Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tot 2x toe maltezers doodbijten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Die eigenaar is nog helemaal niet aan het woord geweest, dus voor hetzelfde geld is het wel een verstandig iemand, en muilkorft hij zijn hond meteen.

En een aantal hebben het er maar over dat die hond al eerder agressief gedrag vertoond moet hebben, maar dat weten we helemaal niet :19:

Tuurlijk, grauwen en snauwen aan de lijn misschien, maar dat doet onze hond ook. Is het dan meteen een potentieel moordwapen?
Ik ga ervan uit dat als de eigenaar dit gedrag kende, hij dat ook netjes heeft uitgelegd aan de oppas. Oppas kan er niks aan doen dat Maltezer losschiet en heeft misschien niet op tijd of niet goed kunnen ingrijpen.

Oppas schrikt enorm, ruiten worden nog eens ingegooid, dus besluit dat het beter is dat de hond naar de kroeg gaat waar de eigenaar normaal werkt. Die mensen letten niet op of dumpen de hond...

In mijn ogen is er maar 1 heeeeeeeeel erg fout en dat is oppas nr 2 uit de kroeg.....
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

massam schreef:
chrico schreef:
MARC_S schreef: Dus waarom nu gaan lopen zeggen dat een muilkorf gebod geen zin heeft want hij houdt zich er toch niet aan omdat bv de ouders van Whera ook schijt aan zo'n gebod hadden? Ik en ik neem aan een heleboel andere mensen zouden zich er wel aan houden en dan is het toch ook klaar?
.
Sorry voor jou maar daar waren we op pagina 3 al over aan het spreken of zo. Nogmaals, laat mij erbuiten, bemoei je niet met mij op een negatieve manier. Wie zegt dat mijn ouders er schijt aan hadden slimmerik, misschien vond ik dat als kind zijnde wel heel zielig dat mijn liefje met een korf om moest lopen. Je blijft maar doorgaan. Als ik jou was zou ik dat knippen en weer plakken in je archief zodat je dat over een aantal weken weer ergens kan laten opdoemen
whera zoek het eens niet zo op! jij bent het enige concrete voorbeeld wat dit betreft in het hele topic. ik had jou ook aangehaald als ik gereageerd had :19:
Dus nu zoek ik het op :smile: sorry. Ik vraag Marc eerder om mij en mijn honden met rust te laten, doe ik bij hem ook.
Even toegevoegd:
Als jij het had aangehaald dan had je waarschijnlijk er niet vanuit gegaan dat mijn ouders er schijt aan hadden want zo schrijf ik dat niet en zeg dat ook nergens
Laatst gewijzigd door chrico op 04 jun 2008 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mit
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
C@rmen schreef:
iones schreef:
S@ndr@ schreef: tja, en dat is een inschattings fout in mensen , waarschijnlijk had hij zijn hond wel goed ingeschat, alleen de mensen waar hij hem bij achter liet niet :wink: .
Hij heeft inderdaad de mensen niet goed ingeschat. Dat klopt. Met fatale gevolgen.
S@ndr@ schreef: Denk dat de verlangens naar een vakantie groter waren als de zorg om zijn hond :roll: ,
sukkel, een pension kost geld, Ja, maar dan had zijn hond wel veilig gezeten, \\IIk ben bang dat dit een hele dure vakantie zal worden voor hem :N:
INderdaad. Lekker gierig zijn, op vakantie willen en een hoop ellende achterlaten. Ik vrees dat dit geen dure vakantie wordt. De hond wordt hooguit ingeslapen. Meer niet.
God wat makkelijk oordelen weer...er zijn ook mensen die hun hond bij een oppas onderbrengen omdat het dier wegkwijnt in een pension en dus niet om het financiele plaatje :roll:
Dan had ie thuis moeten blijven of een vakantie met hond moeten plannen, jammer dan zorg houdt niet op bij ik heb vrij en wil op vakantie
Sorry, maar wij brengen de hond naar pension als we weggaan. Als er in het pension een hond uitbreekt en bij onze hond in de weide komt of wat ook, en die hond wordt verwond...Zijn wij dan schuldig? Dacht het niet...
Afbeelding
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

C@rmen schreef: God wat makkelijk oordelen weer...er zijn ook mensen die hun hond bij een oppas onderbrengen omdat het dier wegkwijnt in een pension en dus niet om het financiele plaatje :roll:
....en de mogelijkheid dat het dier bij zijn eigen baas nooit ongeoorloofd gedrag heeft vertoond wordt voor het gemak ook maar weer even vergeten. :wink:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

S@ndr@ schreef:
C@rmen schreef:
iones schreef:
S@ndr@ schreef: tja, en dat is een inschattings fout in mensen , waarschijnlijk had hij zijn hond wel goed ingeschat, alleen de mensen waar hij hem bij achter liet niet :wink: .
Hij heeft inderdaad de mensen niet goed ingeschat. Dat klopt. Met fatale gevolgen.
S@ndr@ schreef: Denk dat de verlangens naar een vakantie groter waren als de zorg om zijn hond :roll: ,
sukkel, een pension kost geld, Ja, maar dan had zijn hond wel veilig gezeten, \\IIk ben bang dat dit een hele dure vakantie zal worden voor hem :N:
INderdaad. Lekker gierig zijn, op vakantie willen en een hoop ellende achterlaten. Ik vrees dat dit geen dure vakantie wordt. De hond wordt hooguit ingeslapen. Meer niet.
God wat makkelijk oordelen weer...er zijn ook mensen die hun hond bij een oppas onderbrengen omdat het dier wegkwijnt in een pension en dus niet om het financiele plaatje :roll:
Dan had ie thuis moeten blijven of een vakantie met hond moeten plannen, jammer dan zorg houdt niet op bij ik heb vrij en wil op vakantie
Tsja ik blijf het makkelijk oordelen vinden..mijn honden gaan ook wel eens een weekendje uit logeren bij mijn ouders en schoonouders. Er is hier nog nooit iets voorgevallen met andere honden maar ook met mijn honden kan eens de 1e keer zijn en dan is dat knap lullig als die 1e keer dan net gebeurd als bijvoorbeeld mijn vader, die ik volledig vertrouw met mijn honden, per ongeluk de lijn laat schieten.
Waarmee ik dus bedoel te zeggen dat het voor de eigenaar ook een hele verassing zou kunnen zijn dat zijn hond zich heeft losgerukt en hondjes heeft doodgebeten.
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Lars schreef:
C@rmen schreef: God wat makkelijk oordelen weer...er zijn ook mensen die hun hond bij een oppas onderbrengen omdat het dier wegkwijnt in een pension en dus niet om het financiele plaatje :roll:
....en de mogelijkheid dat het dier bij zijn eigen baas nooit ongeoorloofd gedrag heeft vertoond wordt voor het gemak ook maar weer even vergeten. :wink:
En dat is wat ik met een heel verhaal onder je post probeer duidelijk te maken, alleen lukt jou dat dan weer in 1 zinnetje :boos: :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Jinx schreef:
S@ndr@ schreef:
C@rmen schreef:
iones schreef: Hij heeft inderdaad de mensen niet goed ingeschat. Dat klopt. Met fatale gevolgen. INderdaad. Lekker gierig zijn, op vakantie willen en een hoop ellende achterlaten. Ik vrees dat dit geen dure vakantie wordt. De hond wordt hooguit ingeslapen. Meer niet.
Sorry, maar wij brengen de hond naar pension als we weggaan. Als er in het pension een hond uitbreekt en bij onze hond in de weide komt of wat ook, en die hond wordt verwond...Zijn wij dan schuldig? Dacht het niet...

volgens mij roepen ze bij elk pension dat je altijd aansprakelijk voor je hond bent. maar de meneer van ons pension weet dondersgoed wat sams gebruiksaanwijzing is en dat ie alleen in de wei en kennel moet dus als daar dan wat misgaat wil ik best dat gesprek over verantwoordelijkheid even aangaan :mrgreen:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

C@rmen schreef:
Lars schreef:
En dat is wat ik met een heel verhaal onder je post probeer duidelijk te maken, alleen lukt jou dat dan weer in 1 zinnetje :boos: :wink:
Ik heb er ook een heel verhaal voor moeten neerkwatten :mrgreen:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

massam schreef:
Jinx schreef:
S@ndr@ schreef:

volgens mij roepen ze bij elk pension dat je altijd aansprakelijk voor je hond bent. maar de meneer van ons pension weet dondersgoed wat sams gebruiksaanwijzing is en dat ie alleen in de wei en kennel moet dus als daar dan wat misgaat wil ik best dat gesprek over verantwoordelijkheid even aangaan :mrgreen:
Nouja precies. Wij geven ook instructies. :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

C@rmen schreef:
iones schreef:
Volgens het bericht van Nanna was die beste niet met vakantie maar zat ie in de kroeg..
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Mit
Zeer actief

wendy71 schreef:
C@rmen schreef:
iones schreef:
Volgens het bericht van Nanna was die beste niet met vakantie maar zat ie in de kroeg..
Volgens mij was ie eigenaar van een kroeg, en de hond is naar de waarnemer van die kroeg gebracht.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

chrico schreef:
massam schreef:
chrico schreef:
MARC_S schreef: Dus waarom nu gaan lopen zeggen dat een muilkorf gebod geen zin heeft want hij houdt zich er toch niet aan omdat bv de ouders van Whera ook schijt aan zo'n gebod hadden? Ik en ik neem aan een heleboel andere mensen zouden zich er wel aan houden en dan is het toch ook klaar?
.
Sorry voor jou maar daar waren we op pagina 3 al over aan het spreken of zo. Nogmaals, laat mij erbuiten, bemoei je niet met mij op een negatieve manier. Wie zegt dat mijn ouders er schijt aan hadden slimmerik, misschien vond ik dat als kind zijnde wel heel zielig dat mijn liefje met een korf om moest lopen. Je blijft maar doorgaan. Als ik jou was zou ik dat knippen en weer plakken in je archief zodat je dat over een aantal weken weer ergens kan laten opdoemen
whera zoek het eens niet zo op! jij bent het enige concrete voorbeeld wat dit betreft in het hele topic. ik had jou ook aangehaald als ik gereageerd had :19:
Dus nu zoek ik het op :smile: sorry. Ik vraag Marc eerder om mij en mijn honden met rust te laten, doe ik bij hem ook.
Even toegevoegd:
Als jij het had aangehaald dan had je waarschijnlijk er niet vanuit gegaan dat mijn ouders er schijt aan hadden want zo schrijf ik dat niet en zeg dat ook nergens
ach ja. het gaat dus om dat woordje? ik gebruik dat veel en had dat in deze zomaar kunnen gebruiken. hoef jij het niet voor gezegd te hebben. ik snap de andere tijdsgeest etc dus verder geen oordeel, maar iets opgelegd krijgen en er niet naar handelen... dat i.c.m. jouw bericht over hoe het gebeurde waar vanaf druipt dat jij het de grootste onzin vindt. dan denk ik al snel aan het belachelijk vinden van de opgelegde muilkorfplicht en daar dus schijt aan hebben en niet doen dus.
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

S@ndr@ schreef:Denk dat de verlangens naar een vakantie groter waren als de zorg om zijn hond :roll: ,
sukkel, een pension kost geld, Ja, maar dan had zijn hond wel veilig gezeten, \\IIk ben bang dat dit een hele dure vakantie zal worden voor hem
vraagje voor Brigitte, want dit betwijfel ik.

ik zou niet eens willen dat mijn hond als pensionhond, naast die van hem moest gaan zitten in het pension :eek:

ik denk niet, dat die zou worden toegelaten, ... er moest maar iets gebeuren daar :N:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 04 jun 2008 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Mit
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
S@ndr@ schreef:Denk dat de verlangens naar een vakantie groter waren als de zorg om zijn hond :roll: ,

ik zou niet eens willen dat mijn hond als pensionhond, naast die van hem moest gaan zitten in het pension :eek:

ik denk niet, dat die zou worden toegelaten, ... en moest maar iets gebeuren daar :N:
Die laten ze wel toe hoor :wink:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Jinx schreef:
Pak-de-bal schreef:

ik denk niet, dat die zou worden toegelaten, ... en moest maar iets gebeuren daar :N:
dan weet ik het zeker...geen pension voor mijn hond :pffff:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Pak-de-bal schreef:

die mensen zijn vaak prima in staat met dit soort honden om te gaan hoor :19: .
denk dat Bri ook niet met haar ogen knipperd om een hond agressieve hond, zeker niet als hij met de nodige instrukties is afgeleverd :19:
Qal
Zeer actief

Pak-de-bal schreef: ik zou niet eens willen dat mijn hond als pensionhond, naast die van hem moest gaan zitten in het pension :eek:
Misschien is het zelfs wel goed voor hem, krijgt ie eens een keer flink tegengas ipv een baas die alles geweldig aan hem vindt. :mrgreen:
Mit
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Jinx schreef:
Pak-de-bal schreef:

dan weet ik het zeker...geen pension voor mijn hond :pffff:
Prima, dat is je eigen keus :wink:
Je bent wel erg beschermend naar Bauke toe hoor, maargoed, ook dat is je eigen keus.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
sukkel, een pension kost geld, Ja, maar dan had zijn hond wel veilig gezeten, \\IIk ben bang dat dit een hele dure vakantie zal worden voor hem

ik denk niet, dat die zou worden toegelaten, ... er moest maar iets gebeuren daar :N:

die worden gewoon toegelaten. sterker nog. jij hebt daar niks mee te maken als jouw hond daar toevallig ook is.

wel kan het zo zijn dat ze voor een hond zoals deze die helemaal apart begeleidt moet worden en in de uitrenwei ook apart moet in het hoogseizoen niet kan komen omdat ze dan de veiligheid/welzijn van deze hond (nee niet andersom) niet kunnen garanderen.

mijn sam mag dus altijd komen behalve vanaf een week voor de vierdaagse tot half september
Afbeelding
chrico
Zeer actief

massam schreef:
ach ja. het gaat dus om dat woordje? ik gebruik dat veel en had dat in deze zomaar kunnen gebruiken. hoef jij het niet voor gezegd te hebben. ik snap de andere tijdsgeest etc dus verder geen oordeel, maar iets opgelegd krijgen en er niet naar handelen... dat i.c.m. jouw bericht over hoe het gebeurde waar vanaf druipt dat jij het de grootste onzin vindt. dan denk ik al snel aan het belachelijk vinden van de opgelegde muilkorfplicht en daar dus schijt aan hebben en niet doen dus.
Het gaat erom dat ik meerdere malen verzocht heb mij of mijn honden niet bij zijn teksten te slepen. Dit is iets dat bijna 40 jaar geleden gebeurde, ik was een kind en vond het onzin ja en had er maling aan. Toen al werd er niet naar het gebod gekeken ondanks dat hij opgelegd werd. Dat is waar het om gaat en verder niet. In die context werd het bericht geschreven en het had beter geweest als het ook in di econtext gebruikt werd en niet als zuigmiddel zoals ik dat zie vooral na het verzoeken dit niet te doen door een bepaald persoon.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Qal
Zeer actief

Yeah de bitchfight is weer begonnen. :N:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

graag ergens anders dan :roll:
chrico
Zeer actief

Martijn schreef:

Tot zover het gezwets over jouw honden die er tegen wil en dank bijgesleept worden.

Pagina 2 van dit topic.
Ja dus. Dat was al een insinuatie en dat weet jij net zo goed als ik. Ik heb nog redelijk uitleg gegeven en laten zien dat het niet in verband staat met wat er in dit topic gebeurd. Daarna werden er honden bijgesleept zoals de kangal en nog een aantal waarbij er geen 1 een andere hond heeft doodgebeten tot 2x toe maar wel die richting op gestuurd werd.

Maar ik vind het best met jullie, ga jullie goddelijke gang maar weer. adios
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Lars schreef:Yeah de bitchfight is weer begonnen. :N:
:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

S@ndr@ schreef:
C@rmen schreef:
iones schreef:
Wat deden die mensen in eerste instantie dan verkeerd? Dat eerste hondje kwam naar de Staf toe. Wellicht zag diegene hem niet eens aankomen. :19:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Lars schreef:
Of gewoon niet aan 'willen' denken. :19:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
mo
Actief

Ongelezen bericht door mo »

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door mo op 26 jul 2008 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:Ik kan me een doberman herinneren die dezelfde avond is afgemaakt na in beslagname omdat hij een kat doodgebeten had :N:
ja klopt... Storm...
en mensen zijn er toch terecht heel bang voor heb ik gemerkt... want heb er dus wat opgehaald om dit te voorkomen

en ik ken iemand persoonlijk waarvan de hond is afgemaakt omdat die een kind iets had gebeten...
De baas van Vasco in dit verhaal.. is een hele tijd mijn trainer geweest nl.

http://www.chrisisaak.nl/storm/krant18.html
Laatst gewijzigd door malinois op 04 jun 2008 14:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

gotcha schreef:
chrico schreef:
Zoek stok! schreef:
En controle op muilkorf zal ook wel minimaal zijn. Het is nou niet iets wat hoog op het prio lijstje van politie en justitie staat.
Nope. Daarbij moet een agent maar net de hond herkennen als zijnde een hond met een gebod.
Vroeger toen ik klein was hadden wij ook een hond met een muilkorfgebod. Nog nooit is er een nacontrole geweest of zijn we aangehouden omdat hij hem niet om had.
Hond kreeg hem opgelegd toen hij een jaar of 3 was en was 12 toen hij overleed
Niet bepaald verantwoordelijksheidsgevoel dan. :19:

Menige hier zeggen een muilkorf omdoen.

Jullie hadden een muilkorfgebod en doen het niet :denken:

Ook ikke heb er commentaar opgegeven ze :mrgreen:
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

mo schreef:
S@ndr@ schreef:misschien dat de eerste mensen nog wel gingen, ik bedoel de eerste keer, was hij gewoon aangelijnd,
:N: ,

en toen hebben ze een domme actie gedaan.
namelijk de hond meegeven aan iemand die hem later buiten liet zwerven :denken:

het is wel een senario die bedenk je niet zomaar :19:
ben ik helemaal mee eens. het blijkt wel dat sommige mensen
niet weten wat ze in huis hebben.
mijn honden gaan bij vakantie naar een pension dat gespecialiseerd
is in staffies.heb genoeg mensen die willen oppassen maar die
zien alleen maar 2 lieve leuke engelse staffies, ze kunnen bijna
niet geloven dat het ook wel es krengen kunnen zijn.

gr.monique
Als je de foto ziet is dat toch ook niet te geloven hè :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”