Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oeps

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@ri@nne
Zeer actief

Oeps

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Jacht op 'zwarte' honden
door Jacqueline van Ginneken. woensdag 04 juni 2008 | 03:42 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 04 juni 2008 | 08:38

Tekstgrootte
NIJMEGEN - Acht hondencontroleurs die langs 73.000 voordeuren van Nijmegen trekken, hebben 549 honden 'ontdekt' waarvoor geen hondenbelasting wordt betaald.

En dan zijn ze nog amper op de helft, want inmiddels hebben ze 34.000 woningen bezocht.

De jacht op 'zwarte' honden is onderdeel van een aangescherpt beleid om vaker te controleren: op uitkeringsfraude, maar dus ook op honden.

Nijmegen telt 9.500 geregistreerde honden. Maar het werkelijke aantal honden ligt een stuk hoger, vermoedt de gemeente op basis van landelijke cijfers.

De acht speciaal ingehuurde controleurs bellen huis aan huis aan. Horen ze een hond blaffen, dan vragen ze de eigenaar of ze de hondenpenning van Borus, Snuf of Fifi mogen zien. Heeft het dier die penning niet, dan betaalt de eigenaar kennelijk geen hondenbelasting.

De hondenbezitter kan ter plekke aangifte doen. Hij riskeert daarnaast een boete die kan oplopen tot 1.134 euro. "De uiteindelijke boete is maatwerk", legt een woordvoerder van de gemeente uit.

Voor een hond betaalt de eigenaar 93,17 euro per jaar; een tweede en derde hond kost 139,89 euro. Heeft iemand meer honden, dan betaalt hij het kenneltarief van 373 euro.

Eind maart zijn de controleurs begonnen; ze zijn nog tot eind november druk met de hondencontroles. Hondenbelasting is ook niet het eerste waar je aan denkt als je een hond aanschaft.

Koploper als het gaat om het aantal honden, is de wijk Lindenholt met 1.500 honden. Goede tweede is Hatert met zo'n 700 honden. In het Waterkwartier lopen er 525 rond, Zwanenveld telt 500 hondenbezitters en in het Waterkwartier zijn dat er 480.

Nijmegen heeft het aantal hondenvoorzieningen een jaar geleden fors verbeterd, met hondenuitlaatplaatsen en bakken waar bezitters de uitwerpselen van hun lievelingsdier kunnen deponeren. De gemeente deelt nu ook boetes uit aan bezitters die hun hond niet hebben aangelijnd. Of die de drollen niet opruimen. Een boete variëert tussen de 50 en 75 euro.

Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... honden.ece
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Maar als brave burger heb jij toch vast niets te vrezen? :mrgreen:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

:smile2: dat wordt ramen dichttimmeren en blafbanden aanschaffen. :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik las het vanochtend in de krant ja.

da's ff oeps ja want volgens mij gaan ze fanatiek te werk!

wij betalen geen hondenbelasting (hoeft niet) maar lola gaat dit weekend logeren dus even kijken wat ik mee zal geven om aan te geven dat zij van mij is en niet van haar logeeradres
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

jelle schreef:Maar als brave burger heb jij toch vast niets te vrezen? :mrgreen:
Nou wij hadden het er net over dat het fijn is dat Tico niet blaft. :mrgreen:
Minder is dat onze buuf waarschijnlijk niet schroomt om ons te veraden. :devil:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier zijn ze ook flink bezig met controle.
Ik betaal wel, maar heb gelijk aangegeven dat we een derde hond hebben, die officieel niet van ons is, maar wel bij ons woont en waarmee gewerkt wordt. Daar hoef je niets voor te betalen heb ik altijd begrepen, en dat was ook zo.
(en anders zou z'n baas nog wel betalen)
arwen-elza
Actief
Mijn ras(sen): duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door arwen-elza »

ben benieuwd of in onze "nette wijk" alle honden aangegeven zijn. Alleen in onze straat zitten er al ongeveer 15 honden :wink:
Jolanda, Daico

Elza 02-11-2003 / 25-10-2007
Arwen 12-11-2002 / 08-07-2015
Doyle 01-07-2007 / 18-09-2019
Kyra 01-07-2012 / 03-08-2021
Daico 01-07-2018 / 01-03-2022

Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

arwen-elza schreef:ben benieuwd of in onze "nette wijk" alle honden aangegeven zijn. Alleen in onze straat zitten er al ongeveer 15 honden :wink:
Ik woon ook in een nette wijk hoor. :pffff:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Volgens mij publiceren ze zulke berichten ook om mensen te waarschuwen. Spontaan zullen mensne zich nu aanmelden omdat ze bang zijn voor een boete :mrgreen: VOila en zo komt er geld in het laatje
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Oeps

Ongelezen bericht door Tiny »

M@ri@nne schreef:Heeft het dier die penning niet, dan betaalt de eigenaar kennelijk geen hondenbelasting.
Wij krijgen in Den Haag geen penning als je hondenbelasting betaald :denken:
Er is hier een keer iemand aan de deur geweest met zo'n apparaatje waarop hij kon zien dat ik betaalde, waarom hij nou moest aanbellen om dat tegen mij te zeggen is mij nog steeds een raadsel :19:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
jelle
Zeer actief

Re: Oeps

Ongelezen bericht door jelle »

Tiny schreef:
M@ri@nne schreef:Heeft het dier die penning niet, dan betaalt de eigenaar kennelijk geen hondenbelasting.
Wij krijgen in Den Haag geen penning als je hondenbelasting betaald :denken:
Er is hier een keer iemand aan de deur geweest met zo'n apparaatje waarop hij kon zien dat ik betaalde, waarom hij nou moest aanbellen om dat tegen mij te zeggen is mij nog steeds een raadsel :19:
om te zien of het er niet meer waren dan opgegeven wellicht?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Bij ons zijn ze hier ook mee begonnen.
En sindsdien betaal ik hondenbelasting.
M@ri@nne
Zeer actief

Poppetje schreef:Bij ons zijn ze hier ook mee begonnen.
Oh maar ik betaal ook wel belasting. :mrgreen:
(voor 1 hond)
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

hier gelukkig geen hondenbelasting.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

M@ri@nne schreef:
Poppetje schreef:Bij ons zijn ze hier ook mee begonnen.
Oh maar ik betaal ook wel belasting. :mrgreen:
(voor 1 hond)
Ga maar vast voor de spiegel je verbaasde "heb-ik-2-honden? :eek: " blik oefenen! :pffff: jij donderstraaltje! :smile:
Afbeelding
chanti
Actief
Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
Contacteer:

Ongelezen bericht door chanti »

Ik woon in Groningen en betaalde eerst geen hondenbelastig. Maar een paar maanden geleden stond er ook iemand van de hondenbelastig voor de deur. En mijn drie honden stonden voor de glazen deur van de woonkamer naar die man te kijken, vraagt hij ook nog 'heb je honden?'. Gelukkig kreeg ik geen boete.
Afbeelding

Neem een kijkje op mijn site http://www.dogdance.nl.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

gelukkig is Delft een stad met denkens als er geen paarden en katten belasting betaald hoeft te woorden waarom dan honden wel :19:
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Waarom hoeven sommige van jullie geen hondenbelasting te betalen dan???

Enne, ik weet niet eens hoe dat werkt, niemand heeft me dat ooit uitgelegd, dusseeeuuuhhhhh tja.... :denken:
RIP Cena :roos:
    Tanja Simba&Bella
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

hier in capelle wordt er elk jaar aan de deur gecontroleerd...en als je niet thuis bent en ze hebben wel een hond gehoord dan krijg je een folder in de bus...Ik betaal wel hondenbelasting (197 per jaar voor 2) maar zie er niks voor terug (ja uitlaatzone's waar het gras een meter hoog staat :devil: ) En zeggen dat je een logee hebt helpt hier niet...ook daar betaal je belasting voor tssssss

Het vragen aan de buren of je honden hebt mag overigens wel maar ze mogen niet op basis daarvan een aanslag opleggen...
    Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
    billy
    Erelid
    Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Hier zijn ze ook druk aan het controleren, ze zijn al wel bij mn ma geweest die in een seniorenwoning 1 hoog woont, maar ik heb ze nog niet gezien, nu scheelt het wel dat de honden hier niet aanslaan. :smile2: :mrgreen:

Groetjes Els
    Afbeelding
    Daantje_
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Nou, ik woon officieel bij mijn vader dus daar woont officieel Juultje ook. Alleen is ze 3 dagen in de week bij mn moeder. Nu hadden we Juultje 5 dagen nog maar (toen), en was ik net 3 uur bij mijn moeder. Komt er al een poppetje met; Hebben jullie een hond?! Ik zo ja, maar die woont niet hier. Helemaal moeilijk doen. Dus we dachten dat we verraden waren.... Maar achteraf niet zo, iedereen heeft in het dorp waar mn moeder woont een brief gekregen dat er extra gecontroleerd wordt. Gelukkig niet waar ik woon in het dorp. Maar daar loopt ook nooit iemand om te controleren, omdat die gemeente waar ik woon het niet zelf doet, maar helemaal ergens anders (verweg ;))
    Afbeelding
    shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Hier ook geen hondenbelasting ..
    Yèti
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

SannePP schreef:Waarom hoeven sommige van jullie geen hondenbelasting te betalen dan???

Enne, ik weet niet eens hoe dat werkt, niemand heeft me dat ooit uitgelegd, dusseeeuuuhhhhh tja.... :denken:
    https://winkel.tilburg.nl/PortalWeb/con ... nBelasting
    Alsjeblieft Sanne. :mrgreen:
    Ik heb netjes aangifte gedaan via die site. Ook hier stond een controleur voor de deur. Hij kon op zijn apparaatje zien dat we betalen. Zegt ie "ja,soms vergeten mensen hun hond af te melden" Jaja, volgens mij controleren ze juist of je niet 2 honden hebt ipv de aangegeven 1. :wink:
    Groetjes, Linda en Yèti
    Afbeelding
    Frenk
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Klinkt misschien wel heel zoet :N: maar ik word van dit soort berichten altijd een beetje blij. Blij dat ik een land woon waar ik me om iets triviaals als hondenbelasting druk kan maken. :mrgreen:

Ik betaal het dan ook graag :ok:
    Afbeelding
    M@ri@nne
    Zeer actief

Frenk schreef:Klinkt misschien wel heel zoet :N: maar ik word van dit soort berichten altijd een beetje blij. Blij dat ik een land woon waar ik me om iets triviaals als hondenbelasting druk kan maken. :mrgreen:

Misschien wil je dan ook mijn 2de hond betalen?
    Groetjes, Marianne.
    Afbeelding
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Niet lief! :neenee: haha, nee onzin, dank je wel! Toch maar eens overwegen :mrgreen:
    Laatst gewijzigd door SannePP op 04 jun 2008 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
    RIP Cena :roos:
      Frenk
      Zeer actief

M@ri@nne schreef:
      Frenk schreef:Klinkt misschien wel heel zoet :N: maar ik word van dit soort berichten altijd een beetje blij. Blij dat ik een land woon waar ik me om iets triviaals als hondenbelasting druk kan maken. :mrgreen:

Misschien wil je dan ook mijn 2de hond betalen?
      Als je de hondenbelasting voor je 2e hond al niet op kunt brengen, waarom heb je er dan twee :19: :pffff:
      Afbeelding
      Fiepje
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto

Ongelezen bericht door Fiepje »

hier moeten we wel belasting betalen, iets van 35 euro per het jaar geloof ik.

mn ouders betalen belasting voor spike en matty, maar matty woont nu bij mij, maar heb dat nog niet doorgegeven, als hier iemand komt controleren, ben ik dan de lul omdat ze niet op dit adres geregistreerd staat? of maakt het niks uit dat ze op het oude adres staat? (er word in ieder geval voor gedokt...)
      Afbeelding
      Frenk
      Zeer actief

Fiepje schreef:hier moeten we wel belasting betalen, iets van 35 euro per het jaar geloof ik.

mn ouders betalen belasting voor spike en matty, maar matty woont nu bij mij, maar heb dat nog niet doorgegeven, als hier iemand komt controleren, ben ik dan de lul omdat ze niet op dit adres geregistreerd staat? of maakt het niks uit dat ze op het oude adres staat? (er word in ieder geval voor gedokt...)
      Wonen jullie in dezelfde gemeente? Anders zou het denk ik wel een probleem kunnen zijn :19:
      Afbeelding
      rose
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

ook hier betalen wij geen hondenbelasting, maar we hebben ook geen voorzieningen voor honden :boos: .
      had het liever andersom gezien
      Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”