Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schudden met kop

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Schudden met kop

Ongelezen bericht door Inge »

Snoepie is bij mij en mijn moeder had gevraagd goed op haar te letten tijdens het uitlaten.
Wat me opvalt is dat ze regelmatig ineens stilstaat (alsof ze schrikt) en dan met haar kop schudt. Daarna loopt ze gewoon weer verder. Dit herhaalde zich op haar rondje een aantal malen (ik had haar los lopen, dan loopt ze beter dan aan de lijn).
Is dit iets wat gewoon door de ouderdom komt of zou dit kunnen wijzen op een hersenbloedinkje oid wat ze gehad zou kunnen hebben?
Snoepie is bijna 14, heeft behoorlijke staar (volgens mij ziet ze echt niet veel meer) en ze is zo goed als doof.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
shadow1
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door shadow1 »

Misschien een oorontsteking!!,Dan gaan ze ook lopen schudden met hun kop
Afbeelding
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Misschien een teek in het oor...
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

misschien ook gewoon wat viezigheid in het oor, even schoonmaken :wink: ,kijken of het helpt
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Oren zijn schoon.

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, het lijkt of er een trilling door haar kop gaat
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:ik neem aan dat je niet het schudden bedoelt zoals bij jeuk aan het oor? als het licht schudden is zou ik het onder het soort onvermijdelijke ouderdomskwaaltjes scharen zoals je ook heel veel bij mensen ziet : de hersenen en zenuwen werken immers niet meer alsof ze nieuw zijn :wink: .

vlammetje heeft hier ook iets dergelijks, eigenlijk al een paar jaar : vooral als ik haar even knuffel en ze helemaal niet meer geconcentreerd is op haar lichaam en haar manier van staan kan haar kop wat begin te schudden en zou ze zelfs bijna omvallen als ik haar niet ondersteunde.
Het is inderdaad anders dan het kop schudden bij oorpijn.
Ik weet niet zeker of ze ook weleens omgevallen is, weet wel dat ze soms niet meer kan lopen lijkt wel, dan moeten mijn ouders haar naar huis dragen.
Groetjes Inge
Afbeelding

gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Je kan het ook even aan de dierenarts vragen.
Bobby22
nieuw lid

Ongelezen bericht door Bobby22 »

Bij een hersenbloedinkje/tia houden ze vaak (de eerste dagen) de kop wat scheef en hebben ze een afwijking naar één bepaalde kant met lopen. Dan lopen ze bijvoorbeeld steeds rechtsom.
Onze vorige hond is 16 geworden en had op het laatst ook last van "trillingen". Liep hij een stukje en trilde/schudde hij eventjes en liep hij weer verder, maar hij stond toen ook al wankel op zn pootjes. Als je het niet vertrouwd kan je idd het beste maar ff naar de DA gaan :wink:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

wat een zieltje: doof en niet goed zien :jank:

behandel haar maar goed, hoor
en het hoort , denk ik , erbij, een beetje dement? :denken:
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Mijn moeders poedeltje Sita van 15 schudde ook zo met haar koppie, was ook behoorlijk doof en had ook staar.
Dat werd in 1ste instantie ook afgedaan met mogelijke hersenbloeding of gewoon ouderdom.
Tot haar 2 kinderen van 9 soortgelijke klachten kregen, na wat gepuzzel bleken ze alle 3 allergisch te zijn voor een bepaalde AB, waar ze alle 3 mee behandeld werden.
Na het stoppen van die bepaalde AB, heeft dat schudden en wankel lopen bij de 2 van 9 nog een maand of 3 doorgewerkt, daarna was het helemaal weg.
Bij Sita die uiteindelijk ondanks alle makken vrolijke 17 is geworden kwam het tot haar dood af en toe terug.

Wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat dit het geval bij Snoepie zou kunnen zijn.
Maar wel dat de beschreven verschijnselen mogelijk met een allergische reactie op AB te maken kunnen hebben, waarvan in de 1ste instantie bijna nooit word uitgegaan.

Dikke knuffel voor haar....
Binkie
Actief

Ongelezen bericht door Binkie »

kan ook vorm van stress zijn
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Mijn oude Patries deed dit ook, dit was dus wel nadat haar "bedrading" zoals mijn dierenarts het noemde, echt hélemaal was versleten en ze last kreeg van ouderdomsepilepsie...Het zijn echt een soort van "tikjes" die ze dan krijgen.
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Zou er geen gras-aar in haar oor kunnen zitten? Die krengen staan er weer volop.....Timber had dit ook, er was niks te zien in eerste instantie, dat kreng zat heel erg diep......
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Misschien probeert ze zich toch iets te oriënteren? (ze is niet helemaal doof toch?)

Misschien dat het wat vreemd klinkt, maar ik ken namelijk iemand die blind is en bijna constant met zn hoofd loopt te 'schudden of draaien' om de stemmen etc goed op te vangen.

Ik weet niet of het te vergelijken is naar honden, maar dat is even wat in me op kwam.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Bobby22 schreef: Onze vorige hond is 16 geworden en had op het laatst ook last van "trillingen". Liep hij een stukje en trilde/schudde hij eventjes en liep hij weer verder, maar hij stond toen ook al wankel op zn pootjes. Als je het niet vertrouwd kan je idd het beste maar ff naar de DA gaan :wink:
Dat is het inderdaad. Wankel op haar pootjes staat ze al een tijdje, vanmorgen viel me ook op dat ze in telgang loopt.
*Linda* schreef:Mijn oude Patries deed dit ook, dit was dus wel nadat haar "bedrading" zoals mijn dierenarts het noemde, echt hélemaal was versleten en ze last kreeg van ouderdomsepilepsie...Het zijn echt een soort van "tikjes" die ze dan krijgen.
Inderdaad :wink:
Yv*nn schreef:Wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat dit het geval bij Snoepie zou kunnen zijn.
Maar wel dat de beschreven verschijnselen mogelijk met een allergische reactie op AB te maken kunnen hebben, waarvan in de 1ste instantie bijna nooit word uitgegaan.
Denk het niet, ze krijgt geen medicatie verder (alleen visolie).

Ik denk dat het dan inderdaad "gewoon" met de ouderdom te maken heeft. Ze heeft periodes dat ze heel slecht eet, een tijdje geleden is ze wat tanden kwijtgeraakt (waren rot, daarna ging het eten wel even beter) en ze slaapt gewoon echt heel veel.
Daarnaast dus de doofheid en het slechte zien, ze is stram (tempo is echt op oma-niveau). Tijdje geleden gilde ze ook ineens toen mijn moeder haar uitliet en even stond te praten met iemand, ze weet echter niet zeker of het schudden toen al was of dat dat daarna pas begonnen is.
Mijn moeder durft haar niet meer los te laten lopen buiten omdat ze bang is dat ze haar niet goed meer ziet of hoort. Ik doe het hier wel en op zich gaat dat prima zolang ik maar veel tegen haar praat en vlakbij haar blijf lopen. Dan lijkt het ook iets beter te gaan.

Vanmorgen was ze wel heel blij dat ik haar terugbracht naar huis. Ze rende de kamer rond en maakt dan nog gekke sprongen. :wink:
Ze is in haar laatste fase beland denk ik. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Contacteer:

Lucia schreef:Misschien probeert ze zich toch iets te oriënteren? (ze is niet helemaal doof toch?)

Misschien dat het wat vreemd klinkt, maar ik ken namelijk iemand die blind is en bijna constant met zn hoofd loopt te 'schudden of draaien' om de stemmen etc goed op te vangen.

Ik weet niet of het te vergelijken is naar honden, maar dat is even wat in me op kwam.
Hmm...zou wellicht ook nog wel kunnen. De keren dat ze gisteren "schudde" was volgens mij op momenten dat er een auto langsreed. Eens even vragen of mijn moeder daar op kan letten, bij hen rijdt veel minder verkeer dan hier. Ze deed het trouwens ook toen ik gisteren wat foto's maakte, leek een reactie op de flitser.
Groetjes Inge
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”