Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Ik moet een nieuwe borstel hebben voor Jip en nu is mijn oog gevallen op de les Poochs borstels. Het klinkt allemaal fantastisch maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen, zeker gezien de prijzen van die borstels... (*slik*)
Ontklitten ze echt zo veel makkelijker? En welke variant zou voor Jip het meest geschikt zijn? (Ze heeft echt een hele dikke vacht).
Ik heb ook de variant gezien van Karlie, voor een wat schappelijkere prijs , is het verschil met de les Poochs echt heel groot?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
Nanna schreef:Kom ik aan met mijn goedkope kammetjes van de Pet's Place
Maar goed, hier is alles ook klitvrij hoor.
Ik had ook nooit dure borstels. Maar de vacht van Jip is echt niet te vergelijken met die van Benno of hoe die van Floor was. Hij is echt zo onwijs dik, ik kom er met mijn tondeuse (een aesculap favorita, dus echt geen prul ) amper doorheen. Dus dat vraagt om wat ander materiaal (met de andere ging het ook wel hoor, maar ik ben zo 3 kwartier bezig, en dan 2-3 keer per week met die lange vacht van nu ).
Ik had ook nooit dure borstels. Maar de vacht van Jip is echt niet te vergelijken met die van Benno of hoe die van Floor was. Hij is echt zo onwijs dik, ik kom er met mijn tondeuse (een aesculap favorita, dus echt geen prul ) amper doorheen. Dus dat vraagt om wat ander materiaal (met de andere ging het ook wel hoor, maar ik ben zo 3 kwartier bezig, en dan 2-3 keer per week met die lange vacht van nu ).
Denk ook aan je techniek he. Niet alleen het materiaal de schuld geven. Was, föhn en borstel je haar voor je gaat scheren?
Dat is niet eerlijk Nanna want jij hebt geen Poedel
Overigens gebruik ik ze ook niet voor m'n eigen honden.
Ook niet nodig voor hun vacht, hoogstens de broek van Megan maar in de trimsalon zijn ze voor mij wel echt onmisbaar geworden.
Geweldige borstel ja. Ik heb hier de groene geloof ik. Hij werd mij aangeraden door Yèti's fokker. Ik schrok ook wel even van de prijs, maar de borstel is het zeker waard.
Zijn deze borstels ook geschikt voor mijn Bolognezers? En zo ja, welke moet ik dan hebben? Ik zie 11 verschillende: rechte pinnen, gebogen pinnen, medium, soft .......
Denk ook aan je techniek he. Niet alleen het materiaal de schuld geven. Was, föhn en borstel je haar voor je gaat scheren?
Ja
Marion_ph schreef:Zijn deze borstels ook geschikt voor mijn Bolognezers? En zo ja, welke moet ik dan hebben? Ik zie 11 verschillende: rechte pinnen, gebogen pinnen, medium, soft .......
medium is wel veilig natuurlijk 't Beste lijkt me om bij een lokale trimsalon naar binnen te stappen en eens wat te proberen. We vinden het best leuk als er Bolognesers komen buurten.
medium is wel veilig natuurlijk 't Beste lijkt me om bij een lokale trimsalon naar binnen te stappen en eens wat te proberen. We vinden het best leuk als er Bolognesers komen buurten
Ik kom met 1 hondje bij de trimmer, die heeft zo'n dikke vacht, daar kan ik zelf niks mee. Ik zal eens vragen wat voor borstels zij gebruikt. Zelf gebruik ik eigenlijk alleen maar een grove kam.
Zo, die zijn stevig aan de prijs zeg.
Maar ik begrijp dat het wel superfijne borstels zijn.
Rosita, enig idee welke borstel voor mijn 2 Laekense de beste zou zijn?
LongFields schreef:Zo, die zijn stevig aan de prijs zeg.
Ja ik zat ook wel even van *slik*. Maar er zit best veel verschil tussen de verschillende webshops. Bij de een kost ie 50 en bij een ander weer 40....
Ik heb de paarse, de groene en de rode in gebruik en in de trimsalon draait vooral de Matt zapper overuren en de andere verslijt ik hoofdzakelijk op mijn Boppers.
eerlijk advies? onzin om een Pooch borstel te kopen voor je Laekense. Je bent er vooral mee in ondervacht aan het rommelen en dat wil je helemaal niet, toch? Eens in de maand een grove kam erdoor en een week na het plukken lekker in bad om de losse wol kwijt te raken.
eerlijk advies? onzin om een Pooch borstel te kopen voor je Laekense. Je bent er vooral mee in ondervacht aan het rommelen en dat wil je helemaal niet, toch? Eens in de maand een grove kam erdoor en een week na het plukken lekker in bad om de losse wol kwijt te raken.
Sorry kan het niet duurder voor je maken.
Bedankt voor je advies!
Scheelt weer in de portemonnee.
In bad heb ik dus echt nog nooit gedaan bij de honden hè, voor de losse wol gebruik ik eigenlijk altijd een shedder.
Wij gebruiken deze borstels zelf (de groene) en zijn er zeer tevreden over. Daarnaast verkopen we ze en iedereen die er eentje koopt, meldt naderhand zeer in zijn/haar nopjes te zijn. Voor Jip zou ik de paarse of de rode (matzapper) nemen. De groene is waarschijnlijk te flexibel. Van beide borstels kun je ook voor Ziva nog veel plezier hebben, zeker als ze van vacht gaat wisselen.
Voor Bolognezers: de groene of de matzapper maar die laatste dan wel met beleid hanteren.
De Karlie-borstels zijn een stuk goedkoper maar slechts aan 1 kant te gebruiken. Ze zijn ook vrij snel naar de knoppen maar goed, voor iedereen die erg tegen de prijs van Pooch zit aan te hikken is het een goede manier om eens te proberen of ze goed werken. Bevallen ze, dan doet de uiteindelijke aanschaf van een Pooch een stuk minder pijn.
Bedankt voor je advies!
In bad heb ik dus echt nog nooit gedaan bij de honden hè, voor de losse wol gebruik ik eigenlijk altijd een shedder.
Voordeel van wassen is dat je echt alléén het losse haar eruit haalt en geen haren loopt te irriteren die eigenlijk hadden kunnen blijven zitten. Nu zal bij jou overborstelingseffect niet zo snel om de hoek komen kijken, maar voor verhaarhonden als stokharen is dit een fijne methode. Liever in de ruiperiode wekelijks grondig in bad dan rigoreus gaan borstelen en zo de hele vacht overstuur maken zodat hij nooit meer stopt met verharen.
Hanneke schreef:Wij gebruiken deze borstels zelf (de groene) en zijn er zeer tevreden over. Daarnaast verkopen we ze en iedereen die er eentje koopt, meldt naderhand zeer in zijn/haar nopjes te zijn. Voor Jip zou ik de paarse of de rode (matzapper) nemen. De groene is waarschijnlijk te flexibel. Van beide borstels kun je ook voor Ziva nog veel plezier hebben, zeker als ze van vacht gaat wisselen.
Voor Bolognezers: de groene of de matzapper maar die laatste dan wel met beleid hanteren.
De Karlie-borstels zijn een stuk goedkoper maar slechts aan 1 kant te gebruiken. Ze zijn ook vrij snel naar de knoppen maar goed, voor iedereen die erg tegen de prijs van Pooch zit aan te hikken is het een goede manier om eens te proberen of ze goed werken. Bevallen ze, dan doet de uiteindelijke aanschaf van een Pooch een stuk minder pijn.
Verkopen jullie bovenstaande borstels ook zo zonder verdere ondersteuning en uitleg aan klanten op de shows? Dat zou ik nooit doen, ik vind deze borstels te 'agressief' om iemand zomaar mee aan de slag te laten gaan. Een hondenvelletje ligt zo open en dan zijn mensen opeens niet mer zo blij met Les Poochs.
Bedankt voor je advies!
Voordeel van wassen is dat je echt alléén het losse haar eruit haalt en geen haren loopt te irriteren die eigenlijk hadden kunnen blijven zitten. Nu zal bij jou overborstelingseffect niet zo snel om de hoek komen kijken, maar voor verhaarhonden als stokharen is dit een fijne methode. Liever in de ruiperiode wekelijks grondig in bad dan rigoreus gaan borstelen en zo de hele vacht overstuur maken zodat hij nooit meer stopt met verharen.
En wat voor soort/merk shampoo zou jij dan bij een vacht als van de Laekense adviseren?
Hanneke schreef:Wij gebruiken deze borstels zelf (de groene) en zijn er zeer tevreden over. Daarnaast verkopen we ze en iedereen die er eentje koopt, meldt naderhand zeer in zijn/haar nopjes te zijn. Voor Jip zou ik de paarse of de rode (matzapper) nemen. De groene is waarschijnlijk te flexibel. Van beide borstels kun je ook voor Ziva nog veel plezier hebben, zeker als ze van vacht gaat wisselen.
Verkopen jullie bovenstaande borstels ook zo zonder verdere ondersteuning en uitleg aan klanten op de shows? Dat zou ik nooit doen, ik vind deze borstels te 'agressief' om iemand zomaar mee aan de slag te laten gaan. Een hondenvelletje ligt zo open en dan zijn mensen opeens niet mer zo blij met Les Poochs.
Nee hoor. We geven wel degelijk instructie en uitleg. Het zijn hele fijne borstels maar ze vereisen wel een bepaalde manier van omgaan, inderdaad. Die leggen we dus uit.