Lars schreef:[Ik vind het niet zo verkeerd hoe het nu gaat? Blijkbaar krijgen bazen met een aggressieve hond een aantal waarschuwingen en wordt de hond desnoods alszijnde verboden wapen in beslag genomen. Prima, hoeven van mij niet nog meer regels bij maar ik kan me goed voorstellen dat je dit als slachtoffer te weinig vindt.
Goed, de hond is in beslag genomen en terecht. MAar wat gebeurt er dan verder met die hond? Wie gaat er voor zorgen? Moet hij voor de rest van zijn leven in het asiel blijven want een asiel zal zo'n hond niet durven plaatsen. Die maakt zo'n hond dan weer af. En dan wordt hij dus alsnog afgemaakt.
Lars schreef:
Overigens moet je in Nederland als mens zijnde wel heel vaak in de fout gaan wil je levenslang opgesloten worden en vrijwel elke TBS'ser wordt ook weer een keer (soms meerdere keren) losgelaten op de maatschappij.
Juist en dan vallen er weer meer slachtoffers die voorkomen hadden kunnen worden. MAar kennelijk is het welzijn van zo'n crimineel zo verschrikkelijk belangrijk dat ze dit laten gebeuren.
Lars schreef:[
Het afmaken van honden keur ik dan ook niet goed maar ze laten wegkwijnen in een "cel" ben ik ook niet voor. Als er zich wel een geschikt iemand voor een dergelijke hond meldt dan hoeft de hond wat mij betreft ook niet afgemaakt te worden.
IN het asiel maken ze zo'n hond bij voorbaat af. Omdat er te weinig mensen zijn die zo'n dier aan kunnen. En je weet van te voren ook niet of mensen het waar gaan maken, tenzij je ze kent.
S@ndr@ schreef:er zitten echt wel meer gevolgen aan hoor, niet financieel, maar deze kous is nog niet af

Hij zal er misschien een hoop gezeik aan over houden in een wijk die toch al niet bekend staat als gemakkelijk, voor zover ik begrepen heb.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen