Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoeveelheid voeding voor te magere hond

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

jelle
Zeer actief

hoeveelheid voeding voor te magere hond

Ongelezen bericht door jelle »

Hoi

even ter orientatie... hoeveel zouden jullie gaan voeren aan een hond die (veel) te mager is?
Ik zat zelf te denken aan zo'n 1,5 x wat ze normaal zou moeten krijgen als ze goed op gewicht zou zijn, en dan verdeeld over meerdere porties per dag. Is dat veel? Weinig? Wat zouden jullie doen?
Laatst gewijzigd door jelle op 06 jun 2008 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Zijn er geen medische oorzaken?
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
jelle
Zeer actief

Sjalot schreef:Zijn er geen medische oorzaken?
Mogelijk. Testen worden gedaan, maar uitslagen duren nog even.
Ze is tijdens een medische behandeling waarbij ze in quarantaine moest in ieder geval wat in een dip geraakt en wilde toen heel slecht eten. Overdreven stevig was ze al niet dus dan gaat het hard.
Inmiddels is de eetlust wel weer goed, naar het schijnt.

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou net als Inge rustig naar het dubbele gaan. Lekker over 3 maaltijden verdelen en niet ongerust maken over de hoeveelheid. Honden kunnen zoveel meer eten dan je denkt. Daar zijn ze ook op gemaakt. Wij zetten ze op onderhoudsdosis en dus is dat niet veel per maaltijd. Kijk je naar bv Crutz, dan zal je ziend dat zij haar honden wel 3-4 keer zoveel geeft per keer maar dan maar eens in de 2 of 3 dagen als ik dat goed zeg tenminste.
Een hond kan dus veel meer voer verwerken per keer dan hij nodig heeft voor basaal onderhoud :wink:

Als Grandi er op moet aansterken en groeien dan zou ik dus inderdaad lekker dubbel geven. :ok:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik geef ze hier ook altijd dubbel maar verdeeld over vier porties in het begin, de eerste week, de tweede week naar drie porties en zo bouw ik het af naar normale hoeveelheid en twee porties, wel even uitkijken in het begin met de vethoeveelheid :wink:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Momenteel een zeer behoorlijk ondervoedde hond in het asiel en die krijgt ook zeker het dubbele van de normale portie (verdeeld over 5x en langzaam aan opgebouwd) van energierijk voer :ok:
jelle
Zeer actief

Ok, dank voor de antwoorden allemaal!
Gezien haar conditie ga ik wel rustig aan beginnen (ook met kvv, niet direct vol BARF), maar dan wel kijken of ik na een paar dagen kan opbouwen tot dubbele hoeveelheden (natuurlijk verdeeld over meerdere keren).
De vriezer zit vol, dus wat dat betreft kan ze komen :mrgreen:

Afbeelding

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

jelle schreef:Ok, dank voor de antwoorden allemaal!
Gezien haar conditie ga ik wel rustig aan beginnen (ook met kvv, niet direct vol BARF), maar dan wel kijken of ik na een paar dagen kan opbouwen tot dubbele hoeveelheden (natuurlijk verdeeld over meerdere keren).
De vriezer zit vol, dus wat dat betreft kan ze komen :mrgreen:
ik zou het opbouwen rustig aan doen zodat de maag zich goed kan aanpassen. op zich kunnen honden heel goed grote maaltijden verwerken (kiefer krijgt voor een vastendag 3 kilo) maar dat is wel na "training", een hond die dit niet gewend is zou ik dat nooit zomaar geven. toen deur hier kwam heb ik hem rustig opgebouwd naar 2,5 kilo per dag (uit mijn hoofd), hij was ook broodmager en ik heb hem in het begin kvv gegeven in 5 porties per dag. Uiteindelijk is hij na castratie naar een pond per dag gegaan. ik heb de porties groter gemaakt en het aantal keer kleiner. omdat het een oude hond was heb ik hem nooit naar 1 keer daags gezet.
ze boft maar met jullie!
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

MARC_S schreef:Ik zou net als Inge rustig naar het dubbele gaan. Lekker over 3 maaltijden verdelen en niet ongerust maken over de hoeveelheid. Honden kunnen zoveel meer eten dan je denkt. Daar zijn ze ook op gemaakt. Wij zetten ze op onderhoudsdosis en dus is dat niet veel per maaltijd. Kijk je naar bv Crutz, dan zal je ziend dat zij haar honden wel 3-4 keer zoveel geeft per keer maar dan maar eens in de 2 of 3 dagen als ik dat goed zeg tenminste.
Een hond kan dus veel meer voer verwerken per keer dan hij nodig heeft voor basaal onderhoud :wink:

Als Grandi er op moet aansterken en groeien dan zou ik dus inderdaad lekker dubbel geven. :ok:
idd voer 3 à 4 keer per week, dus om de 2 à 3 dagen, alleen mijn jonge reu echt om de dag, want die verbruikt wat veel en heeft meer nodig, die vast dus minder dan de rest, de rest verbruikt het anders/beter...

zou als hij aan moet komen idd naar dubbele hoeveelheden gaan waarvan je de "bulk" geeft voor het slapen gaan, in rust nemen ze het beter op (is mijn ervaring) en ookal doe je niet heel veel en laat je ze veel met rust verbruiken ze toch meer dan gedurende de nacht...
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”