Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tot 2x toe maltezers doodbijten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb echt geen idee waar lieke en omafia het over hebben. ik heb die termen als plintenpisser gezien maar volgens mij is juist dit het eerste topic waar eerlijk gediscussieerd wordt.

ik vraag jullie dan ook om concrete quotes van die opmerkingen die volgens jullie de schuld bij de kleintjes neerleggen hierneer te zetten.

en dan niet dingen uit hun context rukken of anderen citeren die roepen dat de sterke honden mensen de kleintjes de schuld geven.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik probeer ook zeer zeker de kleintjes niet de schuld te geven, en vind het grotendeels een kloterige samenloop van omstandigheden :19: ,
Maar het valt me wel op dat veel eigenaren van swiffertjes het gelijk hebben over een , gevaarlijk gestoord monster :wink: ,

en ieder weerwoord dat het misschien een beetje een reden zou kunnen hebben, wordt gelijk gezien, als zie je wel dan krijgen de kleine hondjes weer de schuld.

Ik lees het in ieder geval niet zo, en ik heb voor deze bullen ook een kleine irritantie keffer gehad :19:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

massam schreef:ik heb echt geen idee waar lieke en omafia het over hebben. ik heb die termen als plintenpisser gezien maar volgens mij is juist dit het eerste topic waar eerlijk gediscussieerd wordt.

ik vraag jullie dan ook om concrete quotes van die opmerkingen die volgens jullie de schuld bij de kleintjes neerleggen hierneer te zetten.

en dan niet dingen uit hun context rukken of anderen citeren die roepen dat de sterke honden mensen de kleintjes de schuld geven.
Ik heb zelf hele kleine hondjes en beren van honden maar in alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik veel meer moeite heb gehad met het opvoeden van de kleintjes omdat ze veel feller zijn , zich veel duidelijker denken te moeten profileren.
Met sammie hoesseinie heb ik echt geluk gehad in het begin met dat gedrag van hem, gelukkig is het nu helemaal onder controlle maar was hij met zijn gesnep en gekef gegrepen door een grote hond dan had het me niets verbaast
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Pak-de-bal schreef:
S@ndr@ schreef:Denk dat de verlangens naar een vakantie groter waren als de zorg om zijn hond :roll: ,
sukkel, een pension kost geld, Ja, maar dan had zijn hond wel veilig gezeten, \\IIk ben bang dat dit een hele dure vakantie zal worden voor hem
vraagje voor Brigitte, want dit betwijfel ik.

ik zou niet eens willen dat mijn hond als pensionhond, naast die van hem moest gaan zitten in het pension :eek:

ik denk niet, dat die zou worden toegelaten, ... er moest maar iets gebeuren daar :N:
Ja, een hondagressieve hond wordt gewoon toegelaten of denk je dat die 100 honden allemaal tegelijk los gegooid worden :mrgreen: en wij hebben ze dus ook alleen zijn het er niet heel veel, wat voor rassen?? nou een paar Jack Russels, een Border Terrier, een Kooiker, een Labrador, een Herder, een Golden, een Sint Bernard en een Ridgeback.

Wij weigeren niet snel honden en daarom komen ook veel mensen met hun (probleem) honden naar ons toe :ok:

De honden die ik het prettigst vind om mee om te gaan en waar vrijwel geen problemen mee zijn over het algemeen de Herders, Windhonden, Boxers, Rottweilers, New Foundlanders en veel Terrier rassen.
Brigitte
Zeer actief

massam schreef:
Pak-de-bal schreef:
S@ndr@ schreef:Denk dat de verlangens naar een vakantie groter waren als de zorg om zijn hond :roll: ,
sukkel, een pension kost geld, Ja, maar dan had zijn hond wel veilig gezeten, \\IIk ben bang dat dit een hele dure vakantie zal worden voor hem
vraagje voor Brigitte, want dit betwijfel ik.

ik zou niet eens willen dat mijn hond als pensionhond, naast die van hem moest gaan zitten in het pension :eek:

ik denk niet, dat die zou worden toegelaten, ... er moest maar iets gebeuren daar :N:

die worden gewoon toegelaten. sterker nog. jij hebt daar niks mee te maken als jouw hond daar toevallig ook is.

wel kan het zo zijn dat ze voor een hond zoals deze die helemaal apart begeleidt moet worden en in de uitrenwei ook apart moet in het hoogseizoen niet kan komen omdat ze dan de veiligheid/welzijn van deze hond (nee niet andersom) niet kunnen garanderen.

mijn sam mag dus altijd komen behalve vanaf een week voor de vierdaagse tot half september
Bij ons kunnen ze altijd komen das gen probleem en het moet wel heel raar lopen willen bij ons honden bij elkaar komen die niet bij elkaar zouden mogen komen :wink:

Verder hebben we natuurlijk ook met asielhonden te maken en die zijn ook niet allemaal altijd even sociaal, er zitten soms gewoonweg regelrechte bloedbakken bij, voor de extra zekerheid hebben we b.v. ook kennels die van boven dicht zijn zodat er geen ene kans bestaat dat de hond op wat voro manier dan ook de kennel uit kan komen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Brigitte schreef:De honden die ik het prettigst vind om mee om te gaan en waar vrijwel geen problemen mee zijn over het algemeen de Herders, Windhonden, Boxers, Rottweilers, New Foundlanders en veel Terrier rassen.
En Kooikers natuurlijk :pffff: :mrgreen: (bij mij in het pension zijn ze niet zo weg van Kooikers :wink: )

En natuurlijk zitten er in het pension van Bram ook hondagressieve honden. Ze hebben een systeem dat er twee hekken open moeten voordat honden uit de kennel op de speelweide komen. Honden die alleen met seksegenoten kunnen, zitten met 1 reu of teef in de kennel en op de speelweide. Zo heeft Bram een staff dame waar hij regelmatig een dagje mee doorbrengt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef:
Brigitte schreef:De honden die ik het prettigst vind om mee om te gaan en waar vrijwel geen problemen mee zijn over het algemeen de Herders, Windhonden, Boxers, Rottweilers, New Foundlanders en veel Terrier rassen.
En Kooikers natuurlijk :pffff: :mrgreen: (bij mij in het pension zijn ze niet zo weg van Kooikers :wink: )

En natuurlijk zitten er in het pension van Bram ook hondagressieve honden. Ze hebben een systeem dat er twee hekken open moeten voordat honden uit de kennel op de speelweide komen. Honden die alleen met seksegenoten kunnen, zitten met 1 reu of teef in de kennel en op de speelweide. Zo heeft Bram een staff dame waar hij regelmatig een dagje mee doorbrengt.
niet met seksegenoten zal je bedoelen :denken: ?
Euh ja, natuurlijk bedoel ik dat, dat snapt toch iedereen :pffff: :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Brigitte
Zeer actief

Zoek stok! schreef:

Wij hebben een aantal Kooikers in pension en dan zijn op zich leuke honden, 2 broertjes hebben we die niet met andere honden overweg kunnen, een onwijs leuk en enorm sociaal ADHD teefje :mrgreen: , een hele oude reu die je eigenlijk gewoon maar een beetje moet laten want geef je meneer iets te veel aandacht dan kan je een gromconcert te horen krijgen :smile: en die kan ook niet met andere honden zowel reu als teef niet en reu en teef die ook erg leuk zijn.

We hebben zelf in het asiel een keer een Kooiker gehad die gebeten had, ook 2 collega's van mij flink te pakken had gehad, wij hebben toen dit hondje naar het CVAB in Tholen gebracht waar ze hem veel beter konden begeleiden en meer tijd aan konden besteden, hij is uiteindelijk kort erna geplaatst bij een vrouw in Amsterdam die met hem aan de slag is gegaan onder begeleiding van Cok en Angeline en de laatste berichten die we hadden gehad waren zeer positief. Blijkt een hond meer nodig te hebben dan wij hem/haar kunnen bieden dan kunnen we ze naar Tholen brengen waarmee we wat afspraken hebben kunnen maken :cheer:
Laatst gewijzigd door Brigitte op 04 jun 2008 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

S@ndr@ schreef:De interactie tussen mijn honden is van dien aard(dat er niet eens gegromd word naar elkaar, zelfs de bullepezen worden zonder morren gedeeld).
als alles en iedereen zo met elkaar om zou gaan, dan was er vrede op deze aarde :smile: :smile:

verder zijn ze niet heel aggresief, gelukkig, maar in uitzonderlijke gevallen kunnen ze het wel zijn, en Ja Baco is ook wel 1 keer voor de Kill gegaan.
Nu ben ik een honden eigenaar die als het moet er zelf tussen gaat staan en hem eraf haalt, maar hij had inderdaad die moord kunnen begaan.
En dan had ik het mezelf verweten dat hij die kans had gekregen, niet hem de schuld gegeven(dat zou me een stap te simpel zijn)

er lopen hier nog 2 honden rond waarvan ik weet als hij die tegen komt, dan haalt hij ze van deze wereld af(zonder reden, nooit wat gebeurd, pure antipatie op het eerste gezicht, zomaar), aan mij de taak dat te voorkomen. punt

want het zou dus ook zomaar een vreemde hond kunnen zijn dat hij zegt, jou kop staat me niet aan, en pats erbovenop :neenee: dus niet he
Hier grommen ze weleens tegen elkaar hoor :N: :mrgreen: en mits binnen proporties mogen ze dat ook lekker uitzoeken.

Hoe jij met jouw hond buiten omgaat en hoe ik met Kaya omga, daarbij is de kans natuurlijk ook wel erg klein dat die de kans krijgen om te killen.
Kaya is niet echt een killer, ze is veel te grof dat wel, maar er is hier sinds een jaar een teef in de straat komen te wonen die ze volgens mij minimaal serieus zou verwonden mocht het tot een confrontatie komen.
De hond is wat 'sociaal gestoord' en dit dus echt, omdat ze een hersenaandoening heeft en ook een deel van de schedel mist. Kaya pikt dit blijkbaar haarfijn op.
De mensen weten het, ook van Kaya, maar laten hun hond dus los in de straat lopen. Ondanks dat alles, krijgt Kaya ook echt geen enkele kans van me uiteraard.

Maar het gaat hier dus om een hond die (minimaal?) twee honden heeft gedood. Het gaat niet om een pittige hond met een verantwoordelijke eigenaar.
En wat dan? de hond laten leven in handen van, zo ver ik er nu over denk via de nieuwsberichten, een onverantwoordelijke eigenaar?
Een muilkorfgebod waar een onverantwoordelijke eigenaar zich niet aan houdt?
Herplaatsing? prettige wedstrijd... wie neemt zo'n hond?

Mócht het gaan om een verantwoordelijke eigenaar die een domme inschattingsfout heeft gemaakt, dan zal ik misschien mijn mening bijstellen, maar tot zo ver ben ik toch geneigd te zeggen de hond in laten slapen. Niet omdat ik de hond haat of verafschuw, maar wél omdat het stomweg niet kan om een hond 2 (!) honden dood te laten bijten. Omdat herplaatsing praktisch onmogelijk is en de hond dan dus zeer waarschijnlijk geen prettig leven tegemoet gaat.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

De houder van de hond is verantwoordelijk voor wat de hond doet, niet de eigenaar.
De houder kan dat natuurlijk wel weer verhalen op de eigenaar en dan zal de rechter willen weten in hoeverre de eigenaar wist dat de hond onbetrouwbaar was. Dat wordt een slepende zaak.

Maar in eerste instantie is de houder, het logeeradres dus in dit geval, volledig verantwoordelijk voor wat die hond heeft gedaan.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
S@ndr@
Zeer actief

ja, daar heb je dus een uitzondering op de regel, en hond die niet valt te herplaatsen door problemen met de gezondheid , en aggressief, en een lakse eigenaar, hoe slecht kun je het treffen in je honden leven.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Lars schreef:[
Okee en wat stel jij dan voor? Mogelijke pedofielen castreren bij de geboorte? Abortus plegen op babies van oudercombinaties waar een mogelijk geweldadig kind uit voortkomt? Allochtonen weigeren aan de grens omdat de kans groter is dat ze in de criminaliteit komen? Of zullen we maar iedereen preventief chippen zodat we de hele dag van al hun doen en laten op de hoogte zijn? :denken:

Wel een ding wil ik er over kwijt: je kunt niet voorspellen of iemand crimineel wordt, dus jouw bovenstaande uitspraak is onzin. Het woord "mogelijke" zou je weg kunnen laten. En dan zeg ik dat iemand die de fout in is gegaan, zoals bij een verkrachting, die mag niet nog een kans krijgen. Zet maar voorgoed vast.
C@rmen schreef:
God wat makkelijk oordelen weer...er zijn ook mensen die hun hond bij een oppas onderbrengen omdat het dier wegkwijnt in een pension en dus niet om het financiele plaatje :roll:
Och die arme eigenaar. Er wordt over hem geoordeeld..... Misschien had hij een andere reden maar deze weegt niet op tegen de ellende die zijn handelen veroorzaakt heeft.
Lars schreef: ....en de mogelijkheid dat het dier bij zijn eigen baas nooit ongeoorloofd gedrag heeft vertoond wordt voor het gemak ook maar weer even vergeten. :wink:
Hij kent zijn eigen hond niet. Daarmee begint de fout al.
Laatst gewijzigd door iones op 04 jun 2008 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Zoek stok!
Zeer actief

Brigitte schreef:We hebben zelf in het asiel een keer een Kooiker gehad die gebeten had, ook 2 collega's van mij flink te pakken had gehad, wij hebben toen dit hondje naar het CVAB in Tholen gebracht waar ze hem veel beter konden begeleiden en meer tijd aan konden besteden, hij is uiteindelijk kort erna geplaatst bij een vrouw in Amsterdam die met hem aan de slag is gegaan onder begeleiding van Cok en Angeline en de laatste berichten die we hadden gehad waren zeer positief. Blijkt een hond meer nodig te hebben dan wij hem/haar kunnen bieden dan kunnen we ze naar Tholen brengen waarmee we wat afspraken hebben kunnen maken :cheer:
In elk mededelingenboekje staat wel weer een Kooiker die is ingeslapen wegens 'plotseling onvoorspelbaar bijtgedrag'. Vaak is er van zo'n hondje nog best iets te maken met de juiste begeleiding, maar vind er maar eens baasjes voor (gelukkig bij de Kooiker die jij noemt wel gelukt). Eigenlijk hetzelfde als met een hondagressieve hond. Met de juiste begeleiding is het een heel fijne hond, maar of er elke keer weer baasjes zijn te vinden voor zo'n hond (zoals de staff in het topic) vraag ik me af.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:behalve ik natuurlijk :oohja: :mrgreen: .
Jij zit gewoon te azen of ik eens wat fouts tik :boos: :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
iones
Zeer actief

malinois schreef:
MARC_S schreef:Ik kan me een doberman herinneren die dezelfde avond is afgemaakt na in beslagname omdat hij een kat doodgebeten had :N:
ja klopt... Storm...
en mensen zijn er toch terecht heel bang voor heb ik gemerkt... want heb er dus wat opgehaald om dit te voorkomen

en ik ken iemand persoonlijk waarvan de hond is afgemaakt omdat die een kind iets had gebeten...
De baas van Vasco in dit verhaal.. is een hele tijd mijn trainer geweest nl.

http://www.chrisisaak.nl/storm/krant18.html
Heb ik het nou mis of lijkt het erop dat als een hond gebeten wordt dat niet erg is, want dan grijpt men niet in naar aanleiding daarvan, maar als een kind of kat gebeten wordt wel. :19: Is dat reëel?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Nou letterlijk": "zolang er geen mensen gebeten worden komen we daar niet voor hoor, mevrouwtje." :19:
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ik probeer ook zeer zeker de kleintjes niet de schuld te geven, en vind het grotendeels een kloterige samenloop van omstandigheden :19: ,
Maar het valt me wel op dat veel eigenaren van swiffertjes het gelijk hebben over een , gevaarlijk gestoord monster :wink: ,

en ieder weerwoord dat het misschien een beetje een reden zou kunnen hebben, wordt gelijk gezien, als zie je wel dan krijgen de kleine hondjes weer de schuld.

Ik lees het in ieder geval niet zo, en ik heb voor deze bullen ook een kleine irritantie keffer gehad :19:
Als een grotere hond een potentiele moordenaar voor jouw hond zou kunnen zijn, omdat die een andere hond heeft doodgebeten, dan zie jij die ook als een gevaarlijk gestoord monster.

In elk dier (en daarmee bedoel ik ook mensen) kan er zich afwijkend/gestoord gedrag voordoen. HEt zijn er gelukkig niet veel, maar ze zijn er wel.

HEt argument "een hond is een hond dus dat kan gebeuren" vind ik klinkklare onzin. Mensen maken elkaar ook wel eens af, en dan zeg je ook niet "een mens is een mens dus dat kan gebeuren". Je hoort ze uit de maatschappij te halen, heel simpel. Omdat ze een gevaar vormen voor anderen. Voor honden geldt hetzelfde. Als ze een gevaar vormen voor andere honden moeten ze uit de maatschappij verwijderd worden.
S@ndr@
Zeer actief

iones schreef:
S@ndr@ schreef:ik probeer ook zeer zeker de kleintjes niet de schuld te geven, en vind het grotendeels een kloterige samenloop van omstandigheden :19: ,

Als een grotere hond een potentiele moordenaar voor jouw hond zou kunnen zijn, omdat die een andere hond heeft doodgebeten, dan zie jij die ook als een gevaarlijk gestoord monster.

In elk dier (en daarmee bedoel ik ook mensen) kan er zich afwijkend/gestoord gedrag voordoen. HEt zijn er gelukkig niet veel, maar ze zijn er wel.

HEt argument "een hond is een hond dus dat kan gebeuren" vind ik klinkklare onzin. Mensen maken elkaar ook wel eens af, en dan zeg je ook niet "een mens is een mens dus dat kan gebeuren". Je hoort ze uit de maatschappij te halen, heel simpel. Omdat ze een gevaar vormen voor anderen. Voor honden geldt hetzelfde. Als ze een gevaar vormen voor andere honden moeten ze uit de maatschappij verwijderd worden.
als het hondje zich had losgerukt en onder een auto was gekomen( ik noem eens een dwars straat) ga jij dan de automobilist die rose spuit geven, of moet de auto in de pers, want er is een hond mee vermoord :F:

Honden lopen risico`s, ook van andere honden, ook door mensen ook door autos :wink:
dat maakt het niet minder erg, als je hondje verongelukt

Ik vind dat je aan het overdrijven bent en dat je iedere vorm van redelijkheid uit het oog verliest :wink:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

S@ndr@ schreef:als het hondje zich had losgerukt en onder een auto was gekomen( ik noem eens een dwars straat) ga jij dan de automobilist die rose spuit geven, of moet de auto in de pers, want er is een hond mee vermoord :F:
Dat is een beetje een kromme vergelijking, die twee hondjes zijn niet per ongeluk overhoop gelopen door die hond.
Maar om het vergelijk door te trekken; als een auto vanuit parkeerstand zomaar wegrijdt en twee keer iemand doodrijdt is die inderdaad rijp voor de pers :wink:
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Een ietwat late melding ( modjes hebben zo ook hun werkgever die ze af en toe verwacht :wink: ) :

Persoonlijke geschillen en de daarbij behorende discussie tussen Whera en Marc dienen bij deze uitgevochten te worden per pb en niet op het forum.
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Marjoleine schreef:
De houder van de hond is verantwoordelijk voor wat de hond doet, niet de eigenaar.
De houder kan dat natuurlijk wel weer verhalen op de eigenaar en dan zal de rechter willen weten in hoeverre de eigenaar wist dat de hond onbetrouwbaar was. Dat wordt een slepende zaak.

Maar in eerste instantie is de houder, het logeeradres dus in dit geval, volledig verantwoordelijk voor wat die hond heeft gedaan.
is dat zo ? Ik dacht namelijk dat de eigenaar verantwoordelijk blijft (en aansprakelijk is ) voor de hond.
Laatst gewijzigd door Zoie op 04 jun 2008 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
S@ndr@ schreef:als het hondje zich had losgerukt en onder een auto was gekomen( ik noem eens een dwars straat) ga jij dan de automobilist die rose spuit geven, of moet de auto in de pers, want er is een hond mee vermoord :F:
Dat is een beetje een kromme vergelijking, die twee hondjes zijn niet per ongeluk overhoop gelopen door die hond.
Maar om het vergelijk door te trekken; als een auto vanuit parkeerstand zomaar wegrijdt en twee keer iemand doodrijdt is die inderdaad rijp voor de pers :wink:
:smile: :smile:

O.k ik wou duidelijk maken dat het in beide gevallen om een hond gaat die het niet overleefd :19: .
alleen als het gaat om een staf die een malthzer voor zijn bek krijgt dan komen er een soort van wraak gevoelens bijkijken
en als hij nu onder een auto loopt is het van pech, ja lullig maar niets aan te doen-ofzo, dat wordt makkelijker geaccepteerd
terwijl het resultaat hetzelfde is, en de aanleiding eigenlijk ook, iemand (en persoon dus :roll: ) let niet op :wink: ,
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

S@ndr@ schreef:
Marie-Josée schreef:
:smile: :smile:

O.k ik wou duidelijk maken dat het in beide gevallen om een hond gaat die het niet overleefd :19: .
alleen als het gaat om een staf die een malthzer voor zijn bek krijgt dan komen er een soort van wraak gevoelens bijkijken
en als hij nu onder een auto loopt is het van pech, ja lullig maar niets aan te doen-ofzo, dat wordt makkelijker geaccepteerd
terwijl het resultaat hetzelfde is, en de aanleiding eigenlijk ook, iemand (en persoon dus :roll: ) let niet op :wink: ,
Nou nee hoor, als iemand de stoep oprijdt en daarbij mijn hond vermoord ben ik net zo kwaad als wanneer ze doodgebeten worden door een andere hond.
Als je hond onder een auto loopt die gewoon netjes de toegestane snelheid op de weg rijdt is dat dus geen kwestie van niet opletten van de automobilist. Er hoort geen hond op de weg te lopen opeens natuurlijk, en als je 50 rijdt en er schiet een hond voor je wielen kan je weinig meer doen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ja ik snap dat je boos bent, dan .
maar ik wou die vergelijkin even trekken om wat duidelijk te maken.
Misschien had de oppas van de staf, het ook wel niet in de gaten dat die maltheze op hem af kwam stuiven, en mischien wist of besefte hij ook niet in die nano seconde dat die hondjes heel kwetsbaar zijn.
en dat ie de staf op moet hijsen om ongelukken te voorkomen

Net als dat die automobilist geen hond verwacht die oversteekt, (terwijl we er dagelijks mee geconfronteerd worden, overstekend vee)

Het is alleen ze zijn even dodelijk, alleen van de auto(in dit voorbeeld wordt het geaccepteerd- het risico is aanvaardbaar, ondanks alle verkeers slachtoffers alle jaren)
maar een hond die in een flits doet waar ie ooit voor ontworpen is, stuit op wraakgevoelens(kan het niet anders noemen :19:)
dus ik denk dat we een hond toch menselijke emoties toekennen, op een bepaald niveau, ofzo :19:
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ja ik snap dat je boos bent, dan .
Misschien had de oppas van de staf, het ook wel niet in de gaten dat die maltheze op hem af kwam stuiven, en mischien wist of besefte hij ook niet in die nano seconde dat die hondjes heel kwetsbaar zijn.

Net als dat die automobilist geen hond verwacht die oversteekt, (terwijl we er dagelijks mee geconfronteerd worden, overstekend vee)
Als je met een hond loopt die andere honden mogelijke dood zou kunnen, en voornamelijk natuurlijk willen, bijten dan let je maar beter op. :19: Kan je dat niet dan muilkorf je die hond maar.
En dan laat je die hond al helemaaal niet later ergens achter zodat hij hondje nummer 2 uit de handen van zijn baasje kan rukken om die ook nog even te doden.

Ik vind het echt geen vergelijking. Sorry :mrgreen: :wink:

Ik vind de vergelijking logischer als je met een brommer op de stoep gaat rijden en dan 2 kindjes doodrijdt al roepende "ja sorry zag ze niet aankomen".
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

iones schreef:
malinois schreef:
MARC_S schreef:Ik kan me een doberman herinneren die dezelfde avond is afgemaakt na in beslagname omdat hij een kat doodgebeten had :N:
ja klopt... Storm...
en mensen zijn er toch terecht heel bang voor heb ik gemerkt... want heb er dus wat opgehaald om dit te voorkomen

en ik ken iemand persoonlijk waarvan de hond is afgemaakt omdat die een kind iets had gebeten...
De baas van Vasco in dit verhaal.. is een hele tijd mijn trainer geweest nl.

http://www.chrisisaak.nl/storm/krant18.html
Heb ik het nou mis of lijkt het erop dat als een hond gebeten wordt dat niet erg is, want dan grijpt men niet in naar aanleiding daarvan, maar als een kind of kat gebeten wordt wel. :19: Is dat reëel?
waar heb je het over? :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Moos schreef:
S@ndr@ schreef:Ja ik snap dat je boos bent, dan .

Als je met een hond loopt die andere honden mogelijke dood zou kunnen, en voornamelijk natuurlijk willen, bijten dan let je maar beter op. :19: Kan je dat niet dan muilkorf je die hond maar.
En dan laat je die hond al helemaaal niet later ergens achter zodat hij hondje nummer 2 uit de handen van zijn baasje kan rukken om die ook nog even te doden.

Ik vind het echt geen vergelijking. Sorry :mrgreen: :wink:

Ik vind de vergelijking logischer als je met een brommer op de stoep gaat rijden en dan 2 kindjes doodrijdt al roepende "ja sorry zag ze niet aankomen".
:N:
het is maar wat je logisch noemt, maar o.k

dat hij die hond daar niet achter had mogen laten ben ik helemaal met je eens, en met nog veel meer dingen die hier gezegd zijn.
deze vergelijjking heb ik alleen gemaakt omdat er forumers zijn die echt een regelrecht soort haat naar dit soort honden lijken te hebben.
Terwijl ik echt vind dat het de situatie was( de gelegenheid maakt de dief) en de mensen eromheen, die absoluut niet met deze hond om konden gaan.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

iones schreef:

dan zou jij pech hebben want ik haalde ze er niet uit en als ik het kan voorkomen dat er een hond ingeslapen zou worden doe ik het meteen dan is hij daar wel weg hoor :ok:
Ik zou natuurlijk maatregelen nemen dat het nooit weer kon gebeuren maar inslapen absoluut niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef: Terwijl ik echt vind dat het de situatie was( de gelegenheid maakt de dief) en de mensen eromheen, die absoluut niet met deze hond om konden gaan.
Hier ben ik het uiteraard mee eens :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

S@ndr@ schreef: deze vergelijjking heb ik alleen gemaakt omdat er forumers zijn die echt een regelrecht soort haat naar dit soort honden lijken te hebben.
Welke "haat" bedoel je, het tot 2x toe doodbijten van honden of het ras?
Ik vind dat namelijk wel meevallen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”