Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jas voor vermagerde hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jelle
Zeer actief

jas voor vermagerde hond?

Ongelezen bericht door jelle »

Hoi

als het goed is komt Grandi dus zondag vanuit Spanje aan in Nederland. Ze is alleen wel heel erg vermagerd door haar medische behandeling. Natuurlijk hopen we dat zo snel mogelijk ten goede te gaan keren, maar daar zal toch wel wat tijd overheen gaan.
Zou zij baat hebben (de eerste tijd) bij een jasje om naar buiten te gaan of is dat echt overdreven in deze tijd van het jaar?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
jelle
Zeer actief

Dank je! :mrgreen:

Klein bijkomend voordeel zou eventueel wel zijn dat het met jasje misschien wat vreemde blikken (en heel vaak uitleggen) scheelt omdat mensen op straat niet zo snel zien hoe mager ze is, maar ach, eigenlijk boeit dat ook niet zoveel...

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
jelle
Zeer actief

Nanna schreef:
jelle schreef:Dank je! :mrgreen:

Klein bijkomend voordeel zou eventueel wel zijn dat het met jasje misschien wat vreemde blikken (en heel vaak uitleggen) scheelt omdat mensen op straat niet zo snel zien hoe mager ze is, maar ach, eigenlijk boeit dat ook niet zoveel...
Ik zou haar in den beginne al helemaal niet veel meenemen, de straat op. Laat ze eerst maar lekker aansterken.
Zonder jas ;-)
we gaan ook niet gelijk drie uur door het bos raggen hoor :wink:
maar een klein rondje park is toch wel de bedoeling. Al is het maar even naar het veldje om de behoefte te doen (mocht ze toevalligerwijs ook al van zichzelf zindelijk zijn - zoals alle andere spanjaardjes die we gehad hebben...) .
In Spanje hebben we wel met haar gewandeld en dat vond ze leuk en deed ze prima (niet specifiek angstig of onrustig ofzo), dus ik denk niet dat ze er gruwelijk veel extra stress van zal hebben om even mee te gaan.

Afbeelding

miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik zou ook niet voor een jas kiezen, maar mocht ze nou toch wat angstig zijn bij toenadering van van vreemde mensen en je krijgt veel ongevraagde reacties bij het buiten lopen, dan zou ik het alsnog overwegen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lijkt me niet bevorderlijk voor d'r vacht, 'n jas aan doen. Gewoon lekker goed voeren en verdere goede verzorging, dan komt het vanzelf goed. En wat andere mensen denken, lekker laten denken of als ze vragen of 'n opmerking maken, rustig uitleggen.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Neeltje schreef:Lijkt me niet bevorderlijk voor d'r vacht, 'n jas aan doen. Gewoon lekker goed voeren en verdere goede verzorging, dan komt het vanzelf goed. En wat andere mensen denken, lekker laten denken of als ze vragen of 'n opmerking maken, rustig uitleggen.
mwah, even een jas aan tijdens een rondje lopen lijkt me nou niet zo'n ramp voor de vacht. Het gaat hier om een rondje van misschien hooguit een half uur.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Een variant op het hulphondendekje? "Niet aaien, ik ben gered uit Spanje'' erop? Heb je meteen een goed gespreksonderwerp en is haar mager zijn ook uitgelegd.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

miekmiek schreef:
Neeltje schreef:Lijkt me niet bevorderlijk voor d'r vacht, 'n jas aan doen. Gewoon lekker goed voeren en verdere goede verzorging, dan komt het vanzelf goed. En wat andere mensen denken, lekker laten denken of als ze vragen of 'n opmerking maken, rustig uitleggen.
mwah, even een jas aan tijdens een rondje lopen lijkt me nou niet zo'n ramp voor de vacht. Het gaat hier om een rondje van misschien hooguit een half uur.
Al was het voor 5 min tenzij echt medisch noodzakelijk gaat er geen jas aan. Zeker als je knokig bent, lijkt het me ook nog eens schuren.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Geen jas, is niet nodig, ze gaat heel snel aansterken als ze eenmaal bij je is :wink:
Jordi
Actief

Ongelezen bericht door Jordi »

Lijkt me niet nodig. Sowieso vind ik kleren voor dieren beetje vreemd :P
jelle
Zeer actief

Jordi schreef:Lijkt me niet nodig. Sowieso vind ik kleren voor dieren beetje vreemd :P
het is m.i. niet vreemd als de hond er baat bij heeft. Als het nu januari was geweest ipv juni was er bij mij geen enkele vraag geweest of ze een jas aan had gekregen, die had hier dan inmiddels al kant klaar gelegen.

Afbeelding

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Jordi schreef:Lijkt me niet nodig. Sowieso vind ik kleren voor dieren beetje vreemd :P
is dat zo :denken:
Misschien moet je je er dan eens in verdiepen waarom deze hond evt een jas aan zou moeten :roll:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik denk misschien dat als je met jas zou lopen je ook veel reacties van mensen krijgt. net zo als zonder jas doordat ze wat mager is. dus dat zal niet veel uitmaken denk ik.

ik denk niet dat ze voor de temp. een jas nodig zal hebben. een jas met ``rescue dog ``erop kan misschien wel handig zijn. maar zal je weer zelf moeten maken denk. :19:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zelf heb een spaanse galgo die normaal heel erg slank zijn.. toen Samara vanuit Spanje kwam was ze ook erg m,ager..zeker 8 kilo lichter dan nu en wij hebben haar geen jasje aangedaan als het niet nodig was en zij kwam in januari aan....en toen waren de temperaturen een heel stuk lager!
Belangrijk is meer dat als je buiten loopt dat je niet heel erg lang gaat stikstaan als het wat winderig is of als het regent... maar met de temperaturen zoals ze nu zijn zou ik me geen zorgen maken hoor.
En wat mensen zeggen...ach mensen hebben altijd wat tezeggen... je zou het gewoon kunnen vertellen hoe het zit als ze commentaar hebben.
Maar je zal zien hoe snel ze aansterkt met dat heerlijke eten wat er hier allemaal is!
Heb je al besloten wat je gaat voeren als ze er eenmaal is?

Jacqueline
Afbeelding
jelle
Zeer actief

jacq1970 schreef:I
Heb je al besloten wat je gaat voeren als ze er eenmaal is?
vers, normaal gesproken. Tot nog toe worden alle hondjes hier daar wel blij van :mrgreen:
Wel rustig opbouwen, natuurlijk.

Afbeelding

SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik denk niet dat ze een jasje aanhoeft hoor, maar ik begrijp dat je je zorgen maakt daarom!

Onze Mats (x herder) woog, toen we haar uit het asiel haalden (gewoon in Nederland overigens) maar 5 kilo. Ze was 5 maanden oud en erg ziek.
Eenmaal weer opgeknapt, gaven mensen heel veel reacties op straat. Veelal positief en nieuwsgierig. Er zijn ook mensen die vervelende, veroordelende opmerkingen maken (bijv: je moet m wel eten geven! of Je mishandelt die hond zeker)
Mijn vader zei dan altijd: "deze hond is niet te mager, het is gewoon een bijzonder ras: de ethiopische herder. Ken je die niet?"
Of ze geloven je, of ze zijn gelijk stil!

Misschien werkt het voor jullie ook? En wat dat betreft: you don't care what people say, do you?

Veel succes met je nieuwste aanwist, geniet er van en ik ben benieuwd hoe ze op zal knappen bij jullie! :ok: respect!
RIP Cena :roos:
    boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Idd de mensen lekker laten zeiken. Ik kreeg net ook weer van een paar mensen naar mijn hoofd geslingerd toen ze langskwamen: daar heb je diegene weer met die dikke honden. Nou Bo is graatmager, Sam is te mager en Boris zit op goed gewicht en neigt naar de lage kant. Bo heeft weer even een eet dip en is net ziek geweest wat ook energie kost.
    Mensen moeten altijd wat te zeiken hebben. Tja, Sam is nu eenmaal nu al (moet nog verder groeien :N: ) een beer van een hond. Echt heerlijk mooi fors gebouwd, maar dat wil echt niet zeggen dat hij dik is. De dierenarts vond hem ook wat mager, maar wat wil je als je zo aan het groeien bent. Hij eet goed in elk geval. :ok:
    morgen voor de zekerheid even weer een wormenkuur ertegen bij alle 3 en verder wat extra brood erbij of boullion. Dan sterken ze vanzelf goed aan.
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”