjes, ... Al zooo vaak geprobeert die binnen te houden, maar dat dier is gewoon niet gelukkig dan.
Afbeelding
Pak-de-bal

Jolien schreef:Nee, ik vind het ook helemaal niet erg om mijn kat gewoon binnen te houden. Ze mag niet buiten en dat vindt zij ook prima.
dat is ook pima, het ging er om dat het bijna een verplichting is, om katten buiten te zetten..
vb. mijn vriendin haar kat, da's echt een jager. Brengt wél vaak een molletje mee, een konijntje, vogeltjes, ... Al zooo vaak geprobeert die binnen te houden, maar dat dier is gewoon niet gelukkig dan.
dat is vervelend en niet nodig geweest, , hadden ze in het begin beter toezicht gehouden
dit is gewoon moorden, :boos: want die kat krijgt echt wel genoeg te eten..
Jolien
Vaste gebruiker

Pak-de-bal schreef:
dat is vervelend en niet nodig geweest, , hadden ze in het begin beter toezicht gehouden
Daar kan ik het alleen maar eens mee zijn, maar dat gebeurt niet in eigen tuin, dat zijn wilde dieren en die worden her en der gehaald en dan naar huis gebracht, maar hoe leer je zoiets dan af?
In het begin proberen te straffen met negeren, maar een kat is een kat, dat werkt niet hetzelfde als een hond zegmaar. Die kat was trots en wou baasje trots maken 'kijk eens wat ik voor jou gevangen heb'. Die kat eet het ook niet op, hij speelt er bij. Ook vaker dan eens geprobeerd hem binnen te houden, maar hij kruipt aan de muren op.
Afbeelding
Pak-de-bal

Jolien schreef:
Pak-de-bal schreef:
Daar kan ik het alleen maar eens mee zijn, maar dat gebeurt niet in eigen tuin, dat zijn wilde dieren en die worden her en der gehaald en dan naar huis gebracht, maar hoe leer je zoiets dan af?
In het begin proberen te straffen met negeren, maar een kat is een kat, dat werkt niet hetzelfde als een hond zegmaar. Die kat was trots en wou baasje trots maken 'kijk eens wat ik voor jou gevangen heb'. Die kat eet het ook niet op, hij speelt er bij. Ook vaker dan eens geprobeerd hem binnen te houden, maar hij kruipt aan de muren op.
een kat is nou eenmaal een roofdier, maar die heb je dan ook in huis gehaald.
Laat je een leeuw los, gaat hij ook jagen.

ik zou dat niets vinden, dus voor mij geen katten in huis :19:
Jolien
Vaste gebruiker

Pak-de-bal schreef: een kat is nou eenmaal een roofdier, maar die heb je dan ook in huis gehaald.
Laat je een leeuw los, gaat hij ook jagen.

ik zou dat niets vinden, dus voor mij geen katten in huis :19:
Ja en voor mij geen katten die buiten kunnen. Daarom zou ik ook geen kat uit het asiel nemen die een buitenleven gewend is. Of een kitten, of een kat die buiten niet kent.
Jammer dat niet iedereen er zo over denkt. En al helemaal jammer dat er mensen zijn die een kat nemen om muizen te vangen. Dat vind ik nergens op slaan.

Maar wel erg offtopic. :N:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”