Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tot 2x toe maltezers doodbijten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

massam schreef:ligt aan de incidenten. het hoeft echt niet alleen om mensen te gaan.

in theorie zijn er de volgende stappen:

waarschuwing
aanlijn/muilkorfverplichting
in beslagname/inslapen

en de aard van het incident kan ervoor zorgen dat stappen overgeslagen worden
Dit zal deze hond ook zwaarder aangerekend worden juist omdat het 2x een hond is uit hetzelfde gezin en hun baasje. Ik denk dat de emotionele kant hier extra in mee gaat tellen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

chrico schreef:
massam schreef:ligt aan de incidenten. het hoeft echt niet alleen om mensen te gaan.

waarschuwing
in beslagname/inslapen

Dit zal deze hond ook zwaarder aangerekend worden juist omdat het 2x een hond is uit hetzelfde gezin en hun baasje. Ik denk dat de emotionele kant hier extra in mee gaat tellen.
dat zou kunnen ik weet niet hoe die rechtsgang dan gaat.

RAD is trouwens RAD he. dan is het zowiezo einde verhaal, maar daar had ie niks voor hoeven vermoorden
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Lars schreef:
chrico schreef: Ik heb 1x meegemaakt dichtbij dat een hondagressieve hond die echt alles pakte ingeslapen werd. Dit ging om een boxer waarbij de baas de hond elke keer de gelegenheid gaf om weer een hond te grijpen ondanks aanlijn en muilkorfgebod.
Van 2 andere honden was het omdat mensen gebeten waren, de eigenaar wilde niet meewerken aan een andere oplossing en de honden zijn in beslag genomen en ingeslapen.
Dat is ook een mogelijkheid natuurlijk, als de baas niet meewerkt dan houdt het op. Zijn de bazen los hiervan eigenlijk nog bestraft, het doden van een "ding" zie ik niet als directe strafmaatregel tegen de rechtspersoon. (de baas dus)
De bazen hebben een boete gehad wegens het verstoren van ???
Er werd gesteld dat als de baas zijn hond niet onder controle heeft de baas de hond als wapen bezit of iets in die richting.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

massam schreef:
chrico schreef:

waarschuwing
in beslagname/inslapen

dat zou kunnen ik weet niet hoe die rechtsgang dan gaat.

RAD is trouwens RAD he. dan is het zowiezo einde verhaal, maar daar had ie niks voor hoeven vermoorden
Officieel mag een rechter natuurlijk niet naar het emotionele aspect kijken. Maar ik vermoed dat als de eerste uitspraak niet pleit voor afmaken van de hond, dat de maltezerfamilie het dan gewoon in hoger beroep gaat brengen.

Nu mag volgens mij echt alleen maar naar de naakte feiten gekeken worden.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MARC_S schreef:Ik kan me een doberman herinneren die dezelfde avond is afgemaakt na in beslagname omdat hij een kat doodgebeten had :N:
Zonder toestemming van de eigenaar????
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Jinx schreef:Officieel mag een rechter natuurlijk niet naar het emotionele aspect kijken. Maar ik vermoed dat als de eerste uitspraak niet pleit voor afmaken van de hond, dat de maltezerfamilie het dan gewoon in hoger beroep gaat brengen.

Nu mag volgens mij echt alleen maar naar de naakte feiten gekeken worden.
Jawel hoor, een rechter mag de emotionele kant volgens mij juist wel meetellen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

MARC_S schreef:Ik kan me een doberman herinneren die dezelfde avond is afgemaakt na in beslagname omdat hij een kat doodgebeten had :N:
Dan was dat toch de beslissing van de eigenaar :wink:
M@scha
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Zonder toestemming van de eigenaar????
volgens mij was dat kat 3 ofzo en was er iets dat de eigenaar niet zomaar meewerkte en het weer gebeurde. toen was de koek op
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

chrico schreef:Ik heb 1x meegemaakt dichtbij dat een hondagressieve hond die echt alles pakte ingeslapen werd. Dit ging om een boxer waarbij de baas de hond elke keer de gelegenheid gaf om weer een hond te grijpen ondanks aanlijn en muilkorfgebod.
Van 2 andere honden was het omdat mensen gebeten waren, de eigenaar wilde niet meewerken aan een andere oplossing en de honden zijn in beslag genomen en ingeslapen.
Okay, dan gaat het dus om melding op melding bij de politie waarschijnlijk en uiteindelijk is het een keer klaar. Het idiote is dat zo iemand morgen weer een andere hond kan hebben. Of bestaat er ook zoiets als een verbod op honden houden?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief

gotcha schreef:
nou dat denk ik niet gezien alle heisa die toen gekomen is
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

MARC_S schreef: Met het doden van een losgerukte hond los je werkelijk niks op. :19: De volgende keer is het nl sowieso weer een andere hond die op deze manier in het nieuws komt.
Ook niet als hij het weer zal doen zodra hij de kans krijgt en diehij ook zal krijgen? Want hoeveel mensen lopen er nu rond die zo'n hond in goede banen zullen kunnen leiden?
Dus zo'n hond heeft recht op leven, maar zijn slachtoffers niet? Want het is kiezen of delen: of die hond, of de honden die erop zullen volgen. En dan kies ik toch ten voordele van de honden die erop zullen volgen. Want dat zou een van mijn honden kunnen zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

iones schreef:
MARC_S schreef: Met het doden van een losgerukte hond los je werkelijk niks op. :19: De volgende keer is het nl sowieso weer een andere hond die op deze manier in het nieuws komt.
Ook niet als hij het weer zal doen zodra hij de kans krijgt en diehij ook zal krijgen? Want hoeveel mensen lopen er nu rond die zo'n hond in goede banen zullen kunnen leiden?
Dus zo'n hond heeft recht op leven, maar zijn slachtoffers niet? Want het is kiezen of delen: of die hond, of de honden die erop zullen volgen. En dan kies ik toch ten voordele van de honden die erop zullen volgen. Want dat zou een van mijn honden kunnen zijn.
Waarom zou die hond de kans weer krijgen, en wat noem je in goed banen lijden?
gotcha
Zeer actief

Heb zelf een ernstig bijtincident zien gebeuren bij een oud dametje,de eigenaar besloot om de hond niet te laten inslapen.

Na het tweede incident werdt hij ertoe verplicht.(In Belgie).
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik ken een amerikaanse stafford met stamboom die een poedeltje had doodgebeten. De teef moest in een laser asiel wachten op het vonnis wat steeds werd uitgesteld. Op een gegeven moment kregen ze na een paar maanden de hond terug met 1 oog en zwaar vermagerd. Aanlijnplicht, muilkorfplicht en verplicht naar een gedragstherapeut (die niets van staffords weet). Volgens mij kreeg de eigenaar en diegene die de hond uitliet ook iets.
Mit
Zeer actief

iones schreef:
Muilkorf verplicht stellen, dan heb je volgens mij het risico uitgesloten. En dan hoeft die hond ook niet dood.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

massam schreef:
gotcha schreef:
nou dat denk ik niet gezien alle heisa die toen gekomen is
de politie kwam bij de eigenaar van de dober aan de deur, en de eigenaar heeft de hond meegeven.
Toen de eigenaar zijn hond weer op wilde halen bleek ie te zijn afgemaakt.
Dat is wat ik me ervan herriner...

ook op allerlei website's tegen de rad word gezegd je hond nooit zomaar aan de politie mee te geven
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
iones
Zeer actief

Jinx schreef: Maar dat risico loop je toch juist altijd?
Ik denk dat je dat risico nog meer loopt met een hond waarbij dit nog niet is gebeurd.
Van Rocco weet men nu hoe hij reageert, en zal men daar ws beter op anticiperen.
Met mijn honden loop ik dat risico toch ECHT niet. En niet alleen omdat daar 2 kleinere honden bij zitten. Ze hebben gewoon dat karakter niet.
S@ndr@ schreef: Waarom zou die hond de kans weer krijgen, en wat noem je in goed banen lijden?
Hij heeft het al 2x kunnen doen dus al 2x de kans gehad. In goede banen leiden: altijd bij iemand onder controle zijn c.q. bij iemand die echt de leiding over hem heeft zodat die persoon dat bij deze hond kan voorkomen dat hij het weer doet. En zulke personen zijn in minderheid, waarschijnlijk zal hij bij een persoon terecht komen die in de meerderheid zit, en die hem dus niet onder controle kan houden.
[quote="Jinx]

Muilkorf verplicht stellen, dan heb je volgens mij het risico uitgesloten. En dan hoeft die hond ook niet dood.[/quote]
Dat klopt. MAar dan hoop ik dat er op wordt toegezien dat die eigenaar zich daar ook aan houdt. Anders komt er nog een 3e geval bij. Ik vraag me af of die eigenaar daarop kan vertrouwd worden.
Ik heb geen vertrouwen in mensen die hun eigen hond niet kennen en aan mensen toevertrouwen die er uiteindelijk niet mee om kunnen gaan.
Laatst gewijzigd door iones op 04 jun 2008 12:47, 2 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
gotcha
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
iones schreef:
Waarom zou die hond de kans weer krijgen, en wat noem je in goed banen lijden?
Het is eerder dat ze vind dat hij geen kans mag krijgen,toch :19:
chrico
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
chrico schreef:Ik heb 1x meegemaakt dichtbij dat een hondagressieve hond die echt alles pakte ingeslapen werd. Dit ging om een boxer waarbij de baas de hond elke keer de gelegenheid gaf om weer een hond te grijpen ondanks aanlijn en muilkorfgebod.
Okay, dan gaat het dus om melding op melding bij de politie waarschijnlijk en uiteindelijk is het een keer klaar. Het idiote is dat zo iemand morgen weer een andere hond kan hebben. Of bestaat er ook zoiets als een verbod op honden houden?
Het verbod bestaat alleen de controle is minimaal tot niet te noemen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
iones
Zeer actief

gotcha schreef:
Het is eerder dat ze vind dat hij geen kans mag krijgen,toch :19:
Precies! Ik vind dat een 3e vermoorde hond uitgesloten zal moeten worden.
Maar weet je, dat vind ik eigenlijk ook bij menselijk strafrecht, en ook dan verbaas ik me erover dat verkrachters en moordenaars weer opnieuw de kans krijgen en NEMEN als ze weer vrijgekomen zijn. DAt had ook niet mogen gebeuren. Voor honden geldt hetzelfde vind ik.
chrico schreef: Het verbod bestaat alleen de controle is minimaal tot niet te noemen.
Precies en daar gaan we al! WAnt als die lui zich niet aan het gebod houden, dan komen ze daar pas achter als er een 3e slachtoffer valt.
Laatst gewijzigd door iones op 04 jun 2008 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief

iones schreef:
Ik vind het ook heel lastig hoor als ik het op mezelf ga betrekken. Wat als deze staff herplaatst wordt bij mij in de straat? En ik zie dat hij regelmatig zonder muilkorf naar buiten gaat? Of dat de voordeur wel erg vaak open staat? En als hij dan Bram grijpt omdat de eigenaar de lijn laat schieten, is het dan weer een ongelukje dat kan gebeuren? Ik vind het zo krom dat ik moet boeten voor een foutje dat de eigenaar maakt. Ik neem zelf geen hondagressieve hond omdat ik dat een te groot risico vind, maar heb wel regelmatig last van de keuze van andere mensen om wel een hondagressieve hond te nemen. Dat klopt toch eigenlijk niet?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
iones
Zeer actief

Inderdaad, dat klopt niet. Jij bent dan de dupe van een foute beslissing.
S@ndr@
Zeer actief

iones schreef:
Ik denk dat je dat risico nog meer loopt met een hond waarbij dit nog niet is gebeurd.
Van Rocco weet men nu hoe hij reageert, en zal men daar ws beter op anticiperen.
Met mijn honden loop ik dat risico toch ECHT niet. En niet alleen omdat daar 2 kleinere honden bij zitten. Ze hebben gewoon dat karakter niet.
S@ndr@ schreef: Waarom zou die hond de kans weer krijgen, en wat noem je in goed banen lijden?
Hij heeft het al 2x kunnen doen dus al 2x de kans gehad. In goede banen leiden: altijd bij iemand onder controle zijn c.q. bij iemand die echt de leiding over hem heeft zodat die persoon dat bij deze hond kan voorkomen dat hij het weer doet. En zulke personen zijn in minderheid, waarschijnlijk zal hij bij een persoon terecht komen die in de meerderheid zit, en die hem dus niet onder controle kan houden.
[quote="Jinx

Muilkorf verplicht stellen, dan heb je volgens mij het risico uitgesloten. En dan hoeft die hond ook niet dood.
Dat klopt. MAar dan hoop ik dat er op wordt toegezien dat die eigenaar zich daar ook aan houdt. Anders komt er nog een 3e geval bij. Ik vraag me af of die eigenaar daarop kan vertrouwd worden.
Ik heb geen vertrouwen in mensen die hun eigen hond niet kennen en aan mensen toevertrouwen die er uiteindelijk niet mee om kunnen gaan.[/quote]

Volgens mij heeft de hond, bij zijn eigenaar nog nooit voor noemenswaardige problemen gezorgd :19: .
tenminste dan was de media niet beroerd genoeg geweest om dat ook nog wel even boven tafel te halen, dus ik denk niet dat ie eerder voor problemen heeft gezorgd :19:
Zoek stok!
Zeer actief

chrico schreef:
Zoek stok! schreef:
Het verbod bestaat alleen de controle is minimaal tot niet te noemen.
En controle op muilkorf zal ook wel minimaal zijn. Het is nou niet iets wat hoog op het prio lijstje van politie en justitie staat.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

iones schreef: Dat klopt. MAar dan hoop ik dat er op wordt toegezien dat die eigenaar zich daar ook aan houdt.
Dat hoop ik niet (zie in muilkorven dus ook geen oplossing) want nu is het een staff die twee hondjes doodbijt maar voor je het weet kan het mijn eigen hond zijn omdat ie aggressief oogt aan de lijn als ie aan het etteren is. :19: We hebben al genoeg regeltjes in dit land, laten ze dit soort "ongelukken" maar lekker individueel blijven bekijken. :wink:
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef: Volgens mij heeft de hond, bij zijn eigenaar nog nooit voor noemenswaardige problemen gezorgd :19: .
tenminste dan was de media niet beroerd genoeg geweest om dat ook nog wel even boven tafel te halen, dus ik denk niet dat ie eerder voor problemen heeft gezorgd :19:
Indirect toch wel: het was toch de beslissing van de eigenaar om zijn hond toe te vertrouwen aan de verkeerde mensen. ALs hij deze foute beslissing niet genomen had, dan was er niets aan de hand geweest.
Lars schreef: Dat hoop ik niet (zie in muilkorven dus ook geen oplossing) want nu is het een staff die twee hondjes doodbijt maar voor je het weet kan het mijn eigen hond zijn omdat ie aggressief oogt aan de lijn als ie aan het etteren is. :19: We hebben al genoeg regeltjes in dit land, laten ze dit soort "ongelukken" maar lekker individueel blijven bekijken. :wink:
En wat stel jij dan voor? Hond laten leven en verder geen maatregelen nemen?????
Laatst gewijzigd door iones op 04 jun 2008 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Mit
Zeer actief

iones schreef:
Het ging over het risico wat mensen lopen die een hapklaar snackje hebben. En dat bedoelde ik dus, je loopt altijd risico dat je hond wordt aangevallen.
En overigens kan het ook iedereen overkomen dat zijn eigen hond tot de aanval overgaat, het is alleen maar net of je daarop kunt anticiperen.
Daarom moet je er mi ALTIJD rekening mee houden dat ook jouw hond kan aanvallen.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Zoek stok! schreef:

Ik vind het ook heel lastig hoor als ik het op mezelf ga betrekken. Wat als deze staff herplaatst wordt bij mij in de straat? En ik zie dat hij regelmatig zonder muilkorf naar buiten gaat? Of dat de voordeur wel erg vaak open staat? En als hij dan Bram grijpt omdat de eigenaar de lijn laat schieten, is het dan weer een ongelukje dat kan gebeuren? Ik vind het zo krom dat ik moet boeten voor een foutje dat de eigenaar maakt. Ik neem zelf geen hondagressieve hond omdat ik dat een te groot risico vind, maar heb wel regelmatig last van de keuze van andere mensen om wel een hondagressieve hond te nemen. Dat klopt toch eigenlijk niet?
Dat is het juist. Jij weet niet dat deze hond dit gedaan heeft en je gaat ook niet elke nieuwkomende hond in je straat bekijken als evt hondjeskiller. Daar kom je pas achter als het weer fout gaat en er word politie bijgehaald
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
iones
Zeer actief

Jinx schreef:
Het ging over het risico wat mensen lopen die een hapklaar snackje hebben. En dat bedoelde ik dus, je loopt altijd risico dat je hond wordt aangevallen.
En overigens kan het ook iedereen overkomen dat zijn eigen hond tot de aanval overgaat, het is alleen maar net of je daarop kunt anticiperen.
Daarom moet je er mi ALTIJD rekening mee houden dat ook jouw hond kan aanvallen.
Het kan, maar de kans is heel, heel gering. Het zijn geen honden die agressief zijn, ze zoeken het ook absoluut niet op. Alleen mijn jr heeft soms praatjes maar die worden gesmoord. Ik accepteer dat namelijk niet.

Ze kunnen inderdaad ook aangevallen worden. En dan is de eigenaar van die honden verantwoordelijk. Ik zal ook niet direct stellen dat die honden afgemaakt moeten worden, tenzij ze direct gaan voor de kill. UIteindelijk zijn er niet veel honden die dat doen, die kans is dus maar gering.
S@ndr@
Zeer actief

iones schreef:
S@ndr@ schreef: Volgens mij heeft de hond, bij zijn eigenaar nog nooit voor noemenswaardige problemen gezorgd :19: .
Indirect toch wel: het was toch de beslissing van de eigenaar om zijn hond toe te vertrouwen aan de verkeerde mensen. ALs hij deze foute beslissing niet genomen had, dan was er niets aan de hand geweest.
tja, en dat is een inschattings fout in mensen , waarschijnlijk had hij zijn hond wel goed ingeschat, alleen de mensen waar hij hem bij achter liet niet :wink: .
Denk dat de verlangens naar een vakantie groter waren als de zorg om zijn hond :roll: ,
sukkel, een pension kost geld, Ja, maar dan had zijn hond wel veilig gezeten, \\IIk ben bang dat dit een hele dure vakantie zal worden voor hem :N:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”