Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gevolgen narcose?
Moderator: moderatorteam
- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
gevolgen narcose?
Bob wordt 2 keer per jaar onder narcose gebracht.
Hij is nu 7 jaar en de DA staat niet echt te springen om hem terug te verdoven.
Tot nu toe is het goed gegaan. Een paar keer moest de DA wat valium bijgeven. Eén keer duurde het langer (2 ipv 1 uur) vooraleer hij terug wakker werd.
Weet iemand wat eigenlijk de risiko's zijn? Zijn er ook gevolgen op langere termijn? Je hoort wel eens bij mensen dat ze na een narcose last hebben van een langere tijd slecht geheugen...
Is het een risiko die elke verdoving met zich meebrengt?
Wordt het risko groter omdat Bob telkens weer onder narcose gebracht wordt? Stapelen bepaalde stoffen zich op?
Of is er vanaf 7 jaar echt meer kans dat het niet goed verloopt?
Hij is nu 7 jaar en de DA staat niet echt te springen om hem terug te verdoven.
Tot nu toe is het goed gegaan. Een paar keer moest de DA wat valium bijgeven. Eén keer duurde het langer (2 ipv 1 uur) vooraleer hij terug wakker werd.
Weet iemand wat eigenlijk de risiko's zijn? Zijn er ook gevolgen op langere termijn? Je hoort wel eens bij mensen dat ze na een narcose last hebben van een langere tijd slecht geheugen...
Is het een risiko die elke verdoving met zich meebrengt?
Wordt het risko groter omdat Bob telkens weer onder narcose gebracht wordt? Stapelen bepaalde stoffen zich op?
Of is er vanaf 7 jaar echt meer kans dat het niet goed verloopt?
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

Momo en Kiki

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
-
Neeltje
- -Mieke-
- Zeer actief
Reden doet er eigenlijk niet toe. Het moet gewoon, wie Bob kent kan me geen alternatief voorstellen.
Bob is de bouvier, ik scheer hem twee keer per jaar zelf onder verdoving. Er is geen andere oplossing. eerst werd hij geplukt en geknipt. Maar na de operatie aan zijn heup werd dit heel moeilijk. Duurde zo'n 2 keer 3 uur met muilkorf en staand, hangend op tafel.... Bob was doodsbang en ging steeds woester te keer. Scheren klaar ik het op ongeveer een uur, met een tweede persoon die zijn nagels, haar aan poten en snoet knipt.
Aan een bouvier die reageert vanuit doodsangst kan je niet werken. Wordt zijn haar te lang, dan wordt hij duidelijk ongemakkelijk en wantrouwig. Na de scheerbeurt zie je hem zo opvrolijken.
Verdoven gebeurt trouwens met enting in een spier, lukt niet via een ader. Bob zit eerst te bibberen in een hoekje, gaat dan grommen en valt uiteindelijk iedereen die hem wil aanraken naar de keel (met muilkorf maar ook met veel kracht).
Voor de rest is mijn Bobbemanske een vreselijk lieve goedzak.
Bob is de bouvier, ik scheer hem twee keer per jaar zelf onder verdoving. Er is geen andere oplossing. eerst werd hij geplukt en geknipt. Maar na de operatie aan zijn heup werd dit heel moeilijk. Duurde zo'n 2 keer 3 uur met muilkorf en staand, hangend op tafel.... Bob was doodsbang en ging steeds woester te keer. Scheren klaar ik het op ongeveer een uur, met een tweede persoon die zijn nagels, haar aan poten en snoet knipt.
Aan een bouvier die reageert vanuit doodsangst kan je niet werken. Wordt zijn haar te lang, dan wordt hij duidelijk ongemakkelijk en wantrouwig. Na de scheerbeurt zie je hem zo opvrolijken.
Verdoven gebeurt trouwens met enting in een spier, lukt niet via een ader. Bob zit eerst te bibberen in een hoekje, gaat dan grommen en valt uiteindelijk iedereen die hem wil aanraken naar de keel (met muilkorf maar ook met veel kracht).
Voor de rest is mijn Bobbemanske een vreselijk lieve goedzak.
groetje, Mieke
Momo en Kiki

Momo en Kiki

- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
ik kan je hierover geen tips geven, maar weet uit ervaring dat sommige honden inderdaad heel erg panisch worden van trimmen en dat het dan wel op deze manier moet, maar ja goed is het natuurlijk niet. maar hij zal toch ook getrimd moeten worden. of je moet het in delen doen zonder narcose of wordt hij dan ook al panisch?
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn ervaring met Tyson is dat hij de laatste keer er heel lang last van heeft gehad... Tyson is een opaniekzaaier en een happer en moet eigenlijk voor elke foto oid een roesje/narcose...
Vorig jaar is hij geopereerd aan een tumor en het jaar ervoor zijn zijn tanden schoongemaakt en wat kleine probleempjes verholpen onder narcose...en na die tumor verwijdering duurde het erg lang eer ik mij Tys weer een beetje herkende zeg maar... hij is overigens nog niet de hond voor de laatste narcose... hij is 14 ...
Maarja.. voor jou is de afweging anders..je kan je hond moeilijk laten vervilten dus ik denk dat je in jouw geval weinig andere keus heb?
Vorig jaar is hij geopereerd aan een tumor en het jaar ervoor zijn zijn tanden schoongemaakt en wat kleine probleempjes verholpen onder narcose...en na die tumor verwijdering duurde het erg lang eer ik mij Tys weer een beetje herkende zeg maar... hij is overigens nog niet de hond voor de laatste narcose... hij is 14 ...
Maarja.. voor jou is de afweging anders..je kan je hond moeilijk laten vervilten dus ik denk dat je in jouw geval weinig andere keus heb?
-
Lindsey
- Zeer actief
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
-
Neeltje
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Veel honden reageren averrechts op Valium/Diazepam.Lindsey schreef:En met een dosis valium?
Ze worden er juist hyper van i.p.v. rustig.
Als je wilt weten hoe je hond op Valium reageert moet je dat eerst even uitproberen. Wel stevig doseren: 1 mg. per kilo lichaamsgewicht.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- -Mieke-
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals